Bestookt worden door 092611622 ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Zijn er nog mensen die :

- Geen klant zijn van Proximus, maar wel ex-klanten die voor een betere service bij "de concurrenten" gekozen hebben.
- Bijna dagelijks opgebeld worden door 092611622 en bij beantwoorden wordt onmiddelijk ingehaakt, of zoals in bijna alle gevallen enkel 1 maal bellen met de onmogelijkheid om op tijd op te nemen.
- Bij terugbellen krijgt u een fake bandje te horen dat "dit nummer niet toegelaten" is.
- Bij het contacteren van de Belgacom helpdesk wordt je zoals gewoonlijk, uiteraard, aan het lijntje gehouden en kom je geen stap verder.

Deze pesterijen zijn reeds maandenlang bezig, en het is geen alleenstaand geval, blijkbaar kan je genoeg klachten vinden wanneer je naar dit nummer googled.

Ondertussen zou het wel zo goed als zeker om een verborgen pestcampagne van Proximus Marketing gaan, om overgelopen klanten te pesten omdat ze voor de concurrentie gekozen hebben.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Om mensen te pesten, dit zou ik zeer raar vinden. Ik denk niet dat ze daar hun geld en energie willen in stoppen.
Zal wel een verklaring voor zijn...
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik denk dat je toch wat hard van stapel loopt. Dat nummer is klant bij operator Telenet. Waarschijnlijk wel een of andere verkoper. Ik zie bv een firma van alarmsystemen die ook met 09261 begint. Weinig kans dus dat het iets met BGC of Proximus te maken heeft.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Zo'n "win back" calls worden gedaan door een callcenter en normaal gaan die niet een telefoonnummer van oproeper laten zien. Maar buiten dat; - zo'n systeem gaat (of kan *) naar de bellers bellen en zodra men een open verbinding heeft die oproep verbinden met een agent. Als het dan blijkt dat er geen agent beschikbaar is om die oproep te doen dan verbreekt de computer de verbinding. En dan gaat die het later nog eens proberen.

(*) ik heb jaren geleden nog zoiets gedaan voor [...] om telefoondiensten te verkopen ... mensen waren dan pissig omdat ze gestalkt werden en ook waren de contactgevens vaak niet meer juist (zelfstandigen die met pensioen als lang waren of overleden). Of mensen zeggen "neen, laat mij met rust. Dan geef je dat zo door in het computersysteem maar een uur later heb je ze terug aan de lijn omdat de computer die toch nog eens opbelde ... geen leuke zaak voor beide partijen.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Dus dergelijke wanpraktijken zijn perfect legaal ?
Specifiek mensen blijven stalken zonder enige intentie om hen daadwerkelijk te spreken (de intenties van hun gestalk duidelijk te maken), met een gefaked nummer er bovenop, als het even kan, een nummer dat zogezegd onder de visie van de concurrenten zou vallen ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan daarvoor klacht indienen bij Bgc, denk ik, als je daar klant bent. Tijd en nr noteren. Want dat is niet pluis, he.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Pluis schreef:Ondertussen zou het wel zo goed als zeker om een verborgen pestcampagne van Proximus Marketing gaan, om overgelopen klanten te pesten omdat ze voor de concurrentie gekozen hebben.

vanwaar komt deze zekerheid als ik vragen mag?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ja die blijven wel bellen (na 6keer op uren dat ik moet werken toch eens een oproep gehad in een pauze)

Om het zeer kort te verwoorden:

-U bent nu klant bij base?
*Om specefiek te zijn Mobile Vikings, heeft proximus iets beters?
-ehmmmmmmmm nog een fijne dag meneer.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Juist hetzelfde aan de hand gehad.

Het is wel duidelijk dat de sales afdeling bij proximus op de hoogte is van het bestaan van Mobile Vikings.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Moest je android hebben, gewoon het nummer blokkeren via een call blocker app. Sommige gsm's (bv nokia) hebben standaard ook een mogelijkheid om nummers te blokkeren.
sunnycar
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2011, 21:16

melanieke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2011, 17:57

Op 6 september 2011 had ik een gesprek op mijn voicemail. Als ik naar dit nr bel dan krijg ik geen reactie. Vind dit maar raar. Kan ik hier iets tegen doen .
Groetjes
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Een pestactie van Belgacom/Proximus...die gaat via een telenetlijn???

Operator: TELENET
Telefoonnummer: 092611622
Datum vandaag: 12-10-2011 18:16
Datum laatste database update 12-10-2011


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

het is een complot, .. ze mogen zeggen van die buitenlandse televerkopers wat ze willen, heb een paar keer een amerikaan aan de lijn gehad, nog nooit is iemand in heel mijn leven zo beleefd geweest als die mensen. Daar mogen ze hier een puntje aan zuigen, .. 'k vond het al bijna erg dat ik hun product niet nodig had !
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

  • Gebruik een Call Blocker app
  • Maak een stille ringtone aan en wijs die toe aan dat nummer
  • In asterisk kan je ook nummers blacklisten
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”