Internet probleem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Sinds een dikke maand heb ik het volgende probleem:

Telkens wanneer ik mijn pc met Wifi internet opstart, werkt alles perfect, de wificonnectie word meteen vanzelf gemaakt. Na x-aantal tijd, valt de verbinding ineens weg... en dan na enige tijd komt die verbinding weer tot stand en blijft alles goed.
Van zodra ik mijn pc afzet en na enige tijd deze opzet... weer hetzelfde fenomeen. Dit is zeer lastig wanneer ik wil gamen online. Ik val dan altijd uit game.

Weet iemand de oorzaak en/of oplossing voor mijn probleem? (vroeger werkte dit wel normaal, heb dit nog maar sinds enkele weken en heb niets drastisch aan het netwerk veranderd... denk ik)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

1) Misschien heeft je buur ook een router gekocht en net op dezelfde kanaal gezet als jouw router.
-> OPL: verander van kanaal

2) Welke router is het? - Ik had er vroeger ook zo'n een met die symptomen, zelfs vaak gewoon router elke keer gaan restarten :)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Of nieuwere drivers installeren voor je wlan kaart als die er zijn.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

en als je met kabel werkt heb je geen probleem?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Ik gebruik de bbox van Belgacom, maar zoals ik zei had ik dit in begin dus niet met dezelfde modem.

Nieuwe drivers zijn er niet, het is zo'n usb stikje dat ik gebruik om te ontvangen.
Met de kabel kan ik niet aangezien de pc boven staat en de modem beneden... maar kwa ontvangst van signaal heb ik geen klagen.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Probeer dan toch eens van wifi-channel te veranderen. En je modem een goed rebooten :) (dus stekker uit stopcontact voor 30 sec)
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

of een factory reset van de modem

maar ik zou misschien ook eens bellen met de 080022700, kunnen daar direkt zien op je sporadisch last hebt van disconnects, kun je dat evt. al uitsluiten
't is omdat ik ongeveer hetzelfde voorhad, en bij mij is er effectief een technieker moeten komen. maar naast uitval internet had ik sporadisch ook last van onderbrekingen op belgacom tv
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Neen bij mij is het echt alleen het internet via de wifi op mijn pc. Want de modem zelf branden alle lampjes nog en de digitv doet het ook nog "perfect".

Ik zal vanavond nog eens alles resetten. En zal ook de channel eens aanpassen.

Alvast bedankt voor de hulp. Hopelijk lost het iets op, anders bel ik idd morgen eens naar belgacom zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”