Training Margin daalt

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Ik heb sinds maart een aansluiting op vdsl. Dus het fysiek lassen van de kabels is toen ook gebeurd.
Sindsdien is mijn Downstream Training Margin van 17,2 naar 14,6 gedaald. Nu vroeg ik mij af waar dit aan kan liggen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Geen zorgen om maken, denk dat dat vooral factoren zijn zoals vochtigheid, temperatuur,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

En hoe hoger uw snelheid hoe lager uw training margin.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

euhm welke snelheid haal je bij speedtest? training zou toch veel hoger moeten liggen
ulixes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 sep 2002, 22:46
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Gray schreef:En hoe hoger uw snelheid hoe lager uw training margin.


Is het niet andersom (grote training margin = stabiele lijn = hogere snelheden mogelijk) ?

@ threadstarter, zie ook
viewtopic.php?f=43&t=24745
http://nl.community.belgacom.be/posts/833811aa06
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ook, training margin is omgekeerd evenredig met uw snelheid, gaat ge naar een hoger profiel zal uw training margin dalen.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

De training margin is de marge die nog over is tussen de maximale capaciteit van de lijn en de momenteel gereserveerde capaciteit.
Als de lijnsnelheid verhoogd wordt zorgt dit dus voor een kleinere marge, want de maximale capaciteit van de lijn veranderd niet.
Door natuurveranderingen kan de maximale capaciteit van de lijn wel schommelen uiteraard.
Bij de overgang van het 8A profiel naar het 17A profiel wordt de beschikbare bandbreedte vergroot wat dus zorgt voor een grotere capaciteit.
Als de synchronisatiesnelheid dan niet vergroot wordt, vergroot de training margin dus.

Hopelijk zorgt mijn uitleg voor meer duidelijkheid. :-)
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Mijn Downstream Training Margin is 24.6 dB. Heb de uitleg van tomw wel goed begrepen, maar hoeveel zijn de minimum en maximum waarden in dB van een adsl/vdsl verbinding (van Belgacom)?

Ik vraag me af of mijn verbinding met de tijd heen minder stabiel is geworden, want als ik mijn lijn helemaal open scheur tegen 2,8 mb/s (circa 15min lang), crasht mijn bbox2 gewoonweg. Weet niet of het de bbox is of de lijn zelf. Kan iemand me hier iets meer over vertellen?
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

*update*
We zijn nu 7 maanden verder en de training maring blijft dalen. Zit nu aan 9,5dB.
Ik had ergens gelezen dat 7dB zowat het minimum is, en dat komt nu toch wel gevaarlijk dichtbij.

De daling lijkt me ook wel veel voor gewoon wat vochtigheid en temperatuur invloeden.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Kan zijn dat u lijn werd geraakt ergens en langzaam aan het roesten is.
Als je plots op een lager profiel komt te staan zou ik er eventjes om bellen.
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

*update*

Zaterdag kon mijn modem geen VDSL signaal meer ontvangen. Even een telefoon eraan gehangen en ook hier niets. Paar dagen later nog niets en toen begon ik het ergste te vrezen. Scarlet gecontacteerd en volgens hen is het de modem. Ze komen wel langs de 4de januari.

Ik ben er echter vrij zeker van dat er ergens een kabel op straat geraakt is ofzo.

Kan ik hiervoor misschien beter Belgacom rechtstreeks contacteren of wacht ik op Scarlet?
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Stef82 schreef:Kan ik hiervoor misschien beter Belgacom rechtstreeks contacteren of wacht ik op Scarlet?


Als je geen diensten hebt bij Belgacom, gaan ze u daar niet verder kunnen helpen, ze gaan u dan doorverwijzen naar scarlet.
Of je moet nog telefonie hebben bij Belgacom, als deze dan ook niet of slecht werkt kan je daarvoor wel naar Belgacom bellen.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Kan goed de modem zijn hoor. Ik kom regelmatig een defecte modem tegen die maar 6 - 9 db haalt en de lijn vol fouten vertoond en daarna de geest geeft .Met een goed werkende modem op de zelfde lijn 30db. Als je wil mag je me een PM geven en wil ik het voor jou wel controleren en feedback geven.
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Krijg je niet altijd een kiestoon als je een telefoon aansluit?

In het begin met een telefoon mijn lijnidentificatienummer te weten gekomen. Dat lukt nu niet.
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Kunt inderdaad lijnidetificatie doen op een lijn zonder telefonie. Zou mogelijk kunnen zijn dat er een probleem is op de lijn.
Echter in jouw geval, als je geen diensten hebt van belgacom, is het aan scarlet om contact te nemen met belgacom.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”