Juiste telefoonabonnement kan een kwart besparen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wie het juiste telefoonabonnement kiest, kan daar zowat een kwart mee besparen, zegt minister van Telecom Vincent Van Quickenborne (Open VLD). Een vernieuwde website helpt de consument bij zijn keuze.
Vandaag is bestetarief.be totaal vernieuwd. Deze overheidswebsite helpt consumenten hun telefonieabonnementen te vergelijken. Maar totnogtoe bevatte die nog niet de mogelijkheid om ook te kijken wat het interessantste multimediapakket is, waarmee dus vaste telefonie, gsm, internet en televisie in één abonnement zitten. Sinds vandaag is dat wel mogelijk. 'Dat is belangrijk want de meeste mensen kiezen tegenwoordig voor zo'n pakket', zegt Van Quickenborne. In totaal zijn er 120 verschillende opgenomen, waardoor nu niemand nog het bos tussen de bomen ziet. 'De consument wil keuze, daarom zijn het er zoveel', zegt Van Quickenborne.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =GQV39SL8M
Vandaag is bestetarief.be totaal vernieuwd. Deze overheidswebsite helpt consumenten hun telefonieabonnementen te vergelijken. Maar totnogtoe bevatte die nog niet de mogelijkheid om ook te kijken wat het interessantste multimediapakket is, waarmee dus vaste telefonie, gsm, internet en televisie in één abonnement zitten. Sinds vandaag is dat wel mogelijk. 'Dat is belangrijk want de meeste mensen kiezen tegenwoordig voor zo'n pakket', zegt Van Quickenborne. In totaal zijn er 120 verschillende opgenomen, waardoor nu niemand nog het bos tussen de bomen ziet. 'De consument wil keuze, daarom zijn het er zoveel', zegt Van Quickenborne.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =GQV39SL8M
-
- Deel van't meubilair
Zitten volgens mij nog serieus wat bugs in (zijn dus prijzen per maand)...
De website is trouwens enormmmmmm traaaaaggggggg...
De website is trouwens enormmmmmm traaaaaggggggg...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Nu nog een site met de beste hosters want die site is pokketraag. En die berekeningen kloppen van geen kanten, er wordt geen rekening gehouden met het abonnementsgeld.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Starter
- Contacteer:
Deze ongelooflijke tekst kreeg ik net te zien...Tim.Bracquez schreef:Heel lang wachten !redman schreef:http://www.bestetarief.be/ krijg ik niet geopend.
De website is lijden veel van het verkeer op het moment en is langzamer dan normaal.
Wij verontschuldigen ons voor deze tijdelijke onderbreking van de dienstverlening.
Wees geduldig en snel weer terug te controleren.
Ik word er even niet goed van als ik lees dat dit een site van de overheid is....
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
klopt totaal niet !!!!
je moet eens invullen dat je 4000 min belt savonds en in het weekend 20 % naar mobiele nrs
je krijgt base postpaid 5 van 80€ terwijl belgacom happy time one mobile het beste tariefplan is aan 17€
je moet eens invullen dat je 4000 min belt savonds en in het weekend 20 % naar mobiele nrs
je krijgt base postpaid 5 van 80€ terwijl belgacom happy time one mobile het beste tariefplan is aan 17€
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Misschien kan iemand dit tweeten naar Van Quickenborne ??Cabbymaster schreef:Deze ongelooflijke tekst kreeg ik net te zien...
De website is lijden veel van het verkeer op het moment en is langzamer dan normaal.
Wij verontschuldigen ons voor deze tijdelijke onderbreking van de dienstverlening.
Wees geduldig en snel weer terug te controleren.
wat een ramp .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik heb mijn VoIP gegevens (gespreksminuten naar mobiel/vast) van de laatste 6 maanden ook eens ingevoerd op de website van Bestetarief.be.
Het kan inderdaad nog véél goedkoper dan hetgeen zij als goedkoopste voorstellen.
Liefst om en bij een factor 6 voor mijn privé gebruikt toestel!
Ook opmerkelijk:
Ik vond het ergens toch wel heel joviaal dat ook de "kleintjes" te vinden waren in de lijst van operatoren.
Dus eventjes volgende testgegevens ingevoerd:
Aangezien gesprekken van WeePee naar WeePee voor particulieren gratis zijn, had ik verwacht om toch zeker WeePee bij de groep van goedkoopste te vinden.
Nada, noppes, nikske.
WeePee komt zelfs niet in de resultatenlijst voor ......
Meer, ook indien ik andere gegevens invoer dan kwam WeePee NOOIT bij de resultaten tevoorschijnt.
Het kan inderdaad nog véél goedkoper dan hetgeen zij als goedkoopste voorstellen.
Liefst om en bij een factor 6 voor mijn privé gebruikt toestel!
Ook opmerkelijk:
Ik vond het ergens toch wel heel joviaal dat ook de "kleintjes" te vinden waren in de lijst van operatoren.
Dus eventjes volgende testgegevens ingevoerd:
Aangezien gesprekken van WeePee naar WeePee voor particulieren gratis zijn, had ik verwacht om toch zeker WeePee bij de groep van goedkoopste te vinden.
Nada, noppes, nikske.
WeePee komt zelfs niet in de resultatenlijst voor ......
Meer, ook indien ik andere gegevens invoer dan kwam WeePee NOOIT bij de resultaten tevoorschijnt.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 08 mei 2011, 15:45, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik was net in een ander topic.Zorba schreef:Heb al getweet naar VQ. Benieuwd of er reactie op komt.
Hier is nog iets dat ge naar VQ kunt twitteren: "Telenet belemmert bewust VoIP gesprekken op hun nieuwe modem/router".
Dat VQ met zulk concurrentievervalsend gedrag maar eens snel komaf maakt.
Stel: een modale gebruiker koopt een VoIP toestel. Komt hij thuis: en dat "ding" wil niet werken.
Niet omdat het apparaat niet functioneel is, maar wel omdat Telenet de boel bewust blokkeert.
En een oplossing heeft Telenet ook reeds geruime tijd: dus daar ligt het ook niet aan.
Ik ben eens benieuwd hoe VQ daar op reageert.
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
http://www.tarsimtest.bipt.be/index.php ???
besttariff.be ?
Hoeveel zou deze foute keuze weeral gekost hebben? Ik ken er zelf niet veel van, maar er moeten toch betere programmeurs zijn dan dit ?
besttariff.be ?
Hoeveel zou deze foute keuze weeral gekost hebben? Ik ken er zelf niet veel van, maar er moeten toch betere programmeurs zijn dan dit ?
Gelukkig maar dat we niet zo snel veranderen van provider, of deze site zou nog trager worden dan ie al is.Even geduld aub. Berekening is in volle gang
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
10 minuten per maand
50 sms/maand
300 MB/maand
En dit zou mij €0.00 euro kosten via Telenet. Mooi zo, ik stap direct over!
50 sms/maand
300 MB/maand
- Bijlagen
-
- telenet.png
- (39.89 KiB) Nog niet gedownload
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
Tis geen excuus, maar de eerste 6 maanden zijn gratis (€120 korting = 6 maanden aan €0)driesve schreef:10 minuten per maand
50 sms/maand
300 MB/maand
Waarschijnlijk berekenen ze de kostprijs van de eerste maand?
-
- Elite Poster
Als ze bij alles enkel de eerste maand berekenen, dan geeft dit een vertekend beeld.
De gemiddelde kostprijs per maand gedurende de hele contractperiode lijkt mij een beter vergelijkingspunt.
Telecomtarieven zijn (hier) sowieso al complex, dus een vergelijkingswebsite maken is niet eenvoudig, maar daarom moet je uw best niet doen.
De gemiddelde kostprijs per maand gedurende de hele contractperiode lijkt mij een beter vergelijkingspunt.
Telecomtarieven zijn (hier) sowieso al complex, dus een vergelijkingswebsite maken is niet eenvoudig, maar daarom moet je uw best niet doen.
- Teebee
- Elite Poster
Conclusie blijft dat het niet correct is, traag en onvolledig.
Anders ga ik ook naar telenet voor mijn smartphone, aangezien ik nog iets minder verbruik dan driesve.
Anders ga ik ook naar telenet voor mijn smartphone, aangezien ik nog iets minder verbruik dan driesve.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
@Driesve: Dan zou je bij Telenet op een totaal van 32,70 euro per maand komen. (1,70 (minuten) + 6 (sms) + 10 (200 MB) + 15 euro (100 MB extra))
zie nu op Frontpage: http://userba.se/N4g
zie nu op Frontpage: http://userba.se/N4g
-
- Elite Poster
Mooi artikel!
Ik kan bij deze nog een bug toevoegen aan het lijstje. Ik heb het voorbeeld vanuit het artikel (Internet + TV) eens toegepast en ik dacht het resultaat Scarlet Internet+TV te krijgen, maar niets is minder waard. (zie bijlage)
Fout 1 : Scarlet Internet + TV prijs klopt niet
Per maand: €45
Installatie: €230 (of met *blijvende* promo €0)
Totaal: €45 per maand (zonder promo: €64/maand)
Kan iemand mij de magische rekenformule geven hoe je aan die prijzen komt?
Fout 2 : Belgacom Packs door elkaar
Ik heb gekozen voor een pack Internet en TV, waarbij vaste lijn niet nodig is. Aan de resultaten te zien, zouden mijn internet eisen voldoen aan het Comfort-abonnement. Ik vroeg om minstens 100 Gb en 20/2 Mbps. Dus al die resultaten met Comfort-internet horen daar al niet thuis. En als je er ze dan wel bijneemt, waarom niet het pack zonder telefonie? Dat pack zonder telefonie staat er wel met Favorite, dus dat is wel juist.
Ik kan bij deze nog een bug toevoegen aan het lijstje. Ik heb het voorbeeld vanuit het artikel (Internet + TV) eens toegepast en ik dacht het resultaat Scarlet Internet+TV te krijgen, maar niets is minder waard. (zie bijlage)
Fout 1 : Scarlet Internet + TV prijs klopt niet
Per maand: €45
Installatie: €230 (of met *blijvende* promo €0)
Totaal: €45 per maand (zonder promo: €64/maand)
Kan iemand mij de magische rekenformule geven hoe je aan die prijzen komt?
Fout 2 : Belgacom Packs door elkaar
Ik heb gekozen voor een pack Internet en TV, waarbij vaste lijn niet nodig is. Aan de resultaten te zien, zouden mijn internet eisen voldoen aan het Comfort-abonnement. Ik vroeg om minstens 100 Gb en 20/2 Mbps. Dus al die resultaten met Comfort-internet horen daar al niet thuis. En als je er ze dan wel bijneemt, waarom niet het pack zonder telefonie? Dat pack zonder telefonie staat er wel met Favorite, dus dat is wel juist.
- Bijlagen
-
- totaal.png
- (161.03 KiB) Nog niet gedownload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Wat een absurde getallen komen er uit die test; ongetwijfeld rekenfouten in het systeem, maar het is te onduidelijk hoe de bedragen worden samengesteld.
Een gedreven amateur zou die zaken zeker zelf opgemerkt hebben.
Een gedreven amateur zou die zaken zeker zelf opgemerkt hebben.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Op twitter:Zorba schreef:Heb al getweet naar VQ. Benieuwd of er reactie op komt.
VincentVQ schreef:Sorry vr overbelasting van bestetarief.be. Heel veel bezoekers. Regulator BIPT werkt aan oplossing. Blijf proberen. Je geraakt er zeker op.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Deel van't meubilair
Overbelasting is één ding... de totaal foutieve informatie een ander en veel erger ding !
- Teebee
- Elite Poster
Mij stellen ze dit voor:
Aldi Talk: Pay-As-You-Go
Plan Description
Aldi Talk:The best communityrate in Belgium
Pre-paidAdd-ons
Price: € 5.33
Heb ingevuld voor mobiel:
2 minuten bellen per maand. (€0.14 / min)
10 sms per maand (€0.05 / item)
400 MB per maand (Mobile data €0.50 / Mbyte)
2 x 0,14 + 10 x 0,05 + 400 x 0,5 = €200,78
Ik zou nogal een gat in mijn broek branden
Aldi Talk: Pay-As-You-Go
Plan Description
Aldi Talk:The best communityrate in Belgium
Pre-paidAdd-ons
Price: € 5.33
Heb ingevuld voor mobiel:
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Waar kan je ergens ingeven dat ge ouderwetse ouders in rekening moet brengen?
Telefoon moet over de telefoonlijn gaan en niet over een modem... ge kent da wel
Telefoon moet over de telefoonlijn gaan en niet over een modem... ge kent da wel
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Aldi Talk heeft een data-pack ... 4eur voor 400MB/30dagen.Teebee schreef: Heb ingevuld voor mobiel:
-
- Elite Poster
Bron: http://twitter.com/#!/VincentVQ/status/ ... 0681276416VincentVQ schreef:www.bestetarief.be functioneert opnieuw zonder fouten. Excuses vr ongemak. Dank ad ambtenaren bij het BIPT.
Bij mij gaat hij nog altijd niet, of extreem traag. Toch zielig dat zoiets van de overheid komt!
> Berekeningen kloppen niet
> Site te traag of niet bereikbaar
> Bij sommige providers ontbreken de logo's en er is geen standaard logo
> ...
En dan is het eerste punt nog het ergste, het streeft zijn doel voorbij!!
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ge zou verwachten dat ze daar al ooit van load balancers en application firewalls gehoord hadden eh ...Zorba schreef:Ze hebben de oplossing gekozen voor de website: kies zelf je server!
http://www.twitpic.com/4vlgqi
Belachelijk
Of mag het allemaal niet te veel kosten?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Heb email gekregen van het bipt.
Het zou komen omdat de operatoren nog niet al hun tariefplannen onlinen hebben ingevuld bij het bipt.
Ze gaan boetes opleggen als ze niet meewerken.
Het zou komen omdat de operatoren nog niet al hun tariefplannen onlinen hebben ingevuld bij het bipt.
Ze gaan boetes opleggen als ze niet meewerken.
iphone 8+ : prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Aan de foutieve berekeningen te zien, denk ik dat het eerder aan misverstanden ligt omtrent de benamingen van kosten en hun termijn.
Maar een instantie als het BIPT zou toch zelf moeten zien dat er iets niet klopt als hun berekeningen tonen dat een Belgacom abo 75€ kost en een ScarletOne 256€ - da's gewoon absurd.
Maar een instantie als het BIPT zou toch zelf moeten zien dat er iets niet klopt als hun berekeningen tonen dat een Belgacom abo 75€ kost en een ScarletOne 256€ - da's gewoon absurd.