Welke provider internet en goekop inter. bellen

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Goeindag

Momenteel ben ik bij dommel, maar binnenkort zal ik verhuizen en ik heb gelezen dat het regelen verhuis bij dommel is zeer moeilijk, dus komt er op neer dat dommel levert zeer slechte service.
Ik heb besloten om van de provider dan te veranderen.

Maar welke provider zou het best zijn voor goedkoop internationaal bellen en snelle internet zonder download limit?

Is het enkel telenet en belgacom of zijn er waardevolle alternatieven? BTW weet er iemand waar op de website van telenet en belgacom vindt ik de prijzen om te bellen naar verschillende landen?

Ik dank u alvast voor een goeie advies!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Voor internationaal te bellen denk ik dat je nog het beste af bent met een aparte voip-provider.
Wat internet betreft (zonder hoge snelheid) stel ik scarlet voor aan 25€ per maand.
Heb je nog een student in huis krijg je nog eens 2,5€ korting :wink:

P.S: Met Belgacom kan je dacht ik naar 1 buitenlandse nummer gratis bellen in het weekend en 's avonds. Andere momenten kost het dacht ik een halve euro per gesprek.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Met dommel vond ik het beste dat bellen naar buitenland kostte bijna niets .... en ook bellen in belgie is gratis, gelijk wanner.
Wat betreft de download was er geen limit, de min punt is dat het traag is.

Ik heb belgacom en telenet gekeken, zij hebben goeie internet snelheid, ook zijn er pack zonder limit. Maar bellen zelfs in belgie is niet gratis :(, raar ....

Kun je meer vertellen over voip provider? Hoe sluit je die aan wat moet ik dan betalen etc ... als het zo is dan moet ik gewoon internet pakken zonder telefonie?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zoiets ja, maar ik denk dat op dit gebieden andere mensen zijn die jouw beter kunnen helpen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Kijk eens naar EDPNET. Als je telefonie erbij neemt zijn de prijzen vergelijkbaar met Scarlet. Maar de service is stukken beter en je hebt meer vrijheid van hardware. Gratis bellen in Europa is een optie van 5€ per maand.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Igorok schreef: Kun je meer vertellen over voip provider? Hoe sluit je die aan wat moet ik dan betalen etc ... als het zo is dan moet ik gewoon internet pakken zonder telefonie?
1. Je vast telefoon nummer laten overdragen door Weepee (18€)
2. Een VOIP telefoon kopen (Siemens ip telefoons) (<100€) of een ata plaatsen zodat je je oude telefoon kan blijven gebruiken (<50)
3. VOIP prepaid abbonementen kopen : Jumblo voor bellen naar mobiel in Belgie (12.5€), Poivy voor bellen naar vaste nummers(12.5€) & Weepee voor alle speciale nummers (25€ -18€ van je nummeroverdracht = nog 7€belkrediet)

Startkost = 25€ +100€ + 2*12.5€ = <150€ daarvoor heb je behoud vast nummer, een nieuwe telefoon & 3 maand bellen naar vaste nummers + ca 5 uur naar mobieltjes.

Installeren is vrij simpel voor de Siemens telefoons, aansluiten op een vrije poort van je router, data invullen van je voip providers en je bent vertrokken.

Nuttige links :
Weepee
Poivy
Jumblo
Alle Voip providers op een rijtje
Siemens Telefoons
Het beste forum voor meer info over VOIP
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Waarom veranderen ?
Goedkoper dan dommel ga je niet vinden

ik denk dat verhuisproblemen te veel uitvergroot worden en slechts bij enkelen voorkomen ...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Igorok schreef:Goeindag

Momenteel ben ik bij dommel, maar binnenkort zal ik verhuizen en ik heb gelezen dat het regelen verhuis bij dommel is zeer moeilijk, dus komt er op neer dat dommel levert zeer slechte service.
Ik heb besloten om van de provider dan te veranderen.
Je zegt dat het traag is, hoeveel is dat dan in Mbps ? kijk ook eens naar de plaats van je gaat wonen of er daar geen Vdsl2 zou beschikbaar zijn, bij dommel kan je dat ook krijgen als het beschikbaar is in die regio. (Vdsl2 rond de 30 Mbps is toch niet zo traag)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Dank u voor de antwoorden.

Denk je echt dat verhuisprobleem uitvergroot is? Ik bedoel wat ik lees is dat mensen maanden zonder internet zitten en dommel doet er ook niet veel, ik bedoel de service van dommel is slecht, toen ik liet dommel aansluiten duurde het ook effe vooralleer alles in orde was.

Momenteel heb ik adsl, homeconnect en het is hmm ... 4mbps maar zelfs zo snel gaat het niet. Waar ik naartoe verhuis denk niet dat het veel beter zal zijn want het is in principe niet zo ver van waar ik nu woon.

Dommel telefonie is ook via voip ja?

Wat betreft voip, heb ik toch niets specials nodig, alleen internet. Dus zal het misschien nog goedkoper uitkomen .. want nu betaal ik 50 euro per maand. Wat echt zeer goed is dat bellen zelfs naar verre landen centen kost, en bellen in belgie is gratis ... dat is gewoon prachtig, want bij telenet en belagacom telefonie zelfs in belgie bellen kost geld ... :(
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Tgoh het is niet dat je naar de andere kant van de provincie moet verhuizen hoor om een betere snelheid te krijgen.
Veel trager zal je niet zo vaak tegenkomen dus ik zou er goei hoop met hebben.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Igorok schreef:Wat betreft voip, heb ik toch niets specials nodig, alleen internet. Dus zal het misschien nog goedkoper uitkomen .. want nu betaal ik 50 euro per maand. Wat echt zeer goed is dat bellen zelfs naar verre landen centen kost, en bellen in belgie is gratis ... dat is gewoon prachtig, want bij telenet en belagacom telefonie zelfs in belgie bellen kost geld ... :(
Bij Edpnet betaal je voor ADSL 4Mbps, onbeperkt downloaden en gratis telefoneren slechts 33,95 per maand (18,95 + 10,00 + 5,00) .
En zij zijn gekend voor goeie service.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”