JPL loting verdeelt voetbalrechten, dillema voor consument

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik blijf erbij: een Belgacom Intense voor internet en Telenet digitale TV en telefonie via VoIP en je hebt zowat het beste dat er is.
tommos
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Astralon: ALS je dicht bij de centale woont bij Belgacom dan, vdsl 2 op 30Mb, anders niet hoor
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Voor iemand als ik die totaal geen interesse heeft in voetbal en films is Belgacom interessanter dan Telenet qua kost. :wink:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Waarom kan het gewoon in België niet zoals in Nederland:

http://www.eredivisie.nl/live#TabTV

http://bestellen.eredivisielive.nl/defa ... eSupport=1

Je kan gewoon bij alle operators het voetbal bestellen, enkel mensen die geintresseerd zijn nemen / betalen voor voetbal.

Wat er nu gebeurd zou de raad van mededinging moeten verboden hebben, de enige verliezer is de consument, er gaan weer zwakke consumenten zijn die nu plots 2 abbonementen gaan nemen.

Trouwens volgens mij gaat Belgacom nog steeds langs de kassa voor alle matches, de vaste infrastructuur in de stadions, is toch door Belgacom geinstalleerd, betaald ?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Telenet plaatste direct deze pagina online: http://telenet.be/3241/0/1/nl/thuis/tel ... etbal.html

Voorlopig is er nog geen sprake van pay-per-view, maar als ze dat van plan waren zullen ze daar later mee afkomen. Eerst proberen zo veel mogelijk Prime abonnementen aan de man te brengen.

Verder zie ik, zoals velen, geen voordelen aan deze deal.
  • Samenvattingen op VTM: slechtere commentaar, reclame, etc. Dus daar kijk ik al niet naar. Al vind ik het logisch dat de VRT niet meer meedoet (cfr. besparingen)
  • Ocharme de caféhouders (en echte voetbalfans), nu twee decoders en twee abonnementen
  • Wat gebeurt er met het online aanbod van de VRT? (sporza.be) Ik bekeek vaak daar de samenvattingen en interviews.
Eén (persoonlijk) voordeel: ik ben officieel digitale klant bij Telenet (maar de digibox zit in de doos, ik heb dat enkel voor de 12% btw) en als ze pay-per-view aanbieden zou ik wel eens een topmatch durven aankopen, als ze geen abnormale prijzen vragen.

Of misschien moet ik gewoon mijn Frans bijschaven en naar de RTBF kijken voor de samenvattingen? Zolang de BBC maar de Engelse samenvattingen blijft aanbieden...
Laatst gewijzigd door driesve 10 jun 2011, 23:11, in totaal 1 gewijzigd.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer

Titel even aangepast. Lijkt wel een oorlog te zijn ontketend tussen Belgacom en Telenet liefhebbers hier.

Situatie is dat de voetbalfan de dupe is en de clubs de winnaar. Hoop stiekem dat Standard dwars gaat liggen.
Dat men het Nederlandse model toch niet wil overnemen, zo'n systeem is beste voor iedereen, maarja, geld boven redelijkheid.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Zonet gehoord: Telenet, RTBF, VTM, VOO hebben samen 52 miljoen betaald.

Dus dat zou willen zeggen dat Belgacom "maar" 3 miljoen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Trojan schreef:Ge beziet het ook fout. Ze hoeven niet perse de volledige kost er uit te halen door de verkoop van abonnementen, de kans is zelfs dat belgacom er serieus verlies op gemaakt heeft de voorbije jaren. Maar het is op zo'n moment belangrijk om u te profileren en een bepaalde doelgroep direct aan te spreken. De voorbije jaren was dat de voetbalfan en cafebazen. Nu ze hun belangrijkste publiekstrekker kwijt zijn blijft er enkel maar gewone tv over. Want laat ons eerlijk zijn, buiten de standaard kanalen en een paar boeketten die op geen fluit trekken heeft belgacom tv weinig meerwaarde tov analoge televisie. Telenet daarintegen kan nu uitpakken met de 3 beste binnenlandse matchen, het buitenlands topvoetbal, een paar sterke filmzender (het voormalige canal+, apart aan te kopen uiteraard) en het argument dat uw downloadsnelheid niet zakt tijdens het tv kijken.

Wie heeft volgens u het sterkste aanbod?
Daarom denk ik dat belgacom iets extra zal doen, de voetbal is nu immers toch in kosten afgeschreven, misschien kan men bij belgacom dat discovery pakket nu gratis maken? Of een filmkanaal?

Verder denk ik ook niet dat bgc volledig uit de kosten is gekomen met dat voetbalaanbod, het was hun in de eerste plaats te doen om klanten te vergaren en dat is wel gelukt.
Wat dat betreft doet Telenet nog slechter ze betalen nog 10 miljoen euro meer voor minder, men heeft maar 3 matchen van de 8. Cafes zullen sowieso wel een 2de decoder bijkopen, zware fans ook, maar de doorsnee klant? Nee
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik denk niet dat belgacom extra kanalen gaat geven zonder de abonnementsprijs omhoog te trekken. Ze zullen met iets straffer uit de hoek moeten komen om klanten af te snoepen van telenet. Zoals ik al zei heeft telenet een sterk filmkanaal en topvoetbal, en belgacom heeft daar geen antwoord op.

Telenet alleen moet dat geld niet ophoesten he, op zijn best betalen ze 1/5e en in het slechtse geval de helft. Wat uiteindelijk veel minder is dan belgacom heeft betaald de voorbije jaren. En belgacom had geen keus, anders hadden ze geen enkel verkoopsargument tov telenet.

Die 3 matchen van de 8 zijn wel topmatchen die ze (volgens hetgeen ik lees) zelf mogen kiezen. En dat zijn waarschijnlijk altijd diegene die het hoogst staan in de competitie.

En cafe's, tjah. Tis nu niet zo'n grote kost he. Ze kunnen dat er waarschijnlijk wel uithalen als ze er extra klanten mee kunnen lokken als het een goeie match is.
Tis de gewone consument die de dupe is, diegene die thuis naar de voetbal kijkt ipv op cafe of naar het stadion af te zakken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

driesve schreef:Zonet gehoord: Telenet, RTBF, VTM, VOO hebben samen 52 miljoen betaald.

Dus dat zou willen zeggen dat Belgacom "maar" 3 miljoen.
klopt... 55,2 miljoen in het totaal.... Belgacom 3,2 miljoen.... ze zullen dus wel niet veel vragen voor hun 5 matchen per weekend, wel jammer dat al die matchen blijkbaar allemaal gelijktijdig op de zaterdagavond gespeeld worden. de toppers zullen dan wel voor vrijdagavond & zondag zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Code: Selecteer alles

Record
De eersteklasseclubs doen een goede zaak met de deal. Met 55,2 miljoen euro per seizoen halen ze een recordbedrag op. Voor het vorige contract (2008-2011) betaalde Belgacom de voorbije drie jaar 44,7 miljoen euro per seizoen. Het contract, dat ook naar Belgacom ging, daarvoor was goed voor36 miljoen euro per seizoen.
Telenet betaalt 52 miljoen euro per seizoen voor zijn vijf loten. Het geeft wel geen details hoeveel van dat bedrag wordt ingebracht door zijn partners Voo, VTM en RTBF. De belegger komt dus niet te weten hoeveel Telenet netto betaalt voor de rechten.
bron: de tijd
xenne
Elite Poster
Elite Poster

POLL. Tien procent Belgacom-klanten wil overstappen  zaterdag 11 juni 2011

Zo'n tien procent van de Belgacom-klanten denkt eraan om over te schakelen naar Telenet, nu die provider het Belgisch voetbal zal aanbieden. Dat is althans de trend die blijkt uit een poll op onze website waaraan gisteravond om 23 uur 2400 surfers hadden deelgenomen. We vroegen wie wilde overschakelen naar Telenet omwille van het voetbal. 55 procent van de deelnemers had al Telenet in de huiskamer. Veertig procent verklaarde bij Belgacom te blijven en vijf procent van alle deelnemers dacht eraan over te stappen, dat komt neer op 10,26 procent van de deelnemende Belgacom-klanten. Voor 89,74 procent van de deelnemende Belgacom-klanten was het wegvallen van het Belgisch voetbal geen reden om over te schakelen naar Telenet.
bron: het nieuwsblad
tommos
Member
Member

dus zo'n 90.000 klanten weg.
Dat is maar een klein stukje van het verhaal.
Belangrijker is dat er minder nieuwe klanten bij belgacom zullen komen, wat natuurlijjk moeilijk meetbaar is.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

VOiD schreef:Voor iemand als ik die totaal geen interesse heeft in voetbal en films is Belgacom interessanter dan Telenet qua kost. :wink:
Same here. :p Precies een kudde, al die voetbalfans. 't Ja, naar sportbeoefenaars die veel geld verdienen kijken mensen graag op. Liever authenticiteit en echte hard werkende sporters. Voetbal is niet meer wat het vroeger was, het is een show geworden.
Laatst gewijzigd door Ken 11 jun 2011, 12:45, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
tommos
Member
Member

Standaard:

"De Pro League onderzoekt intussen of er een mogelijkheid is dat Belgacom zijn wedstrijden vanaf volgend seizoen doorschuift naar Telenet."
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

3-4 topics over voetbal, is er een beetje over (samenvoegen aub).
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

tommos schreef:Standaard:

"De Pro League onderzoekt intussen of er een mogelijkheid is dat Belgacom zijn wedstrijden vanaf volgend seizoen doorschuift naar Telenet."
Wat bedoelen ze daar mee, dat belgacom helemaal geen wedstrijden meer gaat uitzenden?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Nee, dat ze Telenet ook laten gebruik maken van de rechten - BGC mag deze rechten namelijk verder verdelen. Bijvoorbeeld dat die 5 matchen zowel door BGC als TN worden uitgezonden(dit scenario zie ik wel niet gebeuren).
Telenet mag geen exclusiviteit hebben. Het is dus een must dat BGC volgens mij wedstrijden blijft uitzenden.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

tommos schreef:dus zo'n 90.000 klanten weg.
Dat is maar een klein stukje van het verhaal.
Belangrijker is dat er minder nieuwe klanten bij belgacom zullen komen, wat natuurlijjk moeilijk meetbaar is.
stel 100.000 klanten weg, wel die 100.000 zijn géén 55.000.000 euro waard! 550 euro per voetbalklant pffff
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

En de voetballiefhebber die in Brussel woont, kan enkel bij Belgacom voetbal kijken, want Telenet noch Voo is actief in bxl
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Numericable zit in brussel zeker? En zitten die niet mee in de groep rond telenet?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

tommos schreef:Standaard:

de Pro League komt als grote winnaar uit de deal, door Telenet en Belgacom tegen elkaar uit te spelen. ze hebben gezorgd voor de versnippering, nu die er is, willen ze weer eenheid, maar waarom zou Belgacom z'n 5 matchen afstaan. ik zie ze dat alleen maar doen als Telenet de mogelijkheid geeft aan Belgacom om die andere 3 uit te zenden. maw enkel als Belgacom / Telenet samen rond de tafel gaan zitten zou het nog kunnen dat alle wedstrijden op één/beide zender(s) gaan te zien zijn, de Pro League zelf kan hier niet meer tussen komen naar m'n bescheiden mening
xenne
Elite Poster
Elite Poster

de politiek gaat er zich ook mee gaan bemoeien blijkbaar

"Voetbal kijken met 2 decoders moet aangepast worden"
Twee decoders
Decaluwé wil daarnaast dat het systeem met de decoders wordt aangepast. Wie in de toekomst alle voetbalmatchen wil bekijken op televisie zal daar twee decoders voor nodig hebben: een van Telenet en Belgacom. Telenet zal immers de belangrijke matchen uitzenden, Belgacom de kleinere wedstrijden. "Ik begrijp de reactie van de supporters meer dan ooit. Ik ga dan ook aan Lieten vragen of dat systeem niet aangepast kan worden zodat we kunnen komen tot één decoder", aldus nog Decaluwé. (belga/adha)
11/06/11 12u50
bron HLN
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zelfs al komen ze tot een technische oplossing (één decoder), dan nog zal je een abbo moeten nemen bij 2 providers ?
Het probleem is toch niet die 2 decoders, maar de versnippering tussen de 2 platforms !!

Ik begrijp ook niet waarom men zo kortziend geweest is, het was toch heel duidelijk op voorhand de huidige situatie een mogelijk scenario was. Nu het kalf verdronken is
1) wil de Pro League de deal herbekijken ?
2) gaat de politiek er zich mee bemoeien ...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Er bestaat een gemeenschappelijk platform dat via beide operotoren werkt:
Het web. www.belgischvoetbal.be

Ofwel bied je alle wedstrijden zonder exclusiviteit aan op alle (gesloten) platformen zoals in Nederland: http://www.eredivisielive.nl
wamy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Philippe je slaat de nagel op de kop!
raf1 link van belgischvoetbal werkt (al) niet meer.
groetjes wamy
xenne
Elite Poster
Elite Poster

tsja, inderdaad, de loten werden zo aangeboden dat er bijna zeker opsplitsing zou zijn, nu die er is wordt iedereen wakker? zelf de Pro League, maar die hun kas is ondertussen wel aangespekt

ter info, de aangeboden loten:
Lot 1 de interessantste wedstrijd van het weekend en de derde interessantste
Lot 2 de tweede interessantste wedstrijd van het weekend
Lot 3 de overige wedstrijden van het weekend
Lot 4: Samenvattingen van de wedstrijden
Lot 5: magazine zondag of maandagavond in open net
Lot 6: Supercup en Profvoetballer van het jaar

situatie had dus nog ingewikkelder kunnen zijn als dat ze nu is

btw, Telenet heeft een beperking dat iedere ploeg maximum 20 keer aan bod mag komen en iedere club moet eenmaal op Telenet uitgezonden worden tijdens de reguliere competitie. dat wil zeggen dat grote ploegen zoals bv RSCA toch zeker 10x op belgacom zullen te zien zijn.

't is wel zo dat Belgacom hun pakket non-exclusief verwierf. dat betekent dat andere geïnteresseerde distributeurs vanaf het seizoen 2012-2013 die wedstrijden ook kunnen uitzenden als ze daarvoor de rechten kopen
tommos
Member
Member

"Voetbal kijken met 2 decoders moet aangepast worden"

alsof 2 decoders HET probleem zijn!?!?
X maal betalen is het probleem! niet het aantal decoders.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster

Wat een klucht zeg, zoveel regeltjes.

Als je voor 1 club bent, en je neemt bij Belgacom een abonnement dan weet je niet op voorhand hoeveel keren je jou club kan zien. Andersom dus ook.
Probleem is dat je niet onder 2 decoders uit kan, maar via on demand zou je wel een match van jou club kunnen huren, alleen zal dat natuurlijk ook duur zijn.
Vraag is kan je bij Telenet ook een huren.

Het beste is als mensen nog even afwachten en zich objectief konden informeren. Ik verwacht dat veel mensen in der haast beslissingen gaan nemen en voor "mooie" verrassingen gaan komen die voor geen enkele partij positief zijn.

Als de Pro League nu eens aan de supporter zou denken en het systeem van Nederland zou nemen dan is iedereen behalve de Pro League tevreden, maar op deze manier bewijzen ze egoïsten en geldwolven te zijn.

Met Telenet/Voo en Belgacom heb je nog het probleem dat er mensen zijn die maar bij 1 van de 2 een abonnement kan nemen of zelfs bij geen enkele. Bv. in Brussel of mensen die te afgelegen liggen e.d.

Indien men het laatste in overweging zou nemen en beschouwt als een discriminatie, dan spreekt dat nog meer voor een systeem a la Nederland. En zo een systeem waarbij je bij elke (digitale) TV provider een voetbalabonnement kan nemen zal bijna van overheidswegen moeten verplicht worden, zie niet in dat de Pro League daar ooit mee akkoord zou gaan.

Aan de moderatoren, zou het niet nog beter zijn 1 topic te maken i.p.v. nu 2 ?

Ik ga ervan uit dat in onderstaande link zo goed als alle voorwaarden staan.
http://sport.be.msn.com/nl/jupilerprole ... _ID=519984
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Er zou ook nog een beperking zijn ivm de play offs, telenet zou niet enkel matchen van play off 1 mogen kiezen, verdere details heb ik nog niet

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster

Ludwig Sneyers wil het zo zwart/wit niet zien. "Het is zo dat vanaf het komende seizoen veel meer supporters hun ploeg op televisie kunnen volgen. Voordien konden enkel klanten van Belgacom hun ploeg aan het werk zien, nu kan dit ook voor gebruikers van Telenet."
Vind dit toch hypocriet, als hij het op die manier wil brengen dan moet hij met een Nederlands systeem komen.
NIEUWIGHEID

Voor het eerst in geschiedenis van het Belgische voetbal zijn de rechten van kracht voor alle bewegende beelden. Dus ook wat betreft het brengen van online-beelden en voor op de smartphone.
Als ik bovenstaande mag geloven dan deed Belgacom illegaal door een aantal matchen via internet te verkopen.

Word tijd dat men de volledige voorwaarden kan inkijken, op deze manier heb ik een aantal tegenstrijdigheden gezien. Ook valt er te bezien in hoe verre Standard nog iets kan betekenen.

Onderstaande lijken mij tegenstrijdig:
De vijf zaterdagavondwedstrijden blijven de komende 3 jaar op Belgacom TV te bekijken.
Telenet heeft een beperking dat iedere ploeg maximum 20 keer aan bod mag komen en iedere club moet eenmaal op Telenet uitgezonden worden
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
master-magic
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

vind ook dat het bij elke aanbieder zou moeten komen via 1 systeem die elke aanbieder kan aanbieden dan zoals in nederland.
dan kunnen de kleine aanbieders (mobistar tv,edpnet tv,Tv Vlaanderen,Telesat) deze ook aanbieden als ze het geld ervoor kunnen neerleggen.
dan kan elke klant deze zien in belgie.
en kunnen ze hun decoder behouden en moeten ze niet overgaan naar een ander,want denk dat je dit elke 3 jaar zal mogen doen.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Waarschijnlijk heeft de witte gewoon gezien hoe te verdelen en hoe er tot de laatste cent uitknijpen. Nu de politiek er zich mee gaat moeiten dan wordt het nog een groter feest. Ik denk dat ze in het buitenland ons weer goed kunnen uitlachen. Hoor het de nederlanders als zeggen "Nou zijn die belgen weer genaaid'.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
tommos
Member
Member

De witte heeft hier niks mee te maken!
Die loten bestaan al voordat de witte er was, en de beslissing is genomen door de CLUBS
xenne
Elite Poster
Elite Poster

als Telenet uit z'n juridisch kluwen geraakt kunnen ze volgend seizoen alle voetbal tonen, de Pro League heeft alvast de weg geëffend daarvoor
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

tommos schreef:De witte heeft hier niks mee te maken!
Die loten bestaan al voordat de witte er was, en de beslissing is genomen door de CLUBS
Hij is de voorzitter van de Pro League die de rechten hebben verdeeld. Al geruime tijd. Hij heeft er zeker mee te maken.

Het toont gewoon aan dat het alleen om geld gaat. Toen ze de rechten voor de testmatchen aan BeTV verkochten was dat ook een redelijke "in your face" van Belgacom/de ("Vlaamse") supporters. Nu willen ze ook de beker eventueel ook boycotten voor ...meer geld. Rara wie het nieuws bekend maakte? Ja, de persoon die er niks mee te maken heeft volgens jou.

http://www.metrotime.be/nlnewsbelga.htm ... d=63153350
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Tsja, da's basisregel economie nummer 1:

"Een bedrijf koopt of produceert goederen/diensten, en verkoopt deze weer met als doel winst te maken."

En als je dan weet dat geld de sleutel is tot macht, bezit en rijkdom.. voor niks gaat niemand iets doen, he. Spijtig dat de consument hiervan steeds weer de dupe is, en niet alleen in het voetbal..
To download or not to download, that's the question.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik ben geen voetbal fan, heb nog nooit een match live gezien ook niet op tv, maar wat hier gebeurt kan toch gewoon niet ?
Dat er winst moet gemaakt worden is maar normaal, dat BGC opbied tegen TN en vice versa ook, maar de rechten verdelen onder die 2 aanbieders komt niemand ten goede, zowel de supporters niet maar in the long run ook de providers niet.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

update bericht Belgacom met betrekking tot het voetbal

Voetbal op Belgacom TV

Beste klant en voetballiefhebber,

Als gevolg van de nieuwe toekenning van de rechten van de Jupiler Pro League, zal Belgacom alle zaterdag matchen uitzenden.

Dit wil zeggen dat er meer dan 180 wedstrijden live te volgen zijn op Belgacom TV, meer dan de helft van de Jupiler Pro League vanaf het seizoen 2011-2012.

Weet dat geen enkele operator voortaan het volledige voetbalaanbod zal kunnen aanbieden, hetgeen Belgacom tot nu toe wel deed. De rechten die aan Belgacom werden toegekend stellen u in staat om nog ongeveer 25% van de matchen van Standard, Anderlecht, Club Brugge, Genk of Gent te volgen. Daarnaast kan u kijken naar meer dan 75% van de matchen van de overige ploegen uit de Jupiler Pro League.

In deze context zullen de voetbalabonnementen herbekeken worden. We informeren u voor het einde van de maand over het vernieuwde aanbod aan gereduceerde prijs.

We bedanken u voor uw vertrouwen en hopen dat we u met Belgacom 11 nog veel leuke momenten zullen blijven bezorgen. 
gezien de beperkingen die Telenet heeft kan Belgacom inderdaad garanderen dat het 25% van de matchen van de toppers zal uitzenden, maar dit zullen dan wel matchen zijn tegen de 'kleintjes'

[Mod Edit] bron: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... foot_bgctv
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

philippe_d schreef:Zelfs al komen ze tot een technische oplossing (één decoder), dan nog zal je een abbo moeten nemen bij 2 providers ?
Het probleem is toch niet die 2 decoders, maar de versnippering tussen de 2 platforms !!

Ik begrijp ook niet waarom men zo kortziend geweest is, het was toch heel duidelijk op voorhand de huidige situatie een mogelijk scenario was. Nu het kalf verdronken is
1) wil de Pro League de deal herbekijken ?
2) gaat de politiek er zich mee bemoeien ...
Het probleem is wel die 2 decoders, want zonder die decoders geen beeld ;) Alle kosten die eraan vasthangen om die decoders werkende te krijgen, maakt dat de eindconsument zich blauw mag betalen.
Ze zouden beter gewoon de toelating geven aan telenet om alle matchen uit te zenden, maar dat telenet daarvoor een bedrag moet betalen aan belgacom. Zo heb je maar 1 decoder nodig, heeft diegene die het meest geboden heeft het meeste te zeggen waar hij recht op heeft, zo is de consument er beter van, en zo krijgt belgacom ook nog iets waarvoor het dan toch ook nog betaald heeft via telenet dan.
Alleen zal belgacom dat niet willen uiteraard, en dan is het maar aan de overheid om ervoor te zorgen dat dit toch zo moet.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”