Ik wil geen hier geen Telenet vs .... discussie starten, maar ik overweeg heel sterk om bij Telenet weg te gaan sinds het shaping verhaal
De discussie rond shaping hou ik daarom graag in de topic daarvoor bestemd:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=30139
Ik zit dus sterk te denken aan EDPNET Newer & faster internet, maar heb daar nog wat vraagjes rond.
1) lijnprofiel
Mijn huidige klant waar ik overdag freelance (die eigenlijk de uitvinder van DSL genoemd kan worden) heeft op een van zijn ventures een BBOX2 staan, waarvan de upload toch niet mis is:
Nu weet ik niet hoever ze van de ROP hier zitten, maar de upload is heel netjes ivg met mijn Business Fibernet L tijdens de shaper knijpuurtjes.
Zelfs zit ik op zo'n 750m van de ROP thuis, en zou een 16.5mbps profiel kunnen krijgen althans BGC:
De lengte tot de centrale => 752meter
Profiel van 16,5Mbit
Hoeveel upload zou ik dan mogen verwachten met een EDPNET product ? Die volgen toch gewon de BGC lijnprofielen, dus dat zou in theorie vergelijkbaar moeten zijn.
2) modem-only setup ?
Ik heb een van de snelste routers met OpenVPN support op de markt, dus ik zou mijn EDPNET modem puur als modem willen gebruiken.
Ik wil dus de WiFi volledig af, zodat deze niet meer uitzendt, dus 0 extra straling.
Kan dit ?
3) shaped edpnet traffiek ?
Als ik 1 mbit upstream overhoud met torrent dan is enkel de lagere prijs bij EDPNET een upgrade. Hoe zit dat ?
Ik ben enkele jaren terug adsl klant geweest en ik had toch vrij stabiel 6 mbps down en 640kbps up, ongeacht het moment van de dag.
Hoe is de stabiliteit tegenwoordig ?
4) zijn er al mensen die maisl gehad hebben van edpnet dat ze te veel 'unlimited' traffic verbruiken, of is unlimited echt unlimited ?
PS: ik twijfel nog tussen BGC Intense en EDPNET, heb er een aparte topic voor aangemaakt.
van Telenet Fibenet Business naar EDPNET overschakelen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zie je belgacomtopic, knal dezelfde antwoorden
PS : vdsl is véél stabieler dan adsl!
PS : vdsl is véél stabieler dan adsl!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Niet echt : bij problemen zal je sneller geholpen zijn bij belgacom. En bij belgacom is de bbox2 gratis. Ook zal deze gratis vervangen worden als deze defect blijkt te zijn.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Bij Belgacom is het momenteel promotie: eerste 6 maanden aan 10 euro/maand.
Dus 6*10 + 6* 56.73 = 400.38 euro voor het eerste jaar Belgacom Intense (max. 30/4.5 en ongelimiteerd)
Dat is goed 33 euro per maand (goedkoper dan Scarlet dus) voor het eerste jaar.
Voor de rest geen kosten.
En dan krijgt nog wat voordelen: voordelen en opties.
Foto's gratis laten afdrukken, gratis liedjes via iTunes, 500 MB/maand surfen in het weekend via 3G ofzo. Zelf te kiezen.
Niet dat dit laatste het verschil maakt ... maar als ze er toch vanaf willen .... kan je altijd effe helpen.
Dus 6*10 + 6* 56.73 = 400.38 euro voor het eerste jaar Belgacom Intense (max. 30/4.5 en ongelimiteerd)
Dat is goed 33 euro per maand (goedkoper dan Scarlet dus) voor het eerste jaar.
Voor de rest geen kosten.
En dan krijgt nog wat voordelen: voordelen en opties.
Foto's gratis laten afdrukken, gratis liedjes via iTunes, 500 MB/maand surfen in het weekend via 3G ofzo. Zelf te kiezen.
Niet dat dit laatste het verschil maakt ... maar als ze er toch vanaf willen .... kan je altijd effe helpen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Bij EDPnet is de modem ook gratis. Het tweede is maar normaal zeker?krisken schreef:Niet echt : bij problemen zal je sneller geholpen zijn bij belgacom. En bij belgacom is de bbox2 gratis. Ook zal deze gratis vervangen worden als deze defect blijkt te zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Bij Enough internet van edpnet (zoals ikzelf) zit je aan 24,99 euro per maand. Weliswaar ADSL2, maar ik heb er voldoende aan wat snelheid betreft.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ik heb deze week ook gebeld met EDPnet om over te stappen.
volgens hen zit ik op zo'n 700m van de ROP.
bij BGC zou ik een 20mbit lijn krijgen, maar EDPnet zegt dat zij mij de 30mbit/4.5 kunnen geven, omdat ze ook iets doen met itteratie (ik verstond het niet goed aan de telefoon) of zoiets van de lijn, zodoende dat ze mij dus het maximum van de lijn kunnen garanderen.
vanaf 1000m van de ROP gaat dit niet meer zeiden ze mij, maar als je tussen de 400 en de 700m zit wel. met jouw 750m weet ik het dus niet, misschien toch maar eens checken bij EDP ipv bij BGC zelf?
in antwoord op je vraag dus : ze volgen dus blijkbaar niet dezelfde profielen/lijnsnelheden van BGC, maar kunnen ergens iets extra "toveren".
volgens hen zit ik op zo'n 700m van de ROP.
bij BGC zou ik een 20mbit lijn krijgen, maar EDPnet zegt dat zij mij de 30mbit/4.5 kunnen geven, omdat ze ook iets doen met itteratie (ik verstond het niet goed aan de telefoon) of zoiets van de lijn, zodoende dat ze mij dus het maximum van de lijn kunnen garanderen.
vanaf 1000m van de ROP gaat dit niet meer zeiden ze mij, maar als je tussen de 400 en de 700m zit wel. met jouw 750m weet ik het dus niet, misschien toch maar eens checken bij EDP ipv bij BGC zelf?
in antwoord op je vraag dus : ze volgen dus blijkbaar niet dezelfde profielen/lijnsnelheden van BGC, maar kunnen ergens iets extra "toveren".
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik zit ook op 700m van de centrale, was jarenlang klant van EDPnet maar ik kreeg geen VDSL2 van EDPnet of van Belgacom.
Mijn buren nog net wel. Ik zou dus toch voorzichtig zijn.
Mijn buren nog net wel. Ik zou dus toch voorzichtig zijn.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV