internet ervaring Kortrijk

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Momenteel zit ik thuis nog bij Dommel, maar ik wou eigenlijk al een tijdje veranderen. Aangezien ik concrete plannen had om te verhuizen dacht ik het dan ook best dan te laten doorgaan. Mijn eerste gedacht was om in Kortrijk, waar mijn nieuwe woonst staat, naar EDPnet over te schakelen. Maar hoe goed zitten de internet verbindingen ginder eigenlijk? Want ik hoor links en rechts wel verhalen dat dat niet zo goed zit als het zou moeten. Kwestie van het goede evenwicht tussen abonnement en bruikbaarheid te vinden eh :wink:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

er is daar een ftth project, mss kan je daarop inschrijven?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Robbe schreef:Mijn eerste gedacht was om in Kortrijk, waar mijn nieuwe woonst staat, naar EDPnet over te schakelen. Maar hoe goed zitten de internet verbindingen ginder eigenlijk?
Ja, vanuit Ternat gezien ligt Kortrijk zeker in het verre onder-ontwikkelde West-Vlaanderen ? :lol:
Maar VDSL2 is hier ook al voorbij gekomen hoor.

Als jouw nieuwe woonst in Kortrijk op VDSL2 aansluitbaar is, dan maakt het (technisch gezien) niet uit of je Scarlet, EDPNet of Belgacom neemt: ze gebruiken allemaal hetzelfde Belgacom VDSL2 netwerk en dezelfde hardware.
Bij EDPnet krijg je waarschijnlijk de beste verbinding voor het minste geld.

Je hebt ook nog Telenet, en zoals Goz zei: het Leylab FTTH project (maar dan moet je wel in het Centrum wonen: Overleie/Buda).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Ik woon in een deelgemeente van Kortrijk (Rollegem), en ben op VDSL2 aangesloten (Belgacom Favorite).
Ik download aan 20mbit, uploaden gaat aan 3,5.
Wanneer je nog dichter zit bij de ROP dan kan je een nog hogere snelheid halen.
Je kan altijd even een PM sturen naar een technieker hier op het forum met daarin jouw toekomstig adres/telefoonnummer zodat zij kunnen bepalen of je op het VDSL2 netwerk aansluitbaar bent.

Voor FTTH is het helaas te laat, de deadline voor de inschrijving is al verlopen :(

Welkom trouwens @Kortrijk! :wink:
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

@ goztow, philippe_d & simon1991 : FTTH is inderdaad al gedaan :( Jammer wel, want ik zit nu wel redelijk centraal, maar als er een vervolg traject is of een verdere roll-out zit'k alvast goe ^^

@ philippe_d : gelukkig is er inderdaad nog VDSL2 en kan ik er mij daar op aansluiten :-)
wel vreemd dat het internet er daarvoor niet beter was, zeker als ge ziet hoe dicht het bij bijvoorbeeld Rijsel ligt.

@ simon1991 : nice :-)
Als da in Rollegem gaat, mag da in Kortrijk geen probleem zijn 8)
En alvast bedankt :beerchug:


Voor alle zekerheid ook ff naar de concurrentie gekeken en er zijn precies toch nogal wa verschillen als ik een combinatie van internet met minstens 20down/2up/100trafiek, digitale televisie (al dan niet met kabel) en het entertainment pack voor wat SciFi en filmpjes.
  • Belgacom : 59,21/maand = Internet Favorite + TV (54,21) + Entertainment Pack (5)
  • EDPnet met TV Vlaanderen : 72,8/maand = internet (34,95) + EDPnet telefonie (10) + televisie pakket (19,90) + hardware (7,95) + een éénmalige kost voor een startpakket (99)
  • EDPnet en TV Vlaanderen naast mekaar : 64,85/maand = internet (34,95) + EDPnet telefonie (10) + televisie pakket (19,90) + éénmalige kost voor een HD-ontvanger met smartcard (249) en een triple sat schotel (189)
  • Scarlet : 50/maand = internet/televisie (45) + entertainment pack (5)
  • Telenet : 66,33/maand = Fibernet40 (44,95) + Digitale TV (8) + kabel (13,33)
  • Telenet Shake+ : 68,28/maand = Shake+ met Fibernet40 (54,95) + kabel (13,33)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik woon niet ver van afrit Kortrijk Oost, en hier mooitjes VDSL2 met Scarlet 25/3.5


Hiervoor had'k telenest, liep ook stabiel en geen last van snelheidsverliezen tijdens de piekuren.
Maar Scarlet is het geworden owv de prijs en feit dat't unlimited is.


En euhm, bereid je voor dat er de eerste paar maand gaat gezegd worden "je jiet jie nie van alier zekest" ;)
En als 't u tegensteekt kunt ge nog altijd zeggen dat ge aan ontwikkelingshulp aan't doen zijt :lol:
Laatst gewijzigd door Ramaht 05 jun 2011, 17:53, in totaal 1 gewijzigd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Met Tvv heb je natuurlijk vrijheid in hardware :-D Ik neem op en kijk waar ik wil.
(nooit hardware tvv zelf gebruiken, neem dan een rebox ofzo ook zeer eenvoudig om met te starten)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik herhaal het nogmaals oppassen met scarlet en tv want velen denken het is dezelfde decoder en als er een foutje inzit kan ik gewoon naar een belgacomwinkel gaan om een nieuwe decoder.
Maar dat is geen geval de winkels geven geen support op scarlet producten.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

simon1991 schreef:Ik woon in een deelgemeente van Kortrijk (Rollegem), en ben op VDSL2 aangesloten (Belgacom Favorite).
Ik download aan 20mbit, uploaden gaat aan 3,5.:
Ik ging net zeggen ":O ik woon ook in Rollegem en heb maar een simpel ADSL lijntje en ben ook van 1991 ;)"
Maar 'k weet al wie dat is ;) :banana:
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

proximusboyke schreef:ik herhaal het nogmaals oppassen met scarlet en tv want velen denken het is dezelfde decoder en als er een foutje inzit kan ik gewoon naar een belgacomwinkel gaan om een nieuwe decoder.
Maar dat is geen geval de winkels geven geen support op scarlet producten.
Ja, en?
Tegen den tijd dat ge ooit bediend zijt in één van die BGC-winkels, staat de koerierdienst al aan u deur met ne nieuwe decoder van Scarlet ;)
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

@ Thamar : Dat is mij ondertussen ook aan het overtuigen. Zeker omdat ik zo niet verplicht ben om een telefoonlijn of gewone kabel erbij te betalen.

Hehe, tot nu toe valt het nog wel mee :-)
Maar als ze neig op dreef zijn dan vraag'k toch achter ondertitels.

@ q-tech : Goed om weten, maar 't zal wellicht voor als'k mijn eigen huis heb zijn.

@ proximusboyke : Laten we hopen dat er niks mee scheelt dan. Wel raar dat Scarlet geen afspraak heeft met Belgacom dat ge uw toestel bij problemen gewoon kunt inruilen in een Belgacom winkel ipv. u te laten staan wachten.

@ bke : Er zit hier precies nog veel volk uit het Kortrijkse?!

@ thamar : Een weekske geduld hebben ofzo?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ja zo te zien nog veel volk uit 't Kortrijkse. Ben zelf ex Kortrijkse student. Daarna uitgeweken naar Oostende waar ik thuis Scarlet Internet + TV heb. Zeer tevreden!
Dus als je VDSL2 kan hebben in je nieuwe woonst, zeker aan te raden!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Bedankt voor de feedback Ken :-) Ondertussen besteld en ook al meteen gebeld geweest voor een installatie datum. 't Was wel ff verschieten hoe snel die, in vergelijking met wat ik gewoon geworden was, uit hun pijp kunnen schieten.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

update : 10 mensen, vele telefoons, een doorboorde stijglijn en heel wat tijd later zal ik ALS alles goed gaan op 1 september aangesloten geraken ... :P jammer dat er zo weinig competitieve alternatieven zijn :-(

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Scarlet is zeker een aanrader als het er ligt en je geen problemen hebt. Zelf vroeger tevreden scarlet klant geweest echter is het elke keer een heel gedoe om aangesloten te geraken. In de nieuwe woonst scarlet internet aangevraagd, na 3 maand was er nog niets en (letterlijk!) dagen aan de telefoon gehangen. Belgacom Intense genomen en de week erna werkte alles, inclusief grond open gooien voor nieuwe aanleg koper...

Ternat, niet zo ver van hier... Veel succes en proficiat met de nieuwe woonst!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Robbe ...
Welkom in Zuid-West-Vlaanderen :).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Tim.Bracquez schreef:Scarlet is zeker een aanrader als het er ligt en je geen problemen hebt. Zelf vroeger tevreden scarlet klant geweest echter is het elke keer een heel gedoe om aangesloten te geraken. In de nieuwe woonst scarlet internet aangevraagd, na 3 maand was er nog niets en (letterlijk!) dagen aan de telefoon gehangen. Belgacom Intense genomen en de week erna werkte alles, inclusief grond open gooien voor nieuwe aanleg koper...

Ternat, niet zo ver van hier... Veel succes en proficiat met de nieuwe woonst!
Bedankt Tim :-) De Scarlet dienst op zich zal wellicht niet slecht zijn, maar als ge die niet kunt ervaren is dat moeilijk in te schatten eh ;-)

'k Heb mij inderdaad ook al de bedenking zitten maken dat ik misschien best gewoon kon verkassen naar Belgacom.
Maar dan blijf ik met het probleem zitten dat het een Scarlet technieker is die een gat in mijn stijglijn heeft geboord.
Hetgeen volgens hun uitleg toch niet helemaal hetzelfde is, waardoor ze niet zomaar iemand van Belgacom kunnen sturen.

Al is er nu wel iemand die door Belgacom lijkt ingehuurd te zijn aan het kijken hoe ze het kunnen fixen. 't Zou wel jammer zijn om daardoor een minder interessant abbonement te moeten nemen, wetende dat ik op een steenworp van de ROP zit en anders aan de volle snelheid kan surfen.

Ik ben ondertussen weg uit Ternat, maar dat had'k hier nog vergeten aan te passen, bij deze dus :-)

@ Philippe_d : Bedankt :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Welkom in het wilde westen van West-Vlaanderen ;)

Hoe heeft'm dat nu gedaan om daarin te boren?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Bedankt thamar :-)
't Wilde westen is hier inderdaad wel een goeie beschrijving.

Wel de technieker ging er van uit dat de kabels onder de aansluitingspunten doorliepen langs de muur naar beneden. Zoals doorgaans het geval is en hetgeen een soort van ongeschreven regel zou zijn. Denkende van ik moet juist de telenet modem van de vorige eruit halen, gaatjes boren en 't is in orde.

Maar hij heeft niet het geluk gehad van de Telenet technieker en boorde blijkbaar recht in de kabel. Met als resultaat dat waar eens een signaal was er nu opeens niks meer is. 't Was dus niet echt uit loempigheid, maar gewoon brutte pech doordat ze de plaats van die draden niet systematisch nagaan met hun meetgerief.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”