Hallo,
Binnenkort maak ik de overstap van Belgacom TV naar Telenet.
Voor mijn Telenet aansluiting is het leggen van een bijkomende UTP-draad naar de plaats waar de TV staat, uitgesloten. Een aansluiting op de klassieke coax TV-kabel is er wel. Ik overweeg dus om twee Powerlines aan te schaffen.
Maar bij mijn huidige Belgacom TV installatie maak ik nu gebruik van een Ruckus zender/ontvanger systeem.
Mijn vraag is dan ook: zou ik die Ruckus kunnen gebruiken in plaats van die Powerlines om het signaal dat normaal over die UTP-kabel loopt, draadloos te kunnen doorsturen bij de toekomstige Telenet installatie?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten,
Lukas
Ruckus ipv Powerlines?
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
De vraag is natuurlijk of je nood hebt aan die interactiviteit bij TN.
Zo kan je je tv-gids 2 dagen vooruit bekijken via de kabel.
Updates is geen probleem,...
Zo kan je je tv-gids 2 dagen vooruit bekijken via de kabel.
Updates is geen probleem,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Hmmm goeie vraag. In principe zou dat geen probleem mogen zijn met ruckus. Maar of de telenetinstallateur dat gaat willen doen...is wat anders!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Maar als uw klassieke coax daar binnenkomt ga je toch geen probleem hebben aangezien de telenet modem ook op die kabel zit en dus de utp vlak naast je decoder zal zijn? De modem van telenet zal toch ook via die coax lopen? Het heeft geen internet nodig he, Telenet zal deze voorziening voorzien via de kabel via een soort van intranet. Dus als je klassieke tv aansluiting er zit dan hoef jij je normaal geen zorgen te maken over utp kabels.. of je moest het willen gaan gebruiken voor internet, maar dan kan je toch kiezen hoe je dat wil doen, als jij daar een wifi in wil steken dan kan dat toch, .. ik zie het probleem niet.
Ofloo,
Voor bepaalde (interactieve) diensten is er naast de coax ook een UTP kabel nodig die vertrekt van de modem en die naar de decoder loopt.
Ik weet echter niet of PRIME (Film of Sport) bij deze interactieve diensten hoort en of PRIME dus enkel werkt met UTP kabel maar ik dacht van wel. In dat geval was de vraag of ik het signaal dat normaal via de UTP-kabel zou lopen ook via Ruckus kan lopen.
Lukas
Voor bepaalde (interactieve) diensten is er naast de coax ook een UTP kabel nodig die vertrekt van de modem en die naar de decoder loopt.
Ik weet echter niet of PRIME (Film of Sport) bij deze interactieve diensten hoort en of PRIME dus enkel werkt met UTP kabel maar ik dacht van wel. In dat geval was de vraag of ik het signaal dat normaal via de UTP-kabel zou lopen ook via Ruckus kan lopen.
Lukas
Ofloo,
De TV-kabel komt toe (en dus daar zal de modem moeten komen) aan de andere kant van het huis dan waar de TV staat...
Vandaar dat het ook onhaalbaar is om een bijkomende UTP-kabel te leggen en ik wou weten of het kan met een Ruckus.
Groeten,
Lukas
De TV-kabel komt toe (en dus daar zal de modem moeten komen) aan de andere kant van het huis dan waar de TV staat...
Vandaar dat het ook onhaalbaar is om een bijkomende UTP-kabel te leggen en ik wou weten of het kan met een Ruckus.
Groeten,
Lukas
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 76 keer
Ja, dit gaat zeker gaan.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ok ik had begrepen, .. dat dus de kabel binnen kwam achter je tv, .. indien je zelf coax liggen hebt zou je eventueel kunnen proberen de modem daar aan te sluiten en de coax gewoon door te verbinden, .. vergeet niet als je dat doet met splitters dat die 2way moeten zijn. maar als je het rechtstreeks doet moet dat geen probleem zijn.mutsikos schreef:Ofloo,
Groeten,
Lukas
Nu inzake een wifi bridge ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen, of powerlines maar uit ervaring, kijk uit welke je koopt bv ik heb momenteel homeplug van hercules, die werken perfect dus laatst kocht ik 2 bij maar de mini's en die werken langs geen kanten, dus om even te demonstreren, .. binnen het merk zelf zit er zelfs een wereld van verschil, laat staan tussen de merken, eigenlijk denk ik dat uw wifi stabieler zal zijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
ja dit gaat perfect MAAR als je een modem krijgt van telenet met router er in dan moet je het ip adres van de ruckus veranderen want de zender heeft het ip adres 192.168.1.1 en dat is dezelfde als de modem waardoor u internet niet meer gaat