Belgacom internet &TV; kan ik opzeggen ?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hallo forum,

Ik heb nu Belgacom internet & TV , geen telefonie of gsm, contract van een jaar als nieuwe klant waarvan de eerste 6 maanden tegen gunsttarief nu voorbij is.

Nu vraag ik mij af of ik mijn contract vroegtijdig kan opzeggen zonder kosten. Dit wegens aanpassing van de algemene voorwaarden van Belgacom.

Deze post gaat hierover;
http://www.tik.be/belgacom-past-prijzen-aan

maar daar hebben ze het wel over telefonie, niet internet en tv.

Maar hier: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... conditions zie ik dan staan ;
Vanaf 31/08/10 worden nieuwe algemene voorwaarden voor Belgacom van kracht.
Meer details over deze aanpassingen zullen op deze pagina beschikbaar zijn vanaf 01/07/2010.
U kunt uw abonnement opzeggen zonder vergoeding via aangetekende brief tot 30/09/2010.

Ook voor de internet diensten en belgacom tv zijn er blijkbaar nieuwe algemene voorwaarden.

Ik ga naar Belgacom bellen om het te vragen maar ik zou graag weten jullie denken, zou die achterdeur voor mij ook van toepassing zijn?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik vrees dat het enkel zal lukken om telefonie contract op te zeggen, algemene voorwaarden tv/internet zijn niet gewijzigd meen ik.... maar je kan altijd eens proberen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

xenne schreef:ik vrees dat het enkel zal lukken om telefonie contract op te zeggen, algemene voorwaarden tv/internet zijn niet gewijzigd meen ik.... maar je kan altijd eens proberen
Normaal gezien is alles verandert. Als je surft op Belgacom.be en daar in zoekopdracht 'algemene voorwaarden' in tikt dan zie je dat er twee versies opstaan. De algemene voorwaarden tot 30 augustus en die vanaf 31 augustus. Dit zowel voor telefonie, internet als tv.
[url]http://www.belgacom.be/private/hbsres/jsp/dynamic/search?search=&q=algemene+voorwaarden/url]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb ook aléén Internet (Belgacom Generation zonder vaste lijn).
Op mijn laatste factuur staat ook de tekst in verband met de "Nieuwe algemene voorwaarden vanaf 31/08/2010".
Het gaat over de wijziging van de algemene voorwaarden van Belgacom. Dit heeft niets te maken met de recent aangekondigde tariefwijzigingen van sommige telefonie producten en abonnementen.
Je kan dus om het even welk Belgacom product (aangetekend) opzeggen tot en met 30/09/2010.

PS. De nieuwe condities houden ook in dat je (stilzwijgend) akkoord bent dat al uw persoonsgegevens worden gedeeld met filialen van de Belgacom groep voor marketingcampagnes :evil: . Tenzij je daartegen verzet via een oproep naar 0800 99981.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Een gerelateerde vraag. Ik zit nu ook 6 maanden met Belgacom Internet + TV. Als ik binnekort me wil inschrijven bij een nieuwe promotie, zoals bv Internet + TV + GSM/Telefoon van Belgacom, kan ik dat gewoon doen dan? Of moet ik bestaande formule een jaar uitzitten? Heb ik dan ook recht op de eventuele promoties (enkele maanden korting en/of geen activatie)?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Meestal zijn de promoties voor nieuwe gebruikers die langer dan x maanden geen klant waren voor het product.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jvanrom
Starter
Starter

philippe.deleye schreef:Ik heb ook aléén Internet (Belgacom Generation zonder vaste lijn).
Op mijn laatste factuur staat ook de tekst in verband met de "Nieuwe algemene voorwaarden vanaf 31/08/2010".
Het gaat over de wijziging van de algemene voorwaarden van Belgacom. Dit heeft niets te maken met de recent aangekondigde tariefwijzigingen van sommige telefonie producten en abonnementen.
Je kan dus om het even welk Belgacom product (aangetekend) opzeggen tot en met 30/09/2010.

PS. De nieuwe condities houden ook in dat je (stilzwijgend) akkoord bent dat al uw persoonsgegevens worden gedeeld met filialen van de Belgacom groep voor marketingcampagnes :evil: . Tenzij je daartegen verzet via een oproep naar 0800 99981.

Philippe.
Blijkt wel dat men ondertussen een aanpassing op de site heeft gedaan en bewuste regel " Belgacom product (aangetekend) opzeggen tot en met 30/09/2010." heeft verwijderd!
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat maakt weinig uit, als de voorwaarden veranderen heb je wettelijk een maand(?) om je contract te verbreken.
philippe_d
Moderator
Moderator

iceke schreef:Dat maakt weinig uit, als de voorwaarden veranderen heb je wettelijk een maand(?) om je contract te verbreken.
Niet alleen wettelijk, maar ook volgens de Belgacom algemene voorwaarden:
* De klant die geen substantiële wijzigingen van de contractvoorwaarden in zijn nadeel aanvaardt, mag het Contract zonder boete verbreken, en dit ten laatste op de laatste dag van de maand volgend op de inwerkingtreding van de wijziging.
* De klant die geen prijsverhoging aanvaardt, mag het Contract zonder boete verbreken, en dit ten laatste op de laatste dag van de maand volgend op de eerste factuur na de inwerkingtreding van de stijging.

- Daarom treden de nieuwe voorwaarden in op 31 augustus, en niet op 1 september (anders had de klant nog één maand langer tijd gehad om op te zeggen)
- De regel in verband met prijsverhoging geldt niet als de prijsverhoging een aanpassing is aan de index (indexering is geen tariefverhoging). Maar dit kan alleen jaarlijks gedurende de maand januari.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
philippe_d
Moderator
Moderator

jvanrom schreef:Blijkt wel dat men ondertussen een aanpassing op de site heeft gedaan en de bewuste regel "Belgacom product (aangetekend) opzeggen tot en met 30/09/2010." heeft verwijderd!
Meer dan deze bewuste regel is verdwenen ...
Blijkt ook dat op de site de nieuwe "Algemene voorwaarden geldig vanaf 31 augustus 2010" voor Telefonie verdwenen zijn. Onder de hoofding Telefonie staan nu nog alleen de huidige Algemene voorwaarden (versie 31/12/07). De nieuwe die ik gisteren nog zag (met in gele highlights de wijzigingen) zijn blijkbaar verdwenen ?? Spijtig ook uit mijn Firefox Cache. :-(

Philippe.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Heb contact genomen met de klantendienst van Belgacom hierover om het nog eens te vragen. Medewerker was duidelijk niet op de hoogte maar is het gaan vragen. Na lang wachten kreeg ik te horen dat het enkel was voor proximus-klanten. Toen ik tegengas gaf en verwees naar mijn factuur waarop dat te vinden is van die verandering van de algemene voorwaarden is men het opnieuw gaan navragen.

Na zeer lang wachten kreeg ik de bevestiging dat ik het recht had op op te zeggen. Maar ik dat ik dat niet hoefde te doen voor alle diensten. Ik kon ook enkel TV opzeggen en internet houden. Denk niet dat ik dat ga doen.

Of het ik het ook kan opzeggen via een teleboetiek kon men mij niet bevestigen, de algemene voorwaarden spreken van een aangetekende brief. Ik zal wel zien wat ze zeggen in de teleboetiek.
philippe_d
Moderator
Moderator

WalterB1 schreef:Of het ik het ook kan opzeggen via een teleboetiek kon men mij niet bevestigen, de algemene voorwaarden spreken van een aangetekende brief. Ik zal wel zien wat ze zeggen in de teleboetiek.
Art 73§1 van de oude algemene voorwaarden zegt: "De opzeg dient te geschieden met een aangetekende brief of door een persoonlijke melding in een Belgacom verkooppunt. In dit laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs overhandigd."

Gezien je de nieuwe algemene voorwaarden niet aanvaardt, en de oude nog geldig zijn tot en met 30 augustus, wordt de opzegging nog altijd bepaald onder de oude voorwaarden. Met andere woorden: Ja, je kan opzeggen via een teleboetiek.

Philippe.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 364 keer

ik begrijp niet goed waarom je wilt opzeggen ?
Want is toch bij iedere provider na promo de volle pot betalen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator

proximusboyke schreef:ik begrijp niet goed waarom je wilt opzeggen ?
Waarom is niet echt relevant. Misschien wil hij de volle pot liever niet betalen ;)?
Bij een wijziging van de algemene voorwaarden kan je altijd opzeggen, je hebt geen waarom nodig.
Bijv. omdat je maar een promo van 2 maand krijgt in plaats van de "beloofde" 3 maand ;).

Philippe.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

hehe :beerchug:
wilde gewoon weten waarom omdat ik vrees dat hij bij de volgende provider hetzelfde zal voorhebben na de promo
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:ik begrijp niet goed waarom je wilt opzeggen ?
Op zich is het waar dat "het waarom" niet van belang is. Maar ik wil het gerust zeggen.

Ik heb internet&TV van Belgacom. Dat kost normaal 53 euro per maand. Dat is duur naar mijn mening. Te duur. Maar door een promo was dat 6 maanden aan 20 euro per maand. Contract van 1 jaar. Komt op 36,5 per maand. Daar kon ik nog mee leven. Ik was van plan om na 1 jaar zowiezo het contract op te zeggen.

En eigenlijk ook, maar daar kan Belgacom niets aan doen; het valt mij op hoe weinig er eigenlijk te zien op die vele posten die men heeft dat de moeite is om naar te zien. Het is te duur voor wat het is, tv. Enkel de VRT is nog de moeite. En de setupbox ... daar krijg ik het van. Zo'n onding.

En er komt concurentie. Mobistar gaat met TV beginnen in september. En telenet zou ook DVB-T moeten gaan aanbieden "in het najaar". Dat wil zeggen, nieuwe lanceringspromoties.

Mogelijk blijf ik gewoon verder zien via antenne naar de VRT. Dat is zowat de enige zender die de moeite is (canvas vooral) en nog gratis ook. (en mijn DVB-T ontvanger is heel snel en gebruiksvriendelijk)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ik neem aan dat je comfort internet hebt 32.50€ en 18.5€ tv = 51€
je kan ook een pack nemen 43.45€
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

WalterB1 schreef:Op zich is het waar dat "het waarom" niet van belang is. Maar ik wil het gerust zeggen.

Ik heb internet&TV van Belgacom. Dat kost normaal 53 euro per maand. Dat is duur naar mijn mening. Te duur. Maar door een promo was dat 6 maanden aan 20 euro per maand. Contract van 1 jaar. Komt op 36,5 per maand. Daar kon ik nog mee leven. Ik was van plan om na 1 jaar zowiezo het contract op te zeggen.

En eigenlijk ook, maar daar kan Belgacom niets aan doen; het valt mij op hoe weinig er eigenlijk te zien op die vele posten die men heeft dat de moeite is om naar te zien. Het is te duur voor wat het is, tv. Enkel de VRT is nog de moeite. En de setupbox ... daar krijg ik het van. Zo'n onding.
Als je in het verleden de gewone kabel had met "maar" 30 kanalen dan had je toch op voorhand geweten dat er weinig te zien is (volgens jou) op die vele posten ?
WalterB1 schreef:En er komt concurentie. Mobistar gaat met TV beginnen in september. En telenet zou ook DVB-T moeten gaan aanbieden "in het najaar". Dat wil zeggen, nieuwe lanceringspromoties.
Begint er meer en meer op te gelijken dat je eerste argument gewoon gelogen is. Denk je dat er via de concurrentie dan zo veel meer te zien is dat de moeite waard is om naar te kijken als die goede oude VRT ?
WalterB1 schreef:Mogelijk blijf ik gewoon verder zien via antenne naar de VRT. Dat is zowat de enige zender die de moeite is (canvas vooral) en nog gratis ook. (en mijn DVB-T ontvanger is heel snel en gebruiksvriendelijk)
Juist, je bent dan toch tot de conclusie gekomen dat het grote zenderaanbod voor jou niet nodig is, en je kan leven met 2 gratis kanalen. Je hebt met andere woorden spijt dat je ooit hebt besloten om digitale TV te nemen ? Maar kom dan niet af met bullshit argumenten als "En er komt concurentie. Mobistar gaat met TV beginnen in september. En telenet zou ook DVB-T moeten gaan aanbieden ..."
iceke
Elite Poster
Elite Poster

De TS heeft groot gelijk, we betalen allemaal voor iets waar we niet naar kijken.
Alle instap abonnementen zijn te groot & te duur, voor veel mensen zou de "extra kaart" formule van TVV (30€ per jaar voor de Vlaamse zenders) meer dan genoeg zijn.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:De TS heeft groot gelijk, we betalen allemaal voor iets waar we niet naar kijken.
Alle instap abonnementen zijn te groot & te duur, voor veel mensen zou de "extra kaart" formule van TVV (30€ per jaar voor de Vlaamse zenders) meer dan genoeg zijn.
Ah neen hé, TVV heeft nog vééééééél meer kanalen dan de TS wilt, waarom zou hij/zij dit dan ook maar overwegen ??
iceke
Elite Poster
Elite Poster

quistnix schreef:
iceke schreef:De TS heeft groot gelijk, we betalen allemaal voor iets waar we niet naar kijken.
Ah neen hé, TVV heeft nog vééééééél meer kanalen dan de TS wilt, waarom zou hij/zij dit dan ook maar overwegen ??
Omdat die goedkope abonnementen er zitten aan te komen op dvb-t ? De ts heeft al aangegeven dat hij voornamelijk toegehapt heeft omwille van de prijs.
Persoonlijk kijk ik ook alleen maar naar dezelfde zenders (blokken,nieuws op Vrt en de BBC programma's) maar dat wil niet zeggen dat ik nooit eens een film op een andere zender meepik. Ik betaald dus veel te veel voor zenders waar ik amper naar kijk.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Iedereen kijkt maar naar een beperkt aantal zenders. Alleen is dat voor jou VRT en VTM, voor mij RTBF, RTL en TF1 en voor mijn secretaresse de Spaanse posten. Je kan moeilijk voor iedereen een eigen pakket maken of doen betalen per post, want dan kom je gewoonweg duurder uit dan één pakket waarin veel zit en als je dan ooit eens zin hebt, kan je toch nog naar een post kijken waar je normaal gezien nooit naar kijkt. Typevoorbeeld: velen kijken nooit VT4, tenzij ze eens een interessante voetbalmatch uitzenden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik vraag dan ook geen apart pakket voor elke zender, ik vraag een basis pakket met de nationale openbare en commerciële zenders.
Dus enkel de Vlaamse zenders in een pakket of enkel de Franstalige zenders in een pakket.
Goztow
userbase crew
userbase crew

En aan welke prijs zou je zoiets willen?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Aan de helft van wat je nu betaald voor een basispakket... Reken zelf maar uit hoeveel dat is bij BGC,TN, of TVV.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Goztow schreef:Iedereen kijkt maar naar een beperkt aantal zenders. Alleen is dat voor jou VRT en VTM, voor mij RTBF, RTL en TF1 en voor mijn secretaresse de Spaanse posten. Je kan moeilijk voor iedereen een eigen pakket maken of doen betalen per post, want dan kom je gewoonweg duurder uit dan één pakket waarin veel zit en als je dan ooit eens zin hebt, kan je toch nog naar een post kijken waar je normaal gezien nooit naar kijkt. Typevoorbeeld: velen kijken nooit VT4, tenzij ze eens een interessante voetbalmatch uitzenden.
En toch zou ik het geen slecht idee vinden als ze een gratis abo (ex kabeldistri) invoeren met alleen de publieke omroepen, en dat je dan per zender die je bijwilt bijbetaald.

vrt+canvas+bbc's+ngc+Disc en ik ben tevreden, al de rest heb ik niet nodig en kost alleen mr geld op niks ...
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

quistnix schreef:
WalterB1 schreef:Op zich is het waar dat "het waarom" niet van belang is. Maar ik wil het gerust zeggen.

Als je in het verleden de gewone kabel had met "maar" 30 kanalen dan had je toch op voorhand geweten dat er weinig te zien is (volgens jou) op die vele posten ?
Heb nooit kabel gehad, enkel antenne, eerst analoog, later DVB-T.

WalterB1 schreef:En er komt concurentie. Mobistar gaat met TV beginnen in september. En telenet zou ook DVB-T moeten gaan aanbieden "in het najaar". Dat wil zeggen, nieuwe lanceringspromoties.
quistnix schreef: Begint er meer en meer op te gelijken dat je eerste argument gewoon gelogen is. Denk je dat er via de concurrentie dan zo veel meer te zien is dat de moeite waard is om naar te kijken als die goede oude VRT ?
Neen, natuurlijk niet. Maar misschien wel goedkoper. Het is kwestie van de prijs/kwaliteit. De volleprijs via Belgacom is te duur voor wat het is. Maar als er aanbieders komen met een oplossing komen die goedkoper is, dat is iets anders. Zoals digitenne in Nederland, voor 8,5 euro per maand, dat is een goede prijs voor de dienst.
WalterB1 schreef:Mogelijk blijf ik gewoon verder zien via antenne naar de VRT. Dat is zowat de enige zender die de moeite is (canvas vooral) en nog gratis ook. (en mijn DVB-T ontvanger is heel snel en gebruiksvriendelijk)
quistnix schreef: Juist, je bent dan toch tot de conclusie gekomen dat het grote zenderaanbod voor jou niet nodig is, en je kan leven met 2 gratis kanalen. Je hebt met andere woorden spijt dat je ooit hebt besloten om digitale TV te nemen ? Maar kom dan niet af met bullshit argumenten als "En er komt concurentie. Mobistar gaat met TV beginnen in september. En telenet zou ook DVB-T moeten gaan aanbieden ..."
Wat zijn we charmant bezig ...
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Vervolg;

Ik had de opzeg gedaan in de teleboetiek tijdig met brief vlak bij het hoofdzetel, bij het Noordstation in Brussel. En heb een bewijs van opzegging ontvangen met de vermelding dat die opzeg zonder kosten is.

Een twee weken later belde ik nog eens naar Belgacom om bevestiging te vragen dat in hun systeem de opzeg zit zonder kosten vanwege de wijziging van de algemene voorwaarden. Ja, dat was zo. Geen probleem. Het was in mijn dossier aangegven, opzeg zonder kosten.

Vandaag krijg ik 2 facturen van Belgacom. Eén kredietnota van 60 cent. En een rekening van 120 euro wegens vroegtijdige opzeg :(

Bellen maar ...
philippe_d
Moderator
Moderator

Op mijn laatste 2 facturen (Internet en mobile internet) van Belgacom stond volgende tekst:
Het BIPT vraagt ons u te informeren dat u beschikt over een nieuwe termijn van 1 maand te rekenen van de datum van deze factuur om zonder kosten uw internetcontract op te zeggen ingevolge de tariefverhoging van 1/4. Indien U zonder kosten uw contract wil beëindigen, gelieve een aangetekend schrijven te richten met kopie van deze factuur binnen de maand toe te zenden tav Belgacom Klantendienst, Koning Albert II laan 27, 1030 Brussel.
Ik vond deze tekst wel vreemd op een factuur van november, gezien het over een prijsverhoging gaat van 1 april ??
Is dit een fout op de (nieuwe) factuur ? Of is Belgacom op de vingers getikt door het BIPT en moeten ze de klanten een nieuwe opzegtermijn aanbieden ??

Er stond trouwens nog een andere foutieve vermelding op de factuur (nieuwe lay-out):
Ik heb namelijk Internet Generation met 200 GB volume. Op de factuur staat echter:
U krijgt elke maand 175 GB om te downloaden: 75GB inbegrepen in het abonnement Internet Favourite en een bijkomend volume van 100 GB dat u gratis wordt aangeboden.
- Favorite is tegenwoordig 100 GB. Dus 100GB + 100 GB gratis = 200 GB
- het volume is berekend op download en upload. Hiet staat foutief dat dit het download volume is.

Philippe
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

philippe_d schreef:Het BIPT vraagt ons u te informeren dat u beschikt over een nieuwe termijn van 1 maand te rekenen van de datum van deze factuur om...
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met het BIPT dat Belgacom op de vingers getikt heeft want de tarieven zijn inderdaad op 1 april verhoogd.
Belgacom is in de eerste plaats van oordeel dat het haar residentiële abonnees waarop een tariefverhoging wordt toegepast wel degelijk individueel ingelicht heeft over het tijdstip van de tariefverhoginging, met name doordat het tijdstip waarop de tariefverhoging van toepas-sing werd (met name op 1 april 2010) vermeld stond op de website, waarnaar in de betrokken individuele brieven wordt verwezen 7.
Het volledige verslag van het BIPT kan je hier vinden.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Heb vandaag een brief ontvangen om te melden dat die factuur vanwege de verbrekingsvergoeding geannuleerd is. Is eigenlijk nog vlot verlopen die rechtzetting.

Tip; bel je naar Belgacom en krijg je de melding dat de wachttijd meer dan 10 minuten is wacht dan toch even ook al heb je geen 10 minuten ... ik kreeg die melding en terwijl ik aan het zoeken was naar de luidsprekerfunctie had ik reeds een voorlichter aan de lijn.
mat100
Starter Plus
Starter Plus

Ha !
ik doe mijn opzeg bij belgacom (na 16 jaar klant )op 28 januari met einddatum 28 februari .
Op 26 februari dien ik mijn Digibox + modem binnen, alles dus volgens de regels.
Eerste maal ontvang ik een brief waarin ze mijn opzeg van 28 februari aanvaarden en dat mijn abo nog loopt tot 1 april . Ik bel naar de klantendienst om te zeggen dat dit niet klopt en dat mijn einddatum 28 februari is . De operator geeft mij een faxnummer waarbij ik mijn bewijs van opzeg op 28 januari moet faxen . S'avonds probeer ik die te faxen .... fout fax nummer dus . Ik bel opnieuw naar de klantendienst en vraag opnieuw hun faxnummer , uiteindelijk krijg ik het juiste nummer .
Ik fax het bewijs van opzeg @ Belgacom .Enkele dagen nadien krijg ikterug een brief dat ze mijn opzeg aanvaarden en dat deze ten einde loopt op 28 maart :-) . Weeral fout .
Ik denk niet dat ik nog eens zal bellen , ik heb een bewijs dat ik het document heb gefaxt en ik heb het bewijs dat mijn opzeg op 28 januari is ingediend . 28 januari + 30 dagen is 27 Februari . Laat belgacom nu maar procederen en bijkomende kosten aanrekenen , ik sta stevig en heb geen zin om nog veel te bellen of te faxen .
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

wel opletten dagge afgelopen 12 maanden nergens geen wijziging hebt doorgevoerd of een promo hebt gekregen.
Want dan begint een nieuw 12 maand contract en dat kan misschien de aanleiding zijn.
mat100
Starter Plus
Starter Plus

Hey proximusboyke
Neen , ik heb totaal geen verplichtingen meer .Vooraleer ik de stap heb gezet , heb ik eerst op 2 niveau's informatie gevraagd (telefonisch en locaal).
Beide wisten me te zeggen dat ik volledig vrij was en vooral ..... dat ze vonden dat ik nogal veel betaalde .
Ik werk ook bij een Multinational (facility bedriijf) waarbij we zelf steeds pro actief naar de klant toe moeten werken zoals ook Base doet .
Bij Belgacom kennen ze het woord pro actief spijtig genoeg niet .
Naar mijn gevoel zit er nog steeds een logge structuur .
Dat Belgacom niet op de hoogte is wat een Belgacom center doet is raar .... en als de medewerkers nog de moeite niet doen om een FAX duidelijk na te lezen is hiervan een duidelijk bewijs .
Ik ben dus NIET van plan om nu nog te bellen . Ik weet zeker dat er aanmaningen zullen komen en intresten dat ze zullen bijtellen .
Naderhand zal IK een factuur zenden @Belgacom * aantal uren dat ik bezig ben door hun nalatigheid .
mat100
Starter Plus
Starter Plus

Vervolg.....Belgacom opzeg ha ! Wat een klucht .
Ik had inderdaad gezegd dat ik niet meer zou bellen ... maar oke .. ik heb het toch nog 1 keer gebeld .
Ik bel en word tot 4 maal toe doorverbonden (Neveneffecten ? ) Uiteindelijk kom ik bij een lieve dame terecht .
Deze Dame kijkt alles na en weet mij te zeggen dat er idd iets niet klopt ...... dus ze weet te melden dat ze de factuur zal blokeren .
Vandaag 5 april .... krijg ik terug een brief binnen met de vermelding dat ik die 88 € moet betalen en indien ik niet betaal ze de lijn zullen afsnijden (hahaha .... ze kennen zelfs hun eigen datums niet ....) en dat er 50 € kosten zal bijkomen .
.
Ik zou zeggen ...doe maar heren :-)
mat100
Starter Plus
Starter Plus

Deze week een telefoontje gehad ....
Uitleg van Belgacom .... De nieuwe leverancier zou naar Belgacom gebeld hebben :eek: om de aansluiting zogezegd een maand later te laten uitvoeren :P
Ja ja ... mijn documenten is hetgeen dat telt ...
mat100
Starter Plus
Starter Plus

:bang: jonge jonge jonge ....
Ondertss 2 maal gefaxt ....
Krijg ik gisteren een telefoon , meneer .... uw opzeg is pas einde februari :bang: (Waar ik documenten heb die ik reeds 2 * heb verzonden waar er 28 januari opstaat + bewijs van Fax)
Meneer ******** kan je uw papier eens doorfaxen dat wij dat document kunnen zien ? :bang: Ik denk dat ik vanaf heden een factuur zal opmaken ter attentie van Belgacom met de tijd dat ik in hun administratie moet steken wegens hun nalatigheid .
Als ik recht uit het hart moet spreken .... ben overgestapt met de gedachte van , stel voor dat ik geen groot verschil zie .Of ik geraak ontevreden van het huidig produkt dan kan ik nog steeds terug @ Belgacom . Vandaag .... staat mijn mening gans anders ....
Belgacom meer en meer overtuigd dat we met een bende amateurs bezig zijn .......
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

En nog een vervolg ... (hoe is het mogelijk, ik ben de TS)

Gisteren ontving ik een factuur van Belgacom van een 75 euro voor verbrekingsvergoeding. Dit gaat dus nog steeds over Internet&TV die waarvan ik de opzeg had gedaan zoals eerder beschreven. Een onderwerp waarvan ik dacht dat het al lang was afgesloten.

Ik belde naar Belgacom; men ging voor mij een klacht indienen om het na te kijken en iets laten weten (juist zoals de vorige keer).

Daarjuist krijg ik telefoon (was te laat, zat op de voice-mail) Belgacom-klantendienst - dat men die 75 euro niet kon crediteren omdat toen ik mijn opzeg gedaan heb er geen verandering van de algemene voorwaarden van BelgacomTV zou zijn geweest. Dus betalen. De klantendienst voor facturen is nu gesloten.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Heb nogmaals contact genomen telefonisch met de klantendienst hierover. Tot mijn verbazing ging het zeer vlot en zonder problemen. Men vertelde mij dat men de factuur direct ging crediteren en dat ik zelfs nog 76 cent terug ging krijgen. Geweldig. Ik vreesde al dat ik klachtenbrieven ging moeten sturen naar diverse instellingen.
mat100
Starter Plus
Starter Plus

Verder verloop van het verhaal :angel:

2/3 weken geleden kreeg ik een telefoon van afdeling in gent die eerst en vooral de mensen kontakteren vooraleer ze verder stappen zetten .
Mevrouw in kwestie was nogal hardleers, maar ik ook . Ik wist te zeggen dat ik weiger te betalen en de dame in kwestie wist te zeggen dat volgens hun systeem ik nog moest betalen . De Dame vroeg mij om deze documenten nogmaals te faxen (3 de keer dus ...... :twisted: :roll: :bang: ) .Ik moet eerlijk zijn dat het echt mijn ***** uithangde en heb haar gezegd dat ik deze zal faxen wanneer het mij past , gedurende de eerste week had ik geen tijd ... wachten moesten ze dus ! Week nadien krijg ik een telefoontje van de dame met de melding dat ik verplicht was om de documenten ken baar te maken . Ik heb daar duidelijk gezegd ... mevrouw ga jij mij bedreigen ? Ik heb ondertss 2 bewijzen dat ik de documenten reeds heb gefaxt en ik ben geen Chichi boy van een onbekwame administratie dienst ! Oke , enkele dagen nadien moest ik bij een vriend zijn met fax .Ik heb toen al de papieren doorgefaxt waarbij ook de 2 faxbewijzen . Enkele dagen nadien kreeg ik een vriendelijke telefoon van de dame in kwestie om te zeggen dat ik gelijk had en dat ze een creditnota zouden opmaken , maar dat er wel nog een rekening was ivm 16 € dataverkeer telefoon . Idd die 16 € was korrekt ....
Ondertss heb ik 2 weken moeten wachten om de laatste factuur van 16 € te ontvangen .... rara ! + 7 € adminstratieve kosten => ziet dat van hier ........ :lol:
Ik terug een telefoon @ Belgacom => man in kwestie heeft in het systeem gekeken en zag dat deze aanrekening idd fout zat .
Eind goed al goed , opzeg was einde samenwerking Belgacom was einde februari .... maar uiteindelijk is het pas vandaag pas in orde 3 maand dus .
Belgacom het word tijd dat jullie proffesioneler te werk gaan !
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”