Hallo allemaal,
Zal waarschijnlijk overschakelen naar Scarlet (One) in juli. Graag had ik jullie indrukken over deze provider = voornamelijk de beschikbaarheid van de diensten.(internet/Belgacom TV/telefonie) Veel onderbrekingen of niet. Veel technische interventies nodig enzovoort......
Met dank,
jempie
Scarlet one
- solid-killer
- Premium Member
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
hoi,
Ik ben zelf overgeschakeld om alles te bundelen en goedkoper te surfen.
De overschakeling zelf verloopt echt heel ambetant, maar eenmaal overgeschakeld is het echt super
waar kan je jezelf zoal aan verwachten:
- planning tussen BGC en scarlet loopt nogal eens mank, maw dit kan wel een paar keer verschoven worden (BGC moet normaal komen soms komen lassen, en daarna pas kan scarlet aansluiten)
- een week of 2 zonder vaste telefonie zitten omdat BGC de lijn niet wil vrijgeven (je zou dit normaal kunnen oplossen door gewoon het stekkertje van je telefoon pas te versteken wanneer de BGC lijn dood is)
qua uitval heb ik nog geen last gehad, buiten dat we momenteel wat problemen hadden met BGC TV, maar die zijn ondertussen opgelost.
Dat is wat ik heb meegemaakt maar ik heb wel een compensatie gekregen
Ik ben zelf overgeschakeld om alles te bundelen en goedkoper te surfen.
De overschakeling zelf verloopt echt heel ambetant, maar eenmaal overgeschakeld is het echt super
waar kan je jezelf zoal aan verwachten:
- planning tussen BGC en scarlet loopt nogal eens mank, maw dit kan wel een paar keer verschoven worden (BGC moet normaal komen soms komen lassen, en daarna pas kan scarlet aansluiten)
- een week of 2 zonder vaste telefonie zitten omdat BGC de lijn niet wil vrijgeven (je zou dit normaal kunnen oplossen door gewoon het stekkertje van je telefoon pas te versteken wanneer de BGC lijn dood is)
qua uitval heb ik nog geen last gehad, buiten dat we momenteel wat problemen hadden met BGC TV, maar die zijn ondertussen opgelost.
Dat is wat ik heb meegemaakt maar ik heb wel een compensatie gekregen
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Eens aangesloten alles relatief goed,
heb eigenlijk wel al problemen gehad met de Decoder, Internet EN Telefonie.. TV die 2 weken niet werkte, telefoon die na x aantal uur niet meer werkt voor reset, internet soms uren - in dit geval int weekend 72uur compleet NIKS, no TV-NET-TEL, was blijkbaar foutje in straat kast, iets dat niet werkt -__-
technieker heeft het opgelost...
Maar die dingen zijn allemaal opgelost, hopelijk komen ze niet meer terug, en heb wel al compensaties gehad.
heb eigenlijk wel al problemen gehad met de Decoder, Internet EN Telefonie.. TV die 2 weken niet werkte, telefoon die na x aantal uur niet meer werkt voor reset, internet soms uren - in dit geval int weekend 72uur compleet NIKS, no TV-NET-TEL, was blijkbaar foutje in straat kast, iets dat niet werkt -__-
technieker heeft het opgelost...
Maar die dingen zijn allemaal opgelost, hopelijk komen ze niet meer terug, en heb wel al compensaties gehad.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Overstap en aansluiting ging bij mij zeer vlot. Ik heb wel enkel Telefonie en Internet.
Technieken is langs gekomen en heeft alles aangesloten en ik heb sinds het begin(=september 2010) nog geen enkele downtime gehad.
Technieken is langs gekomen en heeft alles aangesloten en ik heb sinds het begin(=september 2010) nog geen enkele downtime gehad.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Zowel overstap als aansluiting waren hier ook geen enkel probleem. Vriendelijke technieker ook. Alles aangesloten en nooit meer last van gehad (nuja, met de router al enkele keren, maar dat is opgelost met een andere firmware er op te smijten).
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Scarlet One met BTV en gebruik hiermee een Fr!tzbox 7390. Gaat lekker snel
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Een V3 of V3b is het.Stefken01 schreef:En welke digicorder hebben jullie dan gehad ?
Maar met de nieuwe interface van Belgacom TV gaat het heel wat vlotter! Zappen, door de menu's gaan enzovoort...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier ook al een maand of twee Scarlet One.
Bestelling verliep vlot, en afspraak voor installatie kon relatief snel (ze hebben me voor de afgesproken installatiedag zelfs een keer of drie opgebeld met de vraag of ze eerder konden komen omdat er een technieker in de buurt was).
Installatie: vriendelijke jonge gast, die blijkbaar wel maar een schaars gevulde gereedschapskist had meegekregen (klein tangetje, schroevendraaiertje..., heb de modem dan maar zelf aan de muur opgehangen ). Ik had hem gevraagd of hij mijn netwerkkabel van de modem naar de BGC TV-bak kon voorzien van RJ45 stekkertjes (gezien ik zelf geen tang heb), wat geen probleem was. Alleen jammer dat hij ergens gemist moet hebben van kleurtjes, want kreeg aanvankelijk geen netwerkverbinding, dus dat heb ik achteraf zelf opnieuw moeten doen.
Internet: downloadsnelheid is prima (haal niet de max. van 25 Mbps, maar wel regelmatig rond de 20 Mbps). WiFi-bereik van de Sagem lijkt me niet zo bijster goed (dus ik overweeg wel om een aparte WiFi-router aan te kopen).
TV: BGC TV-decoder is hier ook (nog) een v3 (of v3b? waar kan je dat eigenlijk zien?). Werkt zonder problemen, zappen gaat vlot, bij het switchen naar HD-zenders kan audio in het begin soms even out-of-sync zijn, maar dat is niet blijvend. Ben ook wel benieuwd of we, als Scarlet klanten, in de toekomst veel extra features (NPVR, programmeren van de HD-recorder op afstand... ) gaan moeten missen die 'echte' Belgacom-TV klanten wel (gaan) hebben.
Telefonie: aangezien de nummeroverdracht van Belgacom naar Scarlet nog niet rond was op het moment van de installatie, en de telefonie-configuratie van de Sagem-modem nog niet uitgevoerd was door de installateur, heeft het me wel wat moeite gekost om alles juist in te stellen (denk dat ik hier op 't forum moeten zoeken heb, want bij Scarlet op de site stond het niet echt duidelijk uitgelegd). Nu werkt alles prima, alleen mis ik iets soortgelijks als 1919 bij Belgacom (om te weten wie je laatst heeft opgebeld).
Globaal gezien ben ik dus best wel tevreden met die Scarlet One (heb het natuurlijk nog maar sinds vrij kort).
Bestelling verliep vlot, en afspraak voor installatie kon relatief snel (ze hebben me voor de afgesproken installatiedag zelfs een keer of drie opgebeld met de vraag of ze eerder konden komen omdat er een technieker in de buurt was).
Installatie: vriendelijke jonge gast, die blijkbaar wel maar een schaars gevulde gereedschapskist had meegekregen (klein tangetje, schroevendraaiertje..., heb de modem dan maar zelf aan de muur opgehangen ). Ik had hem gevraagd of hij mijn netwerkkabel van de modem naar de BGC TV-bak kon voorzien van RJ45 stekkertjes (gezien ik zelf geen tang heb), wat geen probleem was. Alleen jammer dat hij ergens gemist moet hebben van kleurtjes, want kreeg aanvankelijk geen netwerkverbinding, dus dat heb ik achteraf zelf opnieuw moeten doen.
Internet: downloadsnelheid is prima (haal niet de max. van 25 Mbps, maar wel regelmatig rond de 20 Mbps). WiFi-bereik van de Sagem lijkt me niet zo bijster goed (dus ik overweeg wel om een aparte WiFi-router aan te kopen).
TV: BGC TV-decoder is hier ook (nog) een v3 (of v3b? waar kan je dat eigenlijk zien?). Werkt zonder problemen, zappen gaat vlot, bij het switchen naar HD-zenders kan audio in het begin soms even out-of-sync zijn, maar dat is niet blijvend. Ben ook wel benieuwd of we, als Scarlet klanten, in de toekomst veel extra features (NPVR, programmeren van de HD-recorder op afstand... ) gaan moeten missen die 'echte' Belgacom-TV klanten wel (gaan) hebben.
Telefonie: aangezien de nummeroverdracht van Belgacom naar Scarlet nog niet rond was op het moment van de installatie, en de telefonie-configuratie van de Sagem-modem nog niet uitgevoerd was door de installateur, heeft het me wel wat moeite gekost om alles juist in te stellen (denk dat ik hier op 't forum moeten zoeken heb, want bij Scarlet op de site stond het niet echt duidelijk uitgelegd). Nu werkt alles prima, alleen mis ik iets soortgelijks als 1919 bij Belgacom (om te weten wie je laatst heeft opgebeld).
Globaal gezien ben ik dus best wel tevreden met die Scarlet One (heb het natuurlijk nog maar sinds vrij kort).