Jaren geleden overgeschakeld van Belgacom op Telenet met als gevolg dat onze telefoonlijn in de kelder aangesloten stond op de modem van telenet en dus de oude binnenkomende telefoonlijnbundel ontkoppeld was.
Sinds kort een unlimited abo genomen bij Scarlet + 5 Euro kosten voor geen vaste telefoon.
Het signaal is bij scarlet geactiveerd zeggen ze maar nu sta ik voor een raadsel welke combinatie van binnenkomende draden van het belgacom netwerk ik op de wandcontactdoos moet aansluiten.
Het zijn namelijk 8 draden, 4 witte , 2 oranje en 2 blauwe .
Op telefoonlijnen zonder telefoon en enkel adsl signaal staat geen spanning dus op deze manier kan ik het niet vinden.
Ik heb ook al geprobeerd om alle verschillende combinatie aan te sluiten en te kijken of het adsl lampje op men router begon te branden maar dit gaf ook niets, hoewel ik niet zeker weet hoe lang te wachten voor iets.
Gezien het feit dat dit me een (relatief) eenvoudig probleem lijkt, wil ik hier al even posten want de respons via de support is niet echt snel aangezien dit via Belgacom zal moeten gaan omdat het hun netwerk is.
Alvast bedankt voor alle tips
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)