Hallo,
'k heb een probleempje met mijn draadloos netwerk. De router (een D-Link Dir 655 staat vooraan het huis op de eerste verdieping. Achteraan het huis, op het gelijkvloers, is de ontvangst heel slecht, en valt die regelmatig uit. Wat zou de gemakkelijkste oplossing zijn om dit te verbeteren?
'k denk zelf aan een Fritz! wlan repeater (http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZ_WLA ... /index.php). Die zou ik in vooraan het huis in de living in het stopcontact kunnen stoppen, en daarmee zou ik dan normaal een beter bereik moeten hebben beneden. Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er betere toestellen hiervoor? De reden dat ik dit toestel zou nemen is dat de stopcontacten in de living allemaal nogal in het zicht zitten, en dit een nogal compact toestel is.
Een andere oplossing zou eventueel powerline zijn tot aan het toestel op het gelijkvloers, maar we zitten met een oud driefazig elektriciteitsnet, en 'k vrees dat dit niet zal lukken omdat de kans groot is dat de stopcontacten op een andere faze zitten.
Iemand nog andere oplossingen?
groeten,
cyclon
draadloos netwerk uitbreiden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 17 keer
Kijk vandaag eens op www.ibood.be
Kan misschien een oplossing voor jou zijn.
Weet wel met repeaters dat je 50% snelheid verlies hebt.
Dus bv. je repeater ontvangt een 300mbit N signaal in goede kwaliteit, weet dat die theoretische max naar je eindpunt 150mbit bedraagt.
Repeaters werken om uw bereik te vergroten maar als je performante snelheid wilt behalen zijn powerlines tegenwoordig interessanter.
Alles hangt van situatie tot situatie af natuurlijk.
Mvg
Jellen
Kan misschien een oplossing voor jou zijn.
Weet wel met repeaters dat je 50% snelheid verlies hebt.
Dus bv. je repeater ontvangt een 300mbit N signaal in goede kwaliteit, weet dat die theoretische max naar je eindpunt 150mbit bedraagt.
Repeaters werken om uw bereik te vergroten maar als je performante snelheid wilt behalen zijn powerlines tegenwoordig interessanter.
Alles hangt van situatie tot situatie af natuurlijk.
Mvg
Jellen
Everything that has a beginning has an end.
Hallo,
'k heb dan toch maar een fritz gekocht, en 'k moet zeggen, het signaal is nu een heel stuk beter. Een bijkomende netwerkkabel zou wellicht een nog beter resultaat gegeven hebben, maar 't was dan weer niet mogelijk om die kabel overal op een deftige manier weg te bergen, en daarom hebben we toch voor die repeater gekozen.
groeten,
cyclon
'k heb dan toch maar een fritz gekocht, en 'k moet zeggen, het signaal is nu een heel stuk beter. Een bijkomende netwerkkabel zou wellicht een nog beter resultaat gegeven hebben, maar 't was dan weer niet mogelijk om die kabel overal op een deftige manier weg te bergen, en daarom hebben we toch voor die repeater gekozen.
groeten,
cyclon