Persconferentie Belgacom 31/05

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Ja, maar ben totaal geen telenet fan, al veel te veel administratie problemen gehad met die mannen, en ben ook niet echt voorstander van hun telemeter, heb liever de "ongelimiteerde" versie van belgacom. Kan dit zeer goedkoop, doordat ik het laagste abbonement neem met optie FUP.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

lol is al oud nieuuws want ze leiden sinds maandag mensen al op voor wat komen gaat. en ik moet zeggen wat komen gaat kan wel eens heel intressant worden. maar ik heb toch niks gehoort over limieten en snelheden die verhogen. :p
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ale seg, hoe kan dat nu dat niemand dat ergens durft te lekken...
Everything that has a beginning has an end.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Ze maken ons allemaal zo nieuwsgierig.
Hopelijks word het nu geen flop van Belgacom, dat zou wel zeer kunnen tegen vallen anders.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

denk niet dat iemand zin heeft in zever door dat door en forum tezeggen eva enzo zitten hier op :p
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

De 'hype' zijn we nu wel zelf aan het maken. Ik wacht geduldig af op lord zijn verslag!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Een PM naar onze nieuwsposter kan ook altijd ;)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Jelly schreef:Ale seg, hoe kan dat nu dat niemand dat ergens durft te lekken...

via wiki/openleaks etc mss?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Als ze niets aan hun snelheid doen, worden ze m.i. gewoon verslonden door Telenet op termijn. En gezien ze bij BGC zelf blijkbaar een verloop van klanten zien, zal dit m.i. tot het pakket behoren.

En misschien gaan ze technisch ingrijpen en toch iets doen met het retourpaar ...?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

'verslonden door Telenet' ? Op het gebied van prijs, upload, capaciteit netwerk en volume zeker ? Is het hier nu eens gedaan met enkel naar de download snelheid te kijken ? :bang:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

@koenraaddeconinck

Dit is totaal onjuist,

Ik kan u zeggen dat de meeste mensen niet bezig zijn met snelheid of volume,

Er zijn vanalle reden waarom mensen bij een bepaalde provider zitten,

meestal de prijs,
sommige blijven gewoon omdat ze daar altijd klant geweest zijn,

Maar zeker niet snelheid of volume

Userbase heeft geen miljoen gebruikers hoor!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hmm... meestal de prijs waarom heeft Telenet dan zo veel klanten (of Belgacom) :p
De meeste forumleden zijn goed op de hoogte, maar ik denk veel mensen niet en gaan dan puur af op reclame.
Het eerste wat in mij opkomt bij reclame is snelheid
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

koenraaddeconinck schreef:En misschien gaan ze technisch ingrijpen en toch iets doen met het retourpaar ...?


Op het retour paar iets technisch doen, dat lijkt me absoluut niet realistisch.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

zo ver ik weet zal niet gaan over thuis internet dus snelheid verhogen zal er wel niet inzitte anders zouden ze we wat laten weten op de vergaderingen dat er aan komt en dan gaat men ook niet echt vragen om de boel stil tehouden zo als nu.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

En onlive normaal ook niet, want iedereen weet dat al! Maar ze zeggen dat we kunnen testen, kan toch enkel maar onlive zijn! :p
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

kan zijn dat dat er bij zit maar is zekker niet waar ze techniekers mee lastig vallen :p
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Wat het ook is ik heb er toch niks aan, lang leve ADSL!

Voor degenen die het echt nodig vinden om te klagen over hun 20 of 30 mbit profiel...: Be happy!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Voor mij hoeft de snelheid niet omhoog, ben meer dan tevreden met vat ik nu heb (intenet fav. 30/6) dat ze prijs eens laten zakken.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Of die 10€ volumepacks schrappen, ongelimiteerde volume op hun abbo"s...
(favorite scheelt ocharme 3€ bij een intense, bij een pack betaal je meer voor een favorite!!)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

rowan schreef:Een persconferentie die na-beurs plaatsvind, dan zal het wel iets groots zijn.

Ik kan niets bedenken dat 'groot' genoeg is om de beurskoers te beinvloeden.
Daarom denk ik veel meer dat het iets met Onlive te maken heeft.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

De prijs van tv-internet en telefoon zijn eigenlijk helemaal niet duur, de prijs van een internetabonnement tov 10 jaar geleden is minder hard gestegen dan de inflatie, wat ze dus goedkoper maakt dan 10 jaar geleden, en dan dan heb ik het er nog niet over dat de snelheid maal 10 is gegaan en ge nu ook 10 keer zoveel kunt downloaden.
Vergelijk dat eens met het water en elentrik, daar betaalt ge een pak meer voor hetzelfde water en elecktriciteit tegenover 10 jaar geleden. (=een pak minder investeringen)

Ja als ge ne veelverbruiker zijt betaalt ge meer, als ik thuis 3 zwembaden moet vullen of mijn paleis wil belichten met 10 spots van 1000 watt elk betaal ik ook meer dan ne gewone verbruiker, niks mis mee... :wink:

Astralon schreef:Ik kan niets bedenken dat 'groot' genoeg is om de beurskoers te beinvloeden.
Daarom denk ik veel meer dat het iets met Onlive te maken heeft.


Alles is goed om de beurskoers te beinvloeden, als Bellens ne scheet laat gaat er al ne procent van de koers af. :angel:

Mod edit: dubbele post samengevoegd
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

redman schreef:@koenraaddeconinck Dit is totaal onjuist, Ik kan u zeggen dat de meeste mensen niet bezig zijn met snelheid of volume,
Er zijn vanalle reden waarom mensen bij een bepaalde provider zitten, meestal de prijs,
sommige blijven gewoon omdat ze daar altijd klant geweest zijn,
Maar zeker niet snelheid of volume
Userbase heeft geen miljoen gebruikers hoor!


1. Hoe komt het dan dat FiberNet van TN zo een succes is ... Ik ken in mijn omgeving tal van familieleden, collega's, kennissen die de stap gezet hebben naar TN de voorbije maanden om 2 redenen:
- downloadspeed, downloadspeed en nog eens downloadspeed
- download- en uploadspeed die constant blijft zelfs met 2 PC's surfend en ondertussen HD TV kijkend, los van de kwaliteit van digi-tv die bij TN - weliswaar met hun nieuwe decoder - perfect is. Heb deze 2 weken in bezit: zeer contrastrijk beeld, geen haperingen noch blokjes zowel bij het kijken als opnemen, uiterst snelle menu's
Verder: als je kijkt naar een internet abo, welke argumenten zijn er om een formule te kiezen naast snelheid, volume en stabiliteit? Prijs, OK maar je kan budgettair ook de tering naar de nering zetten door goekopere pakketten te kiezen ...

2. De prijs
- als ik FiberNet40 vergelijk met BGC intense dan is de prijs op enkele eurocenten na identiek met dien verstande dat je bij BGC inderdaad een hogere snelheid upload hebt (maar ik download meer dan ik upload), een onbeperkt downloadvolume terwijl je bij een FiberNet 40 shake toch een behoorlijk volume hebt, een hogere download die NIET lijdt onder TV kijken.
Als ik een berekening maak qua snelheid: TN internet + TN HD TV kijken = surfen aan 38 Mbps vs. BGC: 28 (intense speed) - 9 (HD TV) = surfen aan 19 Mbps.
- er zijn inderdaad goekopere providers dan TN & BGC: zo heeft mijn zus o.m. al "Euphony" gehad & "Scarlett", recent zelfs "Mobistar" maar ... misere, misere, misere. Finaal kiest ze nu toch voor BGC of TN maar ook hier zal TN het halen om 1 reden: speed, speed, speed en TV kwaliteit en een "i-talk" formule die er bij BGC niet is voor nieuwe klanten.

En idd. "redman": iedereen zijn keuze en voorkeur waarvoor zeer veel respect. Iedereen moet die formule kiezen bij die provider(s) die hem/haar het best uitkomen.

Ook ik hecht veel belang aan downloadspeed naast goede digi-tv. Dat is mijn persoonlijke keuze. En als op 31/05 hier geen dudielijk signaal komt van BGC omtrent een inhaalbeweging dan denk ik dat ik bij TN zal vinden wat ik helaas niet bij BGC gevonden heb. En ik heb ze kansen gegeven ... zie topics van vorige zomer.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik ga akkoord met Koenraad, echter vergeet je één ding: EDPNet is voor mij de beste (alternatieve) provider. Geen klachten. Goedkoop, superservice en uiteraard even snel als Belgacom (gaat mee met evolutie).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik raad mensen die pure downloadsnelheid het belangrijkst vinden altijd aan om Telenet te nemen. De anderen raad ik meestal aan om Belgacom te nemen indien VDSL2 beschikbaar is:
* heel stabiele lijn
* hogere upload (tenzij bij de FN abo's die een stuk duurder zijn)
* goede pings / routering: ik gamede in het verleden vaak met iemand die bij Antwerpen een turbonet had, en ik in Brussel een favorite. We gameden op een server in Nederland (dus hij zat nog 75 km dichterbij) en mijn ping lag altijd lager dan de zijne. Als gamer kan je zoiets wel appreciëren
* meestal is het goedkoper, doordat de 13 € voor de kabel wegvalt (tenzij je geen TV neemt)
* persoonlijke goede ervaringen met BGC's helpdesk en hun facturatie
* alternatieve providers moeten toch langs BGC als er technisch iets mis loopt

Maar dit zijn allemaal persoonlijke indrukken / voorkeuren. Iedereen beslist zelf in eer en geweten wat zijn voorkeur is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Vraagje, merkt ge dat verschil tussen 20 en 30Mbit surfen?
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Uiteraard niet. Je merkt al geen verschil vanaf 2Mbits dacht ik..
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Neen, bijna niet, je merkt vooral de traagheid van de webservers of de traagheid van bepaalde routes naar bepaalde datacenters.
Voor downloads is er meestal een verschil van enkele tientallen seconden.
Of je zou dagelijks bestanden van 100GB of meer moeten downloaden.
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

fvhbrugge schreef:
koenraaddeconinck schreef:En misschien gaan ze technisch ingrijpen en toch iets doen met het retourpaar ...?


Op het retour paar iets technisch doen, dat lijkt me absoluut niet realistisch.


toch heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat belgacom en anderen hier wel mee bezig zijn.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Goztow schreef:IMaar dit zijn allemaal persoonlijke indrukken / voorkeuren. Iedereen beslist zelf in eer en geweten wat zijn voorkeur is.


Volledig akkoord ...
En met respect voor ieders mening ...

En met de verschillende persoonlijke ervaringen op dit forum krijgt je toch een beter zicht op marktaanbod en kwaliteit en de verschillende ervaring met de verschillende providers en hun producten.

---------

Wat de prijs van de kabel betreft, 13 € ??? Bij ons is dit 18 euro maar ik weet dat deze verschillen ngl. de regio blijkbaar. Als je bij TN bestelt zonder kabelabo, moet je postnr. ingeven om prijs van een abonnement te weten te komen.

Als ik dan goed reken Goztow zou bij jou een FiberNet 40 pakket 5 euro per maand goedkoper zijn dat een intense pack bij BGC. Want de prijs is belangrijk, nietwaar redman :wink:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mijn situatie is specifiek:
* ik kan geen TNT nemen (het is hiern umericable)
* ik heb een gewone favorite (100 gig is voldoende)
* bovendien heb ik triple play genomen

Maar de meeste van mijn kennissen / vrienden zitten niet in deze specifieke situatie.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Interessante cijfers op het ADSL-BC forum.
Les valeurs des nouveaux profils repairs :

25/6 ; 20/6 et 14.5/4 alors que actuellement c'est 16.5/2 ; 14.5/1 et 9/0.5

Donc les profils repairs seraient revus a la hausse
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

repair profielen omhoog; dat zal er velen content maken :banana: .
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Wat heeft iemand aan repairprofielen? Dit is een vraag, want ken hier niet veel van.. Ik heb net gehoopt dat ze lakser gingen zijn met gewone profielen. Ik zit nu op (allé, zal zitten, heb nog adsl) 16.5/2 en had gehoopt dat ze dat gingen verhogen naar iets anders..
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Dat wordt dus 50 Mbps/10 Mbps zeker?
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

allé ja, ik zal dan maar zetten dat ik en nog een deel andere mensen hier wel voordeel van gaan hebben; zeker als ze ook bgc-tv hebben.
Kan het verhogen van de repairprofielen ook te maken hebben met BGC-tv dat ze meer min debiet nodig hebben?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kemblin schreef:
fvhbrugge schreef:
koenraaddeconinck schreef:En misschien gaan ze technisch ingrijpen en toch iets doen met het retourpaar ...?


Op het retour paar iets technisch doen, dat lijkt me absoluut niet realistisch.


toch heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat belgacom en anderen hier wel mee bezig zijn.

Klopt, belgacom is reeds geruime tijd aan het proberen om de snelheid van VDSL2 op te drijven door ook het retourpaar te gebruiken. Echter zijn er hier nog wat problemen mee ivm storingen in het zelfde kwart van de kabel. Zal dus zeker niet voor meteen zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Niet te dromerig worden. Zie dat ge niet té veel disappoint zijt als hier niets van waar blijkt te zijn.

Maar als hier wel iets waar van zou zijn, zou dat wel goed passen binnen het kader van Onlive. Ik dacht dat er minstens 5 Mbps nodig was om goed te gamen.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Quistnix vermeldde hier verleden jaar al dat er een 25Mbit repairprofiel ging komen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Het is niet de bedoeling dat ge op een repair profiel komt, dus de snelheid maakt geen bal uit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Stijn89
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:32
Bedankt: 7 keer

er bestaat al een repairprofiel van 25Mbit...
En idd de repairprofielen zijn er enkel voor lijnen die hersteld moeten worden (stubs, slechte kabels, slechte poort etc.)
Gezien deze dienen om storingen op andere paren te beperken (door het gebruik van een lagere frequentieband) denk ik niet dat ze die snelheden gaan verhogen.

Ik ben benieuwd wat ze gaan vertellen morgen iig :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”