Uploaden vs telemeter met fibernet60

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Sinds belgacom vdsl activatiedatum weer eens is uitgesteld hier in nevele moet er toch een oplossing komen voor een hogere uploadspeed want 38kbs is echter onleefbaar geworden voor mij!!!
Veel alternatieven heb ik dus niet buiten telenet :roll: Mijn vraag naar de gebruikers van fibernet60

wat doe ik met mijn volume:

*Af en toe een download in de groene uren(100a200gb de maand) / ik download wel op de adsl lijn moet niet per sé snel gaan....
*Uploaden ehm ja 7/7 - 24/24 en daar wringt het schoentje denk ik? Als je 24uur upload gaat de meter al met 1 of meer arrows omhoog? Iemand ervaring met dit

Met volgende berekeningen zie ik dat je ± 37Gb per dag kan uploaden aan 3.5mbps en 1.13Tb per maand. zoveel zal ik nu ook wel niet gebruiken maar 500a750Gb lijkt me wel reëel!

En indien je in de rode uren op verlaagde snelheid terug valt:
ik ben sinds vandaag op grootvebruiker gezet.
Atm is m'n downloadsnelheid gemiddeld 350 kb/s
Terwijl ik lees dat sommige hier rond de 60kb/s zitten.
Als ik meer dan 250kb/s heb maakt het niet uit meer zijn we toch niet gewoon op adsl :lol: (mocht dit lager zijn kan je dan nog deftig online gamen op steam, belangrijk voor een huisgenoot?)

beperken ze enkel de download of ook de upload (zoja naar hoeveel?)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

Toen ik op smallband zat ging mijn upload rapper dan download :-D
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:Toen ik op smallband zat ging mijn upload rapper dan download :-D
Wat was de verhouding dan? 50kbs↓ ~ 350kbs↑
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

proximusboyke schreef:Toen ik op smallband zat ging mijn upload rapper dan download :-D
Da's ook zo bij Belgacom. 1 Mbps up, 120 kbps down.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Toen ik met FN40 (na limiet!) zat, had ik 512kbps/2Mbps (D/U) Dus gewoonweg volle upload
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Van belgacom wist ik dat.

*Stijgt de meter zeer snel bij uploaden?
*Smallband waar kan ik me aan verwachten
*Kan je gamen op smallband?
*Hoe noemt die niet wifi modem nu weeral? , ik wens ook geen wifibrol! ik hang er wel een eigen switch achter! (lukt dat om er de nu dommel modem achter te hangen als switch (siemens sx 762) inc voip?)
*Wanneer verlaagde snelheid, rode uren of is dit streekgebonden of random?

@Dima_2005

Upload is wel ok maar 0.5mbit is toch wel laag voor te surfen ik hoop dat dit net iets beter kan voor fibernet60?
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Ik weet niet hoe het zit met rode uren nu, nu is het blijkbaar wat overgewaaid en zijn de problemen minder aan het worden. Maar nog steeds... Je kunt natuurlijk ook een Business abo nemen (maarja, dat kost natuurlijk dan wat meer geld)
selva
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 6 keer

Vraag eens aan Exoronic hoe hij het doet.
Jou +- maandelijks verbruik deed hij de eerste week al na reset met fibernet60.
smalband wordt niet zo snel meer toegepast zoals paar maanden terug.
Blz 4 in onderste link.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 6&start=60
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Business is niet aan de orde ±€85 ipv €65!
Vraag eens aan Exoronic hoe hij het doet.
Ja maar dat is download en voor zover ik weet heeft telenet meer problemen met uploaden dus die kan dan ook extra meetellen in de meter nee?
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
selva
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 6 keer

q-tec schreef:

Met volgende berekeningen zie ik dat je ± 37Gb per dag kan uploaden aan 3.5mbps en 1.13Tb per maand. zoveel zal ik nu ook wel niet gebruiken maar 500a750Gb lijkt me wel reëel!

Dat zal met fibernet60 geen probleem wezen.Aangezien hoeveel Exoronic verzet op 1 week 1850GB,zal ook wel zeker 180GB upload inzitten of meer.
Hij kan je daar hopelijk voor jou 'n antwoord op geven wanneer ie online dit bericht leest.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Dat zal met fibernet60 geen probleem wezen.Aangezien hoeveel Exoronic verzet op 1 week 1850GB,zal ook wel zeker 180GB upload inzitten of meer.
Hij zit dan wel ook op smallband en hij is dan ook de enige die zoveel verzet: daar kan je niet op af gaan!!
En geen idee hoe lang je hier al meeleest maar ik ben in de loop der tijd al meermaals problemen tegen gekomen met upload bij telenet wegens beperkte capaciteit.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Graag nog meer ervaringen van niet trollen :-)
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

de upload krijg je volle snelheid download zat ik altijd aan max 0.5
soms kon hij http://speedtest.telenet.be/ niet openen omdat het te traag was !
En toen had ik FN 100
Het maakt niet uit welke FN je hebt.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Exoronic
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

yo ,

Als ik op smallband zit word mijn upload toch ook gecapped hoor.
Dan heb ik +- max 60-70 kb/s upload en 200-500 kb/s voor 2 a 3 uurkes per dag ( van 19.00u tot 22.00 ofzo ) , en dan zit ik toch bij m'n vriendin in de zetel , dus who cares :p
zoals ik al zei = zondag is dramatischer , dan ist van 17.00 tot 22.00u aan 100 kbs down en , 20 kb/s up
maar buite die tijd heb ik ALTIJD de snelheid die telenet me beloofd ,
ik zal zondag nog eens nieuwe pic posten van m'n telemeter , dan kan je zien wat ik verzet :p
buite de prijs , ben ik echt tevreden van telenet
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Voor die 3uurkes is dat nog doenbaar lijkt mij zeker als je +200kbs krijgt. (Woon je landelijk of stedelijk?)

Tja veel hoef ik niet te downloaden ik heb al alles....als sinds begin 2008 geen limiet meer :-) maar geef mij 60mbps upload dan zou ik wel een wat durven verzetten!
Ahja de zondag zet ik dan mobile internet tethering aan en das ook opgelost :lol:
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Dat systeem is variabel. we kunnen je uiteraard wel onze ervaring delen, maar zelfs voor mij scheelt dit van maand tot maand. En om steeds met die regenboog te moeten rekening houden is ook niet dat. Reken globaal dat je vanaf 17 uur tot 23 uur geen volle snelheid hebt met rond 20 uur een serieus dipje. Zondag ben je heel de dag beperkt op 512kbit. Zaterdag bestaat dan wel de kans dat je maar rond 20 uur op smalband zit. zeer vreemd. Zelf kan je onmogelijk weten wat belgie op dit ogenblik doet op internet, en bestaat ineens de kans niets meer te kunnen op het net. Wil je volledig onbeperkt en wil je geen jaarcontract aan je been, wacht dan nog even af tot er VDSL is.

Mijn upload is ook dichtgesnoerd overigens tijdens smalbandperiodes. Bij andere blijkbaar niet. ik heb FN100. Globaal kan je stellen dat je met FN100, 250 Gbyte zonder probleem in de groene periode kan verzetten. Meer is mogelijk maar dat hangt van de regenboog af. Ik spreek uit ervaring. Met FN60 verwacht ik een lager volume, maar dat verwacht ik gezien de lagere prijs.
Laatst gewijzigd door mailracer 17 aug 2011, 17:26, in totaal 1 gewijzigd.
Exoronic
Member
Member

q-tec schreef:Voor die 3uurkes is dat nog doenbaar lijkt mij zeker als je +200kbs krijgt. (Woon je landelijk of stedelijk?)

Tja veel hoef ik niet te downloaden ik heb al alles....als sinds begin 2008 geen limiet meer :-) maar geef mij 60mbps upload dan zou ik wel een wat durven verzetten!
Ahja de zondag zet ik dan mobile internet tethering aan en das ook opgelost :lol:

Ik woon landelijk , pal in het centrum van het dorp genaamd Arendonk ^^
+- 13.000 inwoners hier
Kunt het dus ni echt vergelijken met stad antwerpen ofzo :)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Wil je volledig onbeperkt en wil je geen jaarcontract aan je been, wacht dan nog even af tot er VDSL is.
Ja maar belgacom speelt al te lang met mijn voeten: nov 2009 alle straten open breken voor kabels, nov10 zou ik vdsl kunnen afnemen, uitgesteld naar 1 maart -> 1april -> 1juni -> geen idee hoe lang nu weeral :bang: :bang:
En Afbeelding dit is werkelijk ondoenbaar geworden (download is wel 5mbps maar die upload :bang: )
Die verlaagde snelheid zal wel niet aan de orde zijn tussen dag1 en 15a20 in mijn geval denk ik. één a 2 weken op verlaagd in de piekuren kan ik nog met leven als het maar boven 1mbs is (ben al niet veel meer gewoon....)
***Neem een 200Gb upload per week en ik kijk niet naar de regenboog....anders kan ik maar 8uur per dag uploaden das ook de moeite niet!

Ik woon landelijk , pal in het centrum van het dorp genaamd Arendonk ^^
Same here nevele 12 000 maar er is hier wel geen vdsl en ik zie naar mijn goesting te veel telenet wifi in de buurt :lol:

Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Exoronic
Member
Member

hier was zelfs ADSL geen keuze
ik heb telefoontje naar belgacom gedaan , en ik lag zover van een kast af da zelfs HD tv hier ni mogelijk was :/
telenet was m'n enige optie :/
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Telenet is onderweg...de klantendienst is toch ook maar zwak hoor!
1e installatiedatum was 8 july plots kwam er iets vrij nu dinsdag mooi meegenomen :-D

2* gebeld om een fibernet60 abbo aan te vragen + modem 6120 "ah die ken ik niet hoor" bel maandag eens terug naar de business helpdesk....(2* mogen horen)
Wat me opvalt is dat bij belgacom of telenet je een man ad foon hebt die over het algemeen wel op de hoogte zijn van zo een zaken..... :?

Nu goed ik geef niet op eens gezocht naar een pc winkel die telenetverdeler is en daar dan maar gaan bestellen: geen probleem we zetten het er gewoon bij voor die 6120 dat komt in orde.

ps: nu moet ik wel 50€ activatie en 50€ installatie betalen kan ik er een van de 2 niet afkrijgen door te bellen of andere wegen? 100€ is ook weer niet niks
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”