Installatie

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Igorok
Member
Member

Goeindag

Ik heb onlangs besloten dat na mijn verhuis zal ik van dommel naar EDPnet overgaan.
Ik heb vernomen dat de service van EDPnet zijn zeer goed, ook wat betreft de snelheid etc is veel beter dan wat ik nu bij dommel heb.

Maar ik heb hier op de forum gelezen dat installatie moet ik zelf doen en dat het niet zo eenvoudig is .. en dat ik ook nog iets extra daarvoor aanschaffen (niet modem) daarvoor .. is dat zo?

Kan iemand mij zo een beetje uitleg daarover geven?

Ik als niet technische persoon, zal ik in staat zijn om het zelf te doen ...?

Ik dank voor jullie aantwoorden.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Veel moeilijk is er niet aan, wij willen je graag helpen.
Als je 2 gaatjes kan boren, plugjes in de muur steken, en een schroevendraaier kan hanteren valt het wel mee.

"Moeilijk..." tja als je het van de eerste keer doet zoals het moet, en niet denkt "het zal op mijn manier ook wel probleemloos werken" dan kom je al een hele eind denk ik.

Je zou misschien kunnen vermelden van waar je bent, misschien wil iemand het voor jouw wel doen (in ruil voor een frisse pint ofzo :beerchug: )
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Als je een vdsl2 abonnement neemt bij edpnet(faster en newer) dan gaat ge waarschijnlijk de binneninstallatie moeten aanpassen.
Kan zijn dat er een technieker langskomt om dit te doen, kan zijn van niet.

Je kan altijd vragen bij edpnet voor een volledige installatie maar daar zul je voor moeten betalen.
Igorok
Member
Member

Wat betreft gaatjes boren en schroevendraaier hanteren, dat kan ik wel doen. Maar krijg ik dan volledige instructies van EDPnet, van wat ik zal precies moeten doen ...

En ja ik neem 'newer and faster' abonnement.

En welke andere nog toestel zal ik moeten aanschaffen, ik heb ergens gelezen iets van NTP2007 of zoiets, (kan verkeerd zijn)
Igorok
Member
Member

iemand ...?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Ik heb helaas niks kunnen terugvinden op de website van EDPnet als op de Wiki over de installatie van VDSL. Iemand anders hier op het forum zal je zeker wel kunnen verder helpen.
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Die NTP heb je inderdaad nodig. Ik heb de raw copper installatie laten uitvoeren door een technieker van Belgacom, maar de modem (die je er "gratis" bij krijgt/kreeg) zelf geïnstalleerd. De technieker had toen zelf een NTP bij. De modem hebben ze met de post opgestuurd. Ofdat ze de NTP ook opsturen als je die niet koopt bij een volledige zelfinstallatie weet ik niet. Ik heb de raw copper installatie niet zelf gedaan omdat die technieker ook de lijn test, en aangezien die lijn er al 10 jaar ongebruikt bijligt, had ik gegokt dat die wel kapot zou zijn. Wat trouwens een goede gok bleek. Aangezien die technieker dat op dat moment zelf heeft vastgesteld heeft de herstelling niet lang op zich laten wachten. Ik weet niet wat er gebeurd zou zijn als ik zelf de aansluiting had gedaan. Dan had ik ze zeker en vast ervan moeten overtuigen dat ik zelf niets fout gedaan heb (wat ik ze ook niet zou verwijten).
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”