Analoge tv als je digitale niet gebruikt?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ik zit met hetvolgende:
Ik zweer om meerdere redenen bij mijn mediacenter met dubbele (analoge) tv-tuner (en een dvb-t tuner voor een/canvas+ enz). Nu vraag ik bij telenet een analoog kabelabbo aan en zoals ge kunt raden is dat het enige produkt waarbij ze geen promo geven op de activatie. Integendeel vragen ze 50€ activatie en100€ om de kabel aan te sluiten (zit een anti-dief (stop) in maar voor de rest alles in orde voor kabel). Die laatste ben ik al zeker niet van plan om te betalen.

Tijdens de online aanvraag van analoge tv (ik KIES dus eerst voor analoge tv) dringen ze bij 1 van de stappen toch digitale tv op door middel van een (tweedehans) refirebished digicorder aan 1€ (ipv 249 ofzo). Op die manier krijg ik ook nog 20€ korting op activatie en geniet ik dus ook van die 12% btw.
Verschil 1ste jaar winst :31.04€
de volgende jaren winst: 12 €

Aangezien ik dacht dat het analoog signaal ook op de kabel blijft is mijn vraag dan ook : kan ik die digicorder (bij wijze van spreken) opt straat zwieren en goedkoper analoog kijken met mn mediacenter?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Yep

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

Iemand ervaring (of weet van) die refirbished digicorders? Echt maar 1€ ? Welk (oud) model is da en welke aansluitingen heeft ie? Dan ga ik er proberen iemand mee te plezieren of bijhouden als ik echt eens niet met 3 programma's opnemen tegelijk toekom ;)
Pletskop
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Fluppeke schreef: Tijdens de online aanvraag van analoge tv (ik KIES dus eerst voor analoge tv) dringen ze bij 1 van de stappen toch digitale tv op door middel van een (tweedehans) refirebished digicorder aan 1€ (ipv 249 ofzo). Op die manier krijg ik ook nog 20€ korting op activatie en geniet ik dus ook van die 12% btw.
Verschil 1ste jaar winst :31.04€
de volgende jaren winst: 12 €
Ik heb reeds een analoge kabeltv.
Op de Telenet website, kan ik enkel kiezen uit het huren van een HD Digicorder of het kopen van een HD Digibox (aan €129).
Iemand een idee wat ik moet doen om zo'n refurbished toestel op de kop te tikken?
Misschien kan dit enkel via de telefoon?

Groetjes,

Peter
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Ja vraag ik me ook af :? Je kan analoog toch niet online bestellen? Ik zie nergens een knop hiervoor, maar ik ben wss blind.
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Pletskop schreef: Ik heb reeds een analoge kabeltv.
Daarom kom je niet in aanmerking voor deze promotie.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

analoge tv bestellen gaat wel degelijk online maar is heel moeilijk gemaakt (opzettelijk om hun digitale tv te promoten denk ik).
Heb getest op adres van mijn ouders (analoge tv klanten) en daar vraagt telenet of er reeds kabelaansluiting is of niet (100€!). Leuk dat ze het zelf niet eens weten:p Op adres waarvoor aansluiting moet komen zeggen ze dat er geen is. Het huis heeft 2 nummers en op het ander nummer (kadaster) heb ik volgens hen gelukkig wel aansluiting (op hun eigen drop kabel staat de nochtans de nummer waarop zogezegd geen aansluiting is)

Zoals reeds gezegd is die digicorder 1€ enkel voor NIEUWE kabelklanten. Je krijgt dat aanbod dus enkel te zien als je eerst analoge tv tracht te bestellen.
Net telenet gebeld om mijn analoge aanvraag stop te zetten (zouden mij morgen terugbellen). Mijn bestelling 'wijzigen' was percies geen optie, dan kon ik niet profiteren van de 20€ korting op de activatie (enkel online). Madammeke was vriendelijk maar ik hoop da ze begreep wa ik bedoelde. Morgen dus duidelijk zeggen dat ik gebruik maak van mijn xx aantal dagen bedenktijd en mijn aanvraag wil wissen, om dan een nieuwe in te dienen via internet
ubremoved_15673
Starter
Starter

Handing om te weten!

Hier is trouwens de volledige tekst van de Telenet website:

Haal nu digitale televisie in huis voor slechts € 1

[ ] Neen, ik geniet niet van dit aanbod en bestel enkel kabeltelevisie
[ ] Ja, ik haal nu digitale televisie in huis voor €1 extra

Kies voor digitale tv en:

- Geniet van haarscherp beeld en glashelder geluid
- Kies uit een rijker zenderaanbod
- Bekijk een handige TV-gids op je tv
- Vraag je favoriete programma of film op wanneer je wilt
- Ontdek hoe je programma’s kunt opnemen, pauzeren en terugspoelen

Je betaalt slecht éénmalig €1 en wij installeren digitale tv bij je thuis:

- Je betaalt €1 voor je recycled Digicorder*
- De Comfort-installatie door een Telenet-installateur t.w.v. € 50 krijg je gratis. De installateur levert je Digicorder, plaatst een basisinstallatie en sluit alles voor je aan.
- Je betaalt een eenmalige activeringskost van € 30 (i.p.v. €50 als je enkel kabeltelevisie bestelt)
- Daarenboven betaal je slechts 12% BTW op je kabeltelevisie (i.p.v. 21% als je enkel kabeltelevisie bestelt).

* Een Recycled Digicorder is een Digicorder die al eens gebruikt werd. Hij is volledig nagekeken, getest en goedgekeurd. Er is dus geen visueel of kwalitatief verschil met een nieuwe Digicorder en alle bijhorende accessoires zijn nieuw. Het enige wat je nog nodig hebt om te genieten van digitale televisie, is deze Digicorder . Je geniet 1 jaar garantie op de Recycled Digicorder.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ondertussen is het volgens mij enkel nog telefonisch mogelijk om analoge TV met recycled digicorder te gebruiken. Er staat zelfs geen optie meer voor kabeltelevisie op de website van Telenet.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”