Wi-Fi Storing

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
rsilderhuis
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:02

Hallo,

Ik ben radeloos! Heb een Motorola modem van Ziggo (provider) en deze via een LAN-kabel naar een Linksys E1000 router. Nou kan ik mijn laptop heeel soms laten verbinden met de router maar dan is mijn internet (heb 10mbit abonnement) zo traag, downloaden geschiedt met 700/800 BYTES per seconde... Vaak zegt de laptop "kan geen verbinding maken"

Via de kabel gaat het internet wel gewoon snel (1,5 mbps).

Ik heb al verschillende laptops/routers geprobeerd hier thuis... Vanmiddag m'n router meegenomen naar een vriend en alles aangesloten. Doe mijn laptop aan en BLING internet met 1 mbps draadloos via mijn router. Bij thuiskomst alles weer hier aangesloten en het doet weer niet...

Het signaal is wel "uitstekend" volgens windows, en in inSSIDer heb ik in mijn huis tussen de -20 en -60db ontvangst, dus ik geloof dat dat ook wel goed is! wel is mijn netwerk in inSSIDer een vierkant rood blokje en zijn de netwerken van de buren (die op andere kanalen zitten) een soort hyperbool... Dus ik geloof dat ik ergens een stoorzender heb of iemand?!

Ik weet niet hoe ik kan zorgen dat ik lekker draadloos kan gaan internetten... Zelfs als ik mijn laptop naast mijn router zet dan is draadloos een drama, en bij andere mensen werkt mijn systeem prima!! Wat kan ik thuis 'veranderen' zodat ik hier ook kan internetten?!

Of kan het zijn dat hier sprake is van aardstraling en een wifi-netwerk niet goed loopt?? Mijn telefoon kan wel verbinden op de router en dan haal ik gewoon 800 kbps tot soms zelf de volle 1,5mpbs!

Dus hoe kan het dt mijn telefoon het wel doet op de router en verschillende laptops niet?!?!

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen en het redelijk eenvoudig op te lossen is..

Gr. Rik
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Probeer eens een ander kanaal... vooral 1, 6 en 13... daarna 3 en 9.
rsilderhuis
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:02

Geen enkel kanaal doet het...

Ik vind het zo vreemd omdat het op mijn blackberry9700bold gewoon wel normaal doet!!

Ik vind het maar één groot mysterie; hij zegt dat het signaal namelijk 'uitstekend' is... Hij vraagt om het wachtwoord en vervolgens zegt die 'kan geen verbinding met netwerk maken'

Wie o wie weet hoe ik dit kan oplossen?!?!
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Probeer eens met een open netwerk, om te zien of de laptop dan wel connecteert? Als dat werkt dan weet ge dat het geen 'wireless' probleem is, maar iets anders. Dan kunt ge met de security spelen, zien of dat een verschil maakt, ...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Doet die motorola ook aan routing?

En wat gebeurt er als je met een kabel verbindt achter de linksys, is die dan ook zo traag?
rsilderhuis
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:02

Nadat ik gister alle kanalen had geprobeerd en niets werkte, heb ik hem laten staan op kanaal 6 op zowel de router als mijn laptop... En 'tadaa' vanochtend maakte hij direct verbinding...

Wellicht dat het even 'duurde' voordat kanaal 6 echt werkte ofzo, maar in ieder geval doet het nu!

Ik hoop dat hij het blijft doen want heb wel vaker soms even goede verbinding gehad, maar dit ziet er hoopvol uit :)'

Bedankt voor de reacties en mocht ik nog problemen ondervinden straks dan laat ik weer wat van me horen!

Gr. Rik
rsilderhuis
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:02

En het werkt al niet meer.... precies om 08:45 viel de verbinding weg en nog steeds heb ik 'uitstekend' signaal, via inSSIDer heb ik -45 DB maar ik kan GEEN verbinding maken!!

Wordt er echt helemaal gaar van :(

Wie o wie weet wat het kan zijn?!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Misschien een rare vraag: staat er toevallig een basisstation van een draagbare telefoon of een microgolfoven ofzo naast je access point/router? Aangezien het wel werkte als je de hele boel meegenomen hebt naar ergens anders moet de stoorzender in je huis gezocht worden.
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

thamar schreef:Doet die motorola ook aan routing?

En wat gebeurt er als je met een kabel verbindt achter de linksys, is die dan ook zo traag?
*Kuch*
rsilderhuis
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:02

nee de motorola doet niet aan routing...

en met de kabel heb ik achter de linksys gewoon volle bak!!



Er staat wel een draagbaar basisstation / toestel op 1,5 meter maar heb deze al eens helemaal verwijderd en maakte geen verschil...

De magnetron staat aan de andere kant van het huis dus dat lijkt me stug...
paulwoudman
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:14

Ik had ook storing. Oorzaak de buren met dezelfde netgear N-router. Beide routers op vol vermogen:300mbs. En beide op hetzelfde kanaal. Ik mijn router kanaal veranderd, staat die van de buren na een paar minuten ook op dat kanaal. Nog een paar keer het routerkanaal veranderd, die van de buren bleef maar volgen. Toen lager vermogen geprobeerd. Eerst 140mbs :zelfde verhaal. Toen 54mbs: hoera het routerkanaal van de buren volgde niet meer mijn routerkanaal. De buren staan nu op 11 en ik op 1 en alles werkt weer perfect. Dus als 54mbs = +- 5megabyte per seconde downloadsnelheid genoeg is, zet dan de router op 54mbs. Oja draadloze babyfoons zijn ook grote stoorzenders.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

paulwoudman schreef:Beide routers op vol vermogen:300mbs.
En dat misschien louter om wat te surfen :roll:

Als je weet dat de 2.4 GHz WIFI band eigenlijk maar drie echte kanalen heeft voor 54 Mbps... dan weet je dat 300 Mbps signalen hierop gaan plaatsen vragen om ellende is. Ga dus eens met je buren spreken, en vraag hen dit op 140 Mbps te plaatsen en het kanaal vast te zetten (jullie beiden op 1 en 13 bijvoorbeeld)... zo hebben de andere buren misschien ook nog wat plezier aan hun WIFI.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”