Problemen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Blokker_1999
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2011, 09:07

Sinds gisterenochtend 10:50 heb ik geen internet meer. Net even met de helpdesk gebeld (welke helpdesk sluit er verdorie al om 17:30) en daar wist men mij te melden dat het komt door een blikseminslag op de dslam ... bliksem? Gisteren? Er zouden zowel problemen zijn in de streek rond Mechelen (niet waar ik zit) en ook in streek rond Herentals (das al dichter in de buurt).
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Welke gegevens staan er in je modem? Komt er een DSL-signaal binnen?
Heb je analoge telefonie van Belgacom? Zoja, als dit ook niet meer werkt, kan je naar Belgacom bellen.

Het verbaast mij trouwens dat je de helpdesk te pakken hebt gekregen. Enkele maanden geleden heb ik die ook eens proberen te bellen, maar het leek alsof dat nummer niet meer bestond.
Ook al is het geen oplossing voor je huidig probleem, maar gezien de competitiviteit van dxadsl en hun achterhaalde specificaties, zou ik tussendoor al beginnen uitkijken naar een andere internetprovider. Heb jij geen telefoontje gekregen om de overstap te maken naar Scarlet? Veel dxadsl-klanten hebben die vraag gekregen.
Blokker_1999
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2011, 09:07

Problemen zijn ondertussen opgelost. Het probleem was heel vreemd. Aan mijn kant werkte alles. Ik kreeg zelfs van de DHCP server een IP adres toegewezen en kon ook de gateway pingen, maar op internet geraken lukte niet.

Toen ik eergisteren belde kreeg ik de helpdesk niet te pakken, maar gisterenochtend stipt om 9 uur gebeld en was direct binnen. Ik heb al eens zitten nadenken over een switch maar vraag me af of het sop de kool wel waard is. Van Scarlet heb ik nooit een telefoontje gehad, misschien het voordeel van niet al te veel thuis te zijn :p
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

Dat probleem had ik nu ook regelmatig , ik geraakte met momenten gewoon niet op internet .
Telkens werd het probleem opgelost als ik contact had gehad met de helpdesk , maar ze bleven beweren dat ze er niets mee te maken hadden .
Ook mijn snelheid verminderde regelmatig en soms nogal drastisch en soms dagenlang .
Wel raar dan dat ze het wel telkens konden oplossen als ik contact had met hun , ookal had het niets met hun te maken :roll: :roll: :roll:

Een half jaar gelden dan ook maar overgestapt en sindsdien geen enkel probleem meer gehad met het wegvallen van mijn verbinding of mijn snelheid.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”