Productwijzigingen Fibernet 40/60/100 - UPDATE

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Ook even de stekker van de modem uitgetrokken. Geen effect. :x
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Eerst snelheid beetje verhogen. Dan straks de prijzen van hun abonnementen een euro of zo omhoog, et voila hun voetbalcontract is terugbetaald met nagenoeg geen weglopende klanten :eek: .
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Bij mij ist ook ni sneller ,,wel voor een keer bijna wat het moet zijn en das heel wat vergeleken met de laatste maanden :oops:
Gebruikersavatar
Marcske
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 feb 2007, 21:01
Locatie: Peer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier ook hoger na reset modem

Afbeelding
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

r2504 schreef:
raf1 schreef:Anno 2011 ligt de behoefte bij extra uploadsnelheid en extra volume, die zijn ondermaats om volop van de huidige internettoepassingen te kunnen genieten.

Is dat niet een "beetje" overdreven... moest je stelling correct zijn dan zou iedereen aan 90 a 100% van z'n volume zitten (en dat is zeer ver van de waarheid).

Dit is mijn persoonlijke mening daar ik 2j klant was bij telenet met expressnet. Toen was het nog 80gb in de maand met nachtsurfen.

Ik wachtte iedere keer tot de nachturen om te downloaden want anders kwam ik zeker te kort aan volume. Nu heb ik intense, download ik wat ik wil, wanneer ik wil en nog aan
30 mbit/sec wat zeer deftig is en ik sleur er nu gemakkelijk tss de 750 gb & 1.5 TB door in de maand zonder dat Belgacom van zijn oren maakt dit al sinds oktober. Als ik zie hoe de mensen van telenet met zo'n hoge download snelheid moeten rekenenen, meter in de gaten houden, tijdens de piekuren zich moeten inhouden om niet op smallband te geraken dan vind ik de downloadsnelheid van weinig belang als je der niet ten volle van kan genieten van te kunnen en willen downloaden wat je wil en wanneer je het wilt voor zo'n hoge prijs in de maand.
Tevens de upload van 4.5 mbit/sec is zeer nuttig als je aan het downloaden bent en dan spreek ik niet over 1gb maar over 40-50gb dan kan je met die uploadsnelheid nog zeer deftig browsen, in de tijd met mijn expressnet was het kiezen ofwel downloaden of browsen, beide tegelijk ging niet want de websites wilden niet meer laden.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik ben het met je eens,the download policy van Telenet slaat nergens op.Het is vaag,onduidelijk en bedacht om de mensen die ervan durfen gebruik te maken de stuipen op het lijf te jagen...
Gebruikersavatar
UniCorn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2008, 13:55
Bedankt: 2 keer

Na een modem reset is de snelheid nog hetzelfde als voorheen met Fibernet 60 (Regio Limburg):

Afbeelding


Sinds 8/6/2011 om 23:30 had ik problemen met de upload snelheid, deze leek gelocked te zijn op 2 mbit ipv 3,5 mbit (Fibernet 60).
Het probleem is sinds vandaag verholpen.
wbervoets
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contacteer:

Fibernet 60 (regio Leuven), rond de 58MBit/sec & 3.25MB/s met de speedtest
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

r2504 schreef:Is dat niet een "beetje" overdreven... moest je stelling correct zijn dan zou iedereen aan 90 a 100% van z'n volume zitten (en dat is zeer ver van de waarheid).


Iedereen die de snelheid van telenet echt gebruikt en er serieus voordeel mee doet, die zit wel aan zijn 90% van het volume.
Wie gewoon wat surft en mailt en af en toe iets download die heeft totaal geen voordeel met een snelheid van 50mbit of meer (daar is 8mbit meer dan genoeg voor)
Om met jou vorige vergelijking verder te gaan:

r2504 schreef:Rare conclusie... dus als jij 's morgens sneller op je werk zou raken dan vind je dat niet vet.


Als ik op één kilometer van mijn werk woon, maakt het echt niet uit of ik met een supersnelle auto ga, of dat ik de fiets neem ... (hoewel ik met de snelle auto misschien in de helft van de tijd op het werk ben ...
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Futzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2011, 15:17

Hier fibernet 60 en na modem te resetten nog altijd max 60mbps :( (regio brugge)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk dat de snelheidsverhoging in fasen uitgerold wordt, dus zal niet iedereen op hetzelfde ogenblik de verhoging zien.

Daarbij komt nog dat de huidige snelheden voor sommige gebruikers de limieten overschrijden van hun eigen lokaal netwerk (zoals capaciteit van de router, wireless, netwerkkaarten). Het is dus goed mogelijk dat je toch geen 70mbps zal halen, hoewel je 70 krijgt op je WAN poort (de speedtesten meten deze beperkingen ook mee ...)

De enige correcte test is je PC direct aan je Telenet modem hangen zonder hubs, switches, routers ...
En dan nog op voorwaarde dat je netwerkkaart goed ingesteld staat en de snelheid haalt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

bij mij is de snelheid van men FN40 abbo juist omlaag gegaan, normaal haal ik 39mbps en nu nog maar 36mbps :s
Afbeelding
Gebruikersavatar
Futzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2011, 15:17

philippe_d schreef:Ik denk dat de snelheidsverhoging in fasen uitgerold wordt, dus zal niet iedereen op hetzelfde ogenblik de verhoging zien.

Daarbij komt nog dat de huidige snelheden voor sommige gebruikers de limieten overschrijden van hun eigen lokaal netwerk (zoals capaciteit van de router, wireless, netwerkkaarten). Het is dus goed mogelijk dat je toch geen 70mbps zal halen, hoewel je 70 krijgt op je WAN poort (de speedtesten meten deze beperkingen ook mee ...)

De enige correcte test is je PC direct aan je Telenet modem hangen zonder hubs, switches, routers ...
En dan nog op voorwaarde dat je netwerkkaart goed ingesteld staat en de snelheid haalt.


geloof me, mijn lokaal netwerk kan 70mbps aan :lol:

hier dus nog geen verhoging waar te nemen!

@timofp je gaat niet altijd constant 40 halen é... en waarschijnlijk ben je wireless verbonden dusja dan heb je altijd afwijkingen!

pc direct aan modem hangen en testen is de beste waardemeter.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

hier ook nog geen verhoging.. still 57Mbit / 3.22 Mbit (regio 089 Limburg)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Futzie schreef:geloof me, mijn lokaal netwerk kan 70mbps aan :lol:

hier dus nog geen verhoging waar te nemen!

@timofp je gaat niet altijd constant 40 halen é... en waarschijnlijk ben je wireless verbonden dusja dan heb je altijd afwijkingen!


Ik hoop dat je dan ook rekening houd met WAN-to-LAN, een gigabit switchke wilt nog niet zeggen dat ge een gigabit door u router naar buiten jaagt hoor :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Futzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2011, 15:17

honda4life schreef:ik hoop dat je dan ook rekening houdT met WAN-to-LAN, een gigabit switchke wilt nog niet zeggen dat ge een gigabit door u router naar buiten jaagt hoor


Uiteraard...

ik verbind mijn PC trouwens direct aan de modem voor een speedtest dus ik voer mijn speedtest zeker correct uit...
MAX 60mbps! Hier, regio Brugge, nog geen verhoging.....
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

:oops: half oog op het blokken van sociale wetgeving doet er precies geen deugd aan
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

ooh Sociale wetgeving, menne favoriet, waar was den tijd :-D
Good luck!
Everything that has a beginning has an end.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik merk ook geen snelheid verhoging in de regio antwerpen/kempen op FN40.

en mijn netwerk kan WAN snelheden van minstens +120 aan dus geen beperkende factoren hier :wink:

kan niet wachten op die 0.5mb upload meer (zielig weinig maar ik ben er dolgelukkig om) steeds als ik een private match host (black ops) lagt iedereen als er meer dan 20 man inzit erg gewoon.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Iedereen zal niet meteen de verhoging zien, dat is meestal in verschillende stappen (fases)
normaal zou er wel communicatie moeten volgen via mail vanwege telenet, denk dat het een zet is op het komende 50 mbit profiel van belgacom.
Hier is mijn FN 40 al een paar dagen een FN.50 geworden ;)

Afbeelding
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Petter
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2011, 17:57

Ook hier (regio Jabbeke) FN40 => 50

http://www.speedtest.net/result/1336823214.png
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mijn Fibernet60 Business is nu 70Mbit down en 4,5Mbit up blijkbaar ...
Afbeelding
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Lijkt me een goeie zet van tnt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

voor veel mensen zou het een goede zet zijn moesten de limieten méé omhoog gaan, want die 5mbits verhoging voel je toch amper, volgens mij
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Hopelijk verhogen ze comfortnet naar 30 mbit dan gaat het pas interessant worden. Belgacom kan dan niet meer wachten om te reageren. :lol:
Gebruikersavatar
Marcske
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 feb 2007, 21:01
Locatie: Peer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Today : Fibernet 40 !

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marcske op 11 jun 2011, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Op downloadsnelheden van 50, 70 en 100 Mbit/sec zie ik Belgacom niet binnen afzienbare tijd met een pasklaar antwoord reageren.
Ze zullen het moeten hebben van het volume en de prijs, me dunkt.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Een dooie mus
Ik verkies meer volume boven meer snelheid
Wat ben je met snelheid als je geen volume hebt ? basicnet, comfort, fiber40 waardeloos met zo'n lage limiet.
s' nacht downloaden, meterje kijken, ergerlijk en vervelend en klantonvriendelijk
die hogere abo's zijn wat beter, maar veel te duur voor jan modaal, ...
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Allee dus diegene die het meest betalen (fibernet 100) krijgen dus weer niets.
Zelfs geen verhoging van de upload snelheid.
Pffffftttt......Dan ga ik echt downgraden naar fibernet 60 (of70) want daar is de upload snelheid bijna gelijk aan wat ik nu heb.
En ik betaal dan een pak minder ervoor.

Dank u telenet om mij minder te gaan laten betalen voor ongeveer hetzelfde.
Als jullie slim zijn geven jullie fibernet 100 gebruikers snel een upload snelheidsverhoging of er gaan er veel vanaf stappen en downgraden naar iets anders.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Ik moet zeggen dat als ik op deze moment een pack zou moeten afsluiten de keuze snel gemaakt is.
Telenet staat niet één, maar twee beentjes voor.

Zowel het voetbal zit bij hun nu, toch een klanten aantrekker.
Ze zijn de snelste qua download.
Kwaliteit van de uitzendingen is ook beter.
Tarieven liggen kort bij elkaar.

Enige twee minpunten zijn de kabel die nog bijbetaald moet worden en die hatelijke limieten.
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

En de verschrikkelijk slechte klantendienst. En traffic shaping.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

persoonlijk vind ik de kwaliteit van tv uitzendingen beter bij Belgacom + geen downloadlimiet + zonder voetbal mss ruimte voor lagere prijzen? :-D
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Joneszy schreef:zonder voetbal mss ruimte voor lagere prijzen? :-D

Dromen mag altijd, maar daar zou ik niet op hopen :p
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Hier Business Fibernet L. Ik geraak boven 4.5 Mbps upload. Zie signature.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

eternum schreef:Op downloadsnelheden van 50, 70 en 100 Mbit/sec zie ik Belgacom niet binnen afzienbare tijd met een pasklaar antwoord reageren.
Ze zullen het moeten hebben van het volume en de prijs, me dunkt.

Zoals in een topic al aangegeven. Als ik belgacom was zou ik beginnen met symmetrische lijnen van 6, 12, 20, 30, 50. Als je backups wil uploaden en je kan dit aan zeer hoge snelheden dan gaat er terug veel overwippen ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lucdec schreef:Een dooie mus
Ik verkies meer volume boven meer snelheid
Wat ben je met snelheid als je geen volume hebt ? waardeloos met zo'n lage limiet.

Ik begrijp niet waarom je bij Telenet blijft, als je dit alles waardeloos vind ?
Je hebt toch de vrije keus ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

wat heb je eraan om sneller op smalband te geraken ? er is nog geen bevestiging van wat dan ook,misschien beter even afwachten.
Laatst gewijzigd door dasmewat op 12 jun 2011, 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

titanium schreef:
eternum schreef:Op downloadsnelheden van 50, 70 en 100 Mbit/sec zie ik Belgacom niet binnen afzienbare tijd met een pasklaar antwoord reageren.
Ze zullen het moeten hebben van het volume en de prijs, me dunkt.

Zoals in een topic al aangegeven. Als ik belgacom was zou ik beginnen met symmetrische lijnen van 6, 12, 20, 30, 50. Als je backups wil uploaden en je kan dit aan zeer hoge snelheden dan gaat er terug veel overwippen ;)


50/10 lijkt me anders ook een mooi aanbod. Dubbele uploadsnelheid van Fibernet 100, voldoende hoge downloadsnelheid en ze kunnen ook nog de prijs spelen. 45 euro per maand is bijvoorbeeld minder dan de helft.

Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat OnLive een relatief hoge uploadsnelheid vereist, kan iemand hier iets meer over vertellen? Dat zou de komst van een hoog uploadprofiel of zelfs symmetrische verbindingen een stuk plausibeler maken.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

dat ze fibernet 100 maar ook aanpassen naar boven qua snelheid,upload bv en download,
of zijn die modems die ze erbij hebben gegeven op hun max van de laatste docsis3 op die modems?????
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”