Mobyler over Base EDGE (Mobile Vikings)

Plaats reactie
.p.
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2011, 14:07
Bedankt: 2 keer

Ik weet niet juist in welk deel dit juist hoort (VoIP, ISP of smartphone, ...) dus als een van de admins vindt dat dit ergens anders moet staan, ga gerust je gang.

Ik ben van plan om binnenkort zo'n Samsung Galaxy S2 te kopen met een SIM kaartje van Mobile Vikings (voor internet) en software van Mobyler om spotgoedkoop te bellen... MAAR:

Ik heb een jaar of 2 terug (ik zit bij BASE) een data-abo gehad bij BASE (om te surfen met iPhone), en dat was tergend langzaam (kan natuurlijk ook aan de aajfoon gelegen hebben). Dus vraag ik me af:
1. Levert deze configuratie een beetje een goede gesprekskwaliteit op? (VoIP - specifiek Mobyler - over Mobile Vikings dus Base Edge netwerk).
2. Heeft iemand ervaring met Mobyler? Heeft deze app uberhaupt een goede gepsrekskwaliteit?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Tgoh... bellen over mobiel internet is niet echt aan te raden, zelfs niet over 3G.
Er zijn zo veel meer mogelijkheden dan Mobyler, er wordt vast wel een leuker alternatief voorgesteld.

Welkom hier.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

1. Voip bellen over EDGE is géén pretje (om niet te zeggen onmogelijk).
Feit is wel dat sinds enkele maanden heel wat gebieden 3G hebben gekregen op het KPN netwerk (Base,Mobilevikings).
Als je dus vooral in grootsteden (Leuven, Hasselt, Brussel, ...) vertoeft (en dan nog liefst buiten, want binnen is er vaak geen goede 3G ontvangst), dus is dit mogelijks alsnog een goede oplossing.
In tegenstelling tot de poster hierboven, heb ik wel (enkel) goede ervaringen met bellen over 3G (ook via MobileVikings)

2. Geen ervaring met Mobyler, maar er zijn nog tientallen andere apps. Jammer genoeg heeft de S2 geen native VOIP ondersteuning :-( (allessinds, dat dacht ik toch)
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het probleem zit hem niet in de snelheid, maar eerder in de latency, wat op 3G wel beter is maar natuurlijk nog steeds niet te vergelijken met een wifi-verbinding en een goede internetaansluiting.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
.p.
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2011, 14:07
Bedankt: 2 keer

honda4life schreef:Tgoh... bellen over mobiel internet is niet echt aan te raden, zelfs niet over 3G.
Er zijn zo veel meer mogelijkheden dan Mobyler, er wordt vast wel een leuker alternatief voorgesteld.

Welkom hier.
2Flip schreef:1. Voip bellen over EDGE is géén pretje (om niet te zeggen onmogelijk).
Feit is wel dat sinds enkele maanden heel wat gebieden 3G hebben gekregen op het KPN netwerk (Base,Mobilevikings).
Als je dus vooral in grootsteden (Leuven, Hasselt, Brussel, ...) vertoeft (en dan nog liefst buiten, want binnen is er vaak geen goede 3G ontvangst), dus is dit mogelijks alsnog een goede oplossing.
In tegenstelling tot de poster hierboven, heb ik wel (enkel) goede ervaringen met bellen over 3G (ook via MobileVikings)

2. Geen ervaring met Mobyler, maar er zijn nog tientallen andere apps. Jammer genoeg heeft de S2 geen native VOIP ondersteuning :-( (allessinds, dat dacht ik toch)
Daar vreesde ik al voor, had ook die indruk toen er naar googlede...
Heb zo'n telefoon feitelijk niet echt nodig (maarja, wie wel), maar dat ik er mijn gesprekskosten mee kon drukken samen met alle extra's die een smartphone biedt was eigenlijk de motivatie om nog eens voor een smartphone te gaan. En zover ik nu zie steekt de S2 op dit moment wel er wel bovenuit (van iphone was ik ook redelijk tevreden, maar ik houd er niet zo van om opgesloten te worden in de wereld van apple).

Ik werk wel in Hasselt, maar daarbuiten kom ik eigenlijk nooit in Hasselt of grote steden. En eerlijk gezegd denk ik dat een deftige 3G (of beter) dekking nog heel lang op zich zal laten wachten. langs de andere kant ben ik meestal wel in de buurt van een draadloos netwerk.

Conclusie: VoIP over een mobiel netwerk is in België nog niet voor vandaag? Tenminste als je er zeker van wil zijn dat je overal fatsoenlijk kunt bellen (geen of verwaarloosbare lag en deftige geluidskwaliteit).

Dan houd ik het voorlopig nog maar op mijn versleten nokia 2630 :bdaysmile:


2Flip schreef:1. Voip bellen over EDGE is géén pretje (om niet te zeggen onmogelijk).
...
In tegenstelling tot de poster hierboven, heb ik wel (enkel) goede ervaringen met bellen over 3G (ook via MobileVikings)
idd, EDGE is huilen met de pet op.
Jij hebt "enkel" of "enkele" goede ervaringen VoIP over 3G? Met wat voor toestel en welke VoIP software?
Ben zeker geen digibeet, maar niet echt thuis in de wereld van VoIP. Zijn er zaken waar ik zeker op moet letten of rekening mee houden als ik in een vlaag van waanzin toch zou overgaan tot zo'n aankoop? bepaalde protocollen die de telefoon of VoIP software moet ondersteunen ofzo? Ik neem aan dat er goede en minder goede (combinaties) zijn.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Ik bel nu al een paar weken met Viber op men iPhone naar een 2 tal kenissen (ben MV klant)

Dat werkt vind ik geweldig (op 3G of WiFi uiteraard) en gratis dedju :p
The eternal and true pessimist :D
.p.
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2011, 14:07
Bedankt: 2 keer

Modbreak:
onnodige fullquote van vorige post verwijderd. zie Forumregels.
....
Heb ik ook op m'n iphone gedownload (scherm is kapot dus gebruik em nu thuis als jukebox aangezien er een dock zit op m'n stereo), maar de mensen waar ik mee bel hebben meestal geen smartphone dus nog niet kunnen testen.
Nadeel van Viber is dat je enkel naar Viber kan bellen, je kan geen credits kopen om naar "buiten" te bellen (of ondertussen al wel?)

P.S. aan moderators: bij het laatste bericht staat geen knop "citeer", alleszins niet bij mij (win7 / FF4). Bug in phpBB?

[antwoord Mod] Dit is geen bug, maar speciaal om de fout te vermijden die jij zojuist hebt gemaakt: als je antwoordt op een vorige post is een quote volstrekt onnodig, en dus niet gewenst.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het is niet de bedoeling dat je op een laatste bericht citeert, dat is ook niet logisch.
Ook liefst geen volledie quote's :wink:

In je reply kan je wel quote's doen, moest het toch voor iets nodig zijn.
(maar ook hier in principe reageer je gewoon op het voorgaande bericht, en kan je voorgaande berichten citeren)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 10 keer

Met Mobyler heb ik nooit een verstaanbaar gesprek kunnen voeren. Niet op edge, niet op 3g

Nu gebruik ik al een tijdje Sipdroid met een EasyVoip account en dit werkt wel deftig over 3g. Nog niet getest op edge.
Zolang je zelf of de andere kant niet in de wagen zit, dan zijn de gesprekken zeer zuiver (bij mij althans).
Zo heb ik de laatste maandan al veel kunnen bellen voor weinig geld :)

Via Wifi lukt het mij dan weer niet om een gesprek te voeren zonder haperingen, maar dat zou ook aan mijn router kunnen liggen. (telenet wireless modem)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb enkele dagen geleden een gesprek gevoerd via HSPA+ van Mobile Vikings met gebruik van Skype. De kwaliteit was véél beter dan een gewone telefoon. (de contactpersoon zat wel op zijn vaste computer, misschien is het daarmee)
Geen onderbreking van het gesprek. (totaal 1,5 uur gesprek)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”