Hoi,
ik ben vorige week gebeld door 0013217104667 en deze week door 0015540009544. Een stem in het Engels die zegt dat ik de lotto heb gewonnen en 9 moet drukken. Na zoeken op google zie ik dat die heel België, Nederland en Zwitserland afbellen. Misschien kan EDP deze nummers nationaal blokkeren?
Gezien ze elke week een ander nummer gebruiken zou het beter zijn een algoritme te schrijven dat buitenlandse nummers monitort en vanaf dat hetzelfde nummer meer dan 20 Belgische klanten belt automatisch in de blacklist opnemen?
ongewenste oproepen
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Wil jij echt dat je ISP gaat beslissen door wie je wel of niet mag opgebeld worden? JIJ kan vragen om dat nummer te blokkeren maar anderen kunnen daar anders over denken. Voor ongeadresseerde reclame kan je een sticker op je bus plakken zodat je die zelf niet meer krijgt, wat jij voorstelt is dat de post voor niemand nog reclame ronddraagt.
BTW: Ik zou het nummer voor mij ook laten blokkeren maar ga dat niet beslissen voor iemand anders.
BTW: Ik zou het nummer voor mij ook laten blokkeren maar ga dat niet beslissen voor iemand anders.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik begrijp on4bam wel dat hij zelf wil kiezen of hij "ongeadresseerde reklame" wil krijgen of niet via zijn telefoon.
Maar in dit geval gaat het wel degelijk over misbruiken, en ik vind het idee van de TS nog niet zo slecht dat de provider bepaalde gesprekken centraal al blokkeert.
Een gulden middenweg, die in de praktijk gemakkelijk te implementeren is, om de klant zelf te laten beslissen of hij deze spam telefoons al of niet wil laten blokkeren. Een beetje zoals de spam filter van je mail provider.
Vraag is natuurlijk wie er gaat bepalen welke nummers op de blacklist moeten komen.
Ieder buitenlands nummer dat naar meer dan 20 Belgische klanten belt is niet noodzakelijk verdacht !!!
Maar in dit geval gaat het wel degelijk over misbruiken, en ik vind het idee van de TS nog niet zo slecht dat de provider bepaalde gesprekken centraal al blokkeert.
Een gulden middenweg, die in de praktijk gemakkelijk te implementeren is, om de klant zelf te laten beslissen of hij deze spam telefoons al of niet wil laten blokkeren. Een beetje zoals de spam filter van je mail provider.
Vraag is natuurlijk wie er gaat bepalen welke nummers op de blacklist moeten komen.
Ieder buitenlands nummer dat naar meer dan 20 Belgische klanten belt is niet noodzakelijk verdacht !!!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.