FAQ - Allerlei - Laatste update: 19-02-2004

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

<a name="index"></a> Skynet - Frequently Asked Questions.
De meest gestelde vragen op het forum i.v.m. Skynet.


  1. <a href="#1">Wat is de datalimiet voor Belgacom Skynet adsl klanten?</a>
  2. <a href="#2">Wat is de up-en download snelheid?</a>
  3. <a href="#3">Waar kan ik controleren hoeveel ik al gedown/upload heb?</a>
  4. <a href="#4">Waarom wordt mijn verbinding na 36 uur verbroken?</a>
  5. <a href="#5">Wat is de dns/mail-in/mail-out/news/... server van Skynet?</a>
  6. <a href="#6">Waarom heb ik soms een ip: 80.200.*.* en andere keren weer een ip: 217.136.*.*?</a>

<a name="1">1.Wat is de datalimiet voor Belgacom Skynet adsl klanten?</a>

Officieel:
Skynet ADSL GO : 10 GB (+5GB met 1 van de 2 ADSL GO opties)
Skynet ADSL Plus: 15 GB
Volume Packs: 5 GB

Extra Info:
Deze limieten gelden dus voor up-en download (totaal) het maakt dus niet uit of je nu 9 GB upload en 1 GB download of 1 GB upload en 9 GB download. Het transfevolume in rekening gebracht betreft dus de som van upload en download gedurende één maand.
Wanneer je 7GB gedownload hebt, zal Skynet je contacteren of je extra VolumePacks wenst aan te kopen 5GB/€5. Indien je geen Volume Packs aankoopt, wordt je snelheid op 64Kbit/s ingesteld voor de rest van de lopende maand indien je over de 10Gb gaat.

<a name="2">2. Wat is de up-en download snelheid?</a>

Skynet ADSL Go: download - 3.3Mbps, upload - 128 Kbps (of 192 Kbps met 1 van de 2 ADSL GO opties)
Skynet ADSL Plus: download - 3.3Mbps, upload - 192 Kbps
De maximale downloadsnelheid is afhankelijk van de afstand tot de Belgacom centrale. Deze max. snelheid wordt NIET gegarandeerd door Belgacom Skynet.

<a name="3">3. Waar kan ik controleren hoeveel ik al gedown/upload heb?</a>

In "Mijn abonnement" kan je je datavolume bekijken. Je kan er eveneens Volume Packs aankopen. Mijn abonnement vindt je hier.
Je kan eveneens gebruik maken van de SkynetTool. Meer info hierover vind je hier.

<a name="4">4. Waarom wordt mijn verbinding na 36 uur verbroken?</a>

Om de 36 uur verbreek Skynet de connectie, dit wil zeggen dat je ipadres vervalt na 36 uur. Deze maatregel heeft als doel geen servers te draaien op ADSL Go & Plus.

<a name="5">5. Wat is de dns/mail-in/mail-out/news/... server van Skynet? </a>

DNS: Primary: 195.238.2.21 Secondary: 195.238.2.22
Mail-IN: pop.skynet.be (poort 110)
Mail-OUT: relay.skynet.be (poort 25)
News: news.skynet.be (poort 119)

<a name="6">6. Waarom heb ik soms een ip: 80.200.*.* en andere keren weer een ip: 217.136.*.*? </a>

Skynet maakt voor zijn adsl go & plus abonnees gebruik van de ip-range: 217.136.*.*. Sindskort heeft Skynet, door het toenemend aantal adsl-gebruikers een nieuwe ip-range in gebruik genomen nl. 80.200.*.*. Welke ip-range je hebt, verandert niks aan je snelheid of andere internet applicaties. De ip nummers worden willekeurig toegewezen.

Update: ondertussen maakt skynet al gebruik van andere ip-ranges, zoals 80.201.*.*, 81.240.*.*.
Skynet biedt eveneens reeds support voor IPv6: range: 2001:0b78::/32

Credits voor het samenstellen van deze F.A.Q.: Erik en Weetgraag, SuB-Moderators
Gesloten

Terug naar “Allerlei”