Vraag naar mobiele website van De Lijn

Plaats reactie
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:
Provider

In deze twitterstatus leest u mijn ergenis ten opzichte van De Lijn omwille van het onbestaan van een mobiele website of app. Ik kreeg daar op korte tijd een massa reacties op. Daarom heb ik besloten een brief te schrijven naar De Lijn.
Ik wil bij deze iedereen vragen om onderstaande brief te kopiëren, de vette stukken aan te passen en ook naar De Lijn te verzenden. Daarnaast vraag ik ook om deze oproep zoveel mogelijk te verspreiden zodat al uw mobiele vrienden hetzelfde gaan doen (shortlink: http://bit.ly/VraagDeLijn)
Hun argument is dat de vraag te klein is, wel we moeten hen laten zien hoe groot de vraag is.

Hoe te verzenden (zie screenshot):
1) Surf naar http://applicaties.delijn.be/klantenrea ... ctie.faces
2) Selecteer eerst 'Website' en dan 'Technisch'
3) Selecteer als toepassing 'Website', laat de datum en het tijdstip leeg en plak de brief in het veld 'Omschrijving voorval'

Voor de mensen die de brief met de gewone post willen verzenden, het adres:
Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn
Motstraat 20
B-2800 Mechelen

NB: er bestaat een app, 'Öffi', die als alternatief kan gebruikt worden. De informatie in deze app is echter niet altijd actueel en de app blijkt op veel apparaten redelijk onstabiel te zijn.

BETREFT: onbestaan van mobiele website / applicatie van De Lijn

Geachte heer/mevrouw

Onlangs was ik op zoek naar de dienstregelingen van De Lijn via een mobiel apparaat. Ik was niet in de nabijheid van een met het internet verbonden computer, ik had geen brochure met de meest recente dienstregelingen op zak en daarnaast had ik ook geen zin om een heel duur telefonisch gesprek te beginnen. Op dat ogenblik was ik nog niet aan mijn vertrekhalte.

Op dat moment zat ik dus met een probleem. Namelijk, ik was niet in staat om informatie op te vragen over uw dienstregelingen. Daardoor wist ik dus niet of ik mij moest haasten of hoe lang ik nog moest wachten. Ik kreeg de ingeving om uw website te raadplegen met mijn mobiel apparaat. Dit lukte echter niet of met heel veel moeite om verschillende redenen.

Ten eerste is uw website op http://www.delijn.be enorm traag omdat deze heel veel grote bestanden bevat.

Daarnaast moest ik nog heel veel verder klikken om de informatie te vinden waar ik naar op zoek was.

De routeplanner kreeg ik met enorm veel moeite toch aan het werken. Heel wat bedrijven investeren de dag van vandaag echter in een mobiele website of een mobiele applicatie. Deze kan dan geopend worden op een zogenaamde ‘smartphone’ of ‘tablet’.

Tot op heden biedt De Lijn dit niet aan in tegenstelling tot de meeste andere vervoersmaatschappijen. Meer nog, wanneer een particulier een applicatie ontwikkelt dan vervolgt De Lijn deze particulier rechterlijk.

Mijn vragen liggen dus voor de hand. Waarom is de informatie van De Lijn tot op heden zo goed als onbeschikbaar voor de mobiele medemens? Behoren deze mobiele mensen niet tot de belangrijkste doelgroep van De Lijn? Wanneer springt De Lijn eindelijk eens op de kar van de technologische evolutie? Welke motivatie heeft De Lijn bij het aanklagen van een particuliere ontwikkelaar die De Lijn een dienst bewijst door het beschikbaar maken van heel wat informatie voor heel wat mensen?

Het systeem dat ik gebruik op mijn smartphone is Android. Maar ook voor iPhones / iPods / iPads (met iOS) bestaat er nog geen ‘app’. Ik hoop dat De Lijn hier in de zeer nabije toekomst verandering in brengt.

Uit eerdere replieken van De Lijn bleek dat De Lijn van oordeel was dat de vraag hiernaar veel te klein is. Echter, de hoeveelheid mensen met smartphones, tablets of andere mobiele apparaten groeit enorm. Bij deze illustreer ik dit graag met een klein voorbeeld. Op de sociale netwerksite twitter uitte ik mijn ergernis over het onbestaan van een mobiele applicatie van De Lijn. Van de 200 mensen die mij volgen reageerden er meteen 20 dat zij hetzelfde dachten. Waarom is De Lijn van oordeel dat de vraag hiernaar te klein is terwijl er reeds een heleboel grote Belgische bedrijven op de digitale kar zijn gesprongen en een mobiele website of app aanbieden?

Ik schrijf deze brief uit onbegrip en uit ergernis. Wanneer ik eens de uurregelingen van De Lijn nodig heb dan is momenteel de snelste en goedkoopste manier om een kennis op te bellen en te vragen of deze even zijn/haar computer kan opstarten en op het internet de informatie op te zoeken en mij te dicteren zodat ik deze ergens kan noteren. Ik hoop dat u inziet dat deze manier heel omslachtig is en snel tot actie overgaat.

In de hoop in de nabije toekomst hier verandering in te zien en wachtend op uw reactie

Voornaam Naam

[email protected]

Gelieve hieronder te reageren met het antwoord dat je ontvangen hebt en ook gewoon meteen nadat je de brief verzonden hebt. Het kan tot 45 kalenderdagen duren vooraleer ze je iets terugsturen.

Update: ik heb reeds van heel wat mensen op twitter de reactie ontvangen dat ze de brief verzonden hebben. Bedankt daarvoor en blijven gaan (link delen)! Ook gaf een van de ontwikkelaars van http://www.iRail.be aan dat ze reeds aan een mobiele website hiervoor werken. Ik hoop natuurlijk dat De Lijn ook hen niet vervolgd wanneer deze gepubliceerd wordt.

Update: er wordt heel vaak aangegeven in de reacties dat je als alternatief (tijdelijk) de app van de NMBS kan gebruiken. Dat lijkt mij een goede tijdelijke oplossing. Maar uiteraard lijkt een app van De Lijn die bvb automatisch dichtsbijzijnde haltes met dienstregelingen weergeeft veel handiger.

Update: Bart Nelis, online manager van De Lijn, heeft ons van een antwoord voorzien op mijn nieuwsbericht bij the Mobile Revolution (waar ik redacteur ben). Het is dus niet meer per se nodig om hieronder te antwoorden. Allemaal bedankt voor jullie steun en de verzette moeite, zonder jullie was het niet gelukt om hun aandacht te trekken!
Met interesse hebben we de oproep van Samuel gelezen om ons een brief te sturen over het ontbreken van een mobiele website. Het doet ons veel plezier dat onze gebruikers met ons meedenken om de communicatie met onze reizigers te verbeteren.

Jullie bezorgdheid is met deze oproep zeker overgekomen. Constructieve ideeën zijn altijd welkom!

We hebben ook niet gewacht om te werken aan allerlei mobiele toepassingen. Onze ontwikkelaars zijn volop aan de slag, we stellen alles in het werk om in de zomer meer nieuws te kunnen aankondigen.

Daarnaast zullen we ook onze data ter beschikking stellen aan iedereen die daarmee aan de slag wilt. We hebben daarvoor een licentieprocedure.
Update: De Lijn heeft onze oproep beantwoord en iedereen onderstaand mailtje bezorgd:
Ons kenmerk: ~

Geachte heer Debruyn

We hebben uw reactie van 26 mei 2011, in verband met bovenvermelde aangelegenheid, goed ontvangen.

We danken u voor uw interesse in De Lijn. Het doet ons veel plezier dat u als gebruiker met ons meedenkt om de communicatie te verbeteren.

De huidige website en de routeplanner werden ontwikkeld met het oog op statisch gebruik, waardoor het raadplegen via mobiele browsers inderdaad niet optimaal verloopt. Het sterk stijgend gebruik van mobiel internet is De Lijn echter niet ontgaan. Om daarop in te spelen werden vorig jaar een aantal projecten opgestart met als doel tegemoet te komen aan de behoeften van de mobiele surfer.

Momenteel is de ontwikkeling van een routeplanner – toegankelijk voor mobiele browsers op smartphones – zo goed als afgerond en die zaken worden volop getest. De voornaamste functionaliteiten zijn uiteraard routeplanning, maar ook (realtime) vertrekinformatie en omleidingsinformatie. In de applicatie zal de reiziger ook zijn favoriete routes, haltes en lijnen kunnen opslaan. We stellen alles in het werk om zo snel als mogelijk deze nieuwe toepassing te kunnen lanceren.
Ook na die lancering zal De Lijn blijven investeren in online reizigersinformatie, op de website www.delijn.be en ook op mobiele platformen. Het toenemend belang hiervan is ons immers erg duidelijk.

U haalt ook aan dat De Lijn (particuliere) ontwikkelaars gerechtelijk zou aanklagen wanneer zij applicaties op basis van onze data zouden ontwikkelen. Dit is pertinent onwaar. Integendeel, we staan open voor alle mogelijke ontwikkelingen die door derden kunnen worden gerealiseerd en zoeken actief samenwerkingen op. Wel is het zo dat we vragen dat ontwikkelaars voor het (gratis) gebruik van onze data een licentieovereenkomst afsluiten. Hiermee willen we een aantal praktische afspraken maken rond bvb. aansprakelijkheid, het gebruik van de meest actuele data, enz. We willen immers vermijden dat door applicaties van derden onze klanten foutieve reisinformatie zouden ontvangen.

We hopen u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten

Filip Brutsaert
Afdelingshoofd Klant en Verkoop
Bart Nelis had ons ondertussen al laten weten dat de applicatie er voor het einde van de zomer zit aan te komen maar bovenstaand antwoord laat niets weten over een planning. Ik stel voor dat we deze actie voorlopig laten wat ze is tenzij er tegen oktober geen vordering is. Bij deze wil ik ook iedereen bedanken die deze actie heeft gesteund en meegewerkt heeft! Hopelijk kunnen we binnenkort dankzij jullie allemaal reisinformatie opvragen on-the-go.
Laatst gewijzigd door SamuelDebruyn 22 jun 2011, 14:06, in totaal 6 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Mijn brief ligt klaar.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Hier ook ik vind het inderdaad enorm lang duren eer alles geladen is en als je dan begint in te voeren dan zijn we 10 minuten verder eer je resultaten zie. Brief ligt eveneens klaar.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Inderdaad, de app van de NMBS is een 'referentie' voor de lijn :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Pieter557
Starter
Starter
Bedankt: 7 keer
Provider

de app van de NMBS bevat de dienstregeling van De Lijn...
En daarnaast lijkt het me wel nuttig moesten ze hun data in google transit dumpen.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

Op ZDnet werd bericht dat ze daarmee bezig zijn. Maar dat is ondertussen ook al even geleden... http://www.zdnet.be/news/121958/reissch ... ogle-maps/

Daarnaast vind ik het abnormaal dat we voor de dienstregelingen van De Lijn de app van NMBS moeten gebruiken. De voorgestelde routes verschillen ook lichtjes omdat NMBS natuurlijk trein boven bus verkiest.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

In de NMBS app kan je bij vervoerwijze 'enkel bus, tram of metro' kiezen en voila. Een totaal nieuwe app is echt niet nodig vind ik, liever een voor heel het OV. Maar gezien de samenwerking in België onbestaande is vrees ik ervoor.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Mailed!
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

Zorba schreef:In de NMBS app kan je bij vervoerwijze 'enkel bus, tram of metro' kiezen en voila. Een totaal nieuwe app is echt niet nodig vind ik, liever een voor heel het OV. Maar gezien de samenwerking in België onbestaande is vrees ik ervoor.
Dan nog zie ik niet in waarom je een app van NMBS nodig hebt voor diensten van De Lijn. Wij weten dit, maar meeste mensen niet. Als voorbeeld voor een goede app voor openbaar vervoer heb ik liever MIVB.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer
Provider

Geachte Tim Bracquez

De Lijn bedankt u voor uw melding.

Uw klantenreactie werd geregistreerd onder het nummer 7201131815

U bezorgde ons volgende informatie:

Onderwerp : Website - Technisch
Toepassing: Website
Zo, dat is dan ook gedaan
gregmans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

Geachte heer
De Lijn bedankt u voor uw melding.
Uw klantenreactie werd geregistreerd onder het nummer 7201131825
U bezorgde ons volgende informatie:
Onderwerp : Website - Technisch
Toepassing : Website
Omschrijving : BETREFT: onbestaan van mobiele website / applicatie van De Lijn

De Lijn behandelt uw reactie zo vlug mogelijk en houdt u op de hoogte van het resultaat van het onderzoek. In bepaalde gevallen is verdere analyse noodzakelijk waardoor de afhandelingstermijn enkele weken kan duren, met een maximum van 45 kalenderdagen.

Wanneer u snel reisinfo wenst, kunt u gebruik maken van één van onze reisinfo-applicaties of kunt u contact opnemen met De Lijninfo op het nummer 070 220 200 (0,30 EUR/min), tussen 7 en 19 uur in de week en tussen 10 en 18 uur in het weekend en op feestdagen.

De door u verstrekte gegevens zullen enkel en alleen gebruikt worden voor de behandeling van uw reactie en dus niet voor andere (commercïele) doeleinden.

Deze ontvangstbevestiging werd ook verstuurd naar XXX.

Klantendienst De Lijn
Ik vind het al lang ontzettend onhandig om de uurregelingen via de website te raadplegen op mijn smartphone. Ondertussen had ik de volledige uurregelingen in PDF al opgeslagen van de lijnen die ik het meest gebruik, maar dit is ook geen oplossing.

Hopelijk ziet De Lijn in dat hier wel degelijk vraag naar is en doen ze er ook wat aan! Voor mij hoeft het niet per se een 'app' te zijn, maar een mobiele website zou ook al handig zijn.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:
Provider

SamuelDebruyn schreef:Als voorbeeld voor een goede app voor openbaar vervoer heb ik liever MIVB.
Oorspronkelijk ontwikkeld door eMich Labs, dus ook door een third party developer.
Het verschil was wel dat hij toen nog met één been nog binnen de MIVB stond, dus de samenwerking verliep iets vlotter dan tussen iRail en NMBS.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

Bart Nelis heeft zonet deze link naar de allereerste iPhone app van De Lijn getweet: http://ipa.dev.themobilecompany.com/delijn/iphone/v1.0/

Ik heb zelf geen iPhone dus kan ik hem niet testen maar je mag binnen enkele uren of dagen wel een review verwachten op www.themobilerevolution.be ;) (alhoewel het door de examens wat langer kan duren)
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

Die review is er nog steeds niet omdat je de app niet kan installeren --'

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Idd, had zelf ook al geprobeerd. Ik vermoed dat je device jailbroken moet zijn?
gregmans
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik wacht nog op een applicatie voor Android.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Ik wacht gewoon op een mobiele site die bijgevolg platformonafhankelijk is ...
gregmans
Plus Member
Plus Member
Provider

Dat is natuurlijk ook meer dan welkom!
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer
Provider

Die iPhone app lijkt toch niet echt vlot te willen installeren via die site van the mobile company. Kan ook aan de verbinding liggen echter, zal het straks nog eens proberen.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Da's een developer-installatie via provisioning profiles.
Uw iOS-device moet eerst gekend zijn bij de developer eer ge hier gebruik van kunt maken. Installatie is op die manier ook beperkt tot 100 toestellen.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer
Provider

That explains, thanks :)
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

Er zijn ondertussen toch al enkele mensen erin geslaagd om die te installeren.

En daarnaast is De Lijn op dit eigenste ogenblik begonnen met het versturen van antwoorden op de brief.
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 21 keer
Provider

1. Blijkbaar is de website al gereserveerd (m.delijn.be)
2. Er bestaat ook een android app, maar hij werkt (toch voor mijn haltes) niet zo goed - zoek op De Lijn in de Android Market
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Ik weet niet welke Android-app jij bedoelt, maar ik vind er geen enkele die officieel van "De Lijn" afkomstig is.
Bedoel jij soms de deze: https://market.android.com/details?id=c ... ard.delijn ?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

marijke1968
Pro Member
Pro Member
Provider

Ja, die bedoelde ik inderdaad.

SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

Eindelijk hebben ze hun mobiele site gelanceerd!
Hier is het verslag: http://www.themobilerevolution.be/2011/ ... schikbaar/
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Provider

En hij werkt!

ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Reizigers De Lijn krijgen via smartphone realtime reisadvies tijdens verplaatsing

Alle toepassingen voor reisinformatie op maat gebundeld
op www.mijnlijn.be

Reizigers van De Lijn met een smartphone kunnen voortaan altijd en overal hun route met de bus, tram en trein uitstippelen. Om haar reizigers beter te informeren, lanceert minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits samen met directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot een toepassing voor de iPhone, een mobiele routeplanner en een portaalsite voor alle reisinformatietoepassingen. Met de nieuwe informatiekanalen wil De Lijn haar reizigers ook onderweg beter informeren.

Betere informatie trekt nieuwe reizigers aan
Minister Hilde Crevits: “Om meer reizigers aan te trekken om het openbaar vervoer te gebruiken is het belangrijk dat ze snel en gemakkelijk aan de meest accurate en liefst nog realtime informatie beschikken. In het kader van de nieuwe beheersovereenkomst heb ik daar ook een speerpunt van gemaakt. Door middel van het strategische project RISE ‘ReizigersInformatieSystemen Extra’ moet het aanbod naar de reizigers toegankelijker worden door innovatieve toepassingen zoals mobiele routeplanners en applicaties op smartphones. In de toekomst moet er niet alleen informatie ter beschikking zijn over de voorziene storingen maar ook de onvoorziene storingen.”

Directeur-generaal Roger Kesteloot: “Voortaan hebben onze reizigers de informatie die ze willen, waar en wanneer ze die maar willen aan hun vingertoppen. Met de mobiele routeplanner, de iPhone-toepassing en de portaal voor reisinformatie mijnlijn.be willen we het onze reizigers makkelijker maken om de bus of tram te nemen. Mensen stappen bijvoorbeeld niet op het openbaar vervoer omdat ze de lijnen of dienstregeling niet kennen. Met de iPhone-app en de mobiele routeplanner begeleiden we onze reizigers tijdens hun hele verplaatsing. Uit onderzoek van de UITP (de wereldfederatie van openbaar-vervoerbedrijven) blijkt dat goede reisinformatie het aantal reizigers met 5 tot 25 % kan doen stijgen.”

Realtime reisinformatie op mobiele routeplanner m.delijn.be
De mobiele routeplanner m.delijn.be is een aangepaste versie van de routeplanner op de gewone website (www.delijn.be) voor gebruik op een smartphone. De pagina’s zijn speciaal opgemaakt om het downloaden, lezen en navigeren vlot te laten verlopen op een toestel met een kleiner scherm en een tragere internetverbinding. Met de mobiele routeplanner kan je een route met de bus, tram of trein plannen. De doorkomsttijden aan de halte zijn in realtime berekend op basis van de actuele positie van de bus of tram. Favoriete reiswegen en -routes kan je opslaan voor later gebruik en delen met vrienden via Facebook en Twitter. De mobiele website is raadpleegbaar op alle smartphones, zowel op iPhone (met het besturingssysteem van Apple) als op android phone (met het besturingssysteem van Google).

Realtime reisadvies en sms-ticket kopen met iPhone

Omdat de meeste mobiele aanvragen op de website van De Lijn van een iPhone kwamen, heeft De Lijn eerst een toepassing voor de smartphone van Apple ontwikkeld. Die heeft dezelfde mogelijkheden als de mobiele routeplanner, en maakt daarnaast gebruik van de mogelijkheden van de iPhone. Zo kan je met de gps je huidige positie als vertreklocatie ingeven, de dichtstbijzijnde halte en voorverkooppunten zoeken, in realtime weten wanneer de bus of tram aan de halte zal zijn en tijdens de rit volgen hoever je nog verwijderd bent van de volgende halte. Het is ook mogelijk om een adres in te geven vanuit de contactenlijst of door een plaats aan te duiden op een kaart. Veelgebruikte reisadviezen en haltes kan je opslaan en delen via Facebook en Twitter. Tot slot kan je vanuit de toepassing ook een sms-ticket kopen.

De toepassing is onder de naam ‘De Lijn’ gratis te downloaden in de app store. Momenteel is de app alleen beschikbaar in het Nederlands, anderstalige versies volgen later. Begin 2012 lanceert De Lijn een toepassing voor android phones. Die zal rekening houden met de feedback op de iPhone app. Er volgen ook nieuwe releases van de iPhone-toepassing.

Portaalsite www.mijnlijn.be
Op de portaalsite www.mijnlijn.be vinden reizigers op één plek alle kanalen van De Lijn waar ze gepersonaliseerde reisinformatie kunnen krijgen. Het gaat om zowel de bestaande bronnen (omleidingsnieuwsbrief, website, een plugin voor de routeplanner op de eigen site), als de nieuwe initiatieven zoals de mobiele website en de iPhone-toepassing. De reizigers kunnen er het kanaal kiezen dat het best beantwoordt aan hun informatienoden. De voorbereiding voor de lancering van Google maps zit in de eindfase.

Links nieuwe toepassingen
· Mobiele routeplanner: m.delijn.be
· Portaal reisinformatie: www.mijnlijn.be
· iPhone app: http://itunes.apple.com/be/app/de-lijn/ ... ?ls=1&mt=8

Persinfo:

Cybelle-Royce Buyck
woordvoerder van Vlaams minister Hilde Crevits
0486 14 12 72
[email protected]
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Ziet er goed uit. Morgen eens paar dingen testen :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Bedankt: 22 keer
Provider

Ik moet zeggen: wow! De iphone app ziet er schitterend uit. Op het eerste zicht is het het wachten waard geweest.

meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Da's het mooie aan dit systeem: het is géén iPhone app, maar crossplatform op élke mobiele telefoon te gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”