verlies verbinding, meerdere malen per dag

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Hey,

Ik heb sinds enkele maanden fibernet40, ik heb een modem only van Telenet verkregen en deze aangesloten op mijn intern netwerk. Nu verlies ik echter sinds een dikke maand meerdere malen per dag mijn internet connectie, dit gebeurt voor een 30 tal seconden waarna de internet connectie automatisch terug komt zonder iets te doen. Mijn interne netwerk blijft echter wel stabiel.

Dit is zeer vervelend, vooral bij het spelen van online games. Ik speel ArmA II wat nogal een lange sessies zijn van meerder uren waar het niet leuk is om de connectie ver verliezen.

is dit probleem gekend, zijn er mogelijke oplossingen, trouble shooting welke ik kan doen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Mijn ouders hebben dit probleem ook. Ondertussen is daar een technieker langs gekomen en bleek de kabel buitenhuis versleten te zijn. Na dit hersteld te hebben zijn ze geen enkele keer meer uitgevallen en dit werd kosteloos opgelost.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Als ik de kabel hier buitenshuis bekijk (tegen de gevel van appartementsblok vast gemaakt) dan zou dat ook wel eens het geval zijn, Ik zal zo dadelijk eens bellen :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Zou dan wel eens goed kunnen. Als het de kabel buitenshuis is wordt hiervoor niets aangerekend. Maar probeer er zeker te zijn dat u binnenhuiskabels in orde zijn.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Omdat het een studio is ligt er binnenshuis enkel de kabel naar de modem, deze is nieuw en zal het probleem dus niet vormen, ik ga nu maar eens bellen :)

[Edit] Juist gebeld, ze zagen dat de verbinding inderdaad regelmatig wegviel, ze denken dat het aan de modem ligt en sturen een technieker dinsdag voormiddag, zonder kosten. Dat is nu eens service se, daar kan mijn vorige provider Dommel wel van leren. Daar was mijn verbinding al een week totaal weg en toen ik belde zeiden ze dat ik eerst zelf maar nieuwe kabels en modem moest kopen om te kijken of het daar aan lag... een technieker zou daar nooit voor komen. Toen ben ik dus naar Telenet overgeschakeld :)

[Mod Edit] 2 posts samengevoegd
Afbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Fijn om te horen dat ze u snel helpen. Die technieker gaat ineens alle kabels uitmeten en dan zien ze inderdaad meteen waar het probleem ligt. Als alle lijnen goed zijn die binnenkomen is het inderdaad de modem maar het kan ervoor zitten ook :)

Juist gebeld, ze zagen dat de verbinding inderdaad regelmatig wegviel, ze denken dat het aan de modem ligt en sturen een technieker dinsdag voormiddag, zonder kosten.

Nu we woensdag zijn hoe is het afgelopen en waar lag net het probleem? Misschien handig om te weten voor in de toekomst als andere dit probleem ook krijgen.
bij men pa was het de kabel buiten en die is vervangen geen problemen meer sindsdien.

[Mod Edit] 2 posts samengevoegd
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Zijn ook problemen met de verdeelkasten geweest, zoals bvb. in Antwerpen in de buurt van de ossenmarkt (heb fibernet 100).
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ze zijn een eerste keer hier geweest en hebben de coax kabels vervangen. (deze waren nochtans maar een 2 tal maanden oud). Het probleem was niet opgelost en dus zijn ze een week later opnieuw geweest en hebben ze de voeding van de modem vervangen..... het probleem is nog niet opgelost denk ik. Ik ben nog niet zeker (ze zijn gisterenk pas geweest) maar ik denk deze morgen weer een disconnect gehad te hebben....

Het lijkt wel of de techniekers ginder gratis zijn voor Telenet, maar dat een modem een fortuin kost. Want zelfs de tweede keer dat ze komen vervangen ze enkel de voeding van de modem :s
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”