Ik heb persoonlijk als BGC klant ook al vaak mijn ergernis uitgesproken over het feit dat BGC geen inspanning doet om TN te volgen qua snelheid en dit dan nog op 2 vlakken:
1. gewoon de downloadsnelheid
2. wireless-N modems waardoor je geen extra-router meer achter een Bbox 2 hoeft te hangen om die snelheid te halen
en dit tot evenzeer toch wel enige irritatie van meerdere mede-forum gebruikers op het skynet luik van dit forum. Misschien daarom dat ik ook al zoveel duimpjes naar beneden op mijn naam staan heb maar in de koers wordt soms zelfs gestreden voor een rodee lantaarn
Op de persconferentie van 31/05 had ik hieromtrent hoger verwachtingen die op 0 uitdraaiden en - nogmaals - hun Samsung Tablet PC stunt vind ik maar niks om meerdere redenen die ik al herhaaldelijk aangehaald heb. Ik heb nu een Archos 101 intenet tablet (zonder gprs, enkel via wifi internet) en die doet het prima. Kostprijs 289 euro zonder opnieuw contract van 2 jaar, herhaaldelijk van en naar de BGC winkels wiens voorraden nog niet optimaal zijn, geen 7 euro extra per maand, schadevergoedingen die boven mijn hoofd hangen, etc. Ook mensen in een emloyee programme kunnen zonder meer deze Tablet kopen.
Mijn vraag nu is: wat hebben mensen tegen extra downloadsnelheid. Als je persoonlijk 16 Mbps haalt en dit voldoende vindt maar je provider biedt je er 50 dan heb ik zoiets van "what's the problem" ? Kan iemand mij zeggen wat kwalijke gevolgen van extra internetspeed zijn?
Mijn zuster en een vriendin van mijn vrouw hebben onlangs een FN 40 shake gevraagd bij TN. Er waren problemen bij de installatie die de dag nadien verholpen waren bij beiden die op ong. 500 meter van mekaar wonen door aanpassingen buiten. Als mijn zoon voor zijn opleiding van de site van de univ applicaties (met beeldmateriaal) van 3 tot 400 MB moet downloaden dan merk je serieus het verschil tussen BGC bij ons en TN bij hen tvv van TN waar ze met FN 40 al tegen 48 Mbps surfen.
Bij BGC met HD TV aan surf je met intense abo aan 19 Mbps gemiddeld dus minder dan de helft !!!!!! Snap niet dat die van BGC daar totaal blind voor blijven.
De Fibernet hype bij TN was bovendien een waar succes (gehoord van een technieker die ik persoonlijk ken en die redelijk wat overuren moet kloppen omwille van mensen die van andere providers massaal overlopen.
BGC kan zijn klanten niet blijven de indruk wekken dat ze met "dode mussen" TN blijven achtervolgen. In december vervalt mijn BGC
contract en geen 50 Mbps profiel dit najaar = bye bye BGC.
En geen FTTH wegens te delen met andere kleine providers: so what, die betalen toch ook voor het gebruik van BGC infrastructuur ? Dit kan nooit voor BGC een verlieslatende operatie zijn net zoals ze ook andere providers hun huidige laten gebruiken.
En als TN de eerste wordt met FTTH, dan zijn ze helemaal de peaneut ...