Installatie Telenet Digitale TV

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Medion
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo iedereen,

Mijn ouders krijgen dus volgende week een TN-installateur over de vloer (ze hebben zo'n Waw-Box cadeau gekregen: 1 jaar Digi TV, installatie inbegrepen).

Nu heb ik (misschien een beetje) een onnozel vraagje: wat wordt er zo juist allemaal geïnstalleerd (naast de Digicorder)? Is er een verschil in hardware, tussen de installatie van (alleen) Digitale TV, en een pakket met internet, TV en telefonie (Shake)?

Ik zou namelijk graag de modem ('t is toch een modem, neem ik aan, ook al komt er geen internet aan te pas) tegen de muur achter het TV-meubel laten installeren. Hoe groot (en dik) is zo'n modem? Komt daar nog iets extra bij (netwerkverdeler bvb)? Een andere optie zou de kelder zijn (de coaxkabel komt daar binnen), maar daarvoor dien ik nog een extra netwerkkabel te trekken tot achter de TV (niet zo evident), en bij de helpdesk van Telenet wisten ze me te vertellen dat ze normaal niet installeren in een kelder (te veel problemen mee gehad in het verleden).

Dus, is het een haalbare kaart om de installatie achter het TV-meubel te laten doen, of moet ik toch naar een andere optie uitkijken? Trouwens: mijn ouders zijn zeker niet van zin om later nog internet (of telefonie) te nemen bij TN, dus er moeten buiten de TV geen andere toestellen aangesloten worden op die modem.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Groeten,
Dirk.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

1 tv versterker en 1 modem.
TV versterker kan een wit onopvallend doosje zijn of een zwarte kastje,
de modem hangt er van af wat ze plaatsen maar die kan achter den tv geplaatst worden. Is bij men schoonmoeder ook zo gedaan.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Medion
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

'Titanium', bedankt voor je snelle reactie. Ik zal alles dan achter de TV laten monteren, scheelt me wel wat werk :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”