Onlangs deed ik de overstap naar Edpnet telefonie. Mijn binnenbekabeling van alle telefoonaansluitingen komt echter samen in een soort van centraal punt. Van daaruit loopt er een kabel(enkel de witte en bruine draad zijn aangesloten) met daaraan een telefoonstekker(groot/wit met 5 pinnen). Om mijn telefonie aan te sluiten aan de Sagem router heb ik echter een ander stekkertje nodig(RJ11/45 ??). Ik heb een tang om dit aan te sluiten maar heb geen idee hoe ik de kleuren moet aansluiten en in welke volgorde??
Ik ben ook niet zeker of dit gaat werken, tenslotte komen alle telefoonaansluitingen samen op 1 centraal punt. Kleuren van de kabeltjes in de telefoonstekker : wit/groen/bruin/geel .
Momenteel werk ik met draadloze telefoons die rechtstreeks aan de Sagem aangesloten zijn, nogal onhandig omdat de basestations altijd bij de router moeten blijven staan.
Kan er mij iemand op de juiste weg helpen ??
Ik had foto's genomen maar kan deze niet als bijlage meesturen(formaat te groot ??).
Link naar foto's : https://picasaweb.google.com/1115068681 ... directlink
Interne bekabeling naar Sagem Router VDSL2
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Je kan ook de foto's even op een site uploaden en dan de linkjes hier zetten. Dan kan je alsnog de foto's met ons delen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De volgorde speelt geen rol.katoke66 schreef:Van daaruit loopt er een kabel(enkel de witte en bruine draad zijn aangesloten) met daaraan een telefoonstekker(groot/wit met 5 pinnen). Om mijn telefonie aan te sluiten aan de Sagem router heb ik echter een ander stekkertje nodig(RJ11/45 ??). Ik heb een tang om dit aan te sluiten maar heb geen idee hoe ik de kleuren moet aansluiten en in welke volgorde??
De 2 draden van de kabel waar nu de Belgacom stekker opstaat moeten op de 2 middelste pinnen van de RJ11
Je kan ook een R11 kabeltje gebruiken, aan 1 kant de stekker eraf snijden, en de 2 middenste draden (gewoonlijk rood/groen) aansluiten waar nu de witte en bruine draad aangesloten zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
De witte en bruine draad zitten met een soort pennetjes op die 'centrale' aangesloten. Ik kan deze losmaken maar heb ik dan geen nieuwe pennetjes nodig om een gestripte (stekkertje erafgehaald) telefoondraad aan te sluiten ?? Of kunnen de draden uit die pennetjes worden gehaald bij het losvijzen ??