Overstappen naar Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Gewoon
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:03
Bedankt: 1 keer

Ik zit nu met een Fibernet shake van Telenet maar dan vrij downloaden hangt nu echt mijn voeten uit, je betaald dan zoveel ik zit drekt in het rood. Daarom hebben wij besloten om over te stappen naar een provider die echt onbeperkt internet kan geven. Nu zie ik verschillende mogelijk heden:

Optie 1:
Digitale TV en telefonie bij telenet + internet bij Dommel
(maar omdat ik dan geen belgacom lijn heb betaal ik 13 euro meer)
Misschien het minste papier werk bij Telenet dan

Optie 2:
Digitale TV en telefonie bij Belgacom + internet bij Dommel
Veel papierwerk ?

Voor digitale TV zijn wij best tevreden over Telenet en wij hebben Prime.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

dommel :roll:

kies gewoon belgacom intense in eender welk pack en je bent beter af.
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Voordat je dommel kiest, lees best eens wat berichtjes in het Dommel forum hier :-)

EDPnet kan bijv een alternatief zijn..
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Weinig aan de voorgaande posts toe te voegen... dommel is niet zo goed bezig.
Wil je service > EDPNet :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ja absoluut, --> EDPnet. En als je van Telenet af wilt, Scarlet Internet + TV! :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Weinig aan de voorgaande posts toe te voegen... dommel is niet zo goed bezig.
Wil je service > EDPNet :wink:

Scarlet is ook best goed, Dommel, tjah coboys (kan goed gaan), Scarlet is professioneler (Edpnet informeler).
35€ incl raw copper:35€, ongelimiteerd (& 2TB was geen probleem, zelf eens getest, anders 100GB/maand).
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Gewoon schreef:(maar omdat ik dan geen belgacom lijn heb betaal ik 13 euro meer)

Je kan ook cityconnect nemen, dan moet je die 13euro niet betalen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dommel :nono: De alternatieven zijn goedkoper als je de promo's en de gratis modem meerekent. (Scarlet,Edpnet,Belgacom)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

kies dommel cityline als het bij jouw beschikbaar is, totaal onklopbaar pakket en enkel tv (geen telefoon) bij telenet
en neem de horror verhalen met de gebruikelijke korrel zout
die verhalen bestaan bij alle providers ...
Gewoon
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:03
Bedankt: 1 keer

Ok het word dus niet dommel, nu is de keuze gevallen tussen scarlet en EDPnet met welke van de twee kan ik het meeste downloaden zonder "zever".
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Als je digitale tv wil, ga je best voor Scarlet.

Ik denk dat je waarschijnlijk niet staat te springen voor TV-Vlaanderen (via EDPNet) :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

duizend schreef:kies dommel cityline als het bij jouw beschikbaar is, totaal onklopbaar pakket en enkel tv (geen telefoon) bij telenet
en neem de horror verhalen met de gebruikelijke korrel zout
die verhalen bestaan bij alle providers ...


De "horror" verhalen zijn in Dommel's geval meer dan terecht. Maak niet dezelfde fout zoals vele onder ons en kies voor een andere provider. Ik ben ondertussen al bij veel providers klant geweest en ik kan je zeggen dat je de arrogantie en incompetentie van dommel nergens anders tegenkomt.

Ik ben nu het meest tevreden over Edpnet.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Naar Dommel zou ik inderdaad niet meer overstappen. Goede keuze!

Enkel hun cityconnect abbo's zijn nog concurentieel (maar deze technologie is verouderd). Dommel investeert blijkbaar niet meer in nieuwe technologieën en scherpe prijzen. Veel beloven, maar niets veranderen. Blijkbaar zijn ze daar aan het uitbollen.

Dommel staat financieel er ook niet zo goed voor. En in geval van opzegging / aansluitingsproblemen bij hen hoef je zeker niet op "fair play" te rekenen. Dan kunnen het een bende gangsters zijn (aan den lijven ondervonden).

Dommel was top tot twee jaar geleden. Sindsdien is het steeds meer en meer bergaf gegaan...

Als je van provider verandert, kies dan alvast voor de toekomst en voor VDSL.
Als ik jouw was, zou ik kiezen uit:

* Belgacom VDSL (Internet Intense of lagere snelheidsformule + FUP). Deze FUP hoef je bij Belgacom niet te nauw te nemen (is niet zoals bij Telenet!). Reken gemiddeld op een 1000 GB / maand. Als je daarmee niet toekomt, zou ik voor een andere provider kiezen

* Scarlet (onbeperkt is echt onbeperkt). Al wordt ook hier wel ergens een limiet gehanteerd. Als je maandelijks 5000 GB door je lijn sleurt, zou je wel eens opmerkingen hierover kunnen krijgen. Idem bij EdpNet.

Scarlet heeft momenteel de goedkoopste VDSL formule op de markt . Maar ik weet wel niet hoe lang de "lage" prijzen daar nog gaan gelden. Zoals je wel weet is Scarlet door Belgacom overgenomen. En mocht Belgacom de eerste jaren daar niets aan veranderen. Maar vroeg of laat gaan die twee abonnement wel samenvoegen (en dus de prijzen veranderen). Het BIPT gaat nooit toelaten dat Belgacom twee dezelfde VDSL abonnementen aan een verschillende prijs op de markt blijft aanbieden. Belgacom Favorite en Scarlet VDSL hebben dezelfde specs, maar het abonnement van Belgacom is daarbij wel +- 20 euro duurder in de maand.

* EdpNet. Iets duurder, maar een heel goede support (naar ik heb vernomen).

Alledrie bieden ze ook Digitale TV aan.
Vergelijk hiervoor eens de pakketten en dito prijzen !

Ik weet niet of je een voetbalfan bent. Zo ja, kun je eventueel TV bij Telenet en Belgacom nemen. Is de enige manier om alle voetbalmatchen te kunnen zien (idioot, ik weet het, maar is voorlopig nu zo). Als dit voor jou niet uitmaakt, vergeet dan deze optie :wink:

Als ik jouw was (en het prijsverschil niet te groot is), zou ik mijn TV bij telenet laten. En VDSL internet bij Scarlet (of Belgacom) nemen. Op die manier ben je zeker van je internet snelheid. Zodat deze niet wordt afgekapt, bij zwaarder TV traffic. Voor je telefonie, kun je ook bij Telenet blijven. Of een klassieke lijn bij Belgacom nemen of voor een VOIP oplossing kiezen (bv WeePee voor inkomende lijn en Jumblo voor goedkoop uitgaand).

Ik zelf heb VOIP voor mijn telefonie en DVB-T (enkel één, canvas, één+, canvas+ als zenders) voor mijn TV. Dit kost me nauwlijks iets (hooguit 1 euro in de maand aan uitgaande VOIP gesprekskosten). De enige kost die ik heb is mijn internet lijn. Scarlet is daarin voor mij momenteel de beste keuze (35 euro/ maand alles in - raw copper lijn, hoge snelheid, onbeperkt downloaden). Ik ben zelf van plan naar Scarlet eind dit jaar over te schakelen. Momenteel zit ik nog bij Belgacom. Was eerste jaar beste keuze, wegens de promo's en gratis modem/activatie. Bij Dommel was ik ervoor klant. Maar die heeft zich volledig uit de markt geprijsd.

Het probleem met deze keuzes (welke ISP kies ik nu ?), zijn ergens de "prijzen", formules en promo's. Die veranderen voortdurend. Vergelijk eens de prijzen (promo's, packs, gratis activatie, installatie, etc) bv deze drie providers. In combinatie met je telenet prijzen. En maak dan een keuze.

P.S. Alvorens je naar VDSL overstapt, zou ik zeker eens een lijn test (bv op de website van Belgacom) laten doorvoeren. Zodat je weet waar je je ongeveer mag aan verwachten. Je kan gemiddeld rekenen op minimum 16 Mpbs. Als je hoger wilt gaan, dien je dichter bij een ROP te zitten (in je straat).

Alvast veel succes in je keuze (en overstap!)

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

qua service kan je bij EDPnet niet echt klagen, tot hiertoe is dit de provider die mij de beste service verleend heeft en dat nog steeds doet. Alhoewel ik moet zeggen dat ik niet helemaal gediend ben met 4dagen disconnects, maar da's dan weer wat anders. Over het algemeen is hun service subliem, .. en hun producten hebben praktisch nooit een probleem en indien men een probleem heeft, wordt dit snel opgelost, .. helpdesk is uitermate vriendelijk en tot op heden hebben ze altijd gedaan wat ze beloofden, ..
Gewoon
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:03
Bedankt: 1 keer

Dankjewel voor je uitgebreid antwoord. Het is scarlet geworden.
Gewoon
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:03
Bedankt: 1 keer

Ik heb gelezen dat je fibernet 60+shake meteen kan opzeggen klopt dit?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mijn keuze zou zijn : alles bij Belgacom indien het 30mbit profiel beschikbaar is, dit omwille van het volgende:

Gewoon schreef:Optie 1:
Digitale TV en telefonie bij telenet + internet bij Dommel
(maar omdat ik dan geen belgacom lijn heb betaal ik 13 euro meer)
Misschien het minste papier werk bij Telenet dan

Klopt, het minste papierwerk/misérie vermoed ik. Echter het is en blijft dommel, zoals gezegd is edpnet of scarlet wel een beter alternatief. Ook kan je telefonie meenemen naar je internetprovider, dan heb je ook die kost niet.
Gewoon schreef:Optie 2:
Digitale TV en telefonie bij Belgacom + internet bij Dommel
Veel papierwerk ?

Voor digitale TV zijn wij best tevreden over Telenet en wij hebben Prime.

Digitale TV bij belgacom werkt via VDSL2 technologie, en moet dus aangesloten worden op het rechtstreekse paar. Echter dommel gebruikt diezelfde technologie (in veronderstelling dat je VDSL2 gaat nemen, cityconnect is niet overal te verkrijgen en homeconnect is wat traagjes :)). Dus moet Belgacom de lassers laten komen om jouw onrechtstreekse paar, rechtstreeks te lassen. Gevolg : 2 modems (1 voor belgacom, 1 voor dommel) en dus dubbel energieverbruik.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”