Blokjes op scherm bij BTV
De laatste dagen verschijnen er steeds op het scherm van die groene/gele/fel gekleurde blokjes op het scherm. Soms een half scherm, dan weer wat minder. Het beeld blijft daardoor ook vaak hangen en het geluid stokt dan ook.
Dit is het gevak bij alle zenders en ook bij de opgenomen programma's, zelfs bij opgenomen programma's van 2 weken geleden die op de Belgacom server staan...
De eerste keer dat dit zich voor deed (donderdag), was het nog op te lossen met een simpele reset.
Gisteren (vrijdag) was het weer van dat, maar zelfs de stekker uittrekken hielp niets... Ik heb toen nog naar Belgacom gebeld, en de persoon zei dat er uit tests bleek dat er niets mis was met het signaal dus dat het wellicht aan de decoder zou liggen.
Ik ben vandaag een nieuwe gaan halen (zo'n nieuwe van 320 GB) en deze heb ik vanmiddag (rond 15u) aangesloten. Na een kwartiertje opstarten heb ik een half uurtje tv gekeken en geen blokjes te bespeuren. Snelle reactie, vloeiend beeld, opgelost dacht ik.
Nu zette ik daarnet de tv weer aan en nu is het probleem er weer: schokkerig beeld met de nodige blokjes, geluid dat hapert: het is dus niet te doen om tv te kijken...
Vreemd genoeg lijkt dit probleem zich steeds 's avonds af te spelen... Aan de decoder kan het al niet liggen want die is pas nieuw en ik heb deze ook aangesloten met de bijgeleverde kabels (internet en HDMI). Dus ofwel ligt het aan die draadloze ruckus of toch aan Belgacom (netwerk 's avonds overbelast?).
Ze zijn hier in de buurt wel grote werken aan het uitvoeren, maar dat kan het niet zijn want volgens de technische dienst is er niets mis met het signaal...
Iemand een idee?
Dit is het gevak bij alle zenders en ook bij de opgenomen programma's, zelfs bij opgenomen programma's van 2 weken geleden die op de Belgacom server staan...
De eerste keer dat dit zich voor deed (donderdag), was het nog op te lossen met een simpele reset.
Gisteren (vrijdag) was het weer van dat, maar zelfs de stekker uittrekken hielp niets... Ik heb toen nog naar Belgacom gebeld, en de persoon zei dat er uit tests bleek dat er niets mis was met het signaal dus dat het wellicht aan de decoder zou liggen.
Ik ben vandaag een nieuwe gaan halen (zo'n nieuwe van 320 GB) en deze heb ik vanmiddag (rond 15u) aangesloten. Na een kwartiertje opstarten heb ik een half uurtje tv gekeken en geen blokjes te bespeuren. Snelle reactie, vloeiend beeld, opgelost dacht ik.
Nu zette ik daarnet de tv weer aan en nu is het probleem er weer: schokkerig beeld met de nodige blokjes, geluid dat hapert: het is dus niet te doen om tv te kijken...
Vreemd genoeg lijkt dit probleem zich steeds 's avonds af te spelen... Aan de decoder kan het al niet liggen want die is pas nieuw en ik heb deze ook aangesloten met de bijgeleverde kabels (internet en HDMI). Dus ofwel ligt het aan die draadloze ruckus of toch aan Belgacom (netwerk 's avonds overbelast?).
Ze zijn hier in de buurt wel grote werken aan het uitvoeren, maar dat kan het niet zijn want volgens de technische dienst is er niets mis met het signaal...
Iemand een idee?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 7 keer
Als er volgens de technische dienst de lijn in orde is, is het hoogstwaarschijnlijk het signaal tussen de modem en decoder het probleem. Probeer eens met de kabel als dat lukt, dan weet je dat het probleem aan de ruckus zit.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Kijk eens of er geen stoorzenders zijn die het signaal van de ruckus verstoren.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Leg (tijdelijk) eens een kabel tussen de bbox2 en de decoder en probeer het zo te testen tot bvb maandag. Als blijkt dat dit een kwalitatief beeld geeft mag je er zeker van zijn dat het ligt aan de ruckus'en. Dan kan je beginnen troubleshooten zoals Trojan reeds voorstelt : stoorzenders opsporen, proberen de ruckusen beiden vrij zicht te geven, uitlijnen naar elkaar, ... Als blijkt dat dit niet helpt kan je vragen aan bgc voor de ruckus te vervangen door bvb devolo's of toch overwegen om een kabel te gebruiken.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Toch raar dat het al meer dan een jaar perfect heeft gewerkt en nu opeens niet meer...
De ruckus bij de TV zat wel steeds in een verdeelstekker ipv rechtstreeks in het stopcontact. Ik heb het nu gewijzigd en het probleem lijkt opgelost te zijn (wel afwachten tot vanavond).
De ruckus bij de TV zat wel steeds in een verdeelstekker ipv rechtstreeks in het stopcontact. Ik heb het nu gewijzigd en het probleem lijkt opgelost te zijn (wel afwachten tot vanavond).
Geen TL lampen in de buurt...
Gisterenavond was het weer van dat: af en toe dat er een gekleurde balk verscheen... Vanmiddag ook, maar wel enkel op de HD kanalen.
Morgen ga ik de TV verplaatsen en het proberen via de kabel ipv draadloos.
Kan die draadloze ruckus eigenlijk gratis worden ingewisseld?
Gisterenavond was het weer van dat: af en toe dat er een gekleurde balk verscheen... Vanmiddag ook, maar wel enkel op de HD kanalen.
Morgen ga ik de TV verplaatsen en het proberen via de kabel ipv draadloos.
Kan die draadloze ruckus eigenlijk gratis worden ingewisseld?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Heb dit donderdag ook gehad terwijl één van de kids aan het downloaden was. Dacht - maar ben niet zeker - dat er nog iemand problemen gepost heeft op het forum met de nieuwe TV applicatie tijdens internetgebruik (alhoewel er mss. niet direct een verband hoeft te zijn).
Heb je het op alle zenders ? Bij mij was het alleen op de zendernummers van BGC zelf en de tekenfilm kanalen. Na een 30-tal seconden verdwenen blokjes en kleurvervorming spontaan. Het euvel deed zicht voor bovenaan in beeld terwijl het beeld onderaan normaal was. Vrijdag hebben de kinderen ook TV gekeken op de kamer en toen niets meer van problemen gesignaleerd ...
Een BGC technicus zei me dat - indien kabel onmogelijk - je beter af bent met PLC ipv. ruckus (indien elektricititeitsnet OK uiteraard).
Maar idd. in geval van problemen, kreeg ik ook advies om altijd eens te kijken wat verbinden bbox - TV decoder met kabel gaf.
Ook toevallig geen elektrische poort met afstandsbediening (werd door BGC technieker bij ons ook als mogelijke oorzaak van problemen weerhouden) of andere elektronische apparatuur in de buurt die storing kan veroorzaken ... ?
Heb je het op alle zenders ? Bij mij was het alleen op de zendernummers van BGC zelf en de tekenfilm kanalen. Na een 30-tal seconden verdwenen blokjes en kleurvervorming spontaan. Het euvel deed zicht voor bovenaan in beeld terwijl het beeld onderaan normaal was. Vrijdag hebben de kinderen ook TV gekeken op de kamer en toen niets meer van problemen gesignaleerd ...
Een BGC technicus zei me dat - indien kabel onmogelijk - je beter af bent met PLC ipv. ruckus (indien elektricititeitsnet OK uiteraard).
Maar idd. in geval van problemen, kreeg ik ook advies om altijd eens te kijken wat verbinden bbox - TV decoder met kabel gaf.
Ook toevallig geen elektrische poort met afstandsbediening (werd door BGC technieker bij ons ook als mogelijke oorzaak van problemen weerhouden) of andere elektronische apparatuur in de buurt die storing kan veroorzaken ... ?
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 30 mei 2011, 16:54, in totaal 1 gewijzigd.
Normaal is het bij alle kanalen, maar vandaag is het blijkbaar enkel bij de HD kanalen...
Computer aan of uit maakt niets uit.
Heb het even opgezocht en ik heb zo'n PLC adapters (ipv ruckus) via het elektriciteitsnetwerk.
Het middelste lampje is wel steeds oranje als er tv wordt gekeken, maar volgens de technische dienst is dit geen probleem.
Computer aan of uit maakt niets uit.
Heb het even opgezocht en ik heb zo'n PLC adapters (ipv ruckus) via het elektriciteitsnetwerk.
Het middelste lampje is wel steeds oranje als er tv wordt gekeken, maar volgens de technische dienst is dit geen probleem.
-
- Elite Poster
Bij mij alle 3 groen ...
Deze link eens bekijken; m.i. moet huisje zeker groen zijn en 2 overige ook.
Meer info:
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... -adapters-(ethernetadapter-via-het
Deze link eens bekijken; m.i. moet huisje zeker groen zijn en 2 overige ook.
Meer info:
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... -adapters-(ethernetadapter-via-het
-
- Moderator
- Contacteer:
Inderdaad, alles moet ZEKER groen zijn!!!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Maar als het niet alle zenders zijn die hetzelfde probleem vertonen, heeft het dan wel iets te maken met verbindingen binnenshuis ... ?
Alleszins, 1 oranje LED op PLC is niet pluis. Heb dit ook eens gehad maar ik kreeg dan tout court geen TV signaal meer. Gewoon PLC's resetten zoals beschreven in bovenstaande link was toen voldoende om de zaak opnieuw aan de praat te krijgen.
Alleszins, 1 oranje LED op PLC is niet pluis. Heb dit ook eens gehad maar ik kreeg dan tout court geen TV signaal meer. Gewoon PLC's resetten zoals beschreven in bovenstaande link was toen voldoende om de zaak opnieuw aan de praat te krijgen.
Mm, er moet blijkbaar iets misgelopen zijn bij het herinitialiseren van de PLC want nu kan Belgacom TV helemaal geen verbinding maken en bovendien branden die huisjes, maar heel flauw groen (niet zo fel als de andere twee).
Is het normaal dat het voedingslampje al na 10 seconden even uitdooft en dan begint te knipperen? Echt uitdoven na 20 seconden heeft het niet gedaan...
Oja, een week geleden was er wel een kortsluiting hier thuis en het is precies alsof de problemen sindsdien zijn begonnen...
Is het normaal dat het voedingslampje al na 10 seconden even uitdooft en dan begint te knipperen? Echt uitdoven na 20 seconden heeft het niet gedaan...
Oja, een week geleden was er wel een kortsluiting hier thuis en het is precies alsof de problemen sindsdien zijn begonnen...
- Trojan
- Elite Poster
Download de pc tool van devolo en gebruik edze om de devolo's manueel te programmeren. Dit werkt vele malen beter dan de autodiscovery met de knopkes onderaan. Je kan meteen de doorvoersnelheid zien van de devolo's, zo weet je meteen of deze voldoende zijn.
http://www.devolo.be/consumer/dlan-cock ... .html?l=nl
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
Hier knippert het middenste lampje permanent en de 2 buitenste blijven branden. Op je Bbox 2 moet TV 1 of TV 2 blauw ook permanent knipperen afhankelijk van de gebruikte aansluiting utieraard;.
Zou inderdaad eerst devolo-tool proberen als het indrukken van de knopjes niet lukt. Een technieker heeft die tool hier ook eens gebruikt om mijn PLC's volledig te resetten.
Wat geeft het met een kabel?
Zou inderdaad eerst devolo-tool proberen als het indrukken van de knopjes niet lukt. Een technieker heeft die tool hier ook eens gebruikt om mijn PLC's volledig te resetten.
Wat geeft het met een kabel?
Geweldige tip . Ze maken nu terug contact met elkaar en Belgacom TV werkt opnieuw. Op de HD kanalen geen blokjes meer te bespeuren (wel loopt de eerste 3 seconden het geluid achter, maar dat is normaal denk ik want dat was ook al ervoor).Trojan schreef:Download de pc tool van devolo en gebruik edze om de devolo's manueel te programmeren. Dit werkt vele malen beter dan de autodiscovery met de knopkes onderaan. Je kan meteen de doorvoersnelheid zien van de devolo's, zo weet je meteen of deze voldoende zijn.
Vanavond wat langer TV kijken en als er dan geen blokjes verschijnen, is het probleem opgelost.
Is het eigenlijk aangeraden om de stekker van de recorder iedere avond uit te trekken om niet nodeloos energie te verbruiken? Of verslijt de recorder dan te snel?
- Trojan
- Elite Poster
De decoder zal niet abnormaal sneller verslijten, maar je krijgt dan geen updates meer binnen en je moet dan telkens ook wachten eer de decoder terug is opgestart.
Probleem lijkt nog niet 100% opgelost te zijn.
Na een 2 tal uren tv kijken, verscheen er voor 1 seconde weer een groene balk...de rest van de tijd geen last van gehad.
Het huisje op de PLC brandde eerst groen, maar is nu weer oranje... Het knippert wel de hele tijd, maar dat is volgens mij normaal. Toch vreemd dat het weer oranje is en niet groen hoewel ik het vanmiddag gereset heb.
Na een 2 tal uren tv kijken, verscheen er voor 1 seconde weer een groene balk...de rest van de tijd geen last van gehad.
Het huisje op de PLC brandde eerst groen, maar is nu weer oranje... Het knippert wel de hele tijd, maar dat is volgens mij normaal. Toch vreemd dat het weer oranje is en niet groen hoewel ik het vanmiddag gereset heb.
- Trojan
- Elite Poster
In de 2 jaren dat ik devolo's geplaatst heb, heb ik één ding geleerd en dat is dat je nooit op de lampjes mag afgaan.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 7 keer
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... er-via-het
Hier zie je wat de kleuren van het huisje betekent. Oranje bedoelt goed genoeg voor SD maar niet voor HD. Dit omdat de snelheid te laag is door storing of slecht stopcontact/kabels.
Hier zie je wat de kleuren van het huisje betekent. Oranje bedoelt goed genoeg voor SD maar niet voor HD. Dit omdat de snelheid te laag is door storing of slecht stopcontact/kabels.
- Trojan
- Elite Poster
Nogmaals, de kleurtjes hebben imho geen garantie dat je wel of niet HD kan afspelen. Vaak genoeg mee gemaakt dat op de tv een HD kanaal staat te draaien terwijl op de devolo's het lampje rood flikkert alsof zijn leven er van af hangt. Ook een probleem dat ik meermaals ben tegengekomen is dat als je de devolo in steekt en er na een tijd geen data over verzonden wordt deze hun verbinding met elkaar verliezen en zelf de autosearch met de knopjes onderaan werkt dan niet meer. Uit het stopcontact halen werkt ook niet altijd, en aangezien ik de gewoonte heb om de modem en decoder op de devolo in te steken is dat ook niet echt wenselijk.
Vandaar mijn voorkeur voor ruckus als het kan, veel beter en meer garantie op een goed werkend signaal (indien het een niet te grote afstand moet overbruggen).
Vandaar mijn voorkeur voor ruckus als het kan, veel beter en meer garantie op een goed werkend signaal (indien het een niet te grote afstand moet overbruggen).
-
- Moderator
- Contacteer:
Mijn persoonlijke ervaring : zolang je signaal in dezelfde ruimte word verzonden en ontvangen gebruik je best ruckus. Voor alle andere zaken devolo.
Telefonie = EDPnet + OVH
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik gebruik al tijdje probleemloos devolo....
MAAR... nu is er wel een probleem opgedoken bij opnames op afstand, en volgens Eva ligt het aan gebruik van Devolo. het zit zo: als ik een opname op afstand instel, wordt ze niet zichtbaar op de decoder. de opname wordt wel uitgevoerd. als ik dan een reset van de decoder doe zie ik ze staan. volgens Eva zou ik met een slechte verbinding zitten tgv Devolo zodanig dat Decoder de info niet kan ophalen van het netwerk, dit zou wel geforceerd gebeuren bij een reset
MAAR... nu is er wel een probleem opgedoken bij opnames op afstand, en volgens Eva ligt het aan gebruik van Devolo. het zit zo: als ik een opname op afstand instel, wordt ze niet zichtbaar op de decoder. de opname wordt wel uitgevoerd. als ik dan een reset van de decoder doe zie ik ze staan. volgens Eva zou ik met een slechte verbinding zitten tgv Devolo zodanig dat Decoder de info niet kan ophalen van het netwerk, dit zou wel geforceerd gebeuren bij een reset
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
En we zijn weer terug naar af...
Vanmiddag ging HD goed (af en toe eens een blokje) en op SD niets op aan te merken.
Ik zette daarnet de TV aan en op zowel de HD en SD kanalen verschijnen continu de groen/gekleurde blokjes
EDIT: ik heb de PLC uit het stopcontact getrokken en na een tiental seconden er terug ingestoken en nu de decoder volledig is herstart, lijken de problemen van de baan.
Vanmiddag ging HD goed (af en toe eens een blokje) en op SD niets op aan te merken.
Ik zette daarnet de TV aan en op zowel de HD en SD kanalen verschijnen continu de groen/gekleurde blokjes
EDIT: ik heb de PLC uit het stopcontact getrokken en na een tiental seconden er terug ingestoken en nu de decoder volledig is herstart, lijken de problemen van de baan.
Laatst gewijzigd door Kielse 01 jun 2011, 20:55, in totaal 1 gewijzigd.
- Trojan
- Elite Poster
@xenne: als je wel gewoon tv kan kijken, al dan niet met storingen (blokjes), dan zou je ook je nPVR opnames moeten kunnen bekijken en zien staan in de lijst met opnames in PVR. Als deze opnames niet in de lijst staan en je kan deze dus niet bekijken is dat door een slechte communicatie tussen de decoder en servers, waarschijnlijk firmware. Naar mijn mening heeft dat niets met de devolo te maken.
@Kielse: probeer eens met een kabel tussen modem en decoder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Interessante discussie.
Als ik even mag inhaken welke mijn ervaringen zijn.
Lampjes zijn volgens mij ook geen 100% garantie. Reset via de knopjes lukt ook soms niet goed, dan is die tool van Devolo beter. Ook tijdens de Kerst periode bellen veel mensen met PLC problemen (Kerst verlichting). Er kunnen soms vreemde dingen gebeuren op je elektriciteitsnet die storingen geven. Ruckussen werken algemeen gezien ook goed indien de afstand niet te groot is en er geen stoorzenders zijn. Een reset van de ruckussen zorgt er ook voor dat er naar een vrij kanaal word gezocht (= 11/13 wifi kanalen). Normaal kan je op de ruckussen ook inloggen, hebben een webpagina normaal gezien.
Meer info ruckussen: (Belgacom gebruikt de 7811 en 7111 voor de HD ruckussen, de HD variant dacht ik uit mijn hoofd)
http://support.ruckuswireless.com/docum ... e/download
Beste verbinding is nog altijd met kabel uiteraard.
Dat ander probleem van nPVR opname die niet zichtbaar is etc. heeft denk ik inderdaad niets met de verbinding te maken( bedoel PLC).
Mijn ervaring is dat vaak zo'n vreemde problemen met nPVR opgelost kunnen worden door de decorders volledig van het netwerk te laten verwijderen door de helpdesk (unassign) en ze volledig opnieuw aanmelden met lijnnummer en pincode.
Als ik even mag inhaken welke mijn ervaringen zijn.
Lampjes zijn volgens mij ook geen 100% garantie. Reset via de knopjes lukt ook soms niet goed, dan is die tool van Devolo beter. Ook tijdens de Kerst periode bellen veel mensen met PLC problemen (Kerst verlichting). Er kunnen soms vreemde dingen gebeuren op je elektriciteitsnet die storingen geven. Ruckussen werken algemeen gezien ook goed indien de afstand niet te groot is en er geen stoorzenders zijn. Een reset van de ruckussen zorgt er ook voor dat er naar een vrij kanaal word gezocht (= 11/13 wifi kanalen). Normaal kan je op de ruckussen ook inloggen, hebben een webpagina normaal gezien.
Meer info ruckussen: (Belgacom gebruikt de 7811 en 7111 voor de HD ruckussen, de HD variant dacht ik uit mijn hoofd)
http://support.ruckuswireless.com/docum ... e/download
Beste verbinding is nog altijd met kabel uiteraard.
Dat ander probleem van nPVR opname die niet zichtbaar is etc. heeft denk ik inderdaad niets met de verbinding te maken( bedoel PLC).
Mijn ervaring is dat vaak zo'n vreemde problemen met nPVR opgelost kunnen worden door de decorders volledig van het netwerk te laten verwijderen door de helpdesk (unassign) en ze volledig opnieuw aanmelden met lijnnummer en pincode.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- xenne
- Elite Poster
dank voor de reactie. er is geen probleem bij het tv kijken. ook met een pvr opname is er geen probleem. 't is alleen als ik op afstand ga programmeren dat ik ze niet zie staan op de decoder, echter zie ik ze wel NA reset decoder. dus er lijkt inderdaad iets mis te gaan bij de communicatie van server ---> decoder....Trojan schreef:@xenne: als je wel gewoon tv kan kijken, al dan niet met storingen (blokjes), dan zou je ook je nPVR opnames moeten kunnen bekijken en zien staan in de lijst met opnames in PVR. Als deze opnames niet in de lijst staan en je kan deze dus niet bekijken is dat door een slechte communicatie tussen de decoder en servers, waarschijnlijk firmware. Naar mijn mening heeft dat niets met de devolo te maken.
Terug naar af: tv kijken wordt steeds verstoord door stortingen en blokjes op het scherm. De stekker in en uittrekken helpt, maar een dag later is het weer van dat.Trojan schreef:@xenne: als je wel gewoon tv kan kijken, al dan niet met storingen (blokjes), dan zou je ook je nPVR opnames moeten kunnen bekijken en zien staan in de lijst met opnames in PVR. Als deze opnames niet in de lijst staan en je kan deze dus niet bekijken is dat door een slechte communicatie tussen de decoder en servers, waarschijnlijk firmware. Naar mijn mening heeft dat niets met de devolo te maken.
Een ander stopcontact heeft niets geholpen en met een kabel is er geen probleem...
De technische dienst raadt mij blijkbaar aan om de PLC in te ruilen voor één of ander draadloos systeem...
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Ipv in een nieuw draadloos systeem te investeren zou ik toch gewoon een kabel trekken.
Hier heb je nooit problemen mee.
Ik trek bij klanten altijd kabel tenzij ze specifiek om draadloos vragen, en dan plaats ik altijd eerst een Ruckus, enkel als die niet werken een Devolo.
Je kan eventueel cockpit downloaden en zien op welk stopcontact je de beste signaalkwaliteit haalt.
Hier heb je nooit problemen mee.
Ik trek bij klanten altijd kabel tenzij ze specifiek om draadloos vragen, en dan plaats ik altijd eerst een Ruckus, enkel als die niet werken een Devolo.
Je kan eventueel cockpit downloaden en zien op welk stopcontact je de beste signaalkwaliteit haalt.
De man aan de telefoon verzekerde mij dat ik de ruckus gewoon kon omruilen, dat ik niets hoef te betalen.
En het is niet dat het nooit heeft gewerkt he. Meer dan 1 jaar heeft het perfect gewerkt en dan zat zelfs de ruckus niet rechtstreeks in het stopcontact, maar op een stekkerdoos. Dus vandaar dat ik tegen een kabel ben. Misschien dat de kortsluiting toch één of ander ontregeld heeft bij de ruckus...
En het is niet dat het nooit heeft gewerkt he. Meer dan 1 jaar heeft het perfect gewerkt en dan zat zelfs de ruckus niet rechtstreeks in het stopcontact, maar op een stekkerdoos. Dus vandaar dat ik tegen een kabel ben. Misschien dat de kortsluiting toch één of ander ontregeld heeft bij de ruckus...
- xenne
- Elite Poster
tegen een kabel kun je niet zijn, is gewoon de beste optie, helaas niet altijd praktisch realiseerbaar...... persoonlijk gebruik ik plc, werkt hier goed, maar ik weet uit ervaring dat het ook niet zo'n feilloos systeem is
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik heb hetzelfde probleem trouwens met kabel, enkel bij één enkele TV-zender (La Deux). Bij mijn vorige decoder (v3b) had ik op d ezelfde zender ook problemen: het beeld bleef dan enkele seconden stilstaan (geluid liep door). Ik vermoed dus hetzelfde probleem, alleen minder storend nu dan bij versie 3b.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Probleem is er weer opnieuw en ditmaal op alle stopcontacten (4) in de kamer. Stuurt Belgacom in zo'n gevallen een gratis technieker?
Misschien toch overwegen om over te stappen op het draadloze systeem ipv via het elektriciteitsnetwerk?
Misschien toch overwegen om over te stappen op het draadloze systeem ipv via het elektriciteitsnetwerk?
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Het draadloze systeem IS het electriciteitsnet bij belgacom
Bedraad is via utp kabel.
Je kan GEEN combinatie tv/internet maken met devolo's heb ik zelf mogen ondervinden. (3 bgc devolo's voor de btv vlan + 2 aparte om laptop betere verbinding te geven in het lan) Het zal op zich wel werken MAAR de sets verstoren elkaar, onstabiele snelheden zowel op de lan als op de btvc sets ook al zijn ze apart geinitialiseerd.
Ik heb hierna behoorlijk wat problemen (oranje huisjes) en haperende beelden/geluid gehad na het wegnemen van de 2 set (net omwille van die problemen) om het allemaal terug in orde te krijgen. Een aantal keren de devolo's moeten resetten en herinitialiseren eer het terug normaal was.
Het is (volgens de helpdesk) een zwak punt van de devolo's : ze kunnen namelijk 'verstoord' raken waarna je ze moet resetten en herinitialiseren.
(zoals ik al eerder aangaf uit eigen ervaring : het kan goed zijn dat je dit meerdere keren moet herhalen!)
Bedraad is via utp kabel.
Je kan GEEN combinatie tv/internet maken met devolo's heb ik zelf mogen ondervinden. (3 bgc devolo's voor de btv vlan + 2 aparte om laptop betere verbinding te geven in het lan) Het zal op zich wel werken MAAR de sets verstoren elkaar, onstabiele snelheden zowel op de lan als op de btvc sets ook al zijn ze apart geinitialiseerd.
Ik heb hierna behoorlijk wat problemen (oranje huisjes) en haperende beelden/geluid gehad na het wegnemen van de 2 set (net omwille van die problemen) om het allemaal terug in orde te krijgen. Een aantal keren de devolo's moeten resetten en herinitialiseren eer het terug normaal was.
Het is (volgens de helpdesk) een zwak punt van de devolo's : ze kunnen namelijk 'verstoord' raken waarna je ze moet resetten en herinitialiseren.
(zoals ik al eerder aangaf uit eigen ervaring : het kan goed zijn dat je dit meerdere keren moet herhalen!)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Hmm interessant, toen wij bij belgacom kozen voor 'draadloos' bij de bestelling kregen we devolo's geleverd vandaar.
“Insanity is my only means of relaxation "