Nieuwe telenet modem: remote desktop mogelijk?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
BuBbA_007
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2011, 13:05

Allen,

Ik had tot voor kort de opstelling met eigen router. Op deze router had ik poort 3389 opengezet met het IP adres van de PC waarmee ik van op afstand wou verbinden.

Nu is Telenet deze morgen langs geweest om hun nieuwe modem/router te installeren, en ik zou graag willen weten of ik die remote desktop mogelijkheid zelf kan instellen op de Telenet router?

Op dit moment werkt de verbinding niet, en ik heb niet meteen een idee hoe en/of waar ik dit kan instellen.

Vandaar de vragen:

1) Kan dit met de Telenet router?
2) Indien ja, kan iemand me wat hulp geven daarover?
3) Indien nee, kan ik dan op één of andere manier mijn eigen router er nog tussenzetten om via die router te gaan dan?

Alvast bedankt!

Ben.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heb je via Mijn Telenet de nodige portforwarding ingesteld ? Anders zal het inderdaad niet werken.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zowat alles <1024 inkomend staat toe bij Telenet. Dus RDP zou moeten werken als je die forwarding instelt.
BuBbA_007
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2011, 13:05

Bedankt voor de snelle reacties!

Heb dit als volgt ingesteld op mijn.telenet.be:

Lokaal IP adres = IP van de pc die ik wil bereiken
Begin poort = 3389
Eind poort = 3389
Protocol = beide
Statuc = actief

Weet iemand wat daar fout aan is?

Groeten,

Ben
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ziet er ok uit. Toen ik destijds wat met die Mijn Telenet settings experimenteerde, had ik wel de indruk dat sommige instellingen (oa DMZ en Port Forwarding) niet altijd direct effect hadden. Anders eens je modem herstarten en zien of het dan werkt...

Aangezien je nog je eigen router hebt, zou je die nog altijd kunnen gebruiken. Dan hang je die als enige aan die Telenet router. Het IP adres dat jouw router dan krijgen van Telenet (bvb 192.168.0.102) vul je dan in in het DMZ veld op Mijn Telenet. Dan gaat automatisch alle traffiek naar jouw eigen router en kun je daar alles instellen zoals je het vroeger deed.

Nadeel van deze opstelling is dat er dubbele NAT gebeurt waardoor sommige geavanceerde applicaties mogelijks niet werken (bvb VOIP). Ik heb al meer dan een jaar zo een setup en heb nooit tegen die beperking aangelopen en het grote voordeel is dat alle config op je eigen router gebeurt en je dus niet afhankelijk bent van Mijn Telenet.
BuBbA_007
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2011, 13:05

Op dit moment loopt er een kabel van de nieuwe telenet router naar een switch. Vandaar vertrekt dan een nieuwe kabel naar het tweede verdiep, waar mijn digitale tv staat. Ik veronderstel dat ik dus mijn eigen router bij aan die switch moet hangen?

Groeten,

Ben
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Juist. Aangezien je vroeger een zuivere modem had, ging daarachter ook een switch met daarop dan je Digibox en je eigen router. Dus gewoon diezelfde setup blijven gebruiken. Verschil met vroeger gaat zijn dat je eigen router aan WAN-kant nu een 192.168.0.x adres zal krijgen (nl van die Telenet router) terwijl het vroeger een publiek IP adres was.
BuBbA_007
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2011, 13:05

Het werkt. Bedankt voor de hulp!
koendecavele
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2011, 09:18

ik heb ook problemen met mijn extern bureaublad sinds ik de nieuwe router van telenet gekregen heb. Is dit nu intussen opgelost bij telenet ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Vroeger had je wellicht een zuivere modem, nu dus een modem-router. Dus je moet via Mijn Telenet de port-forwarding instellen zoals hierboven aangegeven.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

BuBbA_007 schreef:
Nu is Telenet deze morgen langs geweest om hun nieuwe modem/router te installeren,.

had je dit aangevraagd of zijn ze "spontaan" langs geweest
koendecavele
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2011, 09:18

Bij mij werkt dit dus niet. telefoon gehad van telenet dat telenet die poort niet kan/mag/wil openzetten ...
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Als je gewoon even het fantastisch programmatje "teamviewer" download, lukt het altijd wel...
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

RDP poort veranderen doe je zo:
http://support.microsoft.com/kb/306759

Verander gewoon de poort doe een port forwarding en klaar is kees.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Je kan ook eens kijken naar NeoRouter (www.neorouter.com). Is een gratis VPN-like oplossing (eigenlijk gewoon tunneling) die o.a. RDP standaard ondersteunt.
David D.
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2012, 10:17
Contacteer:

BuBbA_007 schreef:Allen,

Ik had tot voor kort de opstelling met eigen router. Op deze router had ik poort 3389 opengezet met het IP adres van de PC waarmee ik van op afstand wou verbinden.

Nu is Telenet deze morgen langs geweest om hun nieuwe modem/router te installeren, en ik zou graag willen weten of ik die remote desktop mogelijkheid zelf kan instellen op de Telenet router?

Op dit moment werkt de verbinding niet, en ik heb niet meteen een idee hoe en/of waar ik dit kan instellen.

Vandaar de vragen:

1) Kan dit met de Telenet router?
2) Indien ja, kan iemand me wat hulp geven daarover?
3) Indien nee, kan ik dan op één of andere manier mijn eigen router er nog tussenzetten om via die router te gaan dan?

Alvast bedankt!

Ben.


Ik heb een gelijkaardig probleem. Ik zou graag Wake-On-LAN (WOL) en Remote Desktop (RDP) kunnen gebruiken tussen een laptop (wireless) en een desktop pc (bedraad) die thuis staat. Het zou zowel moeten werken, indien deze laptop in m'n interne LAN zit, als over internet (op kantoor of andere locaties).

Laptop draait Windows XP Professional en desktop pc draait Windows Vista Ultimate.

Test Case 1: SUCCESS!
- 'oude' Telenet Modem
- eigen Linksys router (bedraad + wireless)
- desktop pc hangt rechtstreeks op Linksys router (bedraad)
- laptop is wireless verbonden met Linksys router
- WOL (UDP 9) en RDP (TCP 3389) port forwarding opgezet via Linksys router
- WOL en RDP werken vlekkeloos, zowel via interne LAN als over internet

Test Case 2: FAIL!
- recente Telenet Modem/Router combinatie all-in-one (bedraad + wireless)
- desktop pc hangt via switch op Telenet Modem/Router (bedraad)
- laptop is wireless verbonden met Telenet Modem/Router
- RDP (TCP 3389) port forwarding opgezet via Mijn Telenet webpagina
- RDP schijnt niet te werken, noch via interne LAN, noch over internet

Aangezien de UDP 9 poort voor WOL niet instelbaar is bij de port forwarding opties via Mijn Telenet webpagina,
zie ik niet direct hoe ik dit zou moeten opzetten.

Opmerking:

* Op mijn eigen Linksys router kan ik bij de port forwarding opties iets laten binnenkomen op een bepaalde poort en dit intern laten doorsturen naar een andere poort. Dit is echter niet beschikbaar via de Mijn Telenet webpagina om de Telenet Modem/Router te configureren.
* Het is niet de bedoeling om een extra persoonlijk aangekochte router (bijvoorbeeld Linksys) in te schakelen in Test Case 2. Enkel indien het op geen enkele andere wijze zou kunnen werken.
* Third-party-tools zoals TeamViewer of NeoRouter zou ik liever willen vermijden. Zij werken volgens een server/client principe en bieden geen echte Wake-On-LAN functionaliteit.

Alle tips zijn meer dan welkom! Ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben met dit 'lastig' Telenet probleem! :wink:
*** Visit my official site at: www.davecanto.com ***
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Eerst en vooral voor je aan RDP begint, ben je ervan bewust dat RDP een onveilige verbinding is.
Overweeg dus om alles te tunnelen in een SSH-tunnel.
Heb je ergens een SSH-server op je netwerk die actief is, kan je zo WOL en RDP door die tunnel sturen (alhoewel ik vermoed dat dit niet het geval zal zijn).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
David D.
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2012, 10:17
Contacteer:

honda4life schreef:Eerst en vooral voor je aan RDP begint, ben je ervan bewust dat RDP een onveilige verbinding is.
Overweeg dus om alles te tunnelen in een SSH-tunnel.
Heb je ergens een SSH-server op je netwerk die actief is, kan je zo WOL en RDP door die tunnel sturen (alhoewel ik vermoed dat dit niet het geval zal zijn).


Het is niet de bedoeling om in mijn thuisnetwerk één of andere machine 24/24 en 7/7 te laten opstaan. Ik ben me inderdaad bewust van de onveilige RDP verbinding. Maar ik heb, vrees ik, niet zoveel opties dan?
*** Visit my official site at: www.davecanto.com ***
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

David D. schreef:Maar ik heb, vrees ik, niet zoveel opties dan?


Het antwoord is reeds gegeven... tunnel je RDP sessie over iets veiligers SSH, VPN, ...
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Je kan Logmein free gebruiken ipv RDP , werkt prima , je moet helemaal niks instellen qua portforwarding.
Dat installeert een kleine plugin op je PC en erna kan je er van overal aan (als ie aanstaat natuurlijk , het WOL probleem zie ik niet zo direct opgelost worden)
Floris Bakker for president!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”