suggestie dumpjes
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Zeg zou het niet mooi zijn dat je in je profiel kan zien waar je die duimpjes ontvangen hebt .. ? Ik merk dat ik er een paar heb en nu ben ik wel nieuwsgierig waar ik ze ontvangen heb
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
+1
Goed idee. In volle duimpjesstrijd heb ik geprobeerd om de posts terug te vinden waar de duimpjes gegeven werden maar het is mij niet gelukt.
Goed idee. In volle duimpjesstrijd heb ik geprobeerd om de posts terug te vinden waar de duimpjes gegeven werden maar het is mij niet gelukt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dank voor de suggestie, ik had ze wel ook al eens ergens anders gelezen. Philippe gaat binnenkort een overzicht maken van alle suggesties m.b.t. de duimpjes. Ik vermoed dat implementatie dan eerder voor de zomer zal zijn.
We hebben dit wel al, op admin niveau.
We hebben dit wel al, op admin niveau.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Vermits het duimpjestopic gesloten is hoop ik dat het niet stoort dat ik het hier post:
http://userbase.be/forum/memberlist.php ... le&u=17478
Is in dit geval het systeem niet een beetje te scherp?
Hij is eigenlijk afgekraakt op 1 post, vind dat wel al overdreven om troll te zijn als ik z'n andere posts zie.
http://userbase.be/forum/memberlist.php ... le&u=17478
Is in dit geval het systeem niet een beetje te scherp?
Hij is eigenlijk afgekraakt op 1 post, vind dat wel al overdreven om troll te zijn als ik z'n andere posts zie.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
De eeuwige trol
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Misschien ligt het aan mij, maar zijn de duimpjes bij de Auteur verdwenen ?
Raar, bij het bericht zelf staan ze er wel nog (Firefox 4.0.1/Mac OS X 10.6.7, subsilver2)
Raar, bij het bericht zelf staan ze er wel nog (Firefox 4.0.1/Mac OS X 10.6.7, subsilver2)
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
wat bedoel je met de Auteur ?
btw, ik heb nog iets opgemerkt ivm de duimpjes. als de moderator een post gaat aanpassen (bv om kwetsende uitspraak te verwijderen) verdwijnen de gegeven duimpjes blijkbaar
btw, ik heb nog iets opgemerkt ivm de duimpjes. als de moderator een post gaat aanpassen (bv om kwetsende uitspraak te verwijderen) verdwijnen de gegeven duimpjes blijkbaar
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
nog niet opgemerkt, heb je een link naar een voorbeeld ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Ik heb het ook al gemerkt dat die duimpjes soms verdwijnen als je die subsilver layout gebruikt
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 95#p382469philippe_d schreef:nog niet opgemerkt, heb je een link naar een voorbeeld ?
nadat moderator a3ke "Bende domme kloten" verwijderde verdwenen de gegeven negatieve duimpjes, het bericht was toen al niet meer zichtbaar. ondertussen staat er wel alweer 6 negatieve duimpkes bij die post (van mensen met goed geheugen veronderstel ik ) het kan natuurlijk ook zijn dat moderator a3ke een reset deed van de duimpjes en dat het niet automatisch gegaan is.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Moderator
Ik heb bij wijze van test de post in jouw voorbeeld nog eens bewerkt => zonder effect op de duimpjes.
Een moderator heeft inderdaad de mogelijkheid om een score (manueel) te resetten.
Een moderator heeft inderdaad de mogelijkheid om een score (manueel) te resetten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
It was I yes , bij wijze van heb ik de aanstotendgevende taal verwijderd en de score terug op 0 gezet mits er geen fout taalgebruik meer aan de post was
Die 6 nu zullen tegenstanders van raf's standpunt zijn zeker
Die 6 nu zullen tegenstanders van raf's standpunt zijn zeker
The eternal and true pessimist
- Jan_B
- Premium Member
- Bedankt: 13 keer
Zie screenshot: wel duimpjes "rechts", maar niet "links" (is zo bij alle berichten)philippe_d schreef:nog niet opgemerkt, heb je een link naar een voorbeeld ?
- Bijlagen
-
- Userbase - Screen shot 2011-06-10 at 15.26.20.png
- (64.73 KiB) Nog niet gedownload
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Kan je trouwens eigen posts zoeken die een positief/negatief duimpje hebben gekregen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Als je een 'uitgebreid zoeken' doet op jouw topics, met 'toon als bericht', en 'toon de eerste 0 tekens', dan bekom je een reeks resultaten met telkens een 'spring naar bericht' link op de rechterkant. Als je webbrowser meerdere links tegelijk kan openen (zoals met de Snap Links Plus addon voor Firefox, bijvoorbeeld), dan kan je een hoop berichten snel checken zonder dat de inhoud van de berichten in de weg zit. Maar dit is geen server-vriendelijke oplossing
Maar of het het zoeken waard is, is een andere vraag, want zelf was ik meer miffed over de onnozelheid waarvoor mijn negaduimpke gegeven werd, dan over het duimpke zelve. Ik heb het namelijk te danken aan het posten van een link naar een krantenartikel (!) en een grapje dat in lijn lag met de toon van het artikel
Maar of het het zoeken waard is, is een andere vraag, want zelf was ik meer miffed over de onnozelheid waarvoor mijn negaduimpke gegeven werd, dan over het duimpke zelve. Ik heb het namelijk te danken aan het posten van een link naar een krantenartikel (!) en een grapje dat in lijn lag met de toon van het artikel
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik begrijp steeds minder dit duimpjessysteem. Blijkbaar worden er dus aanpassingen gedaan ... maar die aanpassingen worden niet doorgevoerd bij het totaal van iemands profiel ?
Ik leid dit af uit het topic 'verkiezingen 1 jaar later'. Ik deed daar een posting die toen als heel negatief werd bevonden (al stond er niets beledigends in) door heel wat (nva)lezers. Meer dan 10 maar er waren er ook wel een 5 tal die de bijdrage dan weer positief vonden. Het bericht werd dus standaard onleesbaar gemaakt vanwege zijn hoge negatieve score.
Op heden staat het bericht weer leesbaar en zijn de duimpes zowel positief als negatief duidelijk naar beneden gehaald maar dat blijkt alleen maar op het topic gebeurd te zijn want mijn totaal duimpjessaldo is ongewijzigd.
Ik leid dit af uit het topic 'verkiezingen 1 jaar later'. Ik deed daar een posting die toen als heel negatief werd bevonden (al stond er niets beledigends in) door heel wat (nva)lezers. Meer dan 10 maar er waren er ook wel een 5 tal die de bijdrage dan weer positief vonden. Het bericht werd dus standaard onleesbaar gemaakt vanwege zijn hoge negatieve score.
Op heden staat het bericht weer leesbaar en zijn de duimpes zowel positief als negatief duidelijk naar beneden gehaald maar dat blijkt alleen maar op het topic gebeurd te zijn want mijn totaal duimpjessaldo is ongewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Goztow
- userbase crew
Er was tot op heden inderdaad een bug waarbij de userduimpjes niet meteen werden aangepast als een moderator duimpjes van een post wist. Dat gebeurde pas bij een volgende beoordeling van de user. Ondertussen is dat bij jou trouwens in orde. Die bug heb ik nu verholpen in dev en zal binnenkort ook in productie worden opgelost.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
En is er ondertussen al duidelijkheid over wanneer dat "in productie gaan" is ?
- honda4life
- Elite Poster
vreemd dat een groot deel hier dan toch in slaagt om ruim positief te scoren
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Spreek voor uzelf e
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Een groot deel. Inderdaad niet iedereen. Tijd om na te denken waarom er een negatieve beoordeling was.
Wat mij betreft zal ik nooit een negatief duimpje geven omdat ik niet akkoord ben met iemands stelling, wel om de toon van een posting. Discussieren kan op een beschaafde manier hoe tegengesteld mening ook mogen zijn.
Wat mij betreft zal ik nooit een negatief duimpje geven omdat ik niet akkoord ben met iemands stelling, wel om de toon van een posting. Discussieren kan op een beschaafde manier hoe tegengesteld mening ook mogen zijn.
Bye, Maurice
- honda4life
- Elite Poster
Achja soms snap ik ook niet waar sommige duimpjes van komen dus daar moet je je wat over zetten
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De duimpjes worden inderdaad soms verkeerd gebruikt. 't Is een heel goed systeem, maar kan inderdaad misbruikt worden. Iemand die niet dezelfde mening heeft als jou, kan je al een negatief duimpje geven, zelfs als die mening goed gefundeerd is. Nuja, enkel de trolls zijn hiermee al zwaar gestraft. Als je een negatief duimpje ontvangt ergens, wil dat niets negatiefs bedoelen hoor. Laat het over je heen gaan.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
't Is zoals lord zegt : duimpjes zijn niet persé hetzelfde als de "like" button van facebook.
+ dumpje gebruik ik meestal als ik akkoord ben met iemand zijn mening of bij een goede post
- duimpje gebruik ik meestal bij niet gegronde stellingen, pure nonsens en ... trolls
Waarom bvb http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 37#p416637 een negatief duimpje heeft gekregen is mij ook een raadsel...
+ dumpje gebruik ik meestal als ik akkoord ben met iemand zijn mening of bij een goede post
- duimpje gebruik ik meestal bij niet gegronde stellingen, pure nonsens en ... trolls
Waarom bvb http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 37#p416637 een negatief duimpje heeft gekregen is mij ook een raadsel...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik lig er in elk geval niet van wakker wat iemand anders van mij denkt.
't Is al erg genoeg dat ze moeten "duimen" voor u. Beetje kleuterklas gedrag ...
't Is al erg genoeg dat ze moeten "duimen" voor u. Beetje kleuterklas gedrag ...
- Goztow
- userbase crew
Dit systeem is voornamelijk ingevoerd opdat de community zou kunnen helpen mee modereren. En het werkt wel degelijk, zelfs al is het niet altijd optimaal gebruikt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
de gene die natuurlijk met de kudde meelopen, krijgen wel sneller duimpjes omhoog.
En degene die afwijken, krijgen de duimpjes omlaag
Ik ben natuurlijk geen kuddeloper.... dus scoor ik slecht
En degene die afwijken, krijgen de duimpjes omlaag
Ik ben natuurlijk geen kuddeloper.... dus scoor ik slecht
de koe zegt boe
-
- Moderator
Duimpjes zijn nooit bedoeld geweest om te tonen dat je akkoord bent of niet akkoord met iemand's mening.krisken schreef: + dumpje gebruik ik meestal als ik akkoord ben met iemand zijn mening of bij een goede post
Gelieve ze dus daarvoor niet meer te gebruiken.
Ik kan perfect een positief duimpje geven aan iemand, waarmee ik helemaal niet akkoord bent.
Maar een goed onderbouwde stelling, die een positieve bijdrage geeft aan het Forum, of aan de discussie, verdient een duimpje, ook al is het jouw mening niet.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kijk eens wat er staat na de "of" Philippe Want "positieve bijdrage" is een zeer, zeer, zeer vaag begrip. Als ik provider x een "kutprovider" noem zou ik negatieve duimpjes krijgen want...dit is geen positieve bijdrage aan het forum als ik jouw post volg. Als je mijn mening leest en deze persoon lijn mening kan staven, dan zou ik die wel positief beantwoorden. 't Is maar hoe je t bekijkt...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti