Belgacom of niet?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Rudi64
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2011, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hi,

Ik denk er over na om over te stappen naar een Belgacom pack internet "comfort" en digitale tv omdat ik niet tevreden ben van de beeldkwaliteit van telenet digitale tv.Tv lcd hd ready (Sony Bravia) is nagekeken geweest en kabels zijn ook in orde,waarbij ik concludeer dat dit aan het signaal bij telenet ligt wat ze ook mogen beweren. :x Heb trouwens daarvoor ook al enkele techniekers over de vloer gehad...
Ik heb daarom enkele vraagjes; Ik heb momenteel ongeveer 14mb download snelheid bij telenet,hoeveel zou ik moeten overhouden van de beloofde 12mb van Belgacom?.Ik weet dat er vdsl2 beschikbaar is bij ons.En hoe kan ik checken hoeveel afstand ik van een lokale centrale zit?
Is de beeldkwaliteit van Belgacom met de nieuwe moden en decoder prima?
Heeft Belgacom tv invloed op je download volume en snelheid ?
Ik woon in een huurhuis,en zie dat er een 6 polig contact in de muur zit,is dit voldoende of moeten er nog aanpassingen gebeuren?
Dank u wel voor eventuele reactie,
Rudi
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

normaal gezien krijg je minstens 20/2 (paar uitzonderingen nagelaten) dan hou je 16 over bij het kijken sd kanaal en 11 bij het kijken hd kanaal.
Kan ook zijn dat je op een 30/3 profiel wordt aangesloten.
Dan is het nog beter.


http://www.belgacom.be/bwt/Login.action ... _locale=nl


hier kan je zien hoeveel tvs er kunnen worden aangesloten op uw adres
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Rudi64
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2011, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dank voor je reactie!
Maar wat bedoel je met 20/2 of 30/3 profiel?. :?
Ik zou wel voor internet comfort willen gaan met max downloadsnelheid 12/mb.
Hoe zijn die verhoudingen dan?

M.V.G
Rudi
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Er zijn een drietal reguliere profielen, dewelke zijn: 16.5/2, 20/2 en 30/6 (eerste cijfer = download, tweede cijfer upload). Het doet er niet toe welk internetabonnement je neemt, je komt op het hoogst mogelijke profiel. Zoals bij ADSL en ADSL2+ is ook VDSL2 afstandsafhankelijk, dus hoe verder je je bevindt van de ROP, hoe lager je profiel kan zijn.

In mijn geval: Ik heb Internet Comfort en zit door de afstand tot de ROP op een 16.5/2 profiel. Had ik op bijvoorbeeld 200 meter gezeten van de ROP (met een verzwakking lager dan 0,4), dan zou ik een 30/6 profiel gekregen hebben ondanks dat ik nog steeds een Internet Comfort heb.
MogelijkProfielBelgacomVDSL2 copy.png

Wie Intense heeft kan even goed op 16.5/2 terecht komen. Die persoon schakelt dan best over op een Comfort, tenzij hij de extra's die bij het product zitten echt gebruikt.
Als je Internet Comfort neemt in een Pack en je wordt aangesloten op VDSL2, dan wordt 3 Megabit gereserveerd voor een SD-kanaal, en 9 Megabit voor een HD-kanaal. Alles wat overschiet is beschikbaar voor internet. Wanneer je toch wordt aangesloten op ADSL2+, dan is HD niet mogelijk.

* Dus: Je hebt een Comfort + je kijkt naar vtm HD en je zit op profiel 16,5/2: 16,5 - 9 = 7,5 Mbps die je overhebt om te internetten.
* Dus: Je hebt een Comfort + je kijkt naar vtm HD en je zit op profiel 20/2: 20 - 9 = 11 Mbps die je overhebt om te internetten.
* Dus: Je hebt een Comfort + je kijkt naar vtm HD en je zit op profiel 30/6: 30 - 9 = 21 Mbps die je overhebt om te internetten. (omdat je Comfort hebt zal je maximaal 12 Mbps kunnen benutten)

Dat is het grote nadeel van Belgacom.

Trouwens, wat de Belgacom TV in mijn geval zegt:

Code: Selecteer alles

Status    Beschikbaar
Maximaal aantal TV's    2
   Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD    1
Rudi64
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2011, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hi,
Bedankt Lord Utopia,Als ik dus goed begrijp zo ik moeten te weten komen hoever ik van een ROP zit.
Kan ik dit via de Belgacom klantendienst te weten komen?
Heb dit even via de link gedaan van proximusboyke,

Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2

Wat kan ik hier uit afleiden,sorry als het domme vragen zijn,maar dit is allemaal nieuw voor mij. :oops:

M.V.G
Rudi
Laatst gewijzigd door Rudi64 op 27 mar 2011, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Je zal dus op een 30/6 profiel komen te staan.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

redman schreef:Je zal dus op een 30/6 profiel komen te staan.

Volgens mij zal dat een 20/2 profiel zijn, 2 HD tv's is volgens mij een 20/2 profiel?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

neen, dat is 30/6

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Rudi64
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2011, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Fijn dat er zo spontaan op mijn draad wordt gereageerd,waarvoor dank iedereen... :-D
Dus als ik goed begrijpt zou ik normaal dicht bij de ROP wonen en daardoor de beste mogelijke snelheid krijgen.Misschien is het dan beter om "Favorite" te overwegen.
Denk dat ik al weet wat ik ga doen,ik heb nog een abo van prime sport lopen tot eind mei,(Kerstcadeautje van de vrouw)...en dan goodbye... :lol:
Nog een vraagje,is de installatie best zelf te installeren,of is het toch best om een Belgacom technieker de klus te laten klaren?

M.V.G
Rudi
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

3 TV,'s waarvan 2 HD is 30/6
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Installatie is makkelijk zelf te doen, maar is sowieso gratis bij huidige promo's.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

redman schreef:Je zal dus op een 30/6 profiel komen te staan.


Let wel, dat de belgacom tool niet altijd even betrouwbaar is.

Dus pin je niet vast op die 30/6. Het kan evengoed een lager profiel zijn, bv 20/2.
wim48
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:55
Locatie: Willebroek
Contacteer:

redman schreef:3 TV,'s waarvan 2 HD is 30/6


Klopt niet 100%. Via de tool heb ik ook 3 TV's, 2HD en heb ook 20/2 hoor.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dan klopt dit niet. HD = 9 Mbit, SD = 4 Mbit. 2 * 9 + 4 = 22.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Bij user "wim48" zal de webcheck een verkeerd profiel aangegeven,
het is zo dat de webcheck niet 100% juist is, of wel is de webcheck wel juist en staat wim48 op een verkeerd profiel ingesteld
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

ik zit in dezelfde situatie als wim48: 3 TV's, waarvan 2 HD, en toch een 20/2 profiel.
Ik heb generation internet, dus zou tot een 25/3.5 profiel moeten krijgen.

Hoe kom ik er nu achter dat de webcheck verkeerd is of dat ik een beter profiel kan krijgen?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Nog een betrouwbaardere snelheidstest:
www.edpnet.be/nl_be/edp/testspeed

De beschikbaarheidstest:
http://edpnet.be/edp/testconnection
Rudi64
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2011, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Heb gisteren nog even gecheckt bij de Belgacom klantendienst,en het profiel klopt, 30/6.

M.V.G
Rudi
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

yup ik heb ook een 30/6 profiel en bij mij ook 3 tvs 2hd
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En als je wat minder wilt betalen voor hetzelfde kan je ook eens naar een Scarlet One abonnement kijken. Die enkele euros bij Belgacom zelf zijn het niet waard voor +/- hetzelfde product! En er zijn hier nog wel tevreden gebruikers denk ik ;-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
wim48
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:55
Locatie: Willebroek
Contacteer:

redman schreef:Bij user "wim48" zal de webcheck een verkeerd profiel aangegeven,
het is zo dat de webcheck niet 100% juist is, of wel is de webcheck wel juist en staat wim48 op een verkeerd profiel ingesteld


Uit het topic betreffende de snelheidsverhoging eind vorig jaar; had ik het ook gevraagd en heeft men dit geantwoord:
je zit op 416 meter met een verzwakking van 0,424 dB

Abbo = Favorite

Snelheidstest:

Afbeelding
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Bij BGC TV ook wel rekening houden met synchronisatietijd die synchroniseren van beeld en geluid vergt bij BGC TV wanneer je zapt van of naar HD zenders !!!

Bij mij is dit een 10- tal seconden vooraleer beeld en geluid synchroon lopen. Bij anderen blijkbaar minder.
hetinternetduopolie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2011, 21:22
Bedankt: 11 keer

Lord Utopia schreef:Er zijn een drietal reguliere profielen, dewelke zijn: 16.5/2, 20/2 en 30/6 (eerste cijfer = download, tweede cijfer upload). Het doet er niet toe welk internetabonnement je neemt, je komt op het hoogst mogelijke profiel. Zoals bij ADSL en ADSL2+ is ook VDSL2 afstandsafhankelijk, dus hoe verder je je bevindt van de ROP, hoe lager je profiel kan zijn.

In mijn geval: Ik heb Internet Comfort en zit door de afstand tot de ROP op een 16.5/2 profiel. Had ik op bijvoorbeeld 200 meter gezeten van de ROP (met een verzwakking lager dan 0,4), dan zou ik een 30/6 profiel gekregen hebben ondanks dat ik nog steeds een Internet Comfort heb.
MogelijkProfielBelgacomVDSL2 copy.png

Wie Intense heeft kan even goed op 16.5/2 terecht komen. Die persoon schakelt dan best over op een Comfort, tenzij hij de extra's die bij het product zitten echt gebruikt.
Als je Internet Comfort neemt in een Pack en je wordt aangesloten op VDSL2, dan wordt 3 Megabit gereserveerd voor een SD-kanaal, en 9 Megabit voor een HD-kanaal. Alles wat overschiet is beschikbaar voor internet. Wanneer je toch wordt aangesloten op ADSL2+, dan is HD niet mogelijk.

* Dus: Je hebt een Comfort + je kijkt naar vtm HD en je zit op profiel 16,5/2: 16,5 - 9 = 7,5 Mbps die je overhebt om te internetten.
* Dus: Je hebt een Comfort + je kijkt naar vtm HD en je zit op profiel 20/2: 20 - 9 = 11 Mbps die je overhebt om te internetten.
* Dus: Je hebt een Comfort + je kijkt naar vtm HD en je zit op profiel 30/6: 30 - 9 = 21 Mbps die je overhebt om te internetten. (omdat je Comfort hebt zal je maximaal 12 Mbps kunnen benutten)

Dat is het grote nadeel van Belgacom.

Trouwens, wat de Belgacom TV in mijn geval zegt:

Code: Selecteer alles

Status    Beschikbaar
Maximaal aantal TV's    2
   Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD    1


Bedankt, zeer interessant!
seperator
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 nov 2010, 09:45
Bedankt: 6 keer

Hier wordt een probleem aangekaart waar ik ook heel lang twijfels over had.
Belgacom of Telenet?
Ik heb mij de maandag de nieuwe digicorder van Telenet gehaald en die werkt echt prachtig. Dus een plus voor Telenet.
Mijn internet en telefonie laat ik gewoon in een pack bij Belgacom doorlopen, nooit problemen gehad bij Belgacom en 12Mb/s download is voor mij voldoende. Dus een plus voor Belgacom.

En nu de prijs, ben ik nu veel duurder af, Neen voor 64 euro per maand internet, telefonie, digitaal en analoog tv. Over die paar euro's zullen we maar niet zagen.
Rudi64
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2011, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hi,

Vandaag was de grote dag,activatie van Internet Favorite en Belgacom tv!
Na wat strubbelingen om internetconnectie te krijgen en een deftige reset van de BBox 2 kunnen we aan de slag!
Wel een pluim voor de Belgacom klantendienst voor hun geduld en deskundige uitleg.
Ook iedereen hier op forum bedankt voor de hulp en antwoorden..
M.V.G,
Rudi


.Afbeelding
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Hoe lang neem synchronisatie beeld en geluid bij zappen van of naar HD zender bij u in beslag?

Verder volledig akkoord met Separator: maandag ook nieuwe corder van TN gehaald. Subliem. Zeer contrastrijk beeld, supersnelle menu's, geen blokjes of haperingen nog bij meerdere opnames tegelijk noch bij rechtstreeks kijken ...

En met een TN HD recorder blijft de BGC internetsnelheid constant ...b :wink:
Rudi64
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2011, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hi,
Vrijwel onmiddelijk, heb eenmaal gemerkt dat geluid en beeld niet samen liepen, gewoon de decoder even op stand-by gezet en terug aan en alles was terug normaal. Was een eenmalig feit.
Heb wel de indruk dat bij HD uitzendingen de beeld kwaliteit iets beter is dan dan bij telenet HD uitzendingen, bij gewone uitzendingen kan ik praktisch geen verschil merken. Ook de navigatie tussen de menus gaat sneller dan telenet, waar deze toch regelmatig bleef haperen. Dus een tevreden klant.... :-D

Groeten,
Rudi
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”