Telenet dribbelt Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gesloten
seperator
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 nov 2010, 09:45
Bedankt: 6 keer

En nu ???

Nu de belangrijkste voetbalwedstrijden naar Telenet gaan, wat gaat Belgacom verzinnen om hun klanten te houden?
6 van de 8 mensen hier op het werk die ook BTV hebben zeggen nu zeker naar Telenet over te stappen.

WIE VOLGT?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

De vraag is wie zo een aanbod zal willen !!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Of liever gezegd wie die 55 miljoen euro wil betalen.
Met 1 miljoen digitale televisieklanten kom je dus op een som van 55€ per aansluiting per jaar...
Laten we hopen dat er genoeg geld te verdienen is aan de reclame en je toch niet meer reclame kijkt dan voetbal :wink:
Euuhm laten we zeggen... Betalend kanaal ofzo?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

honda4life, Telenet betaalt niet alleen die 55 miljoen. VOO betaalt een groot stuk daarvan, en dan nog een stukje door VTM enzo.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

En de overschot door belgacom.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

hoeveel betaalt Belgacom trouwens voor de rest?
seperator
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 nov 2010, 09:45
Bedankt: 6 keer

Je zult een hoop klanten verliezen en als je er wilt terug winnen dan zal je daar iets voor moeten doen.

Ben eens benieuwd hoe BTV niet voetbal liefhebbers gaat kunnen lokken van Telenet ?

Downloadsnelheid :-D :-D :-D .
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

ze zullen hun voetbal wedstrijden mss gratis aanleveren bij Belgacom tv Comfort....
en dan toch zullen mensen hiervoor niet speciaal Belgacom tv nemen denk ik
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

seperator schreef:En nu ???

Nu de belangrijkste voetbalwedstrijden naar Telenet gaan, wat gaat Belgacom verzinnen om hun klanten te houden?
6 van de 8 mensen hier op het werk die ook BTV hebben zeggen nu zeker naar Telenet over te stappen.

WIE VOLGT?
ze zouden beter de capaciteit van hun netwerk naar youtube omhoog gooien ipv geld in dat onozel voetbal te steken, en hun klanten niet in de kou laten staan zoals dat nu gebeurd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

seperator schreef:Je zult een hoop klanten verliezen en als je er wilt terug winnen dan zal je daar iets voor moeten doen.
Ben eens benieuwd hoe BTV niet voetbal liefhebbers gaat kunnen lokken van Telenet ?
Downloadsnelheid :-D :-D :-D .
Compleet akkoord Seperator.
- wie gaat er naar een andere match kijken als Anderlecht-Standard of Brugge-Anderlecht gespeeld wwordt tenzij je natuurlijk echt die-hard supporter bent van ploegen die zeer laag gerangschikt staan en dit met alle respect voor de sportieve prestaties van deze clubs want voor hen heb ik meestal meer sympathie dan die grote geldkanonnen

Breng daarbij ook - en @ mods sorry voor dit off-topic gedeelte maar volgens mij is dit voetbal debacle maar een onderdeel van ook andere zaken die allen samen maken dat voor sommige klanten de emmer vol is nu -
- het verhaal met de Samsung Tabs: ook geen onverdeeld succesverhaal hoor ik mijn omgeving (2 jaar opnieuw aan BGC vast, Samsung die niet de upgrade kampioen is van firmware, aanprakelijkheid bij schade/verlies, exit diegenen in employee programme, beschikbaarheid: iemand bij mij is voor een bepaald type al 3X naar de BGC winkel in Gent geweest en hij zei "be the last to try it". Voor hem hoeft het al niet meer , toch weer extra-aanbod met prijsverhoging, )...
- en TN die een 2° uppercut uitdeelt door - op het moment van het voetbalcontract nu ook nog eens toevallig :lol: te zorgen voor een snelheidsboost.
- de kwaliteit van TN tv die met de laatste decoder toren hoog uitsteekt boven BGC TV, ander mening eens vragen van proximusboyke die ook TN decoders heeft van de nieuwste generatie.

En ik die dacht dat BGC op 31/05 TN eens serieus zou pareren ... Het is juist omgekeerd.

En top off the bill: mijn zus heeft een FN 40 nu alsook een vriending van mijn vrouw. Beiden een week problemen na aansluiting. Gisteren nieuwe versterker geplaatst. Ter compensatie krijgen ze ook nog eens 3 maanden Prime Sport of programma's on demand naar eigen keuze ter waarde van 15 euro ... Als dat geen geste is.

OK misschien sommige dingen off topic - waarvoor nogmaals excuus - maar volgens mij toch niet zinloos omdat uit de combinatie van deze 3 feiten bij mij toch wel vragen oproepen bij de koers die BGC volgt. Voor mij staan ze nu serieus aan de verliezende zijde. Afwachten wat ze doen in het najaar. Indien niets = voor mij zeer ernstige overweging exit BGC ook al loop ik ook risisco met een nieuwe TN aansluiting. Ik verwacht echt 50 Mbps profiel minimaal.

Hopelijk zien de BGC bosses dit allemaal in als ze nu op hun site eens BGC vergelijken met TN
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

We zullen wel zien wat er gaat gebeuren.

Voor vele café bazen is dit volgens mij een slechte zaak. Telenet zendt dan wel 3 topwedstrijden uit per speeldag maar wat op zaterdag? Geen voetbal voor de klanten? Vele cafés zullen volgens mij beide decoders in huis halen of toch hun Belgacom decoder behouden.

Ook de voetbalfans die de competitie via tv volgen zijn de dupe. Volgens de berichten was Belgacom de enige provider die geboden heeft op alle loten. Nu kiest men enkel voor geld! Alsof men nog niet genoeg verdient met het voetbal?! Spelers verdienen al buiten proportie. Waar gaat dit eindigen ...

Zelf interesseert live voetbal mij niet echt en is voetbal dus geen reden om over te schakelen van belgacomtv naar Telenet. Over belgacomtv en internet ben ik trouwens echt tevreden. Op mijn eco Sony LDC heb ik een zeer mooi HD beeld en sinds ik de laatste nieuwe decoder heb verloopt alles vlot. (alles is wel via UTP bekabeling verbonden met modem dewelke in garage werd geïnstalleerd - geen draadloos systeem).

Belgacom belooft alvast nieuwigheden via haar website en heeft er nu alle belang bij te vernieuwen, bestaande producten te verbeteren.
De niet Belgacom voetbalfanaten zullen er beter van worden voorspel ik.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Digital_007 schreef:Voor vele café bazen is dit volgens mij een slechte zaak. Vele cafés zullen volgens mij beide decoders in huis halen of toch hun Belgacom decoder behouden.
Voor café's is dit een kleine (aftrekbare) meerkost, waarmee ze klanten kunnen lokken. Daar zie ik het probleem niet.
Maar inderdaad, de dupe zijn gewoon de voetbalfans ....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tommos schreef:hoeveel betaalt Belgacom trouwens voor de rest?
3,2 miljoen euro

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

nee hoor koen ik vind de kwaliteit van btv beter vooral bij snelbewegende beelden shows heb je bij btv veel minder hokjesvorming.
dus voetbal is daar ook bij, en dat ligt niet aan de decoder maar aan de provider hoe ze comprimeren.
Ik ben van oordeel dat er veel meer mensen hun favoriete ploeg zien dan de 3 wedstrijden.
Erbij vroeger kon je kiezen als je voetbal all had keek je naar uw favoriete ploeg of naar een andere match.
Het is niet noodzakelijk wat telenet een topmatch vind dat U dat een topmatch zal vinden.
En dat geld nu ook voor belgacom.
Ik vind het ganse systeem nu verkakt en dat ligt niet aan belgacom of telenet dat ligt aan de voetbalbond en geld ruiken maar niet denken aan de mensen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:
Digital_007 schreef:Voor vele café bazen is dit volgens mij een slechte zaak. Vele cafés zullen volgens mij beide decoders in huis halen of toch hun Belgacom decoder behouden.
Voor café's is dit een kleine (aftrekbare) meerkost, waarmee ze klanten kunnen lokken. Daar zie ik het probleem niet.
Maar inderdaad, de dupe zijn gewoon de voetbalfans ....
denk ik ook, vermoed dat hunnen sabam een pak meer kost dan een digitaal abonnement.
hoeveel sambam hen kost weet ik niet, maar verniet zal't nie zijn
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ben ook wel tevreden over belgacom tv, maar nu die 'voetbal' (hoofdzakelijk) weg is, wil ik wel 'iets' (gratis) in de plaats.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Waarom zou je nu iets gratis in de plaats krijgen omdat een betalend product is verdwenen?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

we zijn enkel onze wekelijkse gratis match kwijt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

omdat hun product nu helemaal niks waard geworden is?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Wat een debiele redenering. :roll:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

Niks debiel, is een feit.
Het enige voordeel van BelgacomTV was nu eenmaal hun voetbal.
Belgacom TV heeft op geen enkel vlak voordelen vergeleken met Telenet digital tv of zelfs TV vlaanderen en zelfs analoge kabel.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ieder product heeft z'n voor en nadelen maar BGC TV heeft toch een aantal voordelen vind ik: prijs (zeker via Scarlet formule) en het feit dat je enkel ethernet nodig hebt en GEEN coax bekabeling moet trekken naar de locatie waar je je tv wenst te plaatsen (in sommige gevallen toch wel zeer handig).

Het lijkt alsof er hier enkel voetbal belangrijk is. Er zijn ook mensen die liever geen voetbal zien hé :twisted:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

void, bij telenet kan je toch ook gebruik maken van bv PLC, niet?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

tommos schreef:Niks debiel, is een feit.
Het enige voordeel van BelgacomTV was nu eenmaal hun voetbal.
Belgacom TV heeft op geen enkel vlak voordelen vergeleken met Telenet digital tv of zelfs TV vlaanderen en zelfs analoge kabel.
:lol: :nono:

1. Kwaliteit is een pak beter dan analoge kabel en vergelijkbaar met Telenet (of zelfs beter bij snel bewegende beelden als ik eerdere reactie mag geloven).
2. In een pack is de prijs goedkoper dan een pack bij Telenet: je betaald nl. geen kabeltv (zonder dat mee te rekenen zou Telenet zeker goed zitten qua pricing).
3. Ik en genoeg anderen hebben BGC TV niet voor voetbal in huis genomen. Het kan mij in feite geen "bal" schelen of ze daar nu 10-tallen miljoen euro's voor neerleggen of niet. De eindgebruiker zal toch rechtstreeks of onrechtstreeks de rekening gepresenteerd krijgen.
4. Zoals ook hier en daar in andere topics gezegd: ze zouden beter eens zorgen dat hun netwerk deftige peering krijgt zodat je voor alles voortreffelijke snelheden/performantie krijgt. Dus ook voor YouTube, P2P of nieuwsgroepen. Ik zwijg dan nog van de verhakte verhouding tussen down- en upload speed en geblokkeerde poorten.
Laatst gewijzigd door TomG 11 jun 2011, 13:16, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

tommos schreef:Niks debiel, is een feit.
Het enige voordeel van BelgacomTV was nu eenmaal hun voetbal.
Belgacom TV heeft op geen enkel vlak voordelen vergeleken met Telenet digital tv of zelfs TV vlaanderen en zelfs analoge kabel.
Allemaal goed en wel, maar jullie redenering om nu extra gratis content te krijgen om een betalende dienst te vervangen raakt gewoon kant noch wal. En belgacom heeft nog niet ontkent of bevestigd of ze die gratis match gaan afschaffen of behouden, dus jullie zijn (zoals gewoonlijk weer) voorbarig hoog van de toren aan het blazen en eisen aan het stellen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er zijn reeds twee andere, actievere, topics m.b.t. de voetbalerechten hier en hier. Daar kan de discussie doorgaan, hopelijk met deftige argumenten.

Slotje.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”