Gmail traag?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Dag

Is het bij jullie ook zo dat gmail zo traag is?
Ligt het aan Dommel of is er ergens een kink in de kabel?
Voor de rest gaat surfen tamelijk goed vooruit, waaruit ik kan vermoeden dat het probleem ergens anders zit. :-D
Alexke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

Geen problemen hier met VDSL2 BC
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Het duur veel langer dan anders maar het lukt wel via dommel, op telenet gaat het gewoon.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Vandaag ook nog steeds vrij traag hier.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Er is ook een gekend probleem met FireFox 4 (en ook in 5) dat Gmail main page zeer traag is. Dus indien je FireFox gebruikt, dat kan wat verklaren.
Afbeelding
BramEPC
Starter
Starter

Bij mij ook verschrikkelijk traag sinds een paar dagen, lukt uiteindelijk meestal wel als ik labs afzet.
Ik gebruik FireFox 3.6.17, dus het ligt niet aan problemen met 4/5.

Vanop andere locaties (op werk via vpn) totaal geen probleem.

( Sinds een paar weken trouwens ook bijzonder veel problemen met de mailforwarding van mijn bij dommel geregistreerde domain naam naar gmail, mensen die ernaar mailen (terug via gmail in dit geval) krijgen volgende boodschap:

Technical details of temporary failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 454 454 TLS not available: missing RSA private key (#4.3.0) (state 9).

Een beetje googlen leert dat dit een configuratieprobleem zou moeten zijn, maar veel reactie van support kreeg ik niet tot op heden ... )
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

D3bian schreef:Er is ook een gekend probleem met FireFox 4 (en ook in 5) dat Gmail main page zeer traag is. Dus indien je FireFox gebruikt, dat kan wat verklaren.
Nee, geen Firefox, wel MSIE, Opera en Safari. Allen blijken even traag te zijn bij het openen van gmail. :twisted:
Initieel zei ik dat surfen geen probleem bleek te zijn, maar 'k moet mijn mening herzien: ook surfen gaat trager dan gewoonlijk. :x
Waarschijnlijk heeft BramEPC gelijk en is er ergens een d(r)ommel(s) probleem... Wat de vraag oproept hoe lang het zal aanslepen...
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Inderdaad sedert ongeveer een maand heb ik ook gemerkt dat CityConnect zeer traag geworden is.
Heb het al twee keer aan de helpdesk doorgegeven, maar voor hen is het allemaal normaal.

Nochtans is het algemeen voor alle soorten verkeer; zelfs gewone http paginas laden vrij traag.
Speedtests bevestigen een sterk verminderd resultaat. Met momenten, zoals nu ronduit bedroevend.

Ik was voorheen vrij tevreden van CityConnect, maar als het zo blijft zal ik van ISP veranderen.
The Final Countdown
Starter
Starter

Dit begint toch wel wat schandalig te worden. Een mail verzonden van @gmail.com naar @dommel.be heeft zo'n 28h vertraging, diezelfde mail komt direct aan bij elke andere email provider, aantonend dat dit wel degelijk een probleem bij Dommel is.

Toen dit begon had ik een ticket geopend, noch geen dag later kreeg ik bericht terug dat ik bij Gmail moest gaan aankloppen want bij hen was er uiteraard niets mis. Na ongeveer 10 seconden op Google bleek het dus een ontbrekende/foute encryptie sleutel te zijn op de server van Dommel, uiteraard heb ik dit aan Dommel laten weten, inclusief links naar het help forum van Gmail over ditzelfde probleem bij andere.

Dit was meer dan een maand geleden, uiteraard hebben ze hier niet op gereageerd, laat staan het probleem opgelost. Dommel kan snel reageren indien ze de schuld op iemand anders kunnen schuiven. Dit oplossen bestaat uit het genereren van een nieuwe RSA key, iets dat nog geen vijf minuten werk zou moeten zijn. Helaas heeft Dommel hier maanden voor nodig, en het zou me niet verbazen als ze dit nooit zouden oplossen.

Emails van Gmail komen dus nog steeds meer dan een dag te laat aan, en iedereen die een mail van Gmail stuurt krijgt bericht dat er problemen zijn.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik merk geen vertragingen op gmail.
vdsl2 (bgc)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Net Mail gestuurd van gmail naar dommel.be, komt aan binnen de 5 seconden.
Heb Dommel speedconnect.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

The Final Countdown schreef:Dit begint toch wel wat schandalig te worden. Een mail verzonden van @gmail.com naar @dommel.be heeft zo'n 28h vertraging, diezelfde mail komt direct aan bij elke andere email provider, aantonend dat dit wel degelijk een probleem bij Dommel is.
......
Dit was meer dan een maand geleden, uiteraard hebben ze hier niet op gereageerd, laat staan het probleem opgelost. Dit oplossen bestaat uit het genereren van een nieuwe RSA key, iets dat nog geen vijf minuten werk zou moeten zijn.
Emails van Gmail komen dus nog steeds meer dan een dag te laat aan, en iedereen die een mail van Gmail stuurt krijgt bericht dat er problemen zijn.
Klopt dat het aan hun keypair ligt maar.... het is niet genoeg dit (opnieuw) aan te maken, je moet het daarna ook registreren en daar moet je voor betalen. Dat is nu net waar het probleem ligt. Exact hetzelfde als onlangs toe je een certificate warning kreeg als je probeerde naar een https site van Dommel te gaan. Dat certificate hebben ze zowat een week later betaald waardoor tenminste dat probleem prompt verdween.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”