Belgacom partners with Fon

Nieuws omtrent telecom
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Belgacom stelt toestellen van adsl-klanten open voor WiFi-community van Fon
dinsdag 28 juni 2011 om 12u05

Belgacom heeft een samenwerking afgesloten met het Spaanse bedrijf Fon, een gemeenschap waar consumenten hun draadloze internettoegang kunnen delen met elkaar. Belgacomklanten met draadloos internet (WiFi) zullen op verplaatsing vrij kunnen surfen via het netwerk van andere abonnees.


Belgacom kondigde de samenwerking met Fon dinsdag aan. Fon werkt op een andere manier dan de meeste aanbieders van publieke hotsposts. In plaats van zelf appartuur te installeren, configureert Fon de routers van (voornamelijk) particulieren op zo'n manier dat ze naast het eigen netwerk ook een semi-publiek netwerk uitzenden waar gebruikers van Fon zich op kunnen aanmelden.

Specifiek voor België betekent dat Fon via het akkoord met Belgacom toegang krijgt tot de klanten die een BBox-modem in huis hebben. De Belgische operator heeft meer dan een miljoen abonnees die via ADSL surfen. Gebruikers kunnen de optie om een publiek netwerk op te zetten, uitschakelen. Maar ze hebben dan geen vrije toegang via andere Belgacom-toestellen. Belgacom zal het publieke verkeer op de internetverbinding niet doorrekenen aan de klant. De trafiek loopt ook compleet gescheiden. Een gebruiker zal dus niet aansprakelijk zijn wanneer iemand via het Fon-netwerk de wet overtreedt.

Ook in het buitenland

Wereldwijd heeft Fon een netwerk uitgebouwd van ongeveer 4 miljoen gebruikers. Belgacomklanten zullen dus ook in het buitenland kunnen gebruikmaken van het draadloos internet in de buurt van Fon-hotspots. De abonnees van Belgacom met een BBox zullen niets moeten activeren of configureren. Verwacht wordt dat de nieuwe service in het najaar operationeel zal zijn. Tegen dan zal de operator ook over de precieze voorwaarden voor abonnees communiceren.

Aanvulling op 3G

Met een betere dekking door draadloos internet wil Belgacom een aanvullend alternatief bieden voor mobiel internet. Het zogenaamde 3G-verkeer is een stuk trager dan het breedband-aanbod van Belgacom en ook duurder. Met de betere toegang tot WiFi wil de operator haar mobiel netwerk ontlasten doordat een abonnee voor intensief gebruik (spelen van mobiele games, video's bekijken) in de meeste gevallen zal kunnen uitwijken naar een draadloos netwerk van een andere abonnee.

Mobiel breedbandinternet

Naast de samenwerking met Fon kondigde Belgacom ook aan met enkele grote klanten mobiel breedbandinternet (4G) uit te testen. De test gebeurt via een frequentie die voordien was voorbehouden voor het klassieke 3G mobiel internetverkeer. Onder meer De Lijn, RTBF zullen op enkele locaties hun werknemers met 4G-modems kunnen uitrusten, waardoor die daar op een snellere manier mobiel zullen kunnen surfen.

SF
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

http://trends.rnews.be/nl/economie/nieu ... 438543.htm

zal wel van pas komen eens TV Overal er is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Hier het bericht op de skynet-blog: http://bgpa-nl.skynetblogs.be/archive/2 ... spots.html

PS: Hier is ook al een draadje over dit onderwerp, misschien samenvoegen? http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=30163

[Mod Edit] Ik heb de 2 topics samengevoegd.
Gezien de posts chronologisch verschijnen, zullen posts van de verschillende topics, die vandaag geschreven werden door elkaar staan...
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

klinkt goed, gaat het vanaf nu in dan?
Zou leuk zijn dat ik op verlof toch nog op internet kan met de Fon, bespaart een hoop kosten...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Slimme tegenzet voor Telenet's Wi-Fi plannen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het aantal actieve FON's in Belgie is echter peanuts in vergelijking met het potentieel dat TN heeft dmv. z'n nieuwe modems.

Afwachten dus wanneer TN deze gaat activeren... misschien wel snel na dit persbericht ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedoeling is dat elke Bbox een Fon-hotspot gaat worden hé
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sorry, had het artikel niet volledig gelezen...

Blijft er nog wel een probleem... met name dat BGC momenteel maximum 30 Mbps kan leveren, wat ook je eigen profiel is... maw. iemand die van jou BBOX gebruik zal maken neemt jou bandbreedte af ! Bij Telenet kan men 100 Mbps (en meer) leveren, dus als iemand bv. FN 50 heeft, dan kan TN aan de wireless guest ook 50 Mbps geven zonder iets van jou te moeten afnemen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dat zou mij eigenlijk niet echt storen.
En een beetje traffic shaping zou in dit geval geen kwaad kunnen (niet zoals bij TN uiteraard)
Het lijkt me fair dat de eigenaar zijn volle snelheid wil behouden, en je als gast maar tevreden moet zijn met minder als de eigenaar intensief aan het internetten is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
knuppel
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 maa 2010, 00:06
Bedankt: 17 keer

Ze zullen bij Belgacom wel zo slim zijn om prioritisatie op te zetten zeker?

Wat Telenet betreft: ik vraag me af hoe ze gaan uitleggen dat bij Fibernetklanten het volume wordt toegenepen, maar dat er intussen wel bezoekers op je modem mogen surfen. Uiteindelijk: enige reden waarom het volume wordt dichtgenepen is omdat er te weinig capaciteit in de lokale coaxloop is. Als er te weinig capaciteit is voor mensen die betalen om in die loop te zitten, waarom dan openen voor anderen?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

het is een gescheiden netwerk bij Belgacom (eigen ppoe sessie voor het FON signaal...niet meegeteld met je limiet....terwijl telenet 2gigabyte/maand toelaat via hun gratis wifi op 1300 telenet hotspots)...
1 miljoen "bbox" gebruikers volgens Trends? dit bovenop de 4 miljoen FONspots wereldwijd (Portugal, Frankrijk, Engeland, Rusland en Japan zijn grote deelnemers!)

en bij mijn weten zit er in die telenet docsis modem ook maar 1 wifi radio... dus je zult zowiezo wifi bandbreedte afpakken;
btw zoveel eurodocsis 3.0 modems zijn er nog niet verdeeld... Telenet gaat niet al die "dlink" toestellen van 1 euro opeens gaan voorzien van de nodige aanpassingen vrees ik :-)

de Bbox 1/2 is 54mbit ... .die "telenet" euro docsis is 300mbit (75mbit lijkt me realistisch?) en uit ervaring is die telenet modem nogal vlug "gejammed" door wifi in de buurt :-)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

malinwa001 schreef:klinkt goed, gaat het vanaf nu in dan?
zie artikel

Code: Selecteer alles

Verwacht wordt dat de nieuwe service in het najaar operationeel zal zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

En hoe gaan ze met 1 wifi radio 2 verschillende wifi netwerken opzetten met een eigen SSID en eventueel beveiliging voor het private gedeelte?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

merci xenne, iets te enthousiast gelezen en daardoor precies het één en ander overgeslagen ;-)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wie weet is de link met 1 miljoen BBOX-en wel bijkomend onderzoek van de verslaggever, en moet je het niet in die context bezien.
BBOX 3 op komst???
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Trojan schreef:En hoe gaan ze met 1 wifi radio 2 verschillende wifi netwerken opzetten met een eigen SSID en eventueel beveiliging voor het private gedeelte?
Dat klinkt als een Firmware upgrade van de bbox2 ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

knuppel schreef:Als er te weinig capaciteit is voor mensen die betalen om in die loop te zitten, waarom dan openen voor anderen?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

philippe_d schreef:
Trojan schreef:En hoe gaan ze met 1 wifi radio 2 verschillende wifi netwerken opzetten met een eigen SSID en eventueel beveiliging voor het private gedeelte?
Dat klinkt als een Firmware upgrade van de bbox2 ?
Tgoh ja als je weet dat de bbox wireless N hardwarematig aan boord heeft zou ik er niet van verschieten dat er nog wel wat verborgen capaciteit bestaat voor dit te realiseren :wink: de trukendoos van BC is volgens mij nog niet leeg :lol:

en eehm... hoe zit het met die USB poort, ze kunnen net zo goed wifi usb sticks gaan gebruiken? wie zal het zeggen :wink:
Laatst gewijzigd door honda4life 28 jun 2011, 15:43, in totaal 1 gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Trojan schreef:En hoe gaan ze met 1 wifi radio 2 verschillende wifi netwerken opzetten met een eigen SSID en eventueel beveiliging voor het private gedeelte?
dat zijn zorgen voor Fon, veronderstel ik
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ze gaan dit op dezelfde manier doen als ze dat al 6 jaar doen bij een Fonera (atheros/ralink) chipset, BThome hub (broadcom chipset)...alsook de Technicolor chipset in de EuroDocsis 3.0 kabelmodems kunnen dit...

"dual ssid" met een guestlan...

het enige wat je nog shared is de "wifi snelheid"... van die 1ne radio

maar netwerkgewijs volledig opgesplitst alsook zijn eigen pijplijn(pppoe sessie?) over die RJ11 adsl/vdsl verbinding en firewall regels die ervoor zorgen dat zij jouw niet kunnen zien... en client isolation dat 2 mensen op zo'n FON signaal elkaar niet zien of kunnen "sniffen"...

die firefox sheep plugin kon hier alvast niks zien ...

De bbox draait "openrg"... en "openrg" heeft al een versie met ingebouwde FON support ... reeds in gebruik bij BT sinds enkele jaren...
Technisch gezien kan Telenet ook meedoen met FON tenzij er een exclusiviteitscontract is zoals de iphone? :-)
honda4life schreef: en eehm... hoe zit het met die USB poort, ze kunnen net zo goed wifi usb sticks gaan gebruiken? wie zal het zeggen :wink:
De klant moest niets doen...iedereen met bbox(1/2) ging automatisch meedoen met FON... ze kunnen slechts nadien "opt-out" doen blijkbaar :-)

Mod edit: dubbele post samengevoegd
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

honda4life schreef: Tgoh ja als je weet dat de bbox wireless N hardwarematig aan boord heeft
Ben je hier zeker van?
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

dat zou pas straf zijn, want met de huidige configuratie van de bbox2 gaat het signaal niet ver dragen vrees ik: de gebruikers zullen al aan je voordeur moeten komen zitten om een stabiel signaal te krijgen vrees ik..., of vergis ik mij?
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

http://www.sagemcom.com/index.php?id=1226&L=0
Bekijk ook even de brochure :wink:

Tot aan de voordeur bwah... gisteren een dagje naar zee geweest, en op het strand had ik toch nog een bbox op m'n smartphone, en nu niet om te zeggen dat de ontvangst van een smartphone zo denderend is, dus ik denk dat het nog wel zal aflopen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

thiebapa schreef:dat zou pas straf zijn, want met de huidige configuratie van de bbox2 gaat het signaal niet ver dragen vrees ik: de gebruikers zullen al aan je voordeur moeten komen zitten om een stabiel signaal te krijgen vrees ik..., of vergis ik mij?
met een laptop zie je toch heel wat bboxen als je op appartement zit :-)
een ipad of smartphone daarentegen die is niet zo denderend inzake wifi ...
eventueel een wifi repeater inzetten ? :-)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Mooi. Kijk er eigenlijk wel naar uit, heb op vakantie kunnen gebruik maken van fon en ben er best tevreden van. Zou wel leuk zijn moesten er nu ineens 1 miljoen fonspots bijkomen in Belgie, want op dit moment zijn het er gewoon te weinig om er van gebruik te kunnen maken. Ook wel leuk dat het via een ander IP loopt en niet meetelt als limiet, want had bij fon toch altijd schrik wat er zou gebeuren als iemand via mijn lijn illegale dingen deed.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

thiebapa schreef:dat zou pas straf zijn, want met de huidige configuratie van de bbox2 gaat het signaal niet ver dragen vrees ik: de gebruikers zullen al aan je voordeur moeten komen zitten om een stabiel signaal te krijgen vrees ik..., of vergis ik mij?
Dat ligt er volgens mij vooral aan wie aan je voordeur komt zitten. :angel:

Indien je naam Steef Stunt is en er komt een bloedgeile, bloedmooie, (sorry backspace werkt niet meer) arm, hulpeloos Marokkaans meisje aan je voordeur zitten ... :troosten:
Dan trek je volgens mij beter de stekker eruit.
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

lol eternum, da's een goei :wink:
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

je zou zelfs beter van je eigen "bbox fon" gebruik maken als het niet meetelt :-)
dan hoef je geen 10 euro extra te betalen voor "unlimited" :-)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

skynetbbs schreef:je zou zelfs beter van je eigen "bbox fon" gebruik maken als het niet meetelt :-)
dan hoef je geen 10 euro extra te betalen voor "unlimited" :-)
Volgens mij gaat dat toch op een of andere manier gelimiteerd zijn, kwa snelheid of kwa volume dat er gedownload gaat kunnen worden per gebruiker.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

bij BTfon is er op snelheid gecapped...
het is niet de bedoeling dat je 12/20/30/40/50/100mbit gaat draadloos surfen via een publieke hotspot...
tmoet gewoon equivalent zijn van een 3G ...net genoeg voor je digitale televisie op je smartphone neem ik aan?
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Avenger 2.0 schreef:Mooi. Kijk er eigenlijk wel naar uit, heb op vakantie kunnen gebruik maken van fon
ik maak op vakantie meestal gebruik van de niet zo slimmeriken die hun netwerk niet beveiligen, beetje mail, beetje surfen, ... laatst nog aan zee, meneer komt aan, zet zijn Internet aan en hop....

Maar dit vind ik een zeer goed initiatief.
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

jan28 schreef:
Avenger 2.0 schreef:Mooi. Kijk er eigenlijk wel naar uit, heb op vakantie kunnen gebruik maken van fon
ik maak op vakantie meestal gebruik van de niet zo slimmeriken die hun netwerk niet beveiligen, beetje mail, beetje surfen, ... laatst nog aan zee, meneer komt aan, zet zijn Internet aan en hop....

Maar dit vind ik een zeer goed initiatief.
Awel, in Portugal was mij opgevallen dat zowat alle draadloze netwerken beveiligd zijn. Vraag me niet hoe het komt, maar dan zijn die fon spots (die er genoeg waren) wel extreem handig.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Je kan toch perfect met één radio verscheidene SSID's uitzenden, dus ik zie het probleem hier eigenlijk niet. Je kan zelfs prioriteiten zetten per SSID.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt, dat je met een simpele dd-wrt install ook doen met een gewoon linksys routertje...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/ar ... Part-I.htm
over SSID / BSSID...

opgelet dat als je netwerkkaart in "powersaving" werkt... het niet graag heeft dat een toestel met 1 mac adres continue van "naam" verandert... je kunt dan continue ervan gegooid worden.... omdat het denkt dat het weg is
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

lithion schreef:Je kan toch perfect met één radio verscheidene SSID's uitzenden, dus ik zie het probleem hier eigenlijk niet. Je kan zelfs prioriteiten zetten per SSID.
Idd en een ander vlan gebruiken voor het andere SSID
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

xenne schreef:bedoeling is dat elke Bbox een Fon-hotspot gaat worden hé
Lol mooi, wil dat dan zeggen dat die fon dan voor iedereen beschikbaar wordt, wel te verstaan dat je zelf ook FON accesspoint hebt, want da's eigenlijk de voorwaarde van FON, nu vraag ik me echt af hoe ze dit dan gaan doen inzake data ? Gaan ze bandbreedte reserveren voor fon op jouw connectie of wordt verwacht dat jij je lijn deelt !?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Een bezoeker kan stabdaard gebruik gaan maken van je bbox maar de eigenaar blijft prioriteit krijge op zijn eigen bbox, dus je merkt er zelf niets van en aangezien ze op een ander ip netwerk zitten en niet meegeteld wordt in jouw statistieken weet je dus niet of er uberhaupt zelfs iemand langsgeweest is... Ben benieuwd of het getoond zal worden in de gui...
Er zou wel een opt out voorizne worden voor mensen die niet willen delen.....de egoisten :-)

In frankrijk was het neuf wifi fon verhaal een opt-in procedure.... 100.000 mensen geraakten via reklame gemobilizeerd om op de wifidelen knop te drukken... Ze kregen zelfs nog de keuze om alleen fransen toe te laten ook...
In engeland deed btfon het beter.... Iedereen deelt en kon kiezen om het terug uit te schakelen.... Slechts honderden deden dit, waarvan de helft na 6maand toch terugkeerden... Op de fora weinig klachten hooguit mensen die nu pas merken wat de voordelen zijn en ze leerden gebruiken en alleen maar positieve ervaringen meldden... Hier zitten ze nu met miljoenen btfon spots....overal waar er een bthomehub voor internet zorzgt kan binnenkort een belgacom klant nu ook gratis online geraken... Idel in portugal waar de netgear wifi kabelmodem van kabelisp zon ook fon wifi deelt...

Maps.fon.com is je vriend... Tot voor kort ook met export naar gps.... Ik zie de fonspots regelmatig op mijn garmin passeren als ik door de steden rij

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

simon1991 schreef:
honda4life schreef: Tgoh ja als je weet dat de bbox wireless N hardwarematig aan boord heeft
Ben je hier zeker van?
klopt niet, de bbox2 heeft geen 802.11n aan boord, vijs hem maar eens open.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”