[Politiek]Een jaar later: voor wie zou je nu stemmen?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!

Voor wie zou je, één jaar later, stemmen bij nieuwe verkiezingen?

CD&V
5
3%
Groen! + LSP
13
9%
LDD
0
Geen stemmen
N-VA
85
59%
Open VLD + Vivant
12
8%
Piraten Partij (enkel Kamer in BHV)
0
Geen stemmen
PVDA+
4
3%
sp.a
4
3%
Vlaams Belang
7
5%
Andere : BUB, CAP, Vital, ...
0
Geen stemmen
Andere : Franstalige partijen
0
Geen stemmen
Varia : Blanco, Niet, Ongeldig
15
10%
 
Totaal aantal stemmen: 145
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

@dima: het was ook ni tegen u. (maar wie het schoentje past ... of hoe gaat dat gezegde alweer? :-) )

Enfin waar ik een probleem mee heb zijn niet die meelopers die verlede keer op de nva hebben gestemt maar diezelfde meelopers die het nu niet gaan doen, omdat ze er zogezegd niks van bakken.... :roll: NVA doet nogtans exact wat ze voor de verkiezingen belooft hebben. Maar als franstalige partijen telkens NON zeggen is dat niet de schuld van Dewever.

Doet mij een beetje denken aan de Pim Fortuyn-hype in Nederland jaren geleden, hetwas DE man die met zijn partij (de lijst pim Fortuyn) Nederland zou opkuisen.
Tot ze hem afknalde... de verkiezing erna zware nederlaag voor zijn partij. :eek: Conclusie: de grote winnaars dus de moslims en het clubje van die gestoorde linkiewinkie.(Pim dood, partij gecrasht en standpunten niet tot uitvoering gebracht)

Zoiets snapte ik dus echt ni, als mensen stemmen doen ze dat hopelijk toch om de standpunten van die partij en niet om de persoonlijkheid of charisma van een persoon?? Blijkbaar niet. :bang:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De meeste mensen stemmen gewoon voor de persoon die ze het meest symptahiek vinden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Daarom hou ik mij dus neutraal. In mijn ogen kunnen ze het allemaal wreed goed uitleggen, maar geen enkele van de partijen kunnen iets serieus realiseren, draaien de andere kant op na verkiezingswinst etc. Geen enkele partij heeft daarenboven de status 'volkvriendelijk' te zijn, er wordt teveel beloofd dat soms zelfs technisch onhaalbaar is, en de propaganda om verkozen te worden lijkt meer op een Idool-wedstrijd dan op bittere ernst. No, thanks.
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

En dan stemmen ze op de sp.a en zitten we achteraf opgescheept met iemand als Minister Lieten, terwijl ze niet verkozen was. :bang:


Dan heeft het weinig zin om te stemmen op iemand als deze zijn mandaat toch niet opneemt, en een onbekwaam iemand in hun plaats laat incashen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Voor al degenen die NVA stemmen: een rechtse regering kijk eens wat die uitsteken in frankrijk: three strikes wet Goed bezig!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

Wat heeft het eigenlijk voor nut om nog te stemmen ?????
De oude garde krijgen we er toch nooit uit (die blijven erin totdat ze dood vallen), zouden ze geen stemmen krijgen , dan belemmeren ze wel op de een of andere manier de komst van de nieuwe regering .
Ze zitten natuurlijk allemaal aan de bron en weten ondertussen heel goed waar ze moeten zijn om hun zakken nog extra te vullen , dat willen ze zeker niet opgeven .

Ookal stemmen de mensen allemaal op een ander , ze doen toch wat ze willen .
Normaal gezien moest het zo zijn dat degene met de meeste stemmen er ook aan kwam , maar dat gebeurd hier in België NOOIT, daar zorgen ze zelf wel voor .
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jul 2010, 18:05
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

redman schreef:NVA heeft voor mij elke geloofwaardigheid verloren.

Ze willen gewoon niet tot een akkoord komen.
Is dat niet wat goed koop ?? je kan aan een ezel staan sleuren tot je er bij neer valt,als deze niet vooruit wil !!! dan krijg je zulke commentaar.
Vergeet niet, dat er een rede is warom veel kiezers voor nva gekozen hebben! geloof me, dat die keuze niet voor de fun was,maar om de toestand aan te klagen en een oplossing te vinden.
mvg
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

q-tec schreef:Voor al degenen die NVA stemmen: een rechtse regering kijk eens wat die uitsteken in frankrijk: three strikes wet Goed bezig!
Beetje simplistisch vind je niet ?
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jul 2010, 18:05
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Goztow schreef:De meeste mensen stemmen gewoon voor de persoon die ze het meest symptahiek vinden.
<grapjas !!!
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

q-tec schreef:Voor al degenen die NVA stemmen: een rechtse regering kijk eens wat die uitsteken in frankrijk: three strikes wet Goed bezig!
Kerel...
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jul 2010, 18:05
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Dima_2005 schreef:Pfu, ik zou nog eens mijn mening onderbouwen :roll:
Als je op NVA stemt voor hun standpunten: SUPER, maar waar ik niet tegen kan zijn NVA stemmers omdat ze gewoon meelopen met de rest.
Hoe kan je nu een meeloper zijn, als het resultaat van de stem pas na de stemming bekend wordt, een glazen bol in huis ??
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

kandanog schreef:
Dima_2005 schreef:Pfu, ik zou nog eens mijn mening onderbouwen :roll:
Als je op NVA stemt voor hun standpunten: SUPER, maar waar ik niet tegen kan zijn NVA stemmers omdat ze gewoon meelopen met de rest.
Hoe kan je nu een meeloper zijn, als het resultaat van de stem pas na de stemming bekend wordt, een glazen bol in huis ??
Heel simpel: peilingen, iedereen op voorhand wist dat NVA zou winnen, alleen niemand verwachtte zo drastisch.
Meeste mensen dacht waarschijnlijk: ahja, waarom ook niet, als de rest dat ook doet, zou er een reden zijn (sneeuwbaleffect)

En vooral ook nog: meelopen met andere mensen die wel een sterke politieke overtuiging hebben.
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jul 2010, 18:05
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Indien nva blijft (onderhandelen) en uitvoeren wat ze de kiezer beloofd heeft ( water in de wijn ),blijf ik nva stemmen.
Tot hiertoe, heeft geen andere partij me kunnen overtuigen mijn stemgedrag te wijzigen.

en neen ben geen vb of nva lid, ben gewoon een man uit de straat en userbaser ;-))
mvg
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik moest toch weer mijn wenkbrauwen fronsen toen Wallonië (de PS om precies te zijn) weer een "Milquet'je" gedaan heeft tegen de voorgestelde besparingsplannen van Europa voor België (hogere pensioenleeftijd, werkloosheidsuitkerking in tijd verkorten,...). Het mag duidelijk zijn dat NVA of OpenVLD veel meer op de lijn met Europa zitten dan (in het bijzonder) de PS.
Uiteindelijk zijn de talloze "non's" en andere weigeringen om tot een goed comprimis te komen voor een nieuwe regering, alleen maar uitstel van executie. Plooien of breken (en alhoewel het in het bijzonder Vlaanderen veel imago en economische schade oplevert, is het nog steeds een dilemma of men danwel beter zoals gewoonte terug plooit - maar dan tegen Europa ingaan - danwel het "been verder stijf houdt".).

Ik heb niks tegen onze zuiderse landgenoten an sich, maar ik kan me moeilijk van het gevoel ontdoen dat de daar heersende "hangmat-mentaliteit" eerder iets is wat thuishoort in zuid Europa (Spanje/Portugal/Griekenland).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Op zich moet je wel toegeven dat Di Rupo erin geslaagd is zijn kiezers ervan te overtuigen dat een serieuze staatshervorming noodzakelijk is, iets wat tot en met de verkiezingen van juni 2010 absoluut ondenkbaar was (zie onderhandelingen 2007)! In dat opzicht heeft hij grote stappen kunnen zetten. Voor de Vlaanderen is het echter too little, too late. Moesten de Franstaligen wat ze vandaag aanvaarden, in 2007 hebben willen aanvaarden, dan zou de NVA nooit aan de bak gekomen zijn en zouden de Vlaamse onderhandelaars van toen een gat in de lucht gesprongen hebben.

Door de starre houding van de Franstaligen van het verleden, is de brug tussen NVA en die starre houding nu gewoon onmetelijk groot. De Franstaligen hebben nu zoiets van: "maar wat we nu al willen toegeven is enorm", en dat is het ook. Alleen is het "too little, too late" voor de Vlamingen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Mijn vertrouwen in de Belgische politiek is ver zoek. Wat men nu doet is gewoon verspilling van middelen. Men zou beter een compromis afsluiten en reeds een aantal verbeteringen binnenhalen dan gewoonweg niets doen. Het systeem zou niet toe mogen laten dat er een patstelling zoals nu ontstaat. Dat ze de dotaties van politici zonder regering ook maar eens in tijd beperken. Dit is zo'n farce. Een regering van lopende zaken met deze samenstelling is gewoon geen afspiegeling van de keuze van het volk.

De politieker die een oplossing heeft voor de huidige patstelling krijgt misschien mijn stem, zoniet: blanco (2010: openvld)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Blijkbaar stelt zich hier niemand de vraag waarom de Walen (lees dus maar 'de PS') akkoord zouden moeten gaan met een verarming van hun gewest ...
NVA is dus wel medeverantwoordelijk voor de stilstand van de vorming van een nieuwe regering. Geen enkel akkoord zal natuurlijk de volledige algehele goedkeuring dragen van beide gemeenschappen. Geen akkoord maken en 'de harde' spelen is heel eenvoudig natuurlijk. Dat het hen echt alleen maar te doen is om een heel goed akkoord geloof ik niet meer. Daarvoor zijn er teveel incidenten binnen hun eigen partij naar de Waalse gemeenschap toe ...

Die nva - posting in dit topic van die persoon die 'enkel nog op zijn pensioen zit te wachten' alvorens het land te verlaten, bedenk dat, mocht NVA het alleen voor het zeggen hebben, je wel eens nog heel lang zal mogen wachten op dat pensioen ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Bullshit van de bovenste plank, waarvoor dank, heb hartelijk kunnen lachen.
Blijkbaar stelt zich hier niemand de vraag waarom de Walen (lees dus maar 'de PS') akkoord zouden moeten gaan met een verarming van hun gewest ...
Die zin moet zowat het meest degoutante wat ik dit jaar al heb mogen lezen. Ge moet maar durven...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

fredo66 schreef:Blijkbaar stelt zich hier niemand de vraag waarom de Walen (lees dus maar 'de PS') akkoord zouden moeten gaan met een verarming van hun gewest ...
Die stoute, egoïstische en separatistische Vlamingen toch altijd! Nu willen ze ook al de geldkraan naar het zuiden dichtdraaien en de hangmatten afpakken!

Ding is, alle Europese landen moeten gaan besparen (het ene al meer dan het andere). In het zuiden heeft men al meermaals bewezen hier geen gehoor naar te hebben (noch vanuit Vlaanderen noch vanuit Europa).

Of denk je dat Vlaanderen door gans dit débacle niet aan het verarmen is? Economische instabiliteit, hogere rentes op overheidsschulden,...
fredo66 schreef: NVA is dus wel medeverantwoordelijk voor de stilstand van de vorming van een nieuwe regering. Geen enkel akkoord zal natuurlijk de volledige algehele goedkeuring dragen van beide gemeenschappen. Geen akkoord maken en 'de harde' spelen is heel eenvoudig natuurlijk. Dat het hen echt alleen maar te doen is om een heel goed akkoord geloof ik niet meer. Daarvoor zijn er teveel incidenten binnen hun eigen partij naar de Waalse gemeenschap toe ...
Zelfs een half akkoord is precies nog amper mogelijk. En precies of alleen de NVA "het probleem" zou zijn. Zelfs bij een traditioneel grote partij als de CD&V zijn de ravijnen breeder geworden tov het zuiden...
fredo66 schreef: Die nva - posting in dit topic van die persoon die 'enkel nog op zijn pensioen zit te wachten' alvorens het land te verlaten, bedenk dat, mocht NVA het alleen voor het zeggen hebben, je wel eens nog heel lang zal mogen wachten op dat pensioen ...
één van de weinige dingen waarmee ik akkoord ga.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

'Het meest degoutante' ?
Niet veel gewoon blijkbaar ? Krijg jij dan nooit bv. een folder van het Vlaams Belang is je bus ?

Of heb je al eens de uittredingsregelingen gelezen van onze ministers. Of de termijn (aantal jaren) die zij nodig hebben als politicus in het parlement om een volledig pensioen te kunnen genieten ... ? Zo'n zaken vind ik nu degoutant.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

11M per jaar zonder de minste controle is geen enkel probleem, maar het pensioen van een paar ministers stoort u, kerel stop gewoon je maakt jezelf belachelijk. :roll:
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

ze zijn nu een jaar bezig al duurt het van mijn part nog 2 jaar; het maakt niet uit maar dat ze dan wel de problemen die er zijn oplossen. Anders is het niet alleen zonde van de tijd, het tast ook onze competitiviteit aan; en stilstand is achteruitgang (als er geen oplossingen voor de basisproblemen wordt gevonden).
Ze moeten de problemen die door de 30 + voorbije jaren compromissen (die de problemen enkel hebben opgeschoven naar volgende generaties) nu maar eens ten gronde oplossen => Geen compromissen.
De splitsing van het land is voor mij niet aan de orde, maar het zou goed zijn om van deze lange regeringsvorming ook gebruik te maken om alle regeltjes te vereenvoudigen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

"Een paar ministers "? Al die regeringen, dat noem ik niet een paar ...
Bij de federale kunnen ze na 20 jaar dienst al hun volledig pensioen krijgen, de Vlaamse is geloof ik nog toegeeflijker voor zichzelf.
Als zo'n mensen mij dan komen vertellen dat we maar tot ons 65 of zelfs tot 70 moeten werken ...

Dat er geen controle moet zijn op uitgaven zijn niet mijn woorden.
Ik wou alleen meegeven dat NVA zijn kans gekregen heeft en niet slaagt in zijn opdracht. Dat is niet alleen hun schuld maar de opdracht is niet geslaagd.
Verder is het dan mijn overtuiging dat ik geen reden meer heb om er de volgende keer op te stemmen (wat ik dus overigens wel deed de vorige keer).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

"Zijn kans gekregen en niet geslaagd", das eentje voor op den DVD, hilarisch. Er zijn toch echt mensen die niet begrijpen hoe iets in elkaar zit. Jezus...
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jul 2010, 18:05
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Dima_2005 schreef:
kandanog schreef:
Dima_2005 schreef:Pfu, ik zou nog eens mijn mening onderbouwen :roll:
Als je op NVA stemt voor hun standpunten: SUPER, maar waar ik niet tegen kan zijn NVA stemmers omdat ze gewoon meelopen met de rest.
Hoe kan je nu een meeloper zijn, als het resultaat van de stem pas na de stemming bekend wordt, een glazen bol in huis ??
Heel simpel: peilingen, iedereen op voorhand wist dat NVA zou winnen, alleen niemand verwachtte zo drastisch.
Meeste mensen dacht waarschijnlijk: ahja, waarom ook niet, als de rest dat ook doet, zou er een reden zijn (sneeuwbaleffect).
ye right ,was ik echt vergeten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

THDBASED schreef:Er zijn toch echt mensen die niet begrijpen hoe iets in elkaar zit. Jezus...
Het is inderdaad droevig om dergelijke uitspraken te lezen... één van de weinig partijen die z'n kiezers niet bedriegt voor ze amper uit het stemhokje zijn... blijkbaar willen kiezers dus effectief bedrogen worden, want het enige waar het om draait bij sommige is snel "een" (het maakt dan duidelijk niet uit waar die voor staat) regering te hebben zodat de malaise gewoon verder kan gaan als de dag voordien :bang:
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

fredo66 schreef: Dat er geen controle moet zijn op uitgaven zijn niet mijn woorden.
Ik wou alleen meegeven dat NVA zijn kans gekregen heeft en niet slaagt in zijn opdracht. Dat is niet alleen hun schuld maar de opdracht is niet geslaagd.
Verder is het dan mijn overtuiging dat ik geen reden meer heb om er de volgende keer op te stemmen (wat ik dus overigens wel deed de vorige keer).
Jammer dat je zo denkt. :|
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Er was maar 1 belangrijk punt waardoor de regering gevallen is en waardoor de NVA zoveel stemmen heeft gehaald, nl. de staatshervorming.
Dat dit nu al meer dan een jaar aansleept toont toch enkel maar aan dat er met de walen op communautair vlak niks meer aan te vangen valt ?
Leuk volkje, leuke streek, maar qua bestuur mijlenver verwijderd van het Vlaamse gedachte-goed... splitsen die handel ! Al duurt het 20 jaar voor ze er uit komen, t'is nu of nooit.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Ben zo goed als zeker dat de Franstaligen nooit een communautair akkoord aanvaarden zonder een uitbreiding van Brussel en dus een aanhechting van Brussel aan Wallonië. Komt daar nog eens bij dat het Brussels gewest zo goed als failliet is, dus minder dan 500M/jaar extra zal men ook niet aanvaarden.
Ze mogen dus over het sociaal-economische zolang "onderhandelen" als ze willen, het zal toch tot niks leiden tot er genoeg Vlaamse partijen het beu zijn en het communautaire laten vallen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Onkelinx: "Niet akkoord met remedies van Commissie"
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... /1.1041181

Dus ook aan Europa is uw antwoord 'non', pfff :twisted:
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
THDBASED schreef:Er zijn toch echt mensen die niet begrijpen hoe iets in elkaar zit. Jezus...
Het is inderdaad droevig om dergelijke uitspraken te lezen... één van de weinig partijen die z'n kiezers niet bedriegt voor ze amper uit het stemhokje zijn... blijkbaar willen kiezers dus effectief bedrogen worden, want het enige waar het om draait bij sommige is snel "een" (het maakt dan duidelijk niet uit waar die voor staat) regering te hebben zodat de malaise gewoon verder kan gaan als de dag voordien :bang:
Het hangt er maar vanaf wat je verstaat onder 'kiezers niet bedriegen'. Zoals ik al liet verstaan: ik had vorige keer nva gestemd, BDW herhaalde steeds dat we een staatshervorming nodig hebben maar onafhankelijkheid nu totaal niet aan de orde was. Ik vond dat NVA gerust de kans mocht krijgen dat nu eens zelf te proberen.

Ik stel na 1 jaar vast dat hij niet erg zijn best meer doet voor die staatshervorming (partijleden laten schimpen op de Walen zonder ze terug te fluiten). Soms bevatten die beschuldigingen een grond van waarheid. Maar als je even 'out of the box' wil denken zal je moeten toegeven dat dergelijk gedrag nooit kan bijdragen tot een goede samenwerking voor een grondige staatshervorming. Lees resultaat dus 'geen staatshervorming' en de NVA is nieuwe verkiezingen aan het voorbereiden.

Veel nva-posters hier vragen onafhankelijkheid, zijn ze dan niet op de hoogte van de uitspraken van hun grote leider van vlak voor en ook na de laatste verkiezingen ... ? Wie hier dus kiezersbedrog pleegt is niet zo gemakkelijk vast te stellen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Ik vind het zeer moeilijk om nog een geloofwaardige partij te vinden.
Laatst gewijzigd door FezzFest 09 jun 2011, 22:41, in totaal 1 gewijzigd.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Dat sommigen hier niet begrijpen dat het het systeem is dat niet toelaat om tot een resultaat te komen is gewoon ongelooflijk. Wat moeten ze doen? Wapen tegen de slaap en ze verplichten? Zolang ze "nee" zeggen, blijft het NEE en men kan daar niks, maar dan ook niks tegen doen.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

nog meer voor de NVA. :?
Dat snap ik niet. :?
Ze krijgen het nu al niet voor mekaar. Dus met meer stemmen zal het ook nooit lukken.

en jongens, België zal nooit splitsen. Dat krijgt geen enkele partij voor elkaar.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Plaatjes zeggen soms meer dan woorden ... :wink:

O ja, wij, het volk, hebben onze stem mogen laten horen op:
  • 10 juni 2007
  • 13 juni 2010
en hebben intussen al volgende regeringen gehad:
  • Regering Verhofstadt II ontslagnemend
  • Interim Regering Verhofstad III
  • Regering Leterme
  • Regering Van Rompuy
  • Regering Leterme II
  • Leterme II ontslagnemend
Regeringsformatie België 2007

Afbeelding
Bron: Wikipedia, Regeringsformatie België 2007


Regeringsformatie België 2010-2011

Afbeelding
Bron: Wikipedia, Regeringsformatie België 2010-2011

PS
"gele tijdvakjes" stemmen overeen met wanneer NVA het initiatief in handen heeft gekregen.
"rode tijdvakjes" stemmen overeen met wanneer SP-A / PS het initiatief in handen heeft gekregen.
"blauwe tijdvakjes" stemmen overeen met wanneer VLD / MR het initiatief in handen heeft gekregen.
"orange tijdvakjes" stemmen overeen met wanneer CDV / CDH het initiatief in handen heeft gekregen.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 09 jun 2011, 15:37, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Zamba schreef:nog meer voor de NVA. :?
Dat snap ik niet. :?
Ze krijgen het nu al niet voor mekaar. Dus met meer stemmen zal het ook nooit lukken.

en jongens, België zal nooit splitsen. Dat krijgt geen enkele partij voor elkaar.
Indien je de tijdsvakjes uit mijn vorig bericht nader bestudeerd, zal het je misschien opvallen dat het initiatief bijzonder weinig in handen van de NVA is gekomen. Of noemt men dat de "Lakens" mogen uitdelen? :wink:
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Zamba schreef:nog meer voor de NVA. :?
Dat snap ik niet. :?
Ze krijgen het nu al niet voor mekaar. Dus met meer stemmen zal het ook nooit lukken.

en jongens, België zal nooit splitsen. Dat krijgt geen enkele partij voor elkaar.
En wat moeten zij op hun eentje voor mekaar krijgen? Twee seconden nadenken, en zelf dat lukt niet...
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

NVA heeft toch wel kansen gehad he.
Toen de onderhandelingen pas begonnen was er een akkoord voor de splitsing van bhv.
Toen er dat akkkoord was zou ik gewoon naar hun stemmers toegestapt zijn en kijk eens wat wij voor mekaar hebben gekregen.
Je kunt na vier jaar nogaltijd doorgaan met verdere hervormingen.
Maar dan moest er voor de NVA er telkens iets bijkomen, meer en telkens meer.
Tis dit dat de walen niet pikken.

Volgens mij wil de NVA gewoon te veel in één keer.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Je "vergeet" voor de gemakkelijkheid welke eisen de Franstaligen hadden om de splitsing door te voeren, iets wat nota bene gewoon grondwettelijk is en waarvoor eigenlijk geen enkele compensatie toelaatbaar is.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Daar ben je fout, het grondwettelijk heeft gezegd dat deze situtatie niet aanvaardbaar is maar heeft ook als mogelijke optie gegeven om terug te gaan naar de vroegere situtatie.
Het grondwettelijk hof heeft nooit gezegd dat bhv moet gesplitst worden.
Dat is iets dat nva u wil laten geloven.
Gesloten

Terug naar “Allerlei”