Hallo
Ik heb hier een vraagje over het aansluiten van een printer op de usb poort van de Bbox2
Dit zou mogelijk moeten zijn maar vind hier nergens online informatie over terug.
Alvast bedankt
B-Box2 netwerkprinter
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
hang er een fonera 2 aan...
binnenkort weer te koop...
die kan zelfs een kaartenlezer aan en je jpg foto's op flickr/picasa zetten!
of je 3G gebruiken in het weekend (was toch een actie van Belgacom? als uplink
http://english.martinvarsavsky.net/gene ... -more.html
het heeft een handig plugin systeem waardoor developers uitbreidingen kunnen maken...
Muziek afspelen? usb audio stick support ?
....een soort gratis app.store voor je wifi router? waarom niet
en het werkt idd goed met m'n printer...via de lan en via de wifi
binnenkort weer te koop...
die kan zelfs een kaartenlezer aan en je jpg foto's op flickr/picasa zetten!
of je 3G gebruiken in het weekend (was toch een actie van Belgacom? als uplink
http://english.martinvarsavsky.net/gene ... -more.html
het heeft een handig plugin systeem waardoor developers uitbreidingen kunnen maken...
Muziek afspelen? usb audio stick support ?
....een soort gratis app.store voor je wifi router? waarom niet
en het werkt idd goed met m'n printer...via de lan en via de wifi
-
- Elite Poster
voorlopig heeft m'n er al torrent, Rapidshare/Megaupload(premium) voor geprogrammeerd...Deluka schreef:Lol dat kende ik nog niet.
als ik het dus goed begrijp sluit je dit ding aan op een in mij geval een vrije etherpoort.
Ik heb dan mijn netwerkprinter en nog een hoop meer.
Kan het ook usenet aan ?
Amule was beetje zwaar...maar krijg je ook wel bollend op een usb stick
er is niemand die je tegenhoudt NzbGet te compileren voor Mipsel en het erop te plaatsen...
dan nog iemand die er evt een luci (embedded taal) rond schrijft?
any takers?
midden april terug beschikbaar...
je kunt er perfect de openwrt packages op loslaten: http://downloads.openwrt.org/kamikaze/8 ... /packages/
misschien ken je iemand die nzbget wil porteren?
op trac.fonosfera.org haal je op 123 de hele ontwikkelomgeving af... (enkele gigabytes als je een "make world" doe
dan is het maar praktisch van de source tar.gz in de packages folder te gooien en enkele minuten later is ie in "mipsel" binary gecompileerd en kun je die scp'en naar je fonera & testen
oja webcam support zit er ook in.... meer info op wiki.fon.com
-
- Elite Poster
wacht even op de La Fonera 2 (nog een kleine maand)... de Usb poort is veel leuker om mee te spelenDeluka schreef:Sta hier net op het punt de La Fonera+ aan te schaffen.
Maar voor alle zekerheid vraag ik het nog eens
Is het echt zo simpel? gewoon aansluiten op een vrije poort op je Bbox ?
en ja... zorg ervoor dat je hem in een LAN poort steekt en niet in een IPTV poort;
eventueel even op je bbox een van de ongebruikte iptv poorten in een LAN poort veranderen?
de Fonera+ is meer voor mensen van Telenet... die maar 1 netwerkpoort op hun kabelmodem hebben
de FoneraClassic is dan weer voor mensen die interesse hebben om hun internet te delen...
met het geld dat je dan eventueel kunt verdienen van andere mensen kun je dan weer zelf gratis terecht op bijvoorbeeld betalende telenet hotspots...
meer info op : http://wiki.fon.com/wiki/WeRoam
nu zowiezo kun je bijvoorbeeld met een Fonera+ of Fonera Classic het volgende doen:
* je hebt een "netwerk harde schijf" (western digital heeft zo eentje bijv....)
* en je installeert de Cifs (samba/network file sharing) op je fonera....
* en nu nzbget laten wegschrijven op je WesternDigital schijfje
lijkt me redelijk doable...
gewoon zien dat de programmatjes eenvoudig & klein zijn.... dus die "command line" gevallen zien er geschikt uit...
met een eenvoudig "form"-pagina kun je die dan raadplegen of extra streams in toekennen
K nog effe wachten dan op de 2
Me ingeschreven op hum mailing list zodat we er als de kippen bij zijn.
Het is toch wel weer stom van belgacom dat ze je die USB poort hebben uitgeschakeld.
Toch al bedankt om me aan dit leuke gadget voor te stellen
Het is toch wel weer stom van belgacom dat ze je die USB poort hebben uitgeschakeld.
-
- Elite Poster
hier zie je enkele screenshots van de GUI.... et ho... het kan zelfs nederlands klappenDeluka schreef:K nog effe wachten dan op de 2
http://wiki.fon.com/wiki/Firmware_2.2.4.0_(Platero)
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Hallo,
Ook Belgacom TV met VDSL2 maar geen BBox. Wel een Sagem routertje met amper 1 Lan-poort.
Er hangen een stuk 5 laptops en een Galaxy Tab aan de wifi (54M). Dat gaat maar is niet echt snel te noemen.
ik wil nu ook een Fonera aanschaffen om die snelheid op te krikken, er ook een wifi-printer aan hangen en ook een USB-harde schijf (of kan ik er ook/beter een ethernet-schijf aan hangen ?).
Bovendien hoop ik het zendbereik hiermee te verbeteren want op ons terras haal ik minder dan 20M.
Graag uw advies ivm bovenstaande.
En finaal : welk type Fonera moet ik bestellen ? Bij wie ?
Ook Belgacom TV met VDSL2 maar geen BBox. Wel een Sagem routertje met amper 1 Lan-poort.
Er hangen een stuk 5 laptops en een Galaxy Tab aan de wifi (54M). Dat gaat maar is niet echt snel te noemen.
ik wil nu ook een Fonera aanschaffen om die snelheid op te krikken, er ook een wifi-printer aan hangen en ook een USB-harde schijf (of kan ik er ook/beter een ethernet-schijf aan hangen ?).
Bovendien hoop ik het zendbereik hiermee te verbeteren want op ons terras haal ik minder dan 20M.
Graag uw advies ivm bovenstaande.
En finaal : welk type Fonera moet ik bestellen ? Bij wie ?
-
- Elite Poster
idd... 6 toestellen op die ene 54mbit wifi dat stoort enorm...
best is een 2de wifi toestel en je toestellen instellen om dus vnl op die 2de te connecteren?
Fonera 2.0n -> shop.fon.com
standaard is er de "webcam" en "printer" plugin als "extra"
standaard steekt er reeds een openvpn/fileserver/ftpserver/torrent/flickr/picasa/facebook/ext2/ntfs/hfs/Vfat support in
je kunt dmv development package nog andere dingen installeren zoals amule, newsgroups, ... maar die zijn wat meer werk
best is een 2de wifi toestel en je toestellen instellen om dus vnl op die 2de te connecteren?
Fonera 2.0n -> shop.fon.com
standaard is er de "webcam" en "printer" plugin als "extra"
standaard steekt er reeds een openvpn/fileserver/ftpserver/torrent/flickr/picasa/facebook/ext2/ntfs/hfs/Vfat support in
je kunt dmv development package nog andere dingen installeren zoals amule, newsgroups, ... maar die zijn wat meer werk
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Dank voor de info. Ik ga meteen die Fonera bestellen.
Belgacom heeft blijkbaar ook een contract getekend met Fon en dat zou nog dit jaar in voege gaan.
Belgacom heeft blijkbaar ook een contract getekend met Fon en dat zou nog dit jaar in voege gaan.