Nieuwe router, alle computers nog te bereiken?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Beste UB'ers,

Na veel problemen gehad te hebben met de draadloze functionaliteit van de BBOX2 heb ik besloten om er een extra router aan te hangen.
Ik zou deze nieuwe router ook een eigen PPPoe sessie laten opbouwen, zodat de computers die verbonden zijn met de nieuwe router een eigen extern IP adres hebben.
Daarvoor moet ik dus de nieuwe router een IP adres geven dat buiten de range ligt van de BBOX2, en dan de nieuwe router zelf IP adressen laten uitdelen. De nieuwe router zal de BBOX2 dus enkel gebruiken als modem.
Mijn vraag is heel eenvoudig: zullen computers die geconnecteerd zijn op de nieuwe router computers kunnen bereiken die verbonden zijn met de BBOX2?
Ik heb een afbeelding ingesloten om mijn opstelling te illustreren.

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)!

Simon
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door simon1991 20 jun 2011, 09:33, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

simon1991 schreef:Mijn vraag is heel eenvoudig: zullen computers die geconnecteerd zijn op de nieuwe router computers kunnen bereiken die verbonden zijn met de BBOX2?
Nee... bedoeling is ook om bij dergeljke setup je BBOX nog enkel te gebruiken als modem... en dus niet om eveneens clients aan te hangen.

Wil je dat toch dan hang je een acces point aan je BBOX (en dus geen router, en dus ook geen eigen PPPoE sessie).

PS. In je titel schrijf je een AP terwijl je een router gebruikt... beide zijn twee andere dingen !
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Nee, beiden beheren een ander netwerk en computers kunnen niet op het andere netwerk, tenzij via internet, maar dan kan iedereen er uiteraard aan.
Het feit dat het 2 totaal aparte netwerken zijn, kan je ook beschouwen als een voordeel. Ik gebruik dezelfde opstelling, en verleen bezoekers enzo toegang tot internet via de bbox2, zonder dat ze aan het eigenlijk netwerk kunnen dat op een andere router zit.

In je tekening denk ik dat de ip-adressen in andere subnets moeten zitten. Je BBox2 heeft adres 192.168.1.1 en deelt adressen als 192.168.1.xxx uit.
Je nieuwe router stel je bijvoorbeeld in op 196.168.2.1 en deelt dan adressen als 192.168.2.xxx uit.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

@johcla & r2504 Bedankt voor jullie reacties, ik zal er nog eens over nadenken :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”