Duimpjes

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

eternum schreef:Maar kijk, er zijn voldoende statistische methodes om de "outliers" eruit te filteren


Die zijn er inderdaad maar het is, los van de karmadiscussie en dus zuiver theoretisch bekeken, geen goed idee om uitschieters manueel uit een systeem te halen. Dan verlies je informatie en bewijs je eigenlijk dat je steekproef niet voldoet.

Dat kan je alleen oplossen door de steekproef te laten aangroeien of door de ondervragingsmethode aan te passen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Yeah, right. In theorie dus ... maar dat geldt zeker niet altijd.

Stel dat ik als wetenschapper metingen doe.
Mijn meetinstrument geeft één resultaat dat zelfs geen fysische relevantie vertoont (stel bijvoorbeeld 10 kilogram suiker werd opgelost in 10 ml water).
Al de voorgaande meetresultaten en al de nakomende meetresultaten zijn binnen de grenzen van wat mogelijk is.
Awel, dat is voor mij een "outlier" waarvan mijn gezond verstand zegt dat ik dat resultaat er best manueel uitkieper en het probleem best niet oplos door meer metingen te doen of een ander type meting gaan te gebruiken.

Niet dat ik hiermee wil zeggen dat er teveel suiker in koekie zit natuurlijk. :angel:
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

eternum schreef:Mijn meetinstrument geeft één resultaat dat zelfs geen fysische relevantie vertoont (stel bijvoorbeeld 10 kilogram suiker werd opgelost in 10 ml water)


Als het een geldig meetresultaat is kan het een speciale toestand aanduiden. Indien niet dan is je meetinstrument hoogstwaarschijnlijk kapot. In het eerste geval heb je een uitzonderingsgeval dat verder onderzoek moet krijgen (dit blijkt nadien bijvoorbeeld de ontdekking van een uitzonderlijke grondstof voor bengaals vuur te vormen :wink: ), in het tweede geval moet je je meetinstrument herkalibreren.

In beide gevallen onderneem je aktie op basis van je meting. Als je ze weggooit ben je informatie kwijt.

Om terug op het onderwerp te komen: het zal verdomd moeilijk zijn om een systeem te ontwikkelen waarbij iemand een positief karma krijgt als hij een mening verdedigt, zelfs op een geciviliseerde manier en goed onderbouwd, die radicaal tegen de gangbare tendens, de norm of het groepsgevoel ingaat. Daarvoor moet je publiek al heel objectief zijn. Natuurlijk kun je stellen dat voor een technisch forum dit geen probleem mag vormen.
Laatst gewijzigd door THRene op 08 mei 2011, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Is er een manier om die automatische 'this post ishidden due to low karma' uit te schakelen? Ik beslis zelf wel of ik het wil lezen of niet, liefst zonder dat ik daarvoor nog op iets moet klikken...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Nee, jij mag daar niet over beslissen. Zo vrij ben je hier niet. Hier geldt enkel de dictatuur der kinderachtigheid. :student:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Belachelijk idee die duimpjes op basis van één bericht (ontvangt wss enkele negatieve duimpjes nu). Mss kunnen we het koppelen aan een twitteraccount :twisted:
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

koekie schreef:Nee, jij mag daar niet over beslissen. Zo vrij ben je hier niet. Hier geldt enkel de dictatuur der kinderachtigheid. :student:

Dictatuur? Ik merk daar niks van. Je bent altijd vrij om te vertrekken, niemand zal je tegenhouden :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Waarom moeten we die zever van Koekoek eigenlijk blijven slikken ? Op Café had hij met zo'n gedrag al lang buiten gelegen,..
Vrij belachelijk trouwens om te komen zagen over 2 onterechte duimpjes, wanneer de andere 200 wel terecht zijn.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Op café had het er vanaf gehangen hoeveel geld hij binnenbracht, een cafébaas is ook een kleine zelfstandige met lopende rekeningen...

Het valt op hoeveel duimpjes er nu worden uitgedeeld, naar aanleiding van dit topic, velen wisten het bestaan er niet van tot dit topic denk ik...

Het is ondertussen duidelijk dat die dingetjes, in hun huidige vorm, niet echt hun doel bereiken. Er worden meer persoonlijke vetes 'geduimd' dan echt beoordelingen.
Het is misschien beter dat iedereen x duimpjes krijgt om uit te delen en de rest moet verdienen. Dus je maakt een account en na x berichten krijg je y duimpjes om uit te delen. Zijn die op dan moet je eerst tumbs up verdienen voor je er terug kan uitdelen. Dan wordt er misschien minder op de man gespeeld en denken er sommigen na voor ze een duim uitdelen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

FlashBlue schreef:Ik denk infeite dat er geen probleem is met het systeem zoals het momenteel loopt.

Er is maar 1 persoon die daar momenteel issue's over maakt, en dat natuurlijk net de persoon wiens posts vrij snel verdwijnen omdat het merendeel van de mensen van mening is dat het onzin is.

Moet daarvoor het hele systeem aangepast ? unlikely.
Mag er door de crew eens gekeken wat er beter/anders kan ? offcourse.

my 2 cents :-)


Hier ga je vanuit dat de meerderheid altijd gelijk heeft dat het onzin is. Dat ga ik toch moeten bestrijden, dus bij :-D

Voor de rest, ik heb er geen probleem als ik een stelling handhaaf die lijnrecht tegen de goegemeente ingaat, en als daardoor ik een paar negatieve duimpjes krijg who cares, alleen zonde dat users dan speciaal moeten aanklikken om te zien waar al die ophef over gaat. Misschien eens nagaan hoeveel van de posts die 'verstopt' worden eigenlijk terug geopend worden om is te zien. Ik doe het meestal wel, als ik ze tegenkom :)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Guests kunnen gesloten posts trouwens niet openen. Ze zien wel dat er een gesloten post is.

We hebben nu wel heel wat feedback gekregen. Het zal even duren om dit allemaal te verwerken. We doen ons best.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Joe de Mannen schreef:Het is ondertussen duidelijk dat die dingetjes, in hun huidige vorm, niet echt hun doel bereiken. Er worden meer persoonlijke vetes 'geduimd' dan echt beoordelingen.


Is ook de reden waarom ik deze topic opstartte. Ik heb bewezen aan de hand van enkele voorbeelden in m'n eerste post dat het systeem misbruikt wordt. Daarna volgde een tsunami aan negatieve duimpjes.

Moraal van het verhaal? Als je iets "terecht" aanklaagt en dat doet aan de hand van bewijzen, moet je persoonlijk afgekraakt worden. Ok, niet iedereen handelt zo, maar het moeten er maar een paar zijn en je hebt meteen 10-tallen negatieve duimpjes.

So be it. Ik laat bij deze ook nog eens het kind in mij los. :smash2: Probleem is dat sommigen altijd kinds blijven.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is de voorbije paar dagen opvallend meer duimpjes-activiteit geweest dan ervoren:
Bijlagen
duimpjes.png
(20.62 KiB) Nog niet gedownload
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Koekie,

Mijn inziens is het niet zozeer het feit dat je iets (al dan niet terecht) aanklaagt de oorzaak van je massale negatieve duimpjes.
Een bewijs vind je in jouw positief aantal duimpjes, denk ik zo.

Maar wel de wijze waarop je dit doet, de frequentie, de opvolgende (soms zinloze) bijkomende argumenten die je aanbrengt, de eindeloze welles/niets discussies daaropvolgend, de daaropvolgende min of meer persoonlijke aanvallen met gesprekspartners, etc.
DAT is mijn inziens wat vele mensen bijzonder ergert ....
Mensen komen hier op Userbase om iets op te steken, iets te leren, inzichten te verwerven.
Maar hebben graag dat dit op een aangename en onderbouwde manier kan gebeuren....

Vergelijk het even met de reactie van iceke: "Op Café had hij met zo'n gedrag al lang buiten gelegen,.."
En dat is ook zo. Al is je basis aanklacht nog zo terecht en blijf je op café erover "doorzagen" (om het kort maar krachtig uit te drukken) dan sta je na een tijdje letterlijk alleen .... ook voor je volgende, al dan niet terechte, punt waarop je jouw mening duidelijk te kennen wenst te geven.

Feit is ook, denk ik, dat "sociale topics" (vb winsten van Belgacom) meer onderhevig zijn aan duimpjes uitdelen dan "technische topics" (vb hoe configureer ik toestel x). 't Ja, en jij zit bovendien ook nog zowat exclusief in de eerste groep...

PS Bovenstaand is opbouwend bedoeld.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Kijk, moest koekie nu enkel onbeschoft zijn tot daar aan toe, maar hij lokt het in de laatste topics ook nog eens zelf uit... tja, dan krijg je van die "ongelukkige" duimpjes van mensen die niet meer tegen u kunnen en op alles wat je schrijft je een negatief duimpje gaan geven... Moet je dat goed praten ? Nee, maar ik kan ze ook geen ongelijk geven ;-)
Je kan een probleem hier rustig voorleggen zonder in de details te treden, maar laat die toon van "ik ga er niet verder op ingaan" uit je eerste post dan weg, en ga dan niet direct zitten dissen om de eerste die je hulp bied. (Hulp die niet in je kraam past is ook hulp trouwens)

Verder ga je hier op dit forum altijd pro TN en Pro BGC users hebben, daar is niks mis mee, ik zal altijd de eerste zijn om ze tegen te spreken, ttz enkel als ze ongelijk hebben. ;-) Ook al zijn ze 100% pro TN of PRO BGC, het zijn juist die mensen die hier eerst te hulp schieten wanneer er een probleem is dat niet direct opgelost geraakt.

Zwijg, leer & wees dankbaar, enkel dan ga je hier ook wat respect kunnen afdwingen, zoals je nu bezig bent ga je dat van niemand krijgen.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Ga aub niet de emotionele toer op, want ik trek me geen ruk aan van de duimpjes. Het systeem is kinderachtig en dat was mijn punt.

Maar ik wil nu ook weer niet chagrijnig doen. Diegene die me het 200ste duimpje naar beneden geeft krijgt een toegangskaart tot Plopsaland De Panne.

:funny:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

En de winnaar is geworden?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

on4bam schreef:Wie be.radio, be.tv e.d. volgt zal al gemerkt hebben dat het niet alleen hier is dat mensen met meerdere nicks negatief beoordeeld worden. Het systeem werkt en daarom wordt er zo heftig op gereageerd al er veel negatieve duimpjes gegeven worden bij bepaalde personen.

Oh... ik weet al over wie het gaat...

on4bam schreef:Op usenet zit Koe(kie) in mijn killfilter of hij zich nu beroept op zijn vrijheid van spreken of niet, ik heb de vrijheid om niet te lezen/luisteren en om op ongepaste postings duimpjes te geven :twisted:

Zoals ook in mijn signature staat.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

on4bam schreef:Op usenet zit Koe(kie) in mijn killfilter of hij zich nu beroept op zijn vrijheid van spreken of niet, ik heb de vrijheid om niet te lezen/luisteren en om op ongepaste postings duimpjes te geven :twisted:

Ook op Userbase bestaat de optie ook om bepaalde personen in je "killfilter" zetten: hier heet het "Vijandenlijst". Posts van "vijanden" worden verborgen.

Met deze wil ik ook meedelen dat de Userbase crew beslist heeft om koekie een life-time ban op Userbase te geven.
Niet alleen wegens zijn recente posts hier op Userbase, maar ook wegens een aantal laag bij de grondse opmerkingen waarmee hij Userbase crew via andere media (o.a. twitter) bestookte.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

een life-time watte? :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ban
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

BMaster schreef:een life-time watte? :)


Een Lifetime Achievement Award
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat laatste gaat hij nooit of te nimmer krijgen.
Wat hij me als laatste bericht door pm'de was te gek voor woorden en wens ik nooit meer van iemand te horen te krijgen.
+10 voor de UB crew.

een +20 krijg je als ze alle berichten verwijderen van dat sujet, zodat hij voor eens en voor altijd verdwenen is.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

iceke, dan heeft koekie mij waarschijnlijk hetzelfde ge-PM'ed.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het heeft nog lang geduurd. Good riddance. :beerchug: :bdaysmile: :banana:

Prima werk van de mods, zo blijft UB ten minste het forum waar mensen op een normale manier met elkaar omgaan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Met deze wil ik ook meedelen dat de Userbase crew beslist heeft om koekie een life-time ban op Userbase te geven.


zie maar dat hij jullie niet voor de rechter sleept :lol: :lol:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

UserBase behoudt zich het recht om gebruikers zonder enige vorm van waarschuwing of verantwoording de toegang te ontzeggen.

Zie regels.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Eigen schuld, dikken bult.

UB is een forum waar mensen helpen en geholpen worden. Het is hier geen speeltuin en er is zeker geen plaats voor trolls.

Hopelijk zijn acties zoals deze in de toekomst niet meer nodig.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Kan nu niet echt zeggen dat Userbase & Leden dit mooi hebben aangepakt.
Je bleef hem maar antwoorden, uitdagen, tegenspreken, de les spellen.

Moest er nu niemand op dit topic hebben gereageerd of deze direct verwijderen...

Zou er alvast veel minder drama geweest zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik ben van mening dat er nuttige reacties in dit topic staan. Dadelijk sluiten zou olie op het vuur geweest zijn.
just my2cts
J.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

FunkStar schreef:Zou er alvast veel minder drama geweest zijn.

Dan ken je de "drama queen" nog niet.
En nu terug naar belangrijkere dingen......
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Iedereen bedankt voor de goede feedback en vele suggesties in verband met het karmasysteem.
We zijn al deze voorstellen nu aan het verzamelen en aan het evalueren ...

Deze tread wordt gesloten, maar verdere suggesties zijn uiteraard nog altijd welkom in het betreffende topic.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gesloten

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”