Dezelfde LED TV - 950,00€ verschil in prijs?

Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Beste,
Wij zijn aan het uitkijken naar een nieuwe TV.
Vermits de prijs natuurlijk niet heel onbelangrijk is kwam ik via via op de site www.iishop.be uit.
Heeft er iemand ervaring met de iishop site 'DiscountOnline' want als ik daar de prijs van de Philips 52PFL8605 vergelijk met de prijs in een andere winkel is deze maar liefst 950,00€ goedkoper.

in bijlage de 2 links:
1649,00€ : http://www.iishop.be/52pfl8605-52-pfl86 ... 14304.html
2599,00€ : http://www.shoponsite.be/shops/audiovis ... ?pid=29243

Iemand een idee waarom dat er zo een groot verschil in prijs is?

m.v.g.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Lijkt me inderdaad verdacht goedkoop en ik zou uitgaan van een vergissing bij iishop. Op zich een goeie winkel naartschijnt, bestaat toch al een hele tijd. Maar zoals gezegd, zelfs op Tweakers is ie toch een goeie 300€ duurder, wat bizar is.
ooh. shiny.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goh, ik heb onze Sony Bravia bij Redcoon gekocht wegens het enorme prijsverschil tov een brick-and-mortar-winkel (uw 2e link):
http://www.redcoon.be/index.php/cmd/sho ... 2PFL8605H/
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Wij hebben bij iishop gekocht (is hier vlakbij) en hebben er goei ervaringen mee.
Mail of bel ze anders eens voor de correcte prijs?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sommige internet sites zijn inderdaad veel goedkoper, dus het zou wel eens kunnen kloppen.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Wij hebben ook onze tv (zo'n 1,5 jaar geleden) gekocht bij iishop (in Tienen als ik me niet vergis).
Bij Redcoon stond onze televisie nog iets goedkoper, en na dit te hebben doorgegeven werd deze in prijs verlaagd (een beetje zoals de rode telefoon bij Colruyt dus).

Tot op heden nog geen problemen gehad, dus met de dienst na verkoop heb ik geen ervaring (maar dit zal wel rechtstreeks naar de fabrikant gaan, dus de service zal dan wel afhangen van de goodwill van de producent).
Afbeelding
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Gaat het echt om exact hetzelfde toestel een toestel uit dezelfde region of sale? Het gebeurd wel eens dat in andere landen andere adviesverkoopprijzen worden gehanteerd - vaak gepaard gaande met andere distributieprijzen. Bij sommige ketens durft men wel eens met een toestel dat hetzelfde LIJKT aan te komen zetten maar met een verschil in garantie en/of onderdelen (vaak bij ketens zoals Makro mee op te letten). Soms gaat het dus om een prijsverschil omwille van parallelimport. Nu, als het toestel van binnen de EU komt denk ik niet dat het een probleem is voor garantie - wat wel kan is dat het toestel dan terug moet naar het land van oorpsprong en het langer duurt - terwijl je bij heel wat toestel aangekocht in Belgie onsite service krijgt (+ mogelijk meer kosten, maar eigenlijk moet de verkoper dit gedurende de eerste 2 jaar dekken bij verkoop aan consumenten als ik me niet vergis) ...
Afbeelding
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

sky schreef:Beste,
Wij zijn aan het uitkijken naar een nieuwe TV.
Vermits de prijs natuurlijk niet heel onbelangrijk is kwam ik via via op de site http://www.iishop.be uit.
Heeft er iemand ervaring met de iishop site 'DiscountOnline' want als ik daar de prijs van de Philips 52PFL8605 vergelijk met de prijs in een andere winkel is deze maar liefst 950,00€ goedkoper.

in bijlage de 2 links:
1649,00€ : http://www.iishop.be/52pfl8605-52-pfl86 ... 14304.html
2599,00€ : http://www.shoponsite.be/shops/audiovis ... ?pid=29243

Iemand een idee waarom dat er zo een groot verschil in prijs is?

m.v.g.
ik lees toch kleine lettertjes verschil in benaming toestel.
in verleden ook bij andere verschillen bvb dvbt aanwezig , andere type inclusief ci de goedkopere geen ci.
bvb de ene ambilight de andere niet.
lettertjes staan toch voor een verschil , en ja hangt er ook vanaf belgisch of ander eu land toestel.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Die discountonline.be is familie van mij, moest ge er ooit problemen mee hebben dan kan ik aan hun oren gaan trekken.

Niet dat ik daar zoveel contact mee heb, maar die zijn te vertrouwen hoor :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ja, zeer goede winkel. Ik koop er bijna alle electronica. Reeds TV's wasmachines, diepvriezers etc. gekocht zonder enig probleem.

Tijdje geleden nog een wasmachine gekocht. Net hetzelfde model stond als superpromo in de mediamarkt. Bij discountonline echter voor de identieke machine nog eens 25% goedkoper.

Absoluut een aanrader.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Stormlord schreef:Gaat het echt om exact hetzelfde toestel een toestel uit dezelfde region of sale? Het gebeurd wel eens dat in andere landen andere adviesverkoopprijzen worden gehanteerd - vaak gepaard gaande met andere distributieprijzen. Bij sommige ketens durft men wel eens met een toestel dat hetzelfde LIJKT aan te komen zetten maar met een verschil in garantie en/of onderdelen (vaak bij ketens zoals Makro mee op te letten). Soms gaat het dus om een prijsverschil omwille van parallelimport. Nu, als het toestel van binnen de EU komt denk ik niet dat het een probleem is voor garantie - wat wel kan is dat het toestel dan terug moet naar het land van oorpsprong en het langer duurt - terwijl je bij heel wat toestel aangekocht in Belgie onsite service krijgt (+ mogelijk meer kosten, maar eigenlijk moet de verkoper dit gedurende de eerste 2 jaar dekken bij verkoop aan consumenten als ik me niet vergis) ...
niet enkel makro vandenborre en krefel doet dit ook, is zelfs zo toen ik naar informatie vroeg de verkoper van vandenborre me wist te informeren dat ik dit type nergens anders zou vinden, waarop ik vroeg hoe garandeer je dan de goedkoopste te zijn !?
ubremoved_15673
Starter
Starter

Toen ik de eerste keer met hun in contact kwam had ik ook mijn vragen...
Misschien parralellimport, heropgemaakte televiesies...

Na enig overentweer ge-email werd ik verzekerd dat dit niet het geval was en heb dan één TV besteld.

Toen ik hem ging ophalen, was mijn verbazig groot dat zij zelf een winkel met toonzaal hebben.

Zij zijn zeer behulpzaam, perfecte afhandeling en geen adertjes onder het gras. Factuur is ook geen enkel probleem.

Zij kopen direct in grote aantallen aan bij de fabrikanten/distributeurs en nemen zeer lage winstmarge. Daarom kunnen ze zo een scherpe prijzen aanbieden
In mijn eerste geval was mijn Sony televisie zelfs 500 EUR goedkoper dan de MM!

Perfect, niets aan de hand, heb intussen reeds vele TV's gekocht en vrienden/familie doorgestuurd.

Ophangsystemen zijn ook veel goedkoper.

Dus wees gerust, perfect bedrijf!
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

dan moet je niet vragen hoeveel andere ketens winst maken op hun toestellen. Want ook zei kopen grote aantallen !
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Op zich niets verkeerds aan .... geld moet rollen ;).
In een vrije markteconomie mag:
- iedere verkoper vragen wat hij wilt.
- iedere consument zelf beslissen of hij die prijs wil betalen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik denk dat discountonline.be hier en daar toch wel wat afwijkt van die 'zeer lage minimum-marge'.

bvb:

Sony Bravia KDL-40NX500: 849€ (506€ op redcoon.be)
Samsung LE40C750: 950€ (741€ op redcoon.be)

Dus, niet altijd zomaar kopen op de eerste de beste site. :)

[offtopic]Enneuh, Offloo. Bezigt die links in uw sig eens wat meer jong. ;-)[/offtopic]
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Gisteren heeft mijn oude Philips CRT het na vele jaren trouwe dienst begeven.
Ben nu op zoek naar een LED-TV, 32", iemand enige suggestie? budget +/- 600€
wamy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Zijn wel 37" tv's.
Maar wel rond 600 euro budget :wink:
http://tweakers.net/reviews/2005/vier-v ... -ring.html
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik koop mijn spullen bij online winkels in Nederland. Daar liggen de prijzen nog een stuk lager dan hier in België. Of het nu spaar LED's zijn (GU10 aansluiting) of LCD televisietoestellen of inductiekookplaten... Nederland is the way to go. Als ik de prijzen hier in België bekijk, dan is eigenlijk geen enkele winkelier het nog waard dat je bij hen iets koopt. Concrete voorbeelden? Hier gaan we: LED spots (4x1 Watt): in NL 3x goedkoper dan bij een bekende (goedkope) DHZ te Lebbeke waar ik regelmatig kom. Mijn Samsung breedbeeld LCD televisie: 350 euro goedkoper in NL. Mijn inductie kookplaat: 300 euro goedkoper in NL (was 1270 in België). Mijn Kenwood KM20 keukenrobot: 270 euro goedkoper in NL (was in België 698,99 euro en in NL 430). Moet ik nog even doorgaan? De DHZ is de enige "echte" winkel in de aangehaalde voorbeelden. De andere zijn allemaal webwinkels. Op de 4 aangehaalde artikelen heb ik dus zo maar eventjes bijna 1000 euro bespaard. En dan heb ik het nog niet over de stapels blanco DVD en CD schijfjes die ik in NL aankoop. Als ik daar het prijsverschil van bereken, dan val je achterover.
En aub niet beginnen zeuren over garantie of zo: garantie is op Europees niveau geregeld, dus wat je in het buitenland koopt heeft ook gewoon waarborg hier in België.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
bbyte
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Zijn toch wel vrij grote artikelen allemaal, hoe zit het dan met de verzendingskosten? En al eens gaan kijken op discountonline.be? Momenteel bjvoorbeeld de laagste prijs van plasma tv's die ik kan vinden, zowel in België als in Nederland.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Bij de meeste van die webwinkels kan je afhalen. Dan kost het niks extra. De keukenrobot van Kenwood, dat herinner ik mij nog, dat kostte toen 13 of 14 euro transportkosten. Het toestel zelf was 416 euro plus de transportkosten, dan zit je aan 430. Televisietoestel en inductieplaat ben ik zelf gaan halen. Het is wel een uurtje karren (heen) maar op 200 km heen en terug verrijd ik geen 50 euro aan diesel, want dat was het transportbedrag voor de televisie.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Even bij discountonline.be gekeken. Gewoon een willekeurig televisietoestel uitgekozen en vergeleken met prijs in NL. In NL al meteen 29 euro goedkoper. Wie beweerde dat discountonline de goedkoopste was van B en NL??? Oeps, nog een ander willekeurig televisietoestel gekozen en vergeleken met NL: in NL 32 euro goedkoper.
En dan heb ik het geeneens over de tientallen keren dat ik zie staan bij discountonline "mail voor de prijs". Het ene artikel na het andere. Doet mij denken aan Andorra. Iedereen zegt dat het daar goedkoper is dan elders. Maar in de vitrines ligt geen enkel artikel geprijsd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Mja, 28 € op een product van 500 € is nu ook niet zo enorm...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Elk procentje eraf is een procentje heh.
Ik vind 28€ toch nog altijd een leuk bedrag hoor.......is nog altijd meer dan 1000 oude franken.
En in den oude tijd was 1000 frankskes veel geld.
Maar tegenwoordig vind iedereen blijkbaar dat 25 euro niks meer waard is.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dat zijn 10 pinten! Of in mijn eigen favoriete munteenheid: dat zijn 7 pakken friet! :)
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

't Is te zien van welk frituur hé Sub Zero :p
Die nieuwe in merelbeke flora al geprobeerd? :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb nog maar 1 frituur in Merelbeke aangedaan en das op de Hundelgemsesteenweg onder den E40 bijna. :)
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zowat het slechtste frituur van Merelbeke heb je dan gehad :p
1. Doorrijden onder de Brug, rechtdoor aan het rondpunt, over de brug van de ringvaart, +/- 1.2km verder op hoek : florafriet
2. terugkeren richting merelbeke centrum, aan rondpunt rechtdoor rijden en dan aan je rechterkant :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bbyte
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Jack Daniels schreef:Even bij discountonline.be gekeken. Gewoon een willekeurig televisietoestel uitgekozen en vergeleken met prijs in NL. In NL al meteen 29 euro goedkoper. Wie beweerde dat discountonline de goedkoopste was van B en NL??? Oeps, nog een ander willekeurig televisietoestel gekozen en vergeleken met NL: in NL 32 euro goedkoper.
En dan heb ik het geeneens over de tientallen keren dat ik zie staan bij discountonline "mail voor de prijs". Het ene artikel na het andere. Doet mij denken aan Andorra. Iedereen zegt dat het daar goedkoper is dan elders. Maar in de vitrines ligt geen enkel artikel geprijsd.
Ze passen hun prijzen ook aan als je ze mailt hoor. Maar voor plasma's bijvoorbeeld vind je echt niets goedkoper. De 50" Panasonic VT30 kost er bijvoorbeeld maar €1730, terwijl die in Nederland als goedkoopste nog steeds €1800+ is. En op die 30 euro verschil, dan koop ik toch véél liever lokaal dan helemaal naar Nederland te rijden of hem af te laten komen.. Veel gemakkelijker in verband met garantie.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Het ging mij niet zo zeer om hoeveel het in prijs scheelt, maar als iemand hier op een forum post dat website X altijd de goedkoopste is in B en NL, dan kan je er donder op zeggen dat iemand anders op dit forum dat eens gaat uitpluizen. En nu blijkt dus inderdaad dat de aangehaalde website NIET altijd de goedkoopste is in B en NL. Conclusie: zorg dat je voortaan 100% zeker bent vooraleer je nog eens zoiets neerpent. Vergelijk het wat met de reclame van Carlsberg. Carlsberg mag niet de slogan "the best beer in the world" gebruiken maar MOET de slogan "probably the best beer in the world" gebruiken.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

In duitsland vind ge ze soms nog goedkoper, alleen spijtig dat ze hun btw-tarief verhoogt hebben.
klooooon
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb mijn tv daar ook gekocht;niks op aan te merken !
prijsverschil was meer dan 400 euro :banana:
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Het heeft even geduurd voor ik kon beslissen, maar sinds gisteren staat hij er Samsung UE46D7000.

Voorlopig kan ik maar één ding zeggen kwa beeld en design Wauw.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”