micofix.nl

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Van
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 sep 2010, 01:48

Ik heb een slechte ervaring met Microfix.nl gehad en wil jullie waarschuwen zodat jullie niet hetzelfde overkomt.

Alles leek er goed en professioneel uit te zien. Na 6 weken geven ze toe dat ze mijn 17 '' game laptop met zware grafische kaart en alles erop en eraan kwijt zijn, ze geven me een schandalig lage schadevergoeding. Deze is niet discussieerbaar en daar moet ik het mee doen.
Dus laptop kwijt, herstellingskosten betaald. en een schadevergoeding waar ik nog geen 10' laptopje mee kan kopen.
Ben benieuwd of er nog vele dezelfde ervaring hebben, ik wil diegene die dit lezen en er ook over denken om daar een herstelling te laten doen waarschuwen dat ze een andere firma nemen of ter plekke gaan om hun hardware te laten herstellen.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tjah, probleem is dat het een buitenlands bedrijf is eh. Anders was het wel makkelijk te regelen via de handslrechtbank!

BTW: Dynafix is geen haar beter, als ze het verprutsen bij de herstellingen, krijg je opeens een brief dat JIJ het kapotgemaakt hebt
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb bij Microfix een laptop van Dell laten herstellen. De achterkant van het originele defecte beeldscherm was zwart, toen ik het terug kreeg was het rood en de WiFi werkte niet meer. De WiFi heb ik zelf terug opgelost door de kaart in het juiste slot te steken.
Met het rode scherm kon ik akkoord gaan... Maar enkele uren na het opstarten van de laptop kreeg ik vreemde lijnen in het beeldscherm.
Waarschijnlijk een slecht contact, vraag me niet wat... Heb de laptop dan terug opgestuurd en dit werd keurig onder hun garantie hersteld.
Dit was dan ook m'n enige ervaring met hen. Het heeft 2 maanden geduurd sinds de eerste verzending.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
WillemIII
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:55

Hallo Van, heb je de herstellingskosten dan niet terug gekregen?

en wat heb je dan aan vergoeding gekregen? en hoe oud was je laptop?
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

Ken schreef:. De achterkant van het originele defecte beeldscherm was zwart, toen ik het terug kreeg was het rood
Oei ...ik kan al raden wat ze gedaan hebben :-D
(maar da's niet de propere manier om dat voor betalende klanten op te lossen!)


(*)
Omgeruild van ergens een andere slooplaptop waarschijnlijk...

(de juiste werkwijze is natuurlijk het TFT paneel of de inverter te vervangen door een nieuwe)
ALs je zelf wil knutselen dmv slooponderdelen, dan is dat natuurlijk Ok, maar van een comercieële firma verwacht je toch
wel iets meer.
Van
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 sep 2010, 01:48

Het heeft me wat moeite en veel mails gekost tot ik bij de juiste contactpersonen terecht gekomen ben die voor rede vatbaar zijn en die mijn argumenten en standpunten begrijpen, uiteindelijk heb ik bijna 650 euro gekregen, omdat ik daar nog niet echt tevreden mee was beloven ze nu om de betaalde herstellingskosten van 160 euro ook terug te storten op mijn rekening. Dit vind ik een aanvaardbare oplossing voor mijn 2 en half jaar oude laptop en hiermee kan ik toch een nieuwe laptop kopen die ongeveer evenwaardig is als mijn laptop de door omstandigheden en de transportfirma verloren is gegaan. Microfix heeft nogmaals hun excuses aangeboden en me laten weten dat ze heel verveeld zitten met deze situatie.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Had je als privépersoon een herstelling laten doen bij deze firma of is dit was dit een herstelling via de support van je notebookfabrikant ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Tevreden dat je toch een oplossing hebt kunnen verkrijgen die voor beide partijen aanvaardbaar is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Van
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 sep 2010, 01:48

ik had als particulier privépersoon voor deze firma gekozen, en we zijn inderdaad tot een aanvaardbare oplossing gekomen..
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”