Verbinding Belgacom Decoder en B-Box2

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
meubel
Member
Member

Beide apparaten zijn verbonden via PLC-adapters (zgn Devolos - geplaatst door belgacom technieker). Nu wensen wij de decoder en de b-box te verbinden met een doodgewone ethernetkabel. Bij de belgacom winkel konden ze me enkel een doosje meegeven met een blauwe kabel van 12m en een grijze (ethernetkabel?) van 10m. Wij hebben een ethernetkabel nodig tussen 20 & 30m. Kan er ons iemand helpen met welk soort/type (rj45?) ethernetkabel wij nodig hebben en waar we zulke kabel kunnen kopen?

Alvast bedankt.
wolverine
Starter Plus
Starter Plus

kan je gewoon in een computerwinkel kopen, of saturn, mediamarkt
Thuis Afbeelding
Werk Afbeelding
meubel
Member
Member

Beste Wolverine,

is de kabel op de website van pixmania ok?

link: http://www.pixmania.be/be/nl/49192/art/ ... categ.html
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ja, dit kabel is ook goed.
Als ik het internet mag geloven, is Pixmania niet de ideale webwinkel.

Op andere winkels kan je veel goedkopere kabels krijgen, die kwalitatief niet moeten onderdoen.
meubel
Member
Member

dus ik vraag gewoon in winkel naar een ethernetkabel van 20m? Of moet ik nog iets speciaals vermelden?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Je vraagt in de winkel een gewone (ook wel straight-thru genoemd), CAT5 of CAT5e UTP ethernetkabel. De connectoren zijn van het type RJ45.

- straight-thru: slaat op hoe de kabeltjes intern verbonden zijn van het ene uiteinde van de kabel naar het andere uiteinde. Er bestaan ook crossover kabels (worden veel minder verkocht en heb jij normaliter niet nodig).Hier kan je er iets meer over lezen: Het zelf maken van netwerkkabels.
- CAT5 en CAT5e: slaat op de kwaliteit. CAT5e is iets hogere kwaliteit (en ietsje meer toekomst gericht).
- UTP: unshielded twisted pair.
meubel
Member
Member

na aankoop haal ik gewoon de plc-adapters uit het stopcontact en verbind ik de B-Box2 met decoder?
Opstelling is dan als volgt:
1) verdeeldoos aangesloten aan het stopcontact met hierin de stekker van de b-box 2 (de blauwe kabel blijft van de b-box 2 naat het stopcontact gaan)
2) waar vroeger de kabel zat van de plc adapter in de modem steek ik nu een uiteinde van de ethernet kabel
3) ik haal de plc adapter uit het stopcontact bij mijn tv toestel en steek de verdeeldoos in het stopcontact
4) ik sluit het ander uiteinde van de ethernet kabel aan aan de decoder daar waar nu de kabel van de plc adapter zit aangesloten
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Dat staat, mocht je twijfelen, inderdaad allemaal mooi beschreven, in woord en beeld, in een pdf bestand op de Belgacom website: Installatieplan Belgacom TV voor hd-decoder.
meubel
Member
Member

heel hartelijk bedankt voor jullie hulp.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

mag ik vragen wat de reden is dat je overschakelt naar kabelverbinding? problemen met de plc's?
sowieso is kabelverbinding wel beter, dus indien mogelijk altijd wel aan te raden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan die kabels ook gewoon in de brico kopen, hoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Een FTP kabel heeft extra isolatie, maar UTP werkt perfect hier ondanks dat ie langs de elektriciteitskast passeert.

De RJ45 connectoren die ik gebruikte, hadden kleine mesjes ingebouwd en je klikte die gewoon dicht, dus geen extra tools nodig. Het UTP schema voor de aderposities was 568B.
meubel
Member
Member

ik zoek gewoon een ethernetkabel om mijn b-box 2 met mijn decoder te verbinden. deze staan in mijn living en zal gewoon bovenop de plinten worden geplaatst. deze loopt helemaal niet via een elektriciteitskast. Dus wat is de beste een FTP of een UTP kabel en waar kan ik deze kopen (brico, saturn, mediamarkt, privé pc shop - weet soms iemand een goede rond antwerpen?)?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

FTP is in theorie ietsje beter dankzij de extra isolatielaag in de kabel maar voor een gewone toepassing in huis is er geen enkel verschil met UTP.

Bij elektronicaketens vind je waarschijnlijk enkel kabels met connectoren. Bij doe-het-zelf zaken is de kans groter dat men de kabels en connectoren apart verkoopt, en dat geldt zeker voor kleine zelfstandige zaken.

Misschien ligt http://www.alternate.be/ in Aartselaar dicht genoeg bij jouw locatie? Daar kan je Netwerk kabels en RJ45 connectoren en eventueel een krimptang online bestellen en dan afhalen in hun winkel.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”