Roland Garros in 3D via Eurosport 3D in Belgische huiskamer

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Voor de mensen die 3D kunnen kijken

Tennistoernooi Roland Garros in 3D via Eurosport 3D in Belgische huiskamer

Het tennistoernooi van Roland Garros is deze maand in 3D in de Belgische huiskamer te zien. Eurosport heeft met drie Belgische televisieaanbieders een akkoord over de distributie van Eurosport 3D bereikt.

Op het tijdelijke sportkanaal Eurosport 3D is Roland Garros in 3D te bekijken. Roland Garros wordt gespeeld van 22 mei tot en met 5 juni. Zoals gebruikelijk zenden Eurosport, Eurosport HD – die het tennistoernooi in native HD-kwaliteit gaat uitzenden - en Eurosport 2 het toernooi in zijn geheel rechtstreeks uit. Bij de 3D-registratie gaat het om alle wedstrijden op het centre court, inclusief de dames- en herenfinale op 4 en 5 juni. Het commentaar is, in tegenstelling tot het commentaar op Eurosport en Eurosport HD, Engelstalig.

Met de Belgische televisieaanbieder Telenet (Vlaanderen), Belgacom (Vlaanderen en Wallonië) en Voo (Wallonië) heeft Eurosport een distributieovereenkomst voor de doorgifte van Eurosport 3D tijdens het tennistoernooi van Roland Garros gesloten. Dit heeft Eurosport Benelux aan TotaalTV bevestigd. Naast een HD-decoder dient met ook in het bezit van een 3D-televisie te zijn om Roland Garros in 3D te kunnen bekijken. Over de beschikbaarheid van Eurosport 3D bij Nederlandse televisieaanbieders kan Eurosport Benelux op dit moment nog geen mededelingen doen. De onderhandelingen met diverse televisieaanbieders lopen op dit moment nog.

Eurosport heeft met de live doorgifte van Roland Garros in 3D een Europese primeur. Het is namelijk het eerste langdurige sportevenement dat live thuis in de huiskamer in 3D te bekijken is. Vorig jaar was het tijdelijke kanaal Eurosport 3D al tijdens het Franse Grand Slam tennistoernooi Roland Garros actief. Toen kon was dit 3D-kanaal alleen bij 3000 Panasonic verkooppunten in Europa te bekijken. Ook dit jaar werkt Eurosport voor de 3D-uitzendingen van Roland Garros weer samen met Panasonic en de Franse Tennis Federatie. Alle betrokken partijen hopen dat de beschikbaarheid van Eurosport 3D in de Europese huiskamer kan bijdragen aan de verdere ontwikkeling van 3D televisie in Europa.


Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5243

Zender 363 of 373 op Belgacom TV, Telenet of andere weet ik niet
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Wie kan mij vertellen wat 3D gaat bijdragen aan het kijkplezier? Welke meerwaarde heeft dit?

Komt de bal dan uit uw scherm gevlogen? Als dit het geval is, dan is de bal waarschijnlijk wel buiten geweest. :roll:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Hoofdpijn.

Ik ben zelf niet voor 3D, zeker niet zolang je een bril moet gebruiken. Diepte effect is meerwaarde, maar je moet dat zelf eens zien voordat je een oordeel kan vellen denk ik.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goh, ik heb in de winkel wel al eens wat demo's gezien. Qua beeld was dat goed te doen (geen hoofdpijn of rare beelden die ge moet kunnen interpreteren), maar het 3D-effect heeft meer weg van "door een raam kijken" dan "opgezogen te worden in de actie".
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Abusimbal schreef:Ik ben zelf niet voor 3D, zeker niet zolang je een bril moet gebruiken


In de bioscoop was het droevig (zwakke helderheid, weinig 3D effect, andere neveneffecten, ...) maar een tijdje geleden bij een demo op een 3D TV was het niet slecht, al betwijfel ik of je zo uren naar iets wil kijken, en al zeker geen 50% duurdere TV waard.
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Op telenet zal het worden uitgezonden op het 3d-demokanaal (333),
heb al eens een stuk tennis gezien op het demokanaal en vind het wel mooi, het beste kan ik het effect beschrijven als kijken in
een kijkdoos; je ziet de diepte van het speelveld en de ballenjongens lijken voor je neus te lopen.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Waar haal ik zo'n brilletjes en werkt dat ook op tvs van 20 jaar geleden? Is de kijkhoek groot?
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

SamuelDebruyn schreef:Waar haal ik zo'n brilletjes en werkt dat ook op tvs van 20 jaar geleden? Is de kijkhoek groot?


Naast een HD-decoder dient met ook in het bezit van een 3D-televisie te zijn om Roland Garros in 3D te kunnen bekijken.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Damn, met de vroegere "versie" van 3D werkte het ook op oudere TVs maar met een brilletje van Telenet. Heb wel nog nooit zo'n brilletje gezien.
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

De vroegere versie van 3d (anaglyph - rood/blauw) is totaal niet te vergelijken met de nieuwe (stereoscopie)
wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/3D_television#Technologies

Gisteren nog even naar het vrouwentennis gekeken, was best wel ok :lol:
Er is echt een diepte van het veld te zien en je ziet de bal duidelijk wegvliegen of naar je toekomen, kan het best beschrijven als poppetjes die voor je in een kijkdoos (met diepte dus) staan te spelen.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

meon schreef:Goh, ik heb in de winkel wel al eens wat demo's gezien. Qua beeld was dat goed te doen (geen hoofdpijn of rare beelden die ge moet kunnen interpreteren), maar het 3D-effect heeft meer weg van "door een raam kijken" dan "opgezogen te worden in de actie".


Inderdaad, dat gevoel is er. Maar soms is het effect groter. Als ze de camera bvb schuin op een juichende tribune hebben staan...knap is dat.
Bij speelfilms heb je meer effect. bvb. gras dat waait in de wind, dwarrelende bladeren , regen, vuurwerk, ... een kop van een figuur door bvb struikgewas (zoals in bvb. yogi bear)
Een actiefilm moet ik nog bekijken, maar ik ben benieuwd.... ook voor Kim in 3D :eek:

Toch allemaal knap om te zien. Stukken beter dan met de gekleurde brilletjes van indertijd.
Ik heb het 3D gedeelte op mijn televisie zelf wel niet gekocht hoor. 't Is een geschenk van Sony
(enkele maanden geleden gratis ps3 bij de aankoop van een degelijke Sony tv, en zopas naar aanleiding daarvan gratis 3D brillen en 3D transmitter ontvangen)
Toppie!

Het enige nadeel is, vind ik (tot hiertoe), dat als je gaat hangen in de zetel, dan kijk je tegen de onderkant van de bril aan. 't Is ff zoeken naar de ideale houding.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Mijn tv heeft de functie 3D ook maar vind het niet aangenaam om naar te blijven kijken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Voor mensen die willen weten hoe het opgenomen word, een filmpje.
http://nl.hardware.info/tv/290/asus-121 ... -garros-3d

Wel in België te zijn, maar bv. niet in Frankrijk, Nederland en Duitsland.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”