Telenet knijpt bittorrent: hoe ze het doen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Als je die kunt geven dan pet af want bij mij is de cirkel rond en ze zijn allemaal de revue gepasseerd.
Ter info ik ben gestopt bij Belgacom want ik ben het veraneren beu ( te oud geworden zekere :wink:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

jackho schreef:Kan er a.u.b. iemand uitleggen hoe je de TN shaper kunt bypassen?
Als je volgend stappenplan éénmaal uitvoert, heb je er nooit meer last van.

1) Lees de algemene voorwaarden (http://voorwaarden.telenet.be/) en zeg je contract conform deze voorwaarden op. Maak eventueel gebruik van volgend opzegdocument: http://bit.ly/telenetopzeggen Vraag ook de "waarborg internet kabelmodem" van 50 euro terug, indien je Telenet-internetklant was vóór mei 2004.

2) Bestel een VDSL2-abonnement zonder datalimiet: EDPnet Newer and Faster Internet, Scarlet Internet VDSL2, Belgacom Intense of Dommel Speedconnect Plus.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Bypass?
Volgens mij is dit enkel te omzeilen met meerdere snelle (en dus vrij dure) VPNs.

Misschien eens kijken op:
https://www.perfect-privacy.com/services.html
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Proxy's, tunnels, vpn's, SSL, .... zijn allemaal oplossingen voor de meer technische gebruikers. En het baat niet altijd.

Gisteren moest ik wat drukwerk via PDF naar een uitgever versturen. Er was nog wat discussie over de layout.

Elke trial was een 8 Mbyte PDF. Mijn uitgaande SMTP via uit.telenet.be vloog, terwijl de kopie naar mijn Sent-Mail op de imaps server (niet van telenet maar in het datacenter van AXS) aan zo'n 200kbps verliep, waardoor het meerdere minuten duurde alvorens de mail afgehandeld was. Mijn uitgaand IMAPS verkeer is namelijk SSL versleuteld, mijn uitgaande SMTP via uit.telenet.be niet.

Dus zelfs de pure business applicaties moeten bukken onder het Telenet shaper geweld, want ook mijn SSL based IMAPS wordt geviseerd door Telenet.

EN DIT KAN DUS ECHT NIET MEER

Ik denk dat Telenet hiermee (al dan niet bewust) een duidelijk signaal geeft aan de technisch onderlegde users: ga maar bij de concurrentie, wij willen van jullie af.
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

raf1 schreef:
jackho schreef:Kan er a.u.b. iemand uitleggen hoe je de TN shaper kunt bypassen?
Als je volgend stappenplan éénmaal uitvoert, heb je er nooit meer last van.
1) Lees de algemene voorwaarden (http://voorwaarden.telenet.be/) en zeg je contract conform deze voorwaarden op. Maak eventueel gebruik van volgend opzegdocument: http://bit.ly/telenetopzeggen Vraag ook de "waarborg internet kabelmodem" van 50 euro terug, indien je Telenet-internetklant was vóór mei 2004.
2) Bestel een VDSL2-abonnement zonder datalimiet: EDPnet Newer and Faster Internet, Scarlet Internet VDSL2, Belgacom Intense of Dommel Speedconnect Plus.
:bang:
VDSL2, is dat niet enkel voor Brussel?
En wat dan met digitale TV, ik vind die van TN toch beter dan BC hoor...
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

VDSL2 is niet alleen in Brussel maar of digitale tv beter is bij TN dat hangt er van af wat je bedoelt , als je beeldkwaliteit bedoelt dan is TN niet beter maar als je programma aanbod bedoelt dat is natuurlijk kwestie van smaak !

PS: als je wilt weten of VDSL voor u mogelijk is of niet dan kan je dat hier http://www.belgacom.be/bwt/Login.action
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Wat beginnen jullie nu over digitale tv te zeuren, ik dacht dat dit topic over internet ging.

Vandaag is er reeds 76% van de Belgische huishoudens aansluitbaar op VDSL2.
Beschikbaarheid van VDSL2 op jouw adres is te checken via http://belgacom.be/bwt/

Internetproviders met limietloos internet via VDSL2:
EDPnet Newer and Faster Internet http://www.edpnet.be/
Scarlet Internet VDSL2 http://www.scarlet.be/
Dommel Speedconnect Plus http://www.dommel.com/
Belgacom Intense http://www.belgacom.be/
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaar hier wordt nogal wat gezeurd hé Raf , maar dat zal van de grote hitte zijn zeker! daarom best op tijd drinken en minder zeuren :beerchug: :-D
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

raf1 schreef: Vraag ook de "waarborg internet kabelmodem" van 50 euro terug, indien je Telenet-internetklant was vóór mei 2004.
Lukt niet meer , men beweert dat oude waarborgen zijn opgegaan in de oude voorwaarden , die je hebt bevestigd bij het betalen van de factuur na het aanpassen van en niet binnen de 30 dagen toen hebt geklaagd ...
The eternal and true pessimist :D
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Even terug op topic,althans bijna..Ik heb sinds de problemen met youtube en usenet Mevr Kroes (mail adres gemakkelijk te vinden op haar site) vriendelijk verzocht om Telenet in de gaten te houden aangezien ik een sterk vermoeden had men in Mechelen de boel afkneep..Ook heb ik Testaankoop van de zelfde vermoedens op de hoogte gebracht.Testaankoop vond het 'interessant',Mevr Kroes dacht misschien wat een sukkel want ze gaf geen antwoord .Vermoedens heeft ze ook niets aan dus is het een beetje vechten tegen windmolens maar zouden er nu meer mensen deze instanties schrijven kunnen ze vroeger of later niet meer onderuit en moeten ze in gang schieten,,Tis maar een voorstel maar zeuren op een forum is niet genoeg !! Mijn technische kennis is niet groot genoeg maar blijkt het dat de bewijsvoering van ub4b goed is vind ik dat men zo veel mogelijk instanties op de hoogte moet brengen.Gewoon omdat de waarheid boven water moet komen.Ik haat niet Telenet,ik hekel wel hun methoden en vind dat ze moeten leveren waarvoor ze voor betaald worden..
Exoronic
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 mei 2011, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Zou telenet nu zelf niet beseffen dat dit allemaal zo verkeerd is ?
En ze behalen er niks positiefs mee...
Klanten worden worden boos , gaan op een ander , dienen klachten in..
Ikzelf download alle torrents op een dedicated server , en eens ze compleet zijn download ik ze gewoon van m'n server af.
Ook hiermee snijd telenet weer in hun eigen vel... Ik kan van mijn dedicated veel sneller downen dan dat ik van een "normale" torrent zou kunnen , dus ik gebruik zowiezo weer meer brandbreedte dan een gewone torrent zou doen :p
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Ik zit op een aantal private trackers.
Het adres van de trackers is https en dus versleutelt met SSL.
Het torrent verkeer zelf is ook allemaal versleutelt.
Ik heb nog geen traffic shaping gemerkt op mijn torrent verkeer.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in een gebied woon waar de nodes niet teveel belast zijn en Telenet dus geen traffic shaping toepast.
Niet netjes dit van Telenet.
Laten we hopen dat er in België ook een wet voor net neutraliteit komt net als in Nederland.
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

raf1 schreef:Wat beginnen jullie nu over digitale tv te zeuren, ik dacht dat dit topic over internet ging.
Vandaag is er reeds 76% van de Belgische huishoudens aansluitbaar op VDSL2.
Beschikbaarheid van VDSL2 op jouw adres is te checken via http://belgacom.be/bwt/
Okido, sorry reeds 2 jaar (tevreden) TN klant en blijkbaar is VDSL2 sindsdien gegroeid... niet echt meer gevolgd. Desalniettemin voor slechts 25Mbps ga ik hier niet de hele boel veranderen hoor...
Doch dit terzijde. Ik lees hier in de fora dat er users zijn met een maandelijks downloadvolume > 1 TB... komaan zeg. Oké ik ben ook niet zonder zonde en sporadisch haal ik wel een filmpje af voor de kids, maar 1 TB per maand !!!
Voor mijn part mogen ze die supergebruikers eens serieus afknijpen hoor om maar te zwijgen van de legaliteit van de downloads.
En wat met de newsgroups? Wordt dat ook afgeknepen? Want dat is toch betalend tegenwoordig.
Dan hebben we ook nog Frostwire of Limewire, ook P2P, zou dat tot hetzelfde zootje behoren?
De oplossing is natuurlijk ook P2P betalend maken :eek:
Resultaat is minder downloaders, meer bandbreedte en meer respect voor de auteursrechten...
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dus jij bent eigenlijk ook één van die simpele zielen als onze ministers (en de managers van onze ISP's zelf) die meteen denken dat een grote hoeveelheid dataverkeer automatisch gelijk staat aan illegaal dataverkeer?

Er zijn bedrijven die een "gewoon" internetabonnement hebben zoals jij en ik, en zowat continue internetradio luisteren. Waarom niet? Het kan! Of fotografen en dergelijken (architecten, ...) die dagelijks honderden foto's versturen? Zo ben ik als installateur reeds langs geweest bij een persoon die aan medische fotografie deed. Hij had 6 scanners staan...en aldus ook 6 internetabonnementen. En per internetabonnement deed hij +1TB per maand! En dat met gewone particuliere abonnementjes. Ikzelf doe elke dag een backup van mijn server die ik dan doorstuur naar een tweede server in een ander datacenter. Maar...ik zou dit evengoed naar huis kunnen sturen! En mensen die ik hier beschrijf zijn niet zo uitzonderlijk hoor!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Euhm VDSL2 heeft nu eens echt niets te maken met deze discussie maar ik wil er toch iets over zeggen.
De kabels die in mijn straat liggen zijn echt "brol". Op mijn gewone ADSL van Belgacom zat al zoveel ruis dat ik naar 2,2 Mbps werd teruggeschakeld. De enige oplossing om digitale tv en telefoon zonder ruis en internet sneller dan 2 Mbps te halen was om een ander kabelnetwerk te gebruiken. Enige ISP op dat kabelnetwerk: Telenet.
Ik kan hier niets aan doen, dat is gewoon de gemeente die dat hier niet deftig wilt in orde zetten.
Ik ben voor het open stellen van het kabelnetwerk sinds Telenet die mobiele licentie heeft (ik dacht vroeger dat ze geen geld genoeg hadden om concurrentie op hun netwerk te verdragen en dat dus de prijzen gingen stijgen maar blijkbaar hebben ze heel wat miljoentjes te veel).
Daarom, gelieve te stoppen met VDSL2 als argument te geven. DSL-lijnen zijn bij mij gewoon geen optie en de alternatieven voor Telenet zijn hier redelijk off-topic.
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

MadCompie schreef: Voor mijn part mogen ze die supergebruikers eens serieus afknijpen hoor om maar te zwijgen van de legaliteit van de downloads.
@Krisken : ik zal nooit minister zijn want ik heb geen mooie handtekening en kan ook niet goed liegen...
Wat ik bedoelde was "die supertorrentgebruikers" en dit slaat natuurlijk niet op het normale verkeer http, ftp, mail, etc.
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

@SamuelDebruyn: ADSL ≠ VDSL2
Exoronic
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 mei 2011, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

MadCompie schreef:
MadCompie schreef: Voor mijn part mogen ze die supergebruikers eens serieus afknijpen hoor om maar te zwijgen van de legaliteit van de downloads.
@Krisken : ik zal nooit minister zijn want ik heb geen mooie handtekening en kan ook niet goed liegen...
Wat ik bedoelde was "die supertorrentgebruikers" en dit slaat natuurlijk niet op het normale verkeer http, ftp, mail, etc.
Deze abbo's zijn net gemaakt voor grootverbruikers , en dan ga jij zegge dat ze alles moeten afknijpen ?
Waarom bestaan deze abbo's dan in godsnaam ?

"normaal" verkeer langs http en ftp mag wel ?
Ik kan terra's aan legale data downen via rapidshare , netload , filesonic etc etc , Om nog maar te zwijgen over hoeveel er op ftp's staat om te downen.....
Jij verstaat dit ook weer als extreem gebruik , maar sommige mensen hebben deze data wel degelijk nodig.
Ook op torrent staat terra's aan legale data , ook data dat sommige mensen wel degelijk nodig hebben , maar volgens jou mogen we dat allemaal afknijpen.
Jij leeft nog 15 jaar geleden toen een programma nog ma 300mb groot was ?
Om nog maar te zwijgen over Steam , als ik elk spel wil downen dat ooit ik heb gekocht , zit ik rond de 500gb , LEGALE data.

Je zit telenet eigenlijk nog een beetje te verdedigen : minder downloads => meer brandbreedte voor iedereen...
Sinds wanneer zou het ons probleem mogen zijn dat telenet netwerkproblemen heeft ? Zij zouden al deze bandbreedte zonder ook maar een seconde te aarzelen moeten voorzien.
Het is nochtans wel zij dat deze FUP abbo's aanmaken , zij weten waaraan ze beginnen. Hun problemen mogen onze problemen toch niet worden ?


WIJ betalen VEEL geld voor deze abbo's , ik vind dat wij dan ook het recht hebben te doen en laten wat wij willen , ongeacht de locatie waarvan wij deze data downen.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Buiten de discussie van illegaal of legaal, is netneutraliteit sowieso een slechte zaak.
Je betaalt voor internettoegang en meer met de provider ook niet doen, gewoon een deftige toegang tot het hele internet regelen.

Wat al je binnenkort met Yelo series kunt beginnen huren en andere bedrijven (Google, Amazon, Apple,...) zouden streamingdiensten in Belgie hebben, maar deze verlopen langs een protocol dat Telenet *toevallig* afknijpt.
Oké, ik geef toe dat ik een extreem voorbeeld is, maar als ze in Mechelen hun zin krijgen zijn ze tot veel in staat.
Misschien betalen we binnenkort wel per soort verkeer, of moeten we extra betalen als we VOIP / TV On Demand via internet doen?

PS: Bij Telenet is het heus niet te doen om de illegaliteit, maar eerder om hun netwerk te ontlasten.


* Disclaimer *
Dit zijn maar voorbeelden, en op dit moment is het nog niet zo erg als ik het hierboven voorstel. Ik wil alleen maar aantonen dat voor mij de discussie verder gaat dan illegaal-legaal, maar eerder: Heeft een provider het recht om te beslissen wat jij over je internetverbinding stuurt? Mag een provider het verkeer per soort (http, ftp, torrent, etc) behandelen?
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

SamuelDebruyn schreef:Daarom, gelieve te stoppen met VDSL2 als argument te geven.
Toch even vermelden dat VDSL2 iets anders werkt dan ADSL: de koperdraad moet slechts tot aan het straatkabinet, niet tot in de centrale. Het verlies door slechte kwaliteit is dus veel minder.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

SamuelDebruyn schreef:Euhm VDSL2 heeft nu eens echt niets te maken met deze discussie maar ik wil er toch iets over zeggen.
De kabels die in mijn straat liggen zijn echt "brol". Op mijn gewone ADSL van Belgacom zat al zoveel ruis dat ik naar 2,2 Mbps werd teruggeschakeld. De enige oplossing om digitale tv en telefoon zonder ruis en internet sneller dan 2 Mbps te halen was om een ander kabelnetwerk te gebruiken. Enige ISP op dat kabelnetwerk: Telenet.
Ik kan hier niets aan doen, dat is gewoon de gemeente die dat hier niet deftig wilt in orde zetten.
Ik ben voor het open stellen van het kabelnetwerk sinds Telenet die mobiele licentie heeft (ik dacht vroeger dat ze geen geld genoeg hadden om concurrentie op hun netwerk te verdragen en dat dus de prijzen gingen stijgen maar blijkbaar hebben ze heel wat miljoentjes te veel).
Daarom, gelieve te stoppen met VDSL2 als argument te geven. DSL-lijnen zijn bij mij gewoon geen optie en de alternatieven voor Telenet zijn hier redelijk off-topic.
Jouw stelling gaat helemaal niet op : vdsl2 gebruikt een heel ander frequentiespectrum dan adsl2! Om maar een voorbeeld te geven : mijn ouders wonen letterlijk als laatste belgacomklant op de centrale 91MOO0. Meer dan 4km van de centrale! Hun gebuur zit al op een andere centrale (91MEL0). Hun snelheid op ADSL was 1.1mbit! Dat was het maximum dat stabiel was bij hun. Sinds een goed jaar ofzo zitten ze op VDSL2 voor belgacom internet en televisie...Op een 20/2 verbinding die perfect werkt!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

@ all ...
VDSL2 heeft met dit onderwerp helemaal niets te maken.
Kunnen we terug on-topic ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

We zijn uitgepraat. Telenet knijpt bittorent. En dan.
Alexke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 jun 2010, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

raf1 schreef:We zijn uitgepraat. Telenet knijpt bittorent. En dan.
dan krijg je niet alles waar je voor betaalt :-D
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

MadCompie schreef: Wat ik bedoelde was "die supertorrentgebruikers" en dit slaat natuurlijk niet op het normale verkeer http, ftp, mail, etc.
Oei licht geraakt precies
Exoronic schreef: Deze abbo's zijn net gemaakt voor grootverbruikers , en dan ga jij zegge dat ze alles moeten afknijpen ? Waarom bestaan deze abbo's dan in godsnaam ?
Voor mensen die bereid zijn om veel te betalen voor toch dat ietsje meer. Neem dan een FN40 abonnement
Exoronic schreef: "normaal" verkeer langs http en ftp mag wel ? Ik kan terra's aan legale data downen via rapidshare , netload , filesonic etc etc , Om nog maar te zwijgen over hoeveel er op ftp's staat om te downen.....
Jij verstaat dit ook weer als extreem gebruik , maar sommige mensen hebben deze data wel degelijk nodig.
Ook op torrent staat terra's aan legale data , ook data dat sommige mensen wel degelijk nodig hebben , maar volgens jou mogen we dat allemaal afknijpen.
Leve het normale verkeer, wie plaatst er nu bedrijfsdata online via torrents???
Exoronic schreef: Jij leeft nog 15 jaar geleden toen een programma nog ma 300mb groot was ?
Om nog maar te zwijgen over Steam , als ik elk spel wil downen dat ooit ik heb gekocht , zit ik rond de 500gb , LEGALE data.
In 1996 gebruikte ik een 80486DX2 met een Cd player met maar liefst 2x speed!!!
Maar daar heb je wel een punt, doch ik heb nog nooit iets online gekocht dat je via torrents moet afhalen?
Exoronic schreef: Je zit telenet eigenlijk nog een beetje te verdedigen : minder downloads => meer brandbreedte voor iedereen...
Sinds wanneer zou het ons probleem mogen zijn dat telenet netwerkproblemen heeft ? Zij zouden al deze bandbreedte zonder ook maar een seconde te aarzelen moeten voorzien.
Het is nochtans wel zij dat deze FUP abbo's aanmaken , zij weten waaraan ze beginnen. Hun problemen mogen onze problemen toch niet worden ?
WIJ betalen VEEL geld voor deze abbo's , ik vind dat wij dan ook het recht hebben te doen en laten wat wij willen , ongeacht de locatie waarvan wij deze data downen.
Dat is natuurlijk waar, als ze iets aanbieden moeten ze het ook echt aanbieden hé.
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Net gebeld door Telenet's business helpdesk. Ze hebben het nagevraagd bij de desbetreffende dienst:

ja ze zijn aan het shapen, maar ze willen geen einddatum geven tot wanneer hun experiment loopt

Toen ik vertelde dat ik daar niet mee akkoord was omdat men niet zomaar op klanten kan experimenteren zonder voorafgaande kennisgeving, vertelde deze vriendelijke helpdesker dat ze ook niet meer konden doen dan het bij de desbetreffende dienst na te vragen. Deze dienst wou dus geen einddatum geven. Hij stelde mij voor om naar de ombudsdienst te stappen. Of nog te wachten tot het experiment waarvan ze de einddatum niet konden opvragen stopte.

Misschien stel ik ze aangetekend in gebreke en vermeld daarin dat ik geen enkele factuur meer ga betalen tot ze de shaping terug uitzetten, of ze hun gelijk halen voor een rechtbank.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 28 jun 2011, 14:13, in totaal 1 gewijzigd.
rohendar
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2010, 12:15
Bedankt: 4 keer

MadCompie schreef:
MadCompie schreef: Maar daar heb je wel een punt, doch ik heb nog nooit iets online gekocht dat je via torrents moet afhalen?
World of Warcraft Digital Client: 30 GB aan game, allemaal te downloaden met hun P2P downloader/installer. En dit is maar 1 voorbeeld. Huidige games van 8Gb en groter worden alsmaar meer via digital download aangeboden, waar het download program in weze P2P is. Zo willen de bedrijven besparen op hun server load door andere gamers mee te laten instaan voor de verdeling.

Shapen goedkeuren omdat P2P automatisch illegaal moet zijn, is gewoon kortzichtig.
Alexke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 jun 2010, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

Vergeet ook geen youtube HD en IPTV zenders zoals : http://www.Revision3.com daar kun je alles van streamen en zelfs downloaden.
ook koop ik mijn games via Xbox Live en stream ik er films :-D
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Alexke schreef:] daar kun je alles van streamen en zelfs downloaden.
ook koop ik mijn games via Xbox Live en stream ik er films :-D
Streamen of downloaden is geen P2P... en blijkbaar zou TN enkel dat shapen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

ub4b schreef:Net gebeld door Telenet's business helpdesk. Ze hebben het nagevraagd bij de desbetreffende dienst:

ja ze zijn aan het shapen, maar ze willen geen einddatum geven tot wanneer hun experiment loopt
Dat "experiment" loopt al véél langer ....
Dat "experiment" is voor TN intussen essentieel.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

A glitch in the matrix ... of toch ?

Afbeelding

glitch .... terug naar 300kB/s up sinds 16u.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik denk eerder dat ze uitproberen hoever ze kunnen gaan met knijpen voordat de klanten tegenstribbelen ..Hier op het forum is men erachter ,hopelijk volgt de rest van België snel zodat er een einde komt aan deze farce !!
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Telenet aan het stikken is in zijn eigen succes ..Ik bedoel ermee dat ze duidelijk een tekort aan power hebben . Dankzij het afknijpen hopen ze wellicht dat de 'zware jongens' en de mopperaars overstappen naar de concurrentie ...Zodoende houden ze een klantenkring over wat alleen de gazet leest en braaf afrekent ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

raf1 schreef:We zijn uitgepraat. Telenet knijpt bittorent. En dan.
grote reclamecampagnes over het snelste internet :roll:
behalve als je het gebruikt ... :bang:

Ach als iedereen hiermee kan leven dan knijpen ze binnenkort alles af behalve speedtest ...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik ben al heel de namiddag aan 't kijken naar alternatieven voor het telenet shaping geweld.

Optie 1: het zal wel overgaan, je moet maar wat geduld hebben .... wel daar betaal ik geen 84 EUR / maand voor
Optie 2: ik zeg het op, ik neem iets goedkopers, en krijg netto iets gelijkaardigd als met het TN geweld, maar voor een veel lagere prijs

Net 20 minuten met een EDPNET medewerker gechat.

Ik weet via BGC dat ik op 752m van de rop zit, dus lijnprofiel:

16.5mbps down
2mbps up

Hun Sagem huurmodem kan je in modem-only PPPoE mode zetten door hem te resetten.
Ze shapen NIET, dus ik ga meer upstream overhouden daar dan wat ik nu bij TN voor betaal en niet krijg.

En dat gaat dan tesamen 47,05 EUR kosten ( 34,95 faster & newer internet + 12,10 raw copper)

Bij BGC kost een Intense net iets meer, 56,73 EUR / maand en heb je geen nood aan een extra raw copper van 12,10 zoals bij EDPNET.
Vraag is of je bij BGC meer krijgt dan bij EDPNET ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als er een storing is op het bgc netwerk (vdsl) dan zal belgacom hier wel sneller op kunnen reageren dan edpnet. Verder is er niet meteen een groot verschil.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

En Scarlet al eens overwogen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Zo gaat ie lekker hoor... Ik heb daarnet als proef eens een torrent gestart om 18u58:
Afbeelding

Wat wordt er hier nu afgeknepen?

HOPLA en een uurtje later:
Afbeelding

Er zitten pieken bij >800KB/s

En dat via mijn FN40 abonnementje. Zoals ik dus reeds aanhaalde: een tevreden klant, voor mij moet dat niet meer zijn. Ik heb er al veel gehad: Belgacom, Tiscali, Scarlet, Mobistar (steeds ADSL) maar ze hebben me allemaal teleurgesteld wegens problemen met toegang, snelheid en service.
Nu zit ik goed denk ik toch. Het enige waar ik "last" van heb is hun modem/router combinatie ; zij beheren mijn netwerkje en verplichten me dus om het af te schermen via een eigen routertje.

HOPLA en nog GEEN uurtje later:
Afbeelding

Dat is 6055 sec voor een download van 3617587,20 KB met dus een gemiddelde snelheid van 597,45 KB/s.
Laatst gewijzigd door MadCompie 28 jun 2011, 20:55, in totaal 5 gewijzigd.
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

wat voor abonnement heb je?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
StefaanDG
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2009, 20:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

duizend schreef:
raf1 schreef:We zijn uitgepraat. Telenet knijpt bittorent. En dan.
grote reclamecampagnes over het snelste internet :roll:
behalve als je het gebruikt ... :bang:
Dan is het reeds te laat voor jou ... voor TN niet natuurlijk want je bent nu immers klant en dat is wat ze wilden :banana:
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

krisken schreef:wat voor abonnement heb je?
Zie hierboven, Telenet FN40 + tv + tf.
Ik heb er nog eentje bijgeplakt : na 1 uur al meer dan de helft dan 3,45GB.
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”