Telenet haalt voetbalrechten binnen
10-06-2011 15:51:35
Telenet heeft de televisierechten voor het eersteklassevoetbal verrassend binnengehaald. Het kabel- en televisiebedrijf betaalt 55 miljoen euro per seizoen. Belgacom bijt in het zand.
Als ik het goed begrijp mag Telenet elke speeldag 3 wedstrijden kiezen en mag Belgacom de rest uitzenden. Zo ben je dus nooit zeker dat je jouw ploeg aan het werk kan zien. Ik ben benieuwd hoe Belgacom dat probleem met zijn voetbal-abbo's gaat oplossen.
In elk geval moeten ze bij Telenet niet denken dat ik zomaar van provider zal veranderen nu ze dat voetbalcontract binnen hebben.
Laatst gewijzigd door Maglor 10 jun 2011, 16:47, in totaal 1 gewijzigd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Telenet mag 3 wedstrijden kiezen per speeldag, Anderlecht, Club Brugge, Standaard iemand?
Belgacom krijgt de andere (kleinere) clubs denk ik.
Groetjes wamy
Dit kan toch alleen in België?
Wat een onnozele constructie waarbij je als supporter gestraft wordt. Genk zal een ploeg zijn die wekelijks zal switchen zeker >_>
Zo bedoel ik het nu ook niet Teebee
Als er echt "belangrijke" wedstrijden zijn van deze clubs zal Tn deze zeker uitzenden en blijven belgacom klanten in de kou staan.
Voorbeeld: BGC zendt heel het jaar alle Gent of Genk matchen uit. Laatste speeldag. 1 van deze ploegen staat 2 punten achter op Anderlecht (of andere ploeg natuurlijk) die op de 1ste plaats staat. TN gaat dan zeker deze match uitzenden. Daar zit je dan met je BGC abbonement, toch heb je het hele jaar je ploeg aan het werk gezien .
Zielig, maar It's all about the money
Beste is systeem van Nederland, zodat alle TV providers hun klanten voetbal kunnen aanbieden.
Telenet zou zoiets ook gewild hebben staad in de Tijd.
Telenet was overigens een voorstander van een niet-exclusieve bieding en verdeling van de voetbalrechten. Op die manier zouden alle voetballiefhebbers via hun televisieaanbieder kunnen genieten van het Belgische voetbal. 'In die context heeft Telenet dan ook een substantieel bod gedaan voor niet-exclusieve televisierechten waarvoor onvoldoende draagvlak bleek', stelt Telenet in een persbericht. Belgacom gaf de voorkeur aan exclusiviteit.
Eindelijk de topmatchen op telenet, het zou tijd werden,was het kotsbeu dat belgacom dat had.
Ik zal met plezier die matchen betalen.
Een aagent-bergen ofzo interesseert me toch niet dus dat mag belgacom gerust uitzenden van mij.
Goe zot ja, zo'n bedragen voor voetbal te mogen uitzenden. In ieder geval ben ik blij dat ik geen Telenet heb want uiteindelijk zullen de Telenet klanten dit allemaal mogen betalen.
VOiD schreef:Goe zot ja, zo'n bedragen voor voetbal te mogen uitzenden. In ieder geval ben ik blij dat ik geen Telenet heb want uiteindelijk zullen de Telenet klanten dit allemaal mogen betalen.
Belgacom heeft niks te bieden, ze hadden alleen dat belgisch voetbal, that's it, voor de rest hebben ze helemaal nikske.
Schitterend vind ik: de prime abonees moeten niks extra's betalen en degene die gewoon de topmatchen willen betalen net zoals mij 15tal euro per maand en met buitenlands voetbal en dergelijke erboven op .
Marlboro schreef:Eindelijk de topmatchen op telenet, het zou tijd werden,was het kotsbeu dat belgacom dat had.
Ik zal met plezier die matchen betalen.
Een aagent-bergen ofzo interesseert me toch niet dus dat mag belgacom gerust uitzenden van mij.
Ik ben voorstander dat iedereen naar de voetbal kan kijken ongeacht bij welke provider, helaas is dat de fout van de witte en zijn vrienden dat het nu zo verlopen is, daar kan ik en telenet nikske aan doen zenne.
Feit is ook, de telenet mensen hebben al heel lang op hun kin moeten kloppen, ik ben tevreden het eens andersom is nu.
Laatst gewijzigd door philippe_d 10 jun 2011, 22:08, in totaal 1 gewijzigd.
Reden:beledigende woorden weggemodereerd
Ja dat begrijp ik maar al te goed, maar dat is dan weer omgekeerd voor de Belgacom klanten.
Maar dat terzijde ga ik niet ff van provider wisselen, alhoewel ik niet echt tevreden ben van BTV heb ik geen zin in dat overschakelen.
Livestreams, met de nodige chats, kan ook gezellig zijn.
shahab; ok, we gaan het proper houde , ik denk je nu wel beseft dat ik geen egoist ben, ik vind het idd een schande wat er nu alweer gebeurt is maar als telenet kalnt zoals mij ben ik deels wel tevreden, we hadden er voor helemaal niks meer, nu wel.
Geld geld en nog eens geld, das het enige wat telt.
Ik raad u eens aan om live 1 voetbalmatch te gaan bekijken en laat me eens weten hoeveel geld je kwijt bent,je weet idd niet wat duur zijn is in het voetbal .
avenger ik ben nog meer benieuwd wie in godsnaam nu nog voetbal zal nemen nu het gesplitst is.
Infeite als je al de wetstrijden wilt zien van uw favoriete ploeg moet je telenet en btv hebben.
En mensen die dromen van prime 14.95€ vergeet het en je kan het al tussen de lijntjes lezen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Het zal niet veel duurder zijn dan 15 euro, ben ik zeker van en wat velen vergeten; het blijft nog altijd goedkoper dan live te gaan kijken. Ik heb mijn abo opgezegd, ben het strontbeu mee dat belachelijk gedoe en met die play offs kutboel, ik zal nu de leukste matchen wel op mijn gemak op tv volgen. Ik spaar mij nu al 200 euro uit door geen abo te nemen, zelfs al is het 20-25 euro voor prime, dan nog is dat geen geld voor al die matchen die je te zien krijgt. Als je natuurlijk voetbal fan bent.
Crapiecorn; of je het nu graag hoort of niet; voetbal is nu eenmaal de populairste sport. Naar al de andere word er veel minder gekeken, veldcross scoort nog goed maar voor de rest?
Belgacom TV zal voor de voetbalfans messchien wel minder aantrekkelijk worden,maar er zijn ook nog altijd middelen genoeg om hun aanbod aantrekkelijk te maken,(een prijsverlaging bijv.,of andere packs aan veel voordeel tarif.).
Belgacom zal volgens mij toch ook moeten opletten van andere soortgenoten die met de schotel dig.tv in huis halen(TV Vlaanderen,Base,EDPnet) daar is ook geen voetbal,maar het algemeen aanbod is wel een stuk groter (vooral als men volledige packs neemt,internet/tel/en dig tv,) dan bij Belgacom.
Het trekt gewoon op nikske, wat is dat nu voor een regeling/splitsing van matchen op de 2 zenders
Ik vraag me eigenlijk wat de bedoeling is van dit lolleke ... dat Telenet nu ineens hierdoor een pak klanten van Belgacom zal afsnoepen ?
Héél dat boelke boycotten ... dat zouden we beter met zijn allen doen.
2 decoders in huis halen ... ge moet goe zot zijn om dat te doen
De Live-streaming sites gaan denk ik ineens ferm populair worden
Livestreams; als je graag naar strontkwaliteit kijkt, een soms russische commentator luisterd, het beeld die dikwijls hapert of signaal dat soms wegvalt, veel plezier ermee. Hetgeen meestal wel behoorlijk werkt zijn de buitenlandse matchen maar dan nog is die kwaliteit geene vetten. Ik betaal met plezier voor de voetbal.
als ik me niet vergis wa de prijs vroeger voor canal+ sport 29.95.
De prijs werd gehalveerd toen ze belgisch voetbal kwijt speelden
en nu zie je al op de site te lezen van telenet arikel voetbal
Bij een mogelijke prijswijziging communiceren we ruimschoots op voorhand.
In dat geval kunt u altijd kiezen om PRIME kosteloos op te zeggen.
ja je hebt 3 topmachten maar persoonlijk denk ik dat er veel meer mensen liever hun favoriete ploeg zien dan 3 topmachen en vorger kon je kiezen naar wat he keek.
Let op dat is niet de schuld van telenet noch belgacom gewoon de voetbalbon die geld roken en die dat natuurlijk veel liever zien dan de mensen die moeten betalen en kijken
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Telenet kon niet gaan voor exclusiviteit (uitspraak rechter ivm Canal +), dus ze hebben verkozen om te gaan voor de topmatchen.
Belgacom krijgt de overschot, ze betalen daar weinig voor, maar moeten wel de matchen in beeld brengen (productiekosten), 't is afwachten welke inkomsten ze met die matchen gaan kunnen genereren
ik denk dat aan het einde van het verhaal iedereen aan deze deal een kater zal overhouden, behalve natuurlijk de Pro League
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
xenne schreef:Telenet kon niet gaan voor exclusiviteit (uitspraak rechter ivm Canal +), dus ze hebben verkozen om te gaan voor de topmatchen.
Ze hadden geen andere keus. Gezien deze uitspraak, had Telenet voorgesteld, om samen met Belgacom, te bieden voor de niet-exclusieve rechten. Dan zou er voetbal geweest zijn bij beide providers.
Belgacom wilde dat niet. Belgacom heeft gegokt en verloren. Niet de schuld van Telenet !
uiteraard wil Belgacom geen 'niet exclusieve' rechten.
Als voetbal allemaal op Belgacom en telenet zou komen, dan zou iedereen toch naar Telenet stappen omdat Belgacom TV gewoon op niks trekt.
Dus de huidige situatie is nog altijd beter dan niet exlusieve rechten voor Belgacom.
Dus eigenlijk wint Telenet & Belgacom met deze situatie. Ok, Belgacom zal een hele hoop klanten verliezen, maar nog minder dan mocht het niet exclusief geweest zijn.
Laatst gewijzigd door philippe_d 11 jun 2011, 13:45, in totaal 2 gewijzigd.
Reden:provider bashing woorden weggemodereerd