Afstand --> snelheid VDSL2

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Wij zijn op zoek naar een internetverbinding en twijfelen nog tussen Telenet Business Fiber L en VDSL2 (geleverd door Destiny)
Ik zet het topic toch hier, omdat hier meer mensen actief zijn dan bij 'overige providers' en omdat de techniek toch gelijk is aan die van BGC.
We bevinden ons op 750 meter van het straatkabinet en zouden kunnen gebruik maken van VDSL2. Kan iemand (grofweg) schatten wat voor snelheden dit gaat opleveren? In theorie zou het gaan over 30/6, is in praktijk 15/3 dan haalbaar?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Destiny is een BRUO gelicenceerde operator en gebruikt dus enkel de koperdraden van Belgacom. Ze hebben eigen apparatuur in de centrale's van Belgacom.
De limieten (profielen) die Belgacom hanteert naar gelang de afstand (30/6, 20/2, 16.5/2) gelden dus niet voor Destiny.

Blijkbaar hebben ze verschillende (B2B) klanten die een symmetrische gegarandeerde snelheid genieten van 100Mbit/s en meer over koperdraden ... zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 28#p349905

Ik denk dat je best meer uitleg vraagt aan Destiny (tenzij hier users zijn met ervaringen met deze ISP)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Wel het zit eigenlijk zo: Destiny biedt verschillende oplossingen aan: SDSL, VDSL2, Symmetrische lijnen tot 100 mbit. Maar voor ons volstaat iets in de orde van VDSL2 / Fibernet M/L.
Daarom hebben we ook interesse in hun VDSL2 aanbod, theoretisch 30/6 mbit.
Maar als daar in praktijk maximaal 10/2 van overblijft, is dat eigenlijk wat aan de lage kant.

Ik heb reeds uitgebreid contact gehad met Destiny, en al mijn vragen zijn beantwoord, behalve de mogelijke snelheid. Daar kunnen ze (en dat begrijp ik) niets op zeggen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Burny,

Indien de kabellengte inderdaad 750 meter bedraagt tot de ROP waarop je aangesloten kan worden, dan ga je volgens de huidige Belgacom normen nooit 30/6 krijgen. Ze gaan je waarschijnlijk op een 20/2 lijnprofiel zetten en als je pech hebt, zelfs maar op 16,5/2. Als ik me niet vergis is één van de criteria om 30/6 te krijgen een maximale afstand van 400 meter tot de ROP.

Aan de andere kant is VDSL2 minder afstandsgevoelig. Indien ze je op een 20/2 profiel zetten, dan haal je in de praktijk ook die snelheid (rekening houdend met een kleine marge voor overhead en behoudens technische problemen uiteraard).

Er zijn een aantal mogelijkheden om te weten komen wat de mogelijkheden zijn. Je kan bijvoorbeeld de check voor digitale TV via Belgacom eens uitvoeren http://www.belgacom.be/private/en/jsp/d ... ebcheck_tv. Op basis van het resultaat kunnen we hier afleiden wat de mogelijke snelheden zijn. Verder zijn er een aantal gebruikers op dit forum die op basis van je adres of telefoonnummer (indien dit via het BGC netwerk loopt) kunnen nagaan wat in jouw situatie haalbaar is.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Het resultaat van die check is als volgt: maximaal 3 TV aansluitingen beschikbaar, waarvan maximaal 2 HD.
Dat is, voor zover ik weet, een goed resultaat?
Misschien heeft BGC dichtbij een ROP en heeft Destiny alleen maar apparaatuur in de straatkabine/wijkcentrale?

Indien iemand me meer kan vertellen op basis van het adres / tel nr, pm is welkom :)

Bedankt voor de antwoorden totnutoe, ik ben alweer wat wijzer geworden.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik wil graag gebruik maken van dit topic om mijn situatie te kennen.
Ik heb een generation internet abonnement, dus maximaal 25/3.5
Momenteel heb ik een 20/2 profiel.
Als ik de webcheck_tv doe, kan ik 3 TV's aansluiten, waarvan 2 HD.

Betekent dit nu dat ik een beter profiel kan krijgen dan 20/2?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Uzzi schreef:Indien de kabellengte inderdaad 750 meter bedraagt tot de ROP waarop je aangesloten kan worden, dan ga je volgens de huidige Belgacom normen nooit 30/6 krijgen. Ze gaan je waarschijnlijk op een 20/2 lijnprofiel zetten en als je pech hebt, zelfs maar op 16,5/2. Als ik me niet vergis is één van de criteria om 30/6 te krijgen een maximale afstand van 400 meter tot de ROP.
Zoals ik al in mijn vorige post schreef: dit zijn Belgacom normen of criteria, geen technische belemmeringen. In principe moet Destiniy zich hier niet aan houden (tenzij ze natuurlijk ook bepaalde normen opgelegd krijgen van belagcom t.o.v. stoorgevoeligheid van naburige lijnen)

Kijk maar eens naar ADSL2+. Het hoogste profiel bij Belgacom is 12/0.5. Bij Dommel kan je 24/3 krijgen (als het technisch mogelijk is)

Op de site http://hierzo.net > DSL tools > VDSL2 17MHz kan je aflezen dat de theoretische lijncapaciteit bij 700meter gelijk is aan 35mbps. Ik vrees er dus voor dat een 30mpbs profiel (bijna) niet haalbaar op 750m, of toch dicht tegen het maximum zit.

Indien echter de Belagcom normen ook gelden voor Destiniy, dan heeft Uzzi gelijk: het zal dan 20/2 worden ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

normaal is 3tvs waarvan hd een 30/6 profiel
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

in dit geval kan/mag je op die Belgacom test niet afgaan. wie zegt er dat Destiny apparatuur staan heeft in de dichts bij zijnde ROP?

enkel afgaan op de info die je gekregen hebt van Destiny 750 meter van straatkabinet, da's niet schitterend - onmogelijk in te schatten welke snelheid je zou halen, als zelf Destiny er geen cijfer durft op plakken. je zou moeten informeren bij andere klanten, welke profielen ze gebruiken etc
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

johcla schreef:Ik wil graag gebruik maken van dit topic om mijn situatie te kennen.
Ik heb een generation internet abonnement, dus maximaal 25/3.5
Momenteel heb ik een 20/2 profiel.
Als ik de webcheck_tv doe, kan ik 3 TV's aansluiten, waarvan 2 HD.

Betekent dit nu dat ik een beter profiel kan krijgen dan 20/2?
die test is niet 100% betrouwbaar - vraag het eens aan één van de belgacommers op dit forum, zij kunnen zicht krijgen op de lijnverzwakking/afstand ROP. uiteindelijk hangt het daar vanaf. misschien dat zij uw profiel wel kunnen verhogen, maar normaal gezien sync je op het hoogst mogelijke
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:je zou moeten informeren bij andere klanten, welke profielen ze gebruiken etc
Klopt, dat is ook een reden van dit topic :)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

philippe_d schreef:Indien echter de Belagcom normen ook gelden voor Destiniy, dan heeft Uzzi gelijk: het zal dan 20/2 worden ...
Burny heeft het over VDSL2. BGC is voor zover ik weet de enigste ISP met een eigen VDSL2 netwerk in België. Elke ISP die een VDSL2 aanbod heeft, maakt gebruik van het BGC netwerk. De normen die voor VDSL2 verbindingen gelden, zullen dus altijd de BGC normen zijn.
xenne schreef:in dit geval kan/mag je op die Belgacom test niet afgaan. wie zegt er dat Destiny apparatuur staan heeft in de dichts bij zijnde ROP? enkel afgaan op de info die je gekregen hebt van Destiny 750 meter van straatkabinet, da's niet schitterend - onmogelijk in te schatten welke snelheid je zou halen, als zelf Destiny er geen cijfer durft op plakken. je zou moeten informeren bij andere klanten, welke profielen ze gebruiken etc
Zelfde opmerking. Enkel BGC heeft VDSL2 apparatuur staan in centrales/ROP's. Elk VDSL2 aanbod van een andere ISP maakt gebruik van de BGC infrastructuur. Technisch gezien zal je met een VDSL2 lijn van Destiny dezelfde snelheden halen als met een VDSL2 lijn van BGC indien we meten van bij de gebruiker thuis tot aan de ROP/centrale. De snelheid verder naar het internet zal (vermoed ik, maar ik heb daar niet veel kaas van gegeten) afhankelijk zijn van de backbone die Destiny gebruikt.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Maar hoe verklaar je dan dat ik bij BGC 3x TV waarvan 2 HD zou kunnen krijgen, en volgens Destiny de afstand tot de straatkabinet toch 750 meter bedraagt?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

3 TV's waarvan 2 in HD betekent normaliter dat je inderdaad een 30/6 profiel zal krijgen. Nu ja, die test is niet 100% waterdicht, maar alvast een goede indicatie.

De vraag is hoe betrouwbaar de informatie van Destiny is betreffende de afstand (750 meter)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

in dat topic waar Philippe naar verwijst schreeft Destinty

Code: Selecteer alles

Destiny is een BRUO gelicenceerde operator en gebruikt dus enkel de koperdraden van Belgacom. We hebben eigen apparatuur in de centrale's van Belgacom.

Met vriendelijke groeten,

Samuel De Wever
verder kende ik Destiny niet tot een half uur geleden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik denk dat het altijd gokken zal blijven wat de uiteindelijk snelheid wordt. Maar ik denk toch dat ik het erop ga wagen met Destiny.
Alvast bedankt voor alle reacties. Meer info/reacties zijn nog steeds welkom!
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Vanwaar jouw keuze voor Destiny?

Indien het toch om te proberen is (qua snelheid) lijkt me het huidige aanbod van Belgacom Intense met een kostenplaatje voor het eerste jaar van 400,38 euro (dat is gemiddeld 33.37 euro/maand) ook niet mis te zijn.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Omdat wij een business klant zijn en een vast IP nodig hebben. Dan zouden we al minstens naar een "Bizz Internet Pro" moeten gaan, 86,70 excl BTW.
Correct me if i'm wrong.
En dan kies ik liever voor Destiny vanwege het goede contact met die firma.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

OK, dat is inderdaad een geheel ander plaatje dan.
Ik dacht wel dat een fixed IP bij Belgacom iets van 30 euro/maand was. Maar zeker ben ik niet.
En goede contacten met je huidige leverancier zijn uiteraard ook veel waard.

Edit: blijkbaar is een fixed IP 25 euro/maand (excl.) extra: Belgacom I-Office Option.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Das een leuke tip, dat wist ik niet. Thanks!
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Gisteren ben ik nog even in het pand geweest en heb mijn laptop eens aan de Bbox gehangen die daar nog stond.
Deze informatie leek me wel nuttig:

Afbeelding

Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Een 20/2 profiel dus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik heb ondertussen, met de Youtube-perikelen bij Telenet, ook een vraagje over afstand en snelheid van VDSL2.

Waar kan ik het best betrouwbare informatie verkrijgen over de afstand tussen mijn woning en de VDSL2/glasvezelkast?
Als ik overstap wil ik zeker zijn dat ik op een 30 Mbps/6 Mbps profiel terechtkom.

Kunnen de medewerkers op 0800 22 800 daar duidelijkheid over geven of zijn er andere wegen?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

[mod=onnodige fullquote uit vorige post verwijderd. zie Forumregels.
We hebben met opzet de "CITEER" knop verwijderd in de laatste post !!!]....[/mod]
Doe eens de belgacom tv test, indien die een 30mb profiel geeft mag je vrij zeker zijn.
Op dat nummer kan je heel weinig bereiken....die zullen het horen donderen in keulen bij zo een vragen. (en de technische helpdesk verwijst je door naar de klantendienst met die vraag :wink: )
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

raf1 schreef:Kunnen de medewerkers op 0800 22 800 daar duidelijkheid over geven of zijn er andere wegen?
vroeger kon je dat vragen aan quistnix, maar het ziet er naar uit dat hij ons verlaten heeft :| nu zijn er wel nog andere Belgacom medewerkers hier op het forum die je wellicht die info kunnen geven maar de namen moet ik schuldig blijven. die belgacom tv beschikbaarheidstest geeft geen 100% garantie
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

PB Krisken eens.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De Belgacom TV Test geeft me 3 TV's, waarvan 2 in HD
Maar daarnet bij de klantendienst zei Vanessa dat ik maximaal 20 Mbps kon krijgen op mijn adres. :-(

Dus ik twijfel nu of er 20/2 of 30/6 beschikbaar is op mijn adres.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Goztow schreef:PB Krisken eens.
Oké, gedaan.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Hier heb ik nog het een en ander gevonden omtrent profielen die worden toegekend ook in functie van de afstand tot de ROP.

zie onder rubriek profielen; http://nl.community.belgacom.be/posts/5915e45919
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dat iemand eens toelating vraagt om die post te koppieren en er hier eens een sticky van maakt als "belgacom infobase".
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
inge25
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2008, 11:33
Bedankt: 34 keer

raf1 schreef:Maar daarnet bij de klantendienst zei Vanessa dat ik maximaal 20 Mbps kon krijgen op mijn adres. :-(
raf1 je mag content zijn dat Vanessa zo eerlijk was om te zeggen dat je MAAR 20/2 zou krijgen.
Want bij Belgacom zijn ze er sterk in om mensen te lokken met mooie verhaaltjes en beloftes en als het dan zo ver is toch die beloftes niet nakomen.
Hier ligt de brief voor opzeg alvast klaar :lol:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Trojan schreef:Dat iemand eens toelating vraagt om die post te koppieren en er hier eens een sticky van maakt als "belgacom infobase".
Request gestuurd naar de topicstarter.

UPDATE: is ok, er mag een link gemaakt worden, met dank aan Ricy.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Sticky gemaakt in het "digitale TV" forum.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

jackho schreef:Hier heb ik nog het een en ander gevonden omtrent profielen die worden toegekend ook in functie van de afstand tot de ROP.

Hie onder rubriek profielen; http://nl.community.belgacom.be/posts/5915e45919
Is veel breder dan "digitale TV" forum en voor voor alle VDSL2 gebruikers belangrijk en op deze manier onvindbaar.
(betreft informatie over "alle officiële Belgacom VDSL2 profielen")
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@ raf1 , dan zit je waarschijnlijk op een afstand tot de ROP tussen de 400 en 700 m
zoals hier bovenaan deze pagina staat: http://nl.community.belgacom.be/posts/5 ... erzwakking
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

stuur me eens een pm met u tel nr dan zal ik kijken welk profiel want 3 tv's waarvan 2 in hd is altijd 30mbit
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Hier ook 3TVs,,, 2 in HD , maar ik zit op 20/2.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

idem hier... 3TV's, 2HD volgens beschikbaarheidstest, maar in werkelijkheid: 20/2 profiel
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Same here.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

And same here
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”