Goeiemiddag iedereen,
Wij zijn voor internet & telefoon overgeschakeld van Belgacom naar EDPnet.
Afgelopen maandag is de internetverbinding in gebruik genomen en donderdag zou ik informatie ontvangen over de telefoonlijn.
Gisteren heb ik gezien dat de status van de telefoonlijn in 'Overzicht aonnementen' gewijzigd is naar 'Afwachten oplevering' en als ik het pdf document open dat erbij hoort, staan de voip account gegevens er ook in.
In de details voor Telephony staat RawCopper opgeleverd maar bij 'VoIP : <telnr>' staat 'Waiting for fulfillment completion'
Op die 'VoIP : <telnr>' kan ik klikken en daarin staat dat ik nog geen actieve nummers heb.
Daarnet heb ik de gegevens in de Fritzbox - ouder model: ADSL VoIP PBX, 2000 1673 en staat achter een Lancom modem/router - ingegeven op de volgende manier:
Internet number: telnr
User name: telnr
juiste wachtwoord
Registrar, Proxy server en STUN server: voip.edpnet.be
Use Internet number for registration aangevinkt
Er is geen normale kiestoon maar een snelle bezettoon, dus ofwel doe ik iets fout of is er nog iets niet in orde.
Voor het internet heb ik niets gewijzigd aan de aansluitingen, enkel gegevens in de modem in gegeven.
Is het normaal dat op de gewone lijn ook nog een kiestoon zit?
Daarom vroeg ik me af of ze evt niet het 2de paar hebben gebruikt, moet ik nog iets anders doen of moeten zij nog iets doen?
Van Belgacom is er een schrijven gekomen dat het het internet al is opgezegd sinds maandag maar niets ivm de telefoonlijn.
Weet er iemand van jullie hier iets meer over?
EDPnet is telefonisch/via chat niet bereikbaar, zijn die nu wel of niet 's zaterdags te bereiken?
Bedankt voor jullie hulp.
Nieuwe lijn op 2de paar gezet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Ik was van ADSL naar VDSL overgeschakeld (edpnet).....
het paar was ook veranderd, niet op de hoogte van gebracht, dus als leek na 1 week zonder internet via tip hier op userbase te weten gekomen
Als je internet hebt, en je vorige internet is afgesloten....dan moet je toch voip hebben (op voorwaarde dat uw nr. geporteerd is......bij mij deden ze dat 3 weken te vroeg )? Ik denk dat die portering toch +/- 7 dagen zal duren.
zoals meermaals hier geschreven, je mag je telefoonnummer NIET opzeggen, vooraleer hij geporteerd is, anders verlies je je nummer!
Hier
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/FRIT ... _telefonie
Je kan altijd ticket opstarten bij edpnet.....zaterdagnamiddag werken ze niet....heb wel ooit op zaterdagvoormiddag antwoord op ticket ontvangen.
het paar was ook veranderd, niet op de hoogte van gebracht, dus als leek na 1 week zonder internet via tip hier op userbase te weten gekomen
Als je internet hebt, en je vorige internet is afgesloten....dan moet je toch voip hebben (op voorwaarde dat uw nr. geporteerd is......bij mij deden ze dat 3 weken te vroeg )? Ik denk dat die portering toch +/- 7 dagen zal duren.
zoals meermaals hier geschreven, je mag je telefoonnummer NIET opzeggen, vooraleer hij geporteerd is, anders verlies je je nummer!
Hier
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/FRIT ... _telefonie
Je kan altijd ticket opstarten bij edpnet.....zaterdagnamiddag werken ze niet....heb wel ooit op zaterdagvoormiddag antwoord op ticket ontvangen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Uiteindelijk was de internetverbinding in orde en dus op hetzelfde paar als voorheen geïnstalleerd maar met de telefoonlijn was iets misgelopen.
Wat het niet op voorhand opzeggen betreft, daar had ik hier gelukkig de juiste instructies gekregen en ook gevolgd.
Er is gewoon wat mis gelopen met de portering waardoor dat iets langer duurt maar dat zou in orde komen.
Bedankt voor uw hulp!
Wat het niet op voorhand opzeggen betreft, daar had ik hier gelukkig de juiste instructies gekregen en ook gevolgd.
Er is gewoon wat mis gelopen met de portering waardoor dat iets langer duurt maar dat zou in orde komen.
Bedankt voor uw hulp!
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
"Uiteindelijk was de internetverbinding in orde en dus op hetzelfde paar als voorheen geïnstalleerd maar met de telefoonlijn was iets misgelopen.
Er is gewoon wat mis gelopen met de portering waardoor dat iets langer duurt maar dat zou in orde komen."
2 X nr.portering gehad en 2 X troubles.....feilloos was het niet, in tegenstelling tot internetactivaties.
Er is gewoon wat mis gelopen met de portering waardoor dat iets langer duurt maar dat zou in orde komen."
2 X nr.portering gehad en 2 X troubles.....feilloos was het niet, in tegenstelling tot internetactivaties.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Tja, dat is wel of niet feilloos overstappen waarover men het wel eens heeft.
Voor internet zijn we niet offline geweest, wat de telefoon betreft nemen we er maar bij.
Ik ben alleszins content en in de plaats van een 4.6/0.4 profiel hebben we nu een 6/0.6 profiel hetgeen toch wat verhoging heeft gegeven (5.26/.43 Mbps) in zowel down- als upload en dat is te merken.
Voor internet zijn we niet offline geweest, wat de telefoon betreft nemen we er maar bij.
Ik ben alleszins content en in de plaats van een 4.6/0.4 profiel hebben we nu een 6/0.6 profiel hetgeen toch wat verhoging heeft gegeven (5.26/.43 Mbps) in zowel down- als upload en dat is te merken.
Gelukkig & gezond 2022!