Opzegvoorwaarden/contract?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
SnOwBunZz
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik sta dus niet meer ver van mijn volgende provider, maar ik heb geen zeker idee wanneer precies mijn contract verloopt.
Moet ik hiervoor Dommel zelf contacteren of is dit zichtbaar in de klantenmenu van dommel?

Ik ben op de hoogte van de extra maand bij het opzeggen.

Verder zou ik ook graag weten of het beter is om zelf op te zeggen of dit door mijn volgende ISP te laten doen?
Laatst gewijzigd door SnOwBunZz op 21 jun 2011, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Stel dat je het bij hun niet vindt... heb je nog steeds rekeningsuittreksels :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
SnOwBunZz
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dus na de eerste 12 maanden kan je wanneer je wilt opzeggen? Want ik vind het nergens. :/

De vroegste proforma dateert van 2008.

edit: vergeef me als ik wat onzinnig ben... nog een beetje last van de examenstress en al. ><
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Als de vroegste proforma dateert van 2008 en je ondertussen niet verandert bent van abonnement (bijvoorbeeld van Netconnect naar Cityconnect), dan zit je goed. Je kunt het altijd nog eens navragen bij Dommel indien je het niet zeker bent. Op je invoices kan je trouwens ook zien van wanneer tot wanneer je facturatiedatums lopen, zodat je weet wanneer je ten vroegste kunt opzeggen met de 30 dagen opzegperiode in acht genomen. Stel, je facturatieperiode loopt van de eerste dag van de maand tot de eerste dag van de volgende. Dan kun je ten vroegste je contract opzeggen de eerste augustus (want de eerste juli is in minder dan 30 dagen). Je kunt perfect morgen een brief opsturen om op te zeggen en daarin vermelden dat je pas de eerste augustus wenst afgesloten te worden. Dan zorg je dat je aangesloten wordt bij je nieuwe provider voor de eerste augustus om de periode zonder internet te minimaliseren.

Succes trouwens op je examens! :wink:
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Als je via domiciliëring betaald, vergeet die dan ook niet stop te zetten want Dommel durft na het opzeggen nog geld van je rekening te halen.
SnOwBunZz
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Danio, weet je of hierbij ook snelheidswijzigingen behoren?

Mijn snelheid stond te hoog midden vorig jaar, waardoor ik van 4 tot 3mbits moest gaan om de snelheid stabiel te houdenr. Een volledig sync loss tijdens piekuren is alles behalve aangenaam, vooral als het elke dag gedurende 3 weken was. ><
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Een profiel/snelheidsaanpassing is geen wijziging van je contract want je abbonnementsformule is niet gewijzigd. Je zit dus safe, zo snel mogelijk opzeggen dus.

Opgelet, bij dommel de opzegging best zowel via fax/email en aangetekend schrijven doen !

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Opgelet, bij dommel de opzegging best zowel via fax/email en aangetekend schrijven doen !


Aangetekend is genoeg, na 1 dag krijg je al een mail dat ze het ontvangen hebben. (vorige week bij mij)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Sasuke schreef:Opgelet, bij dommel de opzegging best zowel via fax/email en aangetekend schrijven doen !


Leest dan niemand de kleine lettertjes van hun contract i.v.m. opzeg en bewijsvoering? (Artikel 13 en 14 in de Kaderovereenkomst die bij je contract hoort)

Gewoon via hun CRM systeem een bericht sturen is voldoende. Je krijgt daar automatisch en vrijwel onmiddelijk een emailbevestiging van met ticketid. Dit ticketid is meer dan voldoende om in geval van discussies als geldig bewijs te dienen.

Voordeel:
- kost niets
- is na 5 minuten in orde
- je krijgt een rechtsgeldige bevestiging dat dommel je bericht heeft ontvangen
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Beste,

Het is om al je basissen te coveren, indien dommel die mail niet stuurt, heb je geen poot om op te staan. zelfde met het aangetekend schrijven, is al verschillende malen voorgekomen dat dommel de aangetekende brieven gewoon niet ophaalt. Dit weet je dan pas 15 dagen.

Enfin, alle wegen bewandelen om zeker te zijn dus.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
SnOwBunZz
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Toch liever een extra poot om op te staan hebben. Als ik hier de berichten lees over dommel en hun geweldige service.... ik denk niet dat ik het moet uitleggen, ofwel?
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Via het CRM systeem wordt de ontvangstbevestiging met ticketid volautomatisch en onmiddelijk verstuurd. Hier komt geen menselijk ingrijpen aan te pas en in 99% van de gevallen zal de hele procedure (inclusief ontvangstbevestiging) maar een 5 a 10tal minuutjes duren.

Als je na bijv een uurtje nog geen mail hebt gekregen, is er mogelijk iets misgegaan en kan je later gerust nog eens proberen. Je kan altijd terugvallen op een aangetekende brief natuurlijk, maar daar kruipt een pak meer werk/tijd/geld in...
Gebruikersavatar
heyedp
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2010, 12:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Heb eergisteren een opzegging gedaan via een aangetekende zending , daar in artikel 13 van mijn contract staat opzegging moet steeds gebeuren via een aangetekend schrijven . In artikel 14 van mijn contract staat dan weer dat emails rechtgeldig zijn dus enige verwaring . De tekst in aritikel 13 lijkt niet voor alle contracten indentiek te zijn dus nalezen is aangewezen .

Zojuist volgende email van dommel gekregen :
Geachte,

Uw aangetekende opzeg werd voor u verwerkt.

Uw abonnement zal stopgezet worden op de vervaldatum 2011/07/25

LET OP!
Gelieve er wel voor te zorgen dat u zelf uw domiciliering stopzet bij uw bank!

We betreuren uw beslissing om uw diensten bij ons op te zeggen, temeer daar er binnenkort ook promoties aankomen voor bestaande klanten.
We hopen alvast dat we in de toekomst in de mogelijkheid zullen zijn u opnieuw als klant te mogen verwelkomen!
Alvast bedankt voor het vertrouwen dat u in onze firma heeft gesteld en onze allerbeste wensen!



Dus de opzeggingen blijken ze toch correct op te volgen .
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Bij mij staat er bij artikel 13 nog:

Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt
worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer
+32 70 224 305 of via reguliere post.
Opzeggingen via e-mail worden enkel aangenomen indien deze ons
bereiken vanop het contact e-mail adres in de database van SCHEDOM
VOF.
Indien de Klant een rechtspersoon is, worden opzeggingen enkel
aanvaard indien deze zijn opgemaakt op briefhoofding van de
rechtspersoon en ondertekend zijn door een persoon die de
rechtspersoon wettelijk mag vertegenwoordigen
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb destijds zonder problemen via email opgezegd, een kwartierke later kreeg ik een mail van goeie ontvangst opzeg. ik vind het nu wel positief dat ze in hun mail zetten dat je de domiciliering zelf moet stopzetten, want het systeem van dommel blijft inderdaad gewoon facturen zenden (en betalingen van uw rekening halen indien mogelijk)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”