Is er een nieuwe .MKV codec ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb hier een mediabox van WD staan. Sinds een tijdje waren er soms wat problemen met bestanden die een header hadden, maar daar was een fix voor.
Maar nu heb ik enkele films die zelfs na die fix niet te bekijken zijn.
Weet er iemand van een nieuwe update, en eventueel een fix daarvoor.
Voor mijn toestel worden jammer genoeg geen upgrades meer uitgebracht.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

mkv is geen codec maar een container..
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik betwijfel het van weer enige verandering van converteren naar .mkv...
Hopen op nieuwe firmware voor de WDTV eerste generatie moet je niet meer doen (zie de smeekbeden via petitie), ik heb de mijne weggegeven en koop nix meer van WD...
Ik bekijk nu alles zonders probs op een AC Ryan Playon!HD Mini mmar bent toch wat centjes aan het opzij leggen voor een Boxee Box.

http://wdtv.uservoice.com/forums/17442- ... n-matroska

Edit: toen ik zojuist een paar commentaren las is er mss toch een prob ? ( ook WDTV Gen 2)
(zoals gezegd geen probs bij mn ac ryan)

Code: Selecteer alles

My WD TV HD Media Player (Gen 2) quit playing MKV about one week ago. I recently bought this Gen 2 because my Gen 1 wasn't playing DTS audio. WTF, do I have to upgrade player every 6 bloody months? F**k that. How about a new firmware update, WD?
ylfa
Starter Plus
Starter Plus

ik heb zelf een WDTVlive en de problemen met die header compression zijn bij mijn weten reeds een ganse tijd opgelost dmv aanpassingen van de firmware. Je kan trouwens die header compression van je MKV bestand uitschakelen: Open je MKV in MKVMERGE (MKVtoolnix), vink header compression af in je audiostream en sla het MKV bestand opnieuw op (desnoods onder een andere naam).

Dit gezegd zijnde: ik denk niet dat het probleem dat je die MKV niet kan afspelen ligt aan die "header compression", maar eerder aan niet ondersteunde codecs of zelfs corrupte bestanden. Het kan in alle geval geen kwaad om een beetje te experimenteren met MKVmerge en de instellingen en dan te zien of het nieuwe MKV bestand afspeelbaar wordt. Persoonlijk kan ik zeggen dat mijn WDTV live ook problemen heeft met het afspelen van bepaalde MKVs (schokken van beeld), en waar ik geen aanwijsbare reden voor vind (dacht eerst dat het mss lag aan een hoge bitrate van de film, of aan de gebruikte codec, maar ik vindt geen evidentie hiervan. Soms spelen bestanden met hoge bitrate perfect af en andere met lagere haperen wel. Sommige HD films, met VC1 geencodeerd haperen, terwijl andere VC1 gencodeerde films dan weer wel goed afspelen).

Ik denk dat veel afhangt van de instellingen die gebruikt werden door degene die de film geencodeerd heeft.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik vind het schandalig dat WD-TV geen upgrades meer uitbrengt. DIt is ook mijn laatste WD product geweest.
Vond het eigenlijk een leuk toestelletje : niet te groot, en ik heb geen boodschap aan draadloze verbindingen e.d. gewoon een HDD via de USB inpluggen en kijken.
Ik heb de programma's uiteraard ook eens getest op mijn laptop, en daar werkt het (wat haperend, maar dat is normaal met 1080P en zit hier niet echt een stevige graphische kaart is.)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Vanwege zulke hardware koop ik sinds een tijd enkel nog open systemen, .. volgend jaar komt er weer misschien een nieuwe codec uit en werkt weer niet alles, of komt er een nieuw type compressie of whatever en da is het wachten tot ze firmware uitgeven die wel werkt.
gobber
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

beste is investeren in goedkoop hd videokaartje met hdmi uitgang en aansluiten op tv
nooit problemen met codex en containers . moet dan enkel software updaten van pc als nodig is
Afbeelding
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik werk hier al meer dan een jaar met xbmc op een Intel Atom systeempje en dat werkt nog altijd perfect.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”